Ook PHG eens goed onder de loep genomen. De club is al wat ouder en dat is te merken ook. Vele ruimtes zijn verouderd en/of aan reparatie cq. vervanging toe. Als ik het goed heb begrepen wordt daar ook al mee gestart, want iemand vertelde mij dat afgelopen week de omkleedkasten zijn vervangen. Of dit waar is weet ik niet, maar nodig is het in ieder geval. Overigens valt dit over het algemeen niet van de dames te zeggen, al lopen ook daar enkele rond die een face-liftje zouden kunnen gebruiken.
Een groot voordeel is dat PHG direct bij de ingang zowaar 1 plaats gereserveerd heeft voor mindervaliden. Een opmerkelijk gebaar, want voor de rest is de club niet echt rolstoelvriendelijk. Her en der zijn wat kleine verhogingen, enkele met enkele treden, kamers zijn beneden en ook het zwembad is moeilijk te benaderen. Na de ingang is eigenlijk alleen de barruimte op hetzelfde niveau te bereiken. Ik weet niet of er op hetzelfde niveau ook nog kamers bevinden, maar ik moest naar de benedenetage om gezellig te gaan kameren met Patricia. De barruimte is zoals gezegd goed te benaderen, al weet ik niet zeker of je er ook makkelijk doorheen komt, want het eerste gedeelte is nogal krap, krapper als het krapste gedeelte bij GT. Als het er drukker is zal het nog een graadje moeilijker worden je te kunnen bewegen in een rolstoel. Voor de toiletten moet je enkele treden naar beneden en dit geld ook voor de douches. De club ademt wel meer gezelligheid uit, maar er is nog veel te doen alvorens de club echt geschikt wordt voor mindervaliden.