Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 40 van 40
    Last Online
    17 januari 2015 @ 13:22
    Discussies
    2
    Thanks
    0

Standaard De handdoek of de handschoen?

De gedachte van RP was goed. Iets extra's doen voor de dames en dan niet op zo'n manier dat het in de zakken van de pimps verdwijnt.

Maar ... gooien we nu al de handdoek of zijn er nog beertjes die de handschoen op willen nemen?

Laten we eens met een groepje van een man of 4 wat idëen uitwisselen en daadwerkelijk eens iets op poten zetten! We kunnen niet de gehele wereld verbeteren maar in het klein iets beginnen kan ook een uitdaging zijn.

Golden Time bijvoorbeeld heeft een uitstekende gelegenheid (de eetzaal) om mijn eerder geopperd idee ten uitvoer te brengen. Fasciliteiten zijn er. Interesse van de dames is er ....?

En geld natuurlijk. Entreeprijs 1 eurotje omhoog (of bijvoorbeeld 1 euro voor het bier waarmee ook een ander probleem misschien wat wordt aangepakt) of bijvoorbeeld een pot bij de Theke voor vrijwillige bijdragen.

Wie houdt de Kerstgedachte levend?

Last Online
    10 januari 2009 @ 16:27
    Discussies
    0
    Thanks
    0

Daumen runter Wachten op de paashaas????

Natuurlijk geen pot voor de dames.Daar heb je gelijk in thyas dat geld krijgen zij niet.Maar het voorstel van Born to be wild om de dames iets te leren waar ze later mee aan de slag kunnen vind ik tot nu toe het beste idee Maar dan moet je wel de medewerking hebben van de clubs anders komt er niets van terecht.En of die mee werken betwijfel ik. Wat maakt het hun uit waar deze meiden later terecht komen Het gaat hun toch alleen maar om dat verrekte geld wat ze hun NU opleveren en niet of de dames er een cent aan over houden.Die worden afgedankt als oud vuil.Niet meer en niet minder

Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Idee de handschoen

Ik zou graag de handschoen wel opnemen, en dit jaar iets op til zetten.De makkelijkste manier is via dit forum, als we daar de toestemming voor krijgen van de leiding

Mijn idee? Ik zal alle inkomsten die ik vanaf heden verwerf met mijn kladschilderwerken, afstaan aan de Meiden, dus in een VZW steken, die ik zeer kortelings ga oprichten.
    Indien er mensen geinteresseerd zijn lid te worden van die VZW, ik had het volgende in gedachten.
    Lidgeld op jaarbasis: 50 euro (1x inkom), en een maandelijkse bijdrage van 5 euro per lid. Ik zoek nog een penningmeester, een ondervoorzitter en een voorzitter, en (elf)duizenden leden.
    Doel van de VZW? Opvangen van Meiden die het nodig hebben, een lokaal waar Meiden met problemen kunnen overnachten indien ze dit wensen, waar er gratis ontbijt voor hen geserveerd wordt, eigenlijk een soort opvangtehuis voor Meiden die er behoefte aan hebben. Uiteraard hebben we geld, veel geld nodig om dit te kunnen realiseren. En gezond verstand.

gegroet,

erpee

Last Online
    8 april 2023 @ 12:06
    Discussies
    46
    Thanks
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    Ik zou graag de handschoen wel opnemen, en dit jaar iets op til zetten.De makkelijkste manier is via dit forum, als we daar de toestemming voor krijgen van de leiding

Mijn idee? Ik zal alle inkomsten die ik vanaf heden verwerf met mijn kladschilderwerken, afstaan aan de Meiden, dus in een VZW steken, die ik zeer kortelings ga oprichten.
    Indien er mensen geinteresseerd zijn lid te worden van die VZW, ik had het volgende in gedachten.
    Lidgeld op jaarbasis: 50 euro (1x inkom), en een maandelijkse bijdrage van 5 euro per lid. Ik zoek nog een penningmeester, een ondervoorzitter en een voorzitter, en (elf)duizenden leden.
    Doel van de VZW? Opvangen van Meiden die het nodig hebben, een lokaal waar Meiden met problemen kunnen overnachten indien ze dit wensen, waar er gratis ontbijt voor hen geserveerd wordt, eigenlijk een soort opvangtehuis voor Meiden die er behoefte aan hebben. Uiteraard hebben we geld, veel geld nodig om dit te kunnen realiseren. En gezond verstand.

gegroet,
    erpee
    Sounds good erpee
    Maar ik vraag mij dan wel af: doen Payoke (in Vlaanderen), Pag-Asa (in Brussel) en Sürya (Waals gewest) dat niet beter?

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Blinzeln weet ik niet, denk het niet trouwens

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Local Hero Bekijk bericht
    Sounds good erpee
    Maar ik vraag mij dan wel af: doet Payoke dat niet beter?
    Is Payoke er voor onze Meiden in de clubs in NRW? Payoke in Duitsland???

Last Online
    8 april 2023 @ 12:06
    Discussies
    46
    Thanks
    2

Standaard

Is Payoke er voor onze Meiden in de clubs in NRW? Payoke in Duitsland???
    Erpee, naar het schijnt zijn er Duitse NRW varianten van Payoke: http://www.frauennrw.de/buk/index.php?nid=32

Last Online
    Discussies
    2
    Thanks
    0

Standaard

[QUOTE=Wigwam3;105484Maar dan moet je wel de medewerking hebben van de clubs anders komt er niets van terecht.En of die mee werken betwijfel ik. /QUOTE]

En wie kan daar eens naar informeren? Ben zelf niet zo'n frequent wandelaar maar er zijn toch beren die wel eens een babbeltje slaan met bijvoorbeeld de eigenaar van Golden Time? Ben wel benieuwd naar de reactie?

Last Online
    Discussies
    2
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Local Hero Bekijk bericht
    Erpee, naar het schijnt zijn er Duitse NRW varianten van Payoke: http://www.frauennrw.de/buk/index.php?nid=32

Ik weet van horen zeggen dat er op de Frauenberatungsstelle in Düsseldorf bijvoorbeeld ook voor opvang gezorgd wordt en dat er (alleen maar) vrouwen werken die ook nog eens vele Oost Europese talen spreken.

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Blinzeln doen niet lullen of een houding van: ze doen het toch al....

Laat het duidelijk zijn dat ik iets actiefs wil doen voor de Meiden, hen niet alleen onderdak verlenen of zo.
    Het lijkt hier wel de "ver van mijn bed" show, of misschien anders uitdrukken: ze doen er al genoeg voor, het is goed zoals het is, en waarom zouden wij iets ondernemen?
    Zolang het ons maar niets kost, laten we de kastanjes wel uit het vuur halen door anderen?

Last Online
    Discussies
    2
    Thanks
    0

Standaard

Laat het duidelijk zijn dat ik iets actiefs wil doen voor de Meiden, hen niet alleen onderdak verlenen of zo.
    Het lijkt hier wel de "ver van mijn bed" show, of misschien anders uitdrukken: ze doen er al genoeg voor, het is goed zoals het is, en waarom zouden wij iets ondernemen?
    Zolang het ons maar niets kost, laten we de kastanjes wel uit het vuur halen door anderen?
    Dan heb je mijn berichten niet goed begrepen

Last Online
    Vandaag @ 07:16
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Idee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Born to be wild Bekijk bericht
    Dan heb je mijn berichten niet goed begrepen
    rplover begrijpt wel eens vaker berichten niet zo goed of de kern cq. essentie ontgaat hem bewust dan wel onbewust.

Voor dames die werkelijk in nood zijn is het gelukkig zo dat er vele instanties zijn in Duitsland die hen kunnen helpen. Instanties met vele ervaren en deskundige medewerkers aan boord die kunnen buigen op een langjarige ervaring.

Veel dames in nood kennen de weg naar deze instanties al en maken er ook gebruik van. Als je dames "in nood" echt wilt helpen steun dan deze organisaties, dan wel help in geval je zo'n dame tegen komt die hulp nodig heeft met het vinden naar de weg naar voornoemde instanties voor zo ver ze deze niet zelf al hebben gevonden!

Het steunen van een initiatief hoe goed ook bedoeld welke gaat concureren met al bestaande en goed functionerende hulpverlening zonder een duidelijk plan lijkt me bepaald niet verstandig. Ik vraag me werkelijk af wie daar bij gebaat is, misschien het ego van rplover? De dames in ieder geval niet.

Overigens waar de Dames momenteel over klagen is iets heel simpel. Ze verdienen gewoon te weinig, dus als je echt nobel bent steun dan de dame naar keuze met je 50 € biljet of een veelvoud daarvan en ze zal je tot in de eeuwigheid dankbaar zijn :p! Dat heb ik hedenavond ook weer gedaan !

Ik steun elk initiatief van rplover om voor zover nodig iets te doen aan de positie van de dames die in clubs werken, dit zolang de doelstellingen redelijk "SMART" zijn en het niet ten koste gaat van de hulpverlening aan de dames en dit forum schade toebrengt.

Met effectbejag is niemand gebaat lijkt me. Reeds voordat dit forum is opgericht hebben de "founding fathers" veel gedaan voor de dames die in clubs werken. Daarvoor sla je je zelf niet mee op de borst. That is not done. Op zijn hoogst ergeer je als je leest wat voor ongefundeerde kritiek in deze rplover richting de forumleiding geeft.

Dit bericht vertegenwoordigt niet de menig van de Forumleiding maar is niet meer dan een persoonlijke kanttekening en observatie van een IJsberenforumlid genaamd Big30.

:wink::wink:
    Laatst gewijzigd door Big30; 3 januari 2009 om 03:48
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    4 mei 2010 @ 20:01
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Smiley of niet, je draaft weer door, rpl, en daarmee verlies je goodwill voor een verder sympathiek idee. Dat helpt de dames zeker niet verder, en geeft je 'vijanden' munitie je ideeen onderuit te halen.

Maar ja, als je prio meer ligt bij je gelijk halen, dan het belang van de DVPs, dan hoef je verder niks te veranderen natuurlijk.

Mijn mening heb ik al eerder geventileerd in dit draadje, en daar heb ik nog geen antwoord op gezien. Ik doe niet mee, en evt liefdadigheid is tussen mij en de DVP(s) in kwestie.
    Wat doet ZL op dit forum? En hangt hij echt alleen maar op banken in de clubs?

De beste 'gouwe ouwe' van IJBF!

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Blinzeln wiens ego wordt gestreeld?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    rplover begrijpt wel eens vaker berichten niet zo goed of de kern cq. essentie ontgaat hem bewust dan wel onbewust.
    Ik vraag me werkelijk af wie daar bij gebaat is, misschien het ego van rplover? De dames in ieder geval niet.
    Als het me om mijn ego te doen was, Big30, zou ik het wel op mijn manier doen, en niet urenlang ideeën uitwisselen met andere beertjes. Voor mij maakt het niet uit wie iets doet, zolang er maar iets gedaan wordt
    Ik steun elk initiatief van rplover om voor zover nodig iets te doen aan de positie van de dames die in clubs werken, dit zolang de doelstellingen redelijk "SMART" zijn en het niet ten koste gaat van de hulpverlening aan de dames en dit forum schade toebrengt.
    Hopla, lid nummer 25, waarvoor dank :D
    Reeds voordat dit forum is opgericht hebben de "founding fathers" veel gedaan voor de dames die in clubs werken. Daarvoor sla je je zelf niet mee op de borst. That is not done. Op zijn hoogst ergeer je als je leest wat voor ongefundeerde kritiek in deze rplover richting de forumleiding geeft.
    Ik geloof jullie nog steeds niet, Big30, maar dat maakt niks uit, ik had al duidelijk begrepen dat de leiding dit initiatief niet steunde, maar we hebben enkel jullie website nodig, niet jullie centen. Ik stelde maar iets voor, omdat de leiding hoog oploopt met "het forum door en voor beren". Fout gokje van me. Misschien valt dit in betere aarde, en dat is geen kritiek, en al zeker geen ongefundeerde, enkel een vaststelling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zakkenleger Bekijk bericht
    Smiley of niet, je draaft weer door, rpl, en daarmee verlies je goodwill voor een verder sympathiek idee. Dat helpt de dames zeker niet verder, en geeft je 'vijanden' munitie je ideeen onderuit te halen.
    Ik doe niet mee, en evt liefdadigheid is tussen mij en de DVP(s) in kwestie.
    Jij zit klaarblijkelijk ver van "the crime scene", Zakkenleger. Het idee iets te doen heeft veel meer succes, en ook zonder uw morele of financiële steun
    Ik draaf door? Het helpt de Meiden niet verder? Wait and see........

note erpee: alle smilies zijn willekeurig gekozen, zodat ZakkenLeger straks nog eens zijn ding kan doen

Last Online
    8 maart 2024 @ 15:20
    Discussies
    0
    Thanks
    29

Standaard

Met alle respect naar een ieder. Natuurlijk heeft een ieder recht op zijn eigen mening. Volgens mij leidt deze discussie nergens heen. Ik kom niet zo vaak in een club (financieel niet mogelijk), echter zal de volgende keer een kleinigheidje meebrengen voor de dames in de te bezoeken club. Heb dit al een keer eerder gedaan. Gewoon een kleinigheidje. Net zoals meningenop dit forum, zijn er dames die het waarderen en dames die er om lachen.

Last Online
    4 april 2025 @ 07:21
    Discussies
    25
    Thanks
    10

Reden Contradictie...

Als het me om mijn ego te doen was, Big30, zou ik het wel op mijn manier doen, en niet urenlang ideeën uitwisselen met andere beertjes. Voor mij maakt het niet uit wie iets doet, zolang er maar iets gedaan wordt
    Zie je niet hoeveel je jezelf tegenspreekt??

Indien dit bovenstaande klopte zou je waarschijnlijk beter kunnen zeggen dat je het bestaande initiatief zou steunen met geld (of ben je zo "arrogant" om te zeggen dat je in je eentje meer en beter kunt dan deze overheidsinstellingen http://www.frauennrw.de/buk/index.php?nid=32 -je spreekt meer talen, hebt meer invloed.....-)
    ALS het waar is wat je boven zegt dan is het VEEL beter geld in te zamelen voor dat overheidsinitiatief en de meiden er allemaal op te wijzen zodat ze de weg weten te vinden!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover
    Ik geloof jullie nog steeds niet, Big30, maar dat maakt niks uit, ik had al duidelijk begrepen dat de leiding dit initiatief niet steunde, maar we hebben enkel jullie website nodig, niet jullie centen.
    Je hebt iets van de leiding nodig??.....
    KIJK dat is nou pas STEUN van de leiding en het forum!!!
    ANDERE partijen moeten betalen voor adverteren... maar jouw advertentie over jouw VZW (incl. een voorstel/oproep tot het inzamelen van geld ervoor) mag zomaar GRATIS blijven staan!! (lang leve de commercie! :D )

Idee - ga rode-buttons of rubber polsbandjes verkopen tekstvoorstel:"Ik doe mee... aan RP z'n VZW...", kan iedere meid zien wie een vrouwvriendelijk ijsbeer is waarmee ze naar de kamer kan, alleen hoeft te praten en TOCH geld krijgt (just joking!-moet kunnen)
    (zal in de clubs voor eeuwigdurende dankbaarheid zorgen... en DAAR doen we het toch voor... nietwaar! -okay, kon het niet laten!)

De discussie is een HEEL eind verwijderd van "een kerstkado voor de meisjes"...
    Tot nu toe ben ik het met de meeste beren eens: steun de meiden op individuele basis, geef gerust een beetje fooi en vooral behandel ze met respect!

Wat mij aangaat (omdat ik DAT al lang doe!): Case closed!
    :wink:
    To err is human...to really screw things up requires a computer!

Do what makes you happy. Be with who makes you smile. Laugh as much as you breath. Love as long as you live.

Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly And NEVER REGRET anything that made you smile!!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten