Het Wijze Grijze hoekje
Het Wijze Grijze hoekje
Ik zag dat sommigen hier op dit forum een eigen plekje hebben ingericht.
Na de indrukwekkende recente 2000e bijdrage van SFL en zelfs 3000e van Bad Pritt heb ikzelf ook een mini mijlpaal bereikt: Dit is namelijk de 500e bijdrage die ik na 9 maanden recensieactiviteit hier post. Daarom mag ik misschien ook een bescheiden privé-plekje voor mezelf hier op dit forum inrichten. Ik wil hier wat algemenere bijdragen en soms misschien ook wat persoonlijkere verhalen gaan plaatsen.
Sinds eind mei 2012 heb ik überhaupt pas het bestaan van een forum ontdekt: ik was voor het eerst in McSex geweest en stond, tegen sluitingstijd, op het punt naar huis te gaan, toen er nog snel een Nederlander binnenkwam die er kwam slapen??? Bleek Benijsbeer te zijn en in de 10 minuten die we met elkaar konden spreken, attendeerde hij me op het Ijsberenforum. Meteen de volgende dag een account aangemaakt, me een beetje hier en daar ingelezen en een enorm koekjesblik werd voor me geopend. Er was dus nog veel meer? Ik kende tot dan alleen maar Pauschalclubs: McSex en PC-Bochum.
Dus mijn eerste bijdragen werden een beetje een samenvatting van mijn eerste 3 maanden clubbezoek. Deze eerste bijdragen leverden echter zoveel enthousiaste respons en positieve feedback op dat ik hierdoor onvermoede schrijverstalenten in mij ontdekte en er eer in legde volgende recensies ook weer zo eerlijk, informatief en open minded mogelijk te schrijven. Blijkbaar viel dit in de smaak, want reeds na één maand viel mij de eer te beurt jullie juryvoorzitter voor Beste Recensie Van De Maand te worden. De rest is geschiedenis.
Ijsberenforum heb ik, vanaf het begin, als een prettig medium ondervonden om informatie op te doen, maar ook om informatie te delen. Voor mezelf persoonlijk ook fijn om alles nog eens terug te kunnen lezen en zo de herinneringen weer te verlevendigen. (onder het motto: “Lief dagboek….”). Mooi is ook dat er regelmatig reacties op topics volgen waarna er interessante discussies ontstaan. Hierbij wil ik me vooral bedanken bij Bad Pritt en Badslippers, de ijsberen die me in het begin min of meer belangeloos (want niemand kende me) bij de hand genomen hebben en me met wijze raadslagen in mijn eerste serieuze topic https://www.ijsberenforum.com/forum/...117#post268117
de weg naar de saunaclubs hebben gewezen.
Vroeger bezocht ik regelmatig de red light districts in NL, B en D, maar ben begin 2012 voor het eerst in een club (Pauschalclub Bochum) geweest en heb aldus het P6-Walhalla ontdekt. Hierna is (mede door dit forum) alles in een stroomversnelling geraakt en ik ben inmiddels een bekennend Pauschalclub liefhebber geworden (ik ben nu eenmaal een multifucker). Meerdere gewonnen vrijkaartjes hebben me bovendien de mogelijkheid gegeven mijn horizon nog meer te verbreden. Mijn dank daarvoor.
Ik bevind mezelf momenteel in, zoals ik het zelf noem, de “Alice in Wonderland”fase. Alles is nog nieuw en mooi en geweldig. Vandaar dat mijn Wijze Grijze sexapprovals™ wellicht soms iets te hoog uitvallen, maar het is toch echt de waarderingsuiting van mijn persoonlijke ervaring op dat moment. Laat me die roze bril nog maar lang ophouden, want ik begrijp van de ervarenere beren dat er na een tijdje gewenning optreedt. Aangezien er hier en daar wel eens getwijfeld werd aan het waarheidsgehalte van mijn recensies, wil ik hier duidelijk stellen dat alles wat ik schrijf steeds precies zo gebeurd is.
Laat ik me dan ook nog beknopt voorstellen:
Wijze Grijze is een geboren en getogen Zuid-Limburger, 52 jaar, en woont in de trots van het Zuiden nog net aan de goede kant van de grens. Je herkent me in clubs aan m’n korte grijze haar en grijze snor. Aangezien ik altijd eigen badslippers meeneem, is dat ook een herkenningspunt. Of ik daadwerkelijk wijs ben, moet je maar zelf bepalen. Ik ben ongebonden en sinds mijn jongste zoon begin vorig jaar ook het thuishonk verlaten heeft en op zichzelf is gaan wonen is papa nu vrij om te doen en te laten wat hij wil. Deze nieuwe hobby bevalt me uitstekend. Had ik véél eerder moeten doen.
Ik geniet momenteel van een zelfverkozen sabbatical. Teveel mensen in mijn omgeving hebben teveel dromen die ze maar uit blijven stellen. Voor mezelf heb ik de afweging gemaakt, dat ik nu nog relatief gezond van lijf en leden ben en enigszins jong van geest (hoop ik dan). Ik heb nu de mogelijkheid van het leven te genieten (carpe diem, of zelfs carpe horam). Voor dit sabbatical heb ik een bepaald budget gereserveerd. Uiteraard is dit budget eindig. Maar vooralsnog geniet ik er met volle teugen van. Ik moet echter ook aan de toekomst denken.
Vandaar mijn onderstaande oproep, netwerken schaadt immers nooit:
Mocht er iemand een leuke uitdaging weten op technisch, commercieel of marketing gebied, dan ben ik altijd geïnteresseerd. Tijdelijk, parttime, op projectbasis, maakt allemaal niet uit.
Ik beheers, behalve Nederlands en ons eigen Limburgse dialect, ook Engels, Duits, Frans en Italiaans. Lees mijn recensies en je weet een beetje wat voor vlees je in de kuip kunt verwachten. Stuur maar een IM als je een interessante job of uitdaging voor me denkt te weten.
Adieë tsezame!
Wijze Grijze
Seen it, done it and want it again and again and again.