Weergegeven resultaten: 1 t/m 21 van 21
    Last Online
    Gisteren @ 15:54
    Discussies
    1003
    Thanks
    603

Standaard Een nieuwe auto voor THE SAINT!

Volvo van The Saint in modern kleedje

Mattias Vöcks, een ingenieur bij de Zweedse sportwagenbouwer Koenigsegg, heeft in z'n vrije tijd een moderne versie van de beroemde Volvo P1800 in elkaar geknutseld. Roger Moore 'The Saint' zou er ongetwijfeld opgetogen over zijn.

Met de hulp van een Zweedse designstudio, Vizualtech, moderniseerde Vöcks de lijnen van de P1800 en verbeterde hij de aërodynamica. Onder meer door een diffuser achteraan, een vlakke bodemplaat en een verfijnde neus die 70 mm langer werd dan het orgineel.

Achtcilinder
    Onder de motorkap zit de 4.4 liter V8 die Yamaha voor Volvo ontwikkelde en die onder meer in de XC90 ligt. Met de turbo erbij levert die zo'n 600 paarden. De kracht wordt via een manuele zesbak overgezet naar de achterwielen.

Ter vergelijking: de originele P1800 schopte het nooit verder dan een 130 pk sterke viercilinder. Dat was genoeg voor een top van 190 km per uur en een sprintje naar 100 in 9,5 seconden. Vöcks creatie doet dat naar alle waarschijnlijkheid een stukje sneller, maar cijfers hebben we nog niet.

Jensen Motors
    De originele Volvo P1800 zag het levenslicht al in 1957 als prototype en zou aanvankelijk bij Karmann in Duitsland gebouwd worden. Maar Volkswagen, Karmanns grootste klant, vreesde concurrentie en stak daar een stokje voor.

Uiteindelijk werden de eerste 6.000 'Volvo sportwagens' bij Jensen Motors in Engeland gebouwd tussen '61 en '62, waarna de productie verhuisde naar Zweden. De laatste rolde daar in 1973 van de band.

De P1800 werd pas echt populair bij het grote publiek als de auto van Simon Templar, een rol gespeeld door Roger Moore in de TV-serie uit de jaren '60, The Saint.

Aanvankelijk was Jaguar gevraagd de E-type voor de reeks te leveren als 'Saint-auto', maar de Britse sportwagenbouwer had geen extra publiciteit nodig. Er was al voldoende vraag naar de nieuwe E-type, vond men daar. Dus kozen de producers van de show voor die andere revelatie van het Parijse autosalon, de P1800 van Volvo.

Een originele Volvo P1800 uit 1968
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

Dingo Gast

Standaard

Mooie auto!, weet je misschien of dit een Koenigsegg is ? of blijft het de Volvo p1800?

D.

Last Online
    Gisteren @ 15:54
    Discussies
    1003
    Thanks
    603

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dingo Bekijk bericht
    Mooie auto!, weet je misschien of dit een Koenigsegg is ? of blijft het de Volvo p1800?

D.
    Het blijft de Volvo P1800, maar het is gewoon een moderne versie die door een ingenieur bij de Zweedse sportwagenbouwer Koenigsegg in elkaar geknutseld is.
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

Last Online
    23 juli 2018 @ 13:39
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard

Benieuwd wat 'onze' Saint hierover te melden heeft...
    Cancel my subscription to the ressurection...

Last Online
    5 december 2014 @ 18:10
    Discussies
    98
    Thanks
    108

Blinzeln

Heren, beren,

Wat een gebrek aan mensenkennis, wie "onze" Saint kent weet dat hij met deze auto totaal niet uit de voeten kan. Enerzijdse heeft hij geen auto nodig voor de dames te imponeren, anderzijds heeft hij aan een auto met 1 duopassagier natuurlijk nooit genoeg.

Beter zijn de MPV's waar je met 6 of 7 in kan met een gewoon B rijbewijs en dan nog zal Saint vele dames moeten teleurstellen.

Groet, Foots :wink:
    "Een dvp is goedkoper* dan een lief en wordt nooit ouder, dikker of lelijker en heeft altijd zin" door Foots

* Goedkoper over totale looptijd genomen met inbegrip van aanschaf, onderhoud en afschrijvingskosten. Garantie en verzekeren niet mogelijk en juridische kosten vallen buiten rechtsbijstand.

Hoeren neuken, nooit meer werken !

Last Online
    23 januari 2015 @ 10:35
    Discussies
    45
    Thanks
    2

Rotes Gesicht Bijna gekocht...

Erg mooie auto, net als het origineel trouwens!

Vroeger was dit 1 van mijn droomauto's...
    Jaren geleden stond er eentje te koop in Tegelen, dus de spaarcenten 23 keer geteld en op naar Tegelen.

Bleek deze auto te staan bij, jawel het pand van Sans Soucis!

Gekocht heb ik hem niet, de prijs in relatie tot het gebodene was niet realistisch, net als de aangeboden diensten van de dames destijds..

Uiteindelijk gekozen voor een grotere dikke Amerikaanse oldtimer, waarin ik nog steeds met mooi weer met een big smile rondtoer.
    “Live as if you were to die tomorrow / Learn as if you were to live forever” – Mahatma Gandhi

Last Online
    7 juli 2010 @ 14:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Standaard hoe bescheten kan je zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silvester Bekijk bericht
    ...te koop in Tegelen...bleek deze auto te staan bij, jawel het pand van Sans Soucis!...

Gekocht heb ik hem niet, de prijs in relatie tot het gebodene was niet realistisch, net als de aangeboden diensten van de dames destijds..
    Zoals altijd, gaat het over de prijs van een wagen, en krijgen de Meiden uit de Sans Soucis een veeg uit de pan.
    Ik begrijp al helemaal niet waarom deze kwalijke opmerking, die overigens op niks slaat.
    Silvester trapt na naar Meiden als Sofia (de wulpse kat), Celine, Amanda, Manon, Ashanti, Amanda, Sonja/Anna, ... om er maar enkelen te noemen.
    Als hij denkt dat de prijs in relatie tot het gebodene niet realistisch is van deze Meiden, dan discrimineert hij alle Meiden die in de Sans hebben gewerkt, en die hij geeneens kent. Dar ruikt verdacht veel naar .... misschien ken je iets van oldtimers, maar van Meiden heb je gen soep gegeten, ik vraag me af of er wel één enkele Meid voldoet om "zijne arrogante omhooggevallen hoogheid" mogen te verwennen op de kamer???
    En wel heel laag bij de grond om na te trappen naar Meiden die hij geeneens kent.

Dat je aan budgetneuken wil doen, goed, en daar krijg je misschien je zin, maar niet iederen plooit voor jouw weinige euri, en als je autotje wil kopen, moet je autotje kunnen betalen.
    Net zoals je een goede service wil van de Meiden, op de markt in Anderlecht dingen ze af, niet bij de Meiden, en al zeker niet bij de toppers die de Sans Soucis kende. heb zelf het geluk gehad met enkelen van hen de kamer te kunnen delen, van sommigen heb ik spijt dat ik het niet heb gedaan, maar ik zou zeker niet durven stellen dat de Meiden niet voldoen aan enige norm.
    Je opmerking is dan ook flauw, en zegt veel meer over jou dan over de Meiden van de ex-Sans.......
    Veel meer.....

erpee

Last Online
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard

...., de prijs in relatie tot het gebodene was niet realistisch, net als de aangeboden diensten van de dames destijds..
    ...of hoe een kleine opmerking een grote gevoelige snaar kan raken...

:wink:

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Cool TSB, met één zin kan je meer kapotmaken dan je lief is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thesickboy Bekijk bericht

Neen, TSB, totaal foute interpretatie.
    Ik bekijk dit als ongecontroleerd ongehoord gedrag van iemand die die Meiden geeneens kent, en dus totaal verkeerd en oordeel velt over een groot aantal Meiden die veel meer verdienen, dan wat S hier neerpent over hen.
    Ook ik vond de Sans maar een donker kot, een bar, en de naam saunaclub was de sans voor mij niet waardig (de club, maar de Meiden daarentegen?), maar als je in één zin gewoon de vloer dweilt met een hele club vol Meiden, die duidelijk niet moeten onderdoen voor andere Meiden in andere clubs, integendeel, dan mag jij proberen me gevoelig te noemen. Dan vecht ik met alle middelen die ik heb, en in dit geval is het mijn toetsenbord, om die discriminatie van S te bestrijden. Je moet er niet meer achter zoeken, en zeker niet minder.
    Ik noem dit onrechtvaardig, TSB, en Sylvester gaat veel te ver in het onderuithalen van Meiden die hij niet kent.
    Dat hij de gave heeft dit in één zinnetje te doen, goed, maar dan moet jij ook maar kunnen verdragen dat op zijn ongegronde kritiek (en dan in een topic wat niks met die Meiden heeft te maken) de nodige repliek komt.
    Kent hij één Meid van op de kamer uit de Sans? Ja? en was dat niet naar zijn "goddelijke" normen? Dan moet hij dat schrijven over die Meid, het doodzwijgen, wat dan ook. maar niet hier komen trappen. Dat hij een budgetautotje op de markt van Anderlecht gaat kopen, en dat in geuren en kleuren beschrijft, als hij niks beters te doen heeft... .
    Maar zeker niet veralgemenen, en alle Meiden over één kam scheren. Dan word de rechtvaardige erpee wakker in me.

En het ligt niet gevoelig bij mij, TSB. Ik trek me geen ene moer aan van wat Sylvestertje denkt, maar ik kan niet tegen het onrecht dat hij met dat één zinnetje aanricht. Totaal foutieve info, natrappend naar Meiden die hij helemaal niet kent.
    Dit stinkt naar pure discriminatie, namelijk alle Meiden uit een club beoordelen met één pennetrek. Er zijn er al die voor minder door het centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding aangeklaagd zijn, en veroordeeld. Pure discriminatie van het ergste soort, door en ordinaire budgetneuker dan nog wel.
    Pak me maar terug nu, ik weet tenminste waar ik voor sta, en ben er geweldig fier op, iedere dag een beetje meer, en ik schaam me gewoon voor de uitspraak ven Sylvester in zij plaats. Toont zijn ware aard, en die komt er niet mooi uit. Dansen naar zijn pijpen, en dan is alles ok? Of mag hij een groep afbreken met jullie toestemming? Aan jou de keuze TSB, maar ik ken je oordeel al op voorhand (ja, vooroordelen heb ik duidelijk over jou, maar die hou ik gewoon voor mezelf).....
    I rest my case, your honor, maar je opmerking is een opmerking die een mod niet waardig is. Dat is mijn oprechte mening, TSB.

erpee :wink:

Last Online
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard

Ik voel er niets voor om dit publiekelijk uit te vechten, temeer omdat er naar mijn aanvoelen niets uit te vechten valt.
    Toch kort het volgende:

Lees nog even rustig de zin van Silvester na (ik ken hem trouwens van haar noch pluimen). Ik zal hem hier niet herhalen omdat ik er geen plezier in kan vinden om jou te provoceren.

Lees daarna nog eens jouw reacties waarin je fijne woorden als 'bescheten', 'arrogant', 'totaal omhooggevallen' en 'ordinair' laat vallen. Voor mij was dit eigenlijk al voldoende om dit bericht te wissen, ik deed dit niet om een discussie met jou te vermijden. Tot zover de rijkweidte van mijn goede bedoelingen.

Een pleidooi, door jou, voor correcte behandeling van wie dan ook, en dan zelf op een dergelijke manier gaan reageren... sta mij toe om dit dubieus te vinden. Naar mijn bescheiden aanvoelen zegt dit meer over jou dan over mij.

TSB

Dingo Gast

Standaard

Ik ga zelfs zover om te zeggen: ...of hoe een kleine opmerking een grote overspannen snaar kan raken...

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Cool wissen, maar dan wel de discriminatie

Ik voel er niets voor om dit publiekelijk uit te vechten, temeer omdat er naar mijn aanvoelen niets uit te vechten valt.
    Toch kort het volgende:

Lees nog even rustig de zin van Silvester na (ik ken hem trouwens van haar noch pluimen). Ik zal hem hier niet herhalen omdat ik er geen plezier in kan vinden om jou te provoceren.

Lees daarna nog eens jouw reacties waarin je fijne woorden als 'bescheten', 'arrogant', 'totaal omhooggevallen' en 'ordinair' laat vallen. Voor mij was dit eigenlijk al voldoende om dit bericht te wissen, ik deed dit niet om een discussie met jou te vermijden. Tot zover de rijkweidte van mijn goede bedoelingen.

Een pleidooi, door jou, voor correcte behandeling van wie dan ook, en dan zelf op een dergelijke manier gaan reageren... sta mij toe om dit dubieus te vinden. Naar mijn bescheiden aanvoelen zegt dit meer over jou dan over mij.

TSB
    Wis maar. Wat kan mij schelen wat jij denkt, geen ene moer, TSB. Je moet niet herhalen wat je op IM naar me stuurt, ik zal dat ook niet doen.
    Het is arrogant, bekakt, vulgair.
    neen, het is veel erger, het is discriminatie.
    Omdat je vindt dat de prijs van een wagen te hoog is, ook maar de Meiden die er gewerkt hebben met één pennetrek te pakken?
    Discriminatie, beschamend, arrogant, weinig klasse.
    Mijn posting? Daarin verlaag ik me tot het niveau van S, opdat hij me zou begrijpen.
    En ik ben oprecht boos, niet voor mezelf, maar voor de Meiden die hij met de grond gelijk maakt. Trouwens, mag discriminatie volgens jou?
    Goed bezig, TSB, als jij discriminatie toelaat.

Jij kent me helemaal niet, ik beoordeel je op het toelaten van discriminatie, je bent mod, en je mengt je in een discussie en neemt de verdediging op je van iemand die discrimineert. Zegt dan weer meer over jou, TSB, een moderator ONWAARDIG.

erpee

Last Online
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard Wissen?

Ik laat bovenstaande reactie graag staan op het forum.

Iedereen kan dan in alle rust zijn eigen oordeel vellen over (on)waardigheid.

Uw dienstwillige dienaar,
    TSB

Last Online
    Discussies
    45
    Thanks
    2

Böse Nou, nou....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    ...TSB, een moderator ONWAARDIG...
    Erpee is weer eens ongesteld...
    Weer grijpt hij zijn kans om tegen een mod aan te kunnen schoppen.

En dan ondergetekende, een medewandelaar die hij absoluut niet kent als volgt betitelen:
    ...Pure discriminatie van het ergste soort, door en ordinaire budgetneuker dan nog wel...
    Dat gaat deze timide wandelaar 'n beetje te ver .

Want, helaas zoals al te vaak heb je weer eens een keer niet goed gelezen Erpee:
    Erg mooie auto, net als het origineel trouwens!

Vroeger was dit 1 van mijn droomauto's...
    Jaren geleden stond er eentje te koop in Tegelen, dus de spaarcenten 23 keer geteld en op naar Tegelen.

Bleek deze auto te staan bij, jawel het pand van Sans Soucis!

Uiteindelijk gekozen voor een grotere dikke Amerikaanse oldtimer, waarin ik nog steeds met mooi weer met een big smile rondtoer.
    Je mag dan wel een relnicht wezen, dit slaat nergens op.
    In de posttitel schrijf je: "hoe bescheten kan je zijn", je beschijt je zelf nu wel erg...
    Als je zo nodig je frustraties kwijt moet, vertrap je computer dan maar, zijn we eindelijk verlost van dat opgefokte gedoe van jou.

Ik zou het prettig vinden als je hier je excuses aan zou willen bieden aan -een wel goed lezende- TSB, je gaat absoluut te ver met hem, schaam je.

Die excuses aan TSB beschouw ik dan tevens maar als sorry naar mij toe...

Getekend, "zijne arrogante omhooggevallen hoogheid" Silvester
    “Live as if you were to die tomorrow / Learn as if you were to live forever” – Mahatma Gandhi

Last Online
    4 oktober 2022 @ 21:44
    Discussies
    35
    Thanks
    24

Standaard

Zoals altijd, gaat het over de prijs van een wagen, en krijgen de Meiden uit de Sans Soucis een veeg uit de pan.
    Ik begrijp al helemaal niet waarom deze kwalijke opmerking, die overigens op niks slaat.
    @ RPLOVER:
    Hoe weet jij toch altijd van een mug een olifant te maken.

De man schreef alleen dat hij niet tevreden was over de diensten van de meisjes.
    Wederom voor de zoveelste keer een volstrekt, ridicule, overspannen reactie van onze zogenaamde 'vrouwenbeschermer'.

Neem maar van mij aan dat de meisjes zich enkel en alleen zullen generen met jou als hun 'beschermheer'.
    Nogmaals: jij hoeft geen enkel meisjes te verdedigen, en zeker niet met dit overspannen gedrag.

Jünther, de stabiele beer.
    Altijd op zoek naar honing

Last Online
    13 december 2018 @ 23:31
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard

@Silvester: neem het RP niet kwalijk. Hij heeft te snel en dus niet goed gelezen.

Hij zal, na het lezen van jouw laatste posting, openbaar zijn excusses aanbieden. Hij is een luis in de pels, maar als hij fout zit geeft hij dat ook wel toe.

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Standaard uiteraard excuses aan het berenvel van Sylvester

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TT Man Bekijk bericht
    @Silvester: neem het RP niet kwalijk. Hij heeft te snel en dus niet goed gelezen.

Hij zal, na het lezen van jouw laatste posting, openbaar zijn excusses aanbieden. Hij is een luis in de pels, maar als hij fout zit geeft hij dat ook wel toe.
    Ik had een hele posting klaar, maar ik ben inderdaad fout, dus niks om me achter weg te stoppen, is ook niet nodig.

Sylvester, mijn excuses aan je adres. Voor echt wel alles in dit topic.

erpee

Last Online
    5 december 2014 @ 18:10
    Discussies
    98
    Thanks
    108

Standaard

Heren, beren,

Noem mij een RP fan, het kan me niet schelen, maar met de dames van de SS is helemaal niets mis, kwaliteit voor je geld, absoluut zou ik zeggen. en die zetten de SS dames ook voort in ander clubs, met ware hordes aan vaste klanditie, dus wat nou geen waar voor je geld.

Excuses slaan dus werkelijk nergens op. Het enige wat mij irriteert is dat we het over auto's hadden en niet over dames, ofwel de auto voor saint. Maar ja ik raak ook wel eens de rode draad kwijt.

"Een dvp is goedkoper* dan een lief en wordt nooit ouder, dikker of lelijker en heeft altijd zin" door Foots

* Goedkoper over totale looptijd genomen met inbegrip van aanschaf, onderhoud en afschrijvingskosten. Garantie en verzekeren niet mogelijk en juridische kosten vallen buiten rechtsbijstand.

Hoeren neuken, nooit meer werken !

Last Online
    19 januari 2021 @ 20:47
    Discussies
    5
    Thanks
    12

Blinzeln

Kees is autofan en kan zich goed voorstellen dat Silvester helemaal gek is van de P1800 ik vind dat ook een hele mooie auto. Het liefst in de Estate uitvoering en dan in de kleur lichtblauw metaliic.

Een mooie amazone of de katterug kan Kees ook wel bekoren. Net als de 140 serie. Ook erg mooi een Volvo 164!

De mooiste klassieker vindt Kees een alfa bertone, de 1750GTV van de tweede serie om precies te zijn!

Duitsers maken wel mooie en degelijke auto's maar ik ken maar weinig mooie Duitse klassiekers ja de BMW 3.0 Csi is wel fraai en een 911 uit de jaren zeventig heeft ook wel wat.

Zijn er hier nog meer autofanaten by the way?

Sans Soucis wat is dat eigenlijk? Was dat een club of is dat een merk van mineraalwater. Zo maar een vraag hoor want je kunt ook niet alles weten.
    Ik zeker niet!

Groet,
    Kees

Last Online
    Discussies
    45
    Thanks
    2

Lächeln Accepted..

Sylvester, mijn excuses aan je adres. Voor echt wel alles in dit topic.

erpee
    Accepted, en nu nog even bijleggen met TSB svp...

Last Online
    3 december 2024 @ 19:18
    Discussies
    43
    Thanks
    371

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foots Bekijk bericht
    Heren, beren,

Wat een gebrek aan mensenkennis, wie "onze" Saint kent weet dat hij met deze auto totaal niet uit de voeten kan. Enerzijdse heeft hij geen auto nodig voor de dames te imponeren, anderzijds heeft hij aan een auto met 1 duopassagier natuurlijk nooit genoeg.

Beter zijn de MPV's waar je met 6 of 7 in kan met een gewoon B rijbewijs en dan nog zal Saint vele dames moeten teleurstellen.

haha Foots... mocht ik de lotto winnen, zou ik me toch wel zo'n auto aanschaffen; dan weet je direct dat ik er ben en kun je net nog op tijd een andere club opzoeken, want zoals je zelf zegt, pak ik de dames van je af :teuflisch
    Het doel heiligt de middelen

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten