Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Geregistreerd
    16 augustus 2007
    Last Online
    8 april 2023 @ 12:06
    Locatie
    Greasy Lake
    Berichten
    530
    Discussies
    46
    Thanks
    2
    Thanked
    5 in 4 posts

    Standaard Local Hero & The Vertigo

    Juni, Vertigo maand. Eind juni vorig jaar ben ik voor de eerste keer in het Vertigo paradijs geweest. Na een bezoekje aan YingYang voelde ik opeens een enorme leegte: de YY stond mij niet meer aan en nog belangrijker was de afwezigheid van Yvonne. Via de magic van een rechtreekse lijn kwam een verlossend berichtje:

    Ik ben weg van yy maar ik heb een heel leuke club in Duitsland gevonden-schitterend.als je de kans krijg kom even kijken.dat is Villa Vertigo 10km vanaf Venlo groetjes en veel kusjes. Yvonne

    Ik kende Yvonne al een hele tijd van YY maar in de Villa kreeg ons samenzijn iets onwezenlijks, iets dromerigs. Villa of Dreams. De Vertigo is eigenlijk heaven on earth om samen met een favoriete dame weg te dromen: een voorafje aan de bar, voorspel in de douche, luxeus bed, samen uitblazen in bad, prettig dineetje bij het avondeten, laatste koffietje for the road achteraf. En indien dat laatste nog niet genoeg is, dan is er nog de nacht ... Op een bepaald moment was het zelfs voor een simple man met simple pleasures zo goed dat ik het voor mij niets meer uitmaakte indien ik ter plekke zou sterven ...

    Hulde dus aan het management: als ondernemer moet je durven je dromen te proberen waar te maken. Dare to be different. Het Villa Vertigo concept blijft en is enigzins uniek. En alle Vertigo-lovers weten dat het management (in deze tijden van crisis) haar best doet: stapje voor stapje proberen ze de infrastructuur te verbeteren, de Weihnacht-party (met échte cadeau's) was iets bijzonders, de Villa-blog is een trendsetter. Wat betreft de kritiek op de dames: er wel iets van waar zijn rond de gerucht rond mismanagement van de dames, maar toch, begin eens zelf een hoeren-kot, dan zullen we nog eens lachen :green_smi

    En zo is het dan begonnen, op een zonnige en rustige maandag. Intussen zijn we 1 jaar verder, Yvonne is er niet meer maar een paar andere engeltjes hebben mijn hart tijdelijk gestolen en daarom ben ik in de tussentijd nog maar 3 keer naar een ander clubbie geweest: 1x een korte pitstop in YY, 1x een romantisch onderonsje in LR en een tripje back to the roots naar Schieferhof.

    Een dagje Vertigo is als een een religie: je wordt de hemel belooft maar op sommige momenten moet je gewoon hopen op beter, dromen van beter. Het is in VV niet altijd even gemakkelijk als je favoriete dame er niet is om toch een geslaagd verblijf van te maken. Villa of hope and dreams. Toen ik voor de eerste keer in de Living Room kwam, dan was dat een echte schok in vergelijking met de Vertigo luxe. Er is om te beginnen al geen deftige parking voorzien, de LR bevindt zich ook vlak bij een zeer drukke autostrade. Vooral die afwerkkamertjes met basiskomfort deden mij wat griezelen, de bar deed mij denken aan een doordeweekse voetbalkantine, sommige douches waren kapot, er hing constant een rookwalm. Het eten was in die club ook bijkomstig, gewoon een verplicht nummertje waaraan de LR-bazen met veel tegenzin blijkbaar aan voldoen. Anderzijds: in LR waren enkele 'afvalligen' uit VV terecht gekomen, als zij zich daar in die geile Wohnzimmer zich thuis voelen, des te beter. Hmmm, ik heb die keer in LR toch lekker gepoppt :D

    Ook Schieferhof heeft mij (nog)niet helemaal kunnen overtuigen. Iemand zei dat Bernds in de top 5 van 's werelds beste sexclubs zou zitten. Misschien wel als je de line up en de basisservice bekijkt. Onstellende hoge basisservice die blijkbaar na 10 sessies op 1 dag nog van dezelfde hoge kwaliteit is. Maar toch mis ik iets ook al weet ik op dit moment niet wat. Toch misschien nog een terug een een bezoekje maken aan Schiefershof om het af te leren

    Maar moet je nu echt zo ver rijden om je eens goed te laten verwennen. De Vertigo is wat betreft bereikbaarheid ideaal gelegen. Geniaal van het management. Zo goed als geen files. Weeral wat tijd en moeite gewonnen die je nuttig in de club kan doorbrengen.

    Wat de Vertigo op YBF ook opmerkelijk maakt zijn de stoute jongens. Vaak zijn ze op bezoek geweest bij een andere club en moeten en reageren ze zich nog eens en passant af op de Vertigo. Ik denk bijvoorbeeld aan deze reactie van kapitein Zeppos of die boef van een Dalton, maar ook de big manitoe der zevereraars laat zich niet onbetuigd: ik noem dat een gebrek aan ijsberen-collegialiteit
    The highway's jammed with broken heroes on a last chance power drive
    Everybody's out on the run tonight but there's no place left to hide

  2. #2
    Geregistreerd
    16 augustus 2007
    Last Online
    8 april 2023 @ 12:06
    Locatie
    Greasy Lake
    Berichten
    530
    Discussies
    46
    Thanks
    2
    Thanked
    5 in 4 posts

    Standaard Thunder Road: de Villa Vertigo song

    VH1 Storytellers 2005: Bruce Springsteen over Thunder Road

    Waar gaat het over? Het is ...een uitnodiging. Iets gaat open.
    En wat ik hoopte dat het lied zou worden ... was wat rock'n roll muziek me gebracht heeft: de notie van een grotere wereld, bredere ervaringen, hopelijk meer en beter seks. Plezier. Meer plezier. Het gevoel dat je meer kunt ontdekken en ontwikkelen en het idee dat het allemaal al in jezelf lag ... en dat alles aan de rand van de stad

    "The screen door slams, Mary's dress sways" ...
    ... de hordeur die dichtslaat. Toen ik klein was hoorde ik het duizend keer op een dag. Dat kon van alles betekenen: wat een mooie dag, ik wil naar buiten. Wegwezen, het huis uit. Dat geluid resoneerde enorm, het leek altijd het begin van iets te zijn.

    "Like a vision she dances across the porch as the radio plays / Roy Orbison singing for the lonely / Hey that's me, I want you only / Don't turn me home again / Can't face myself alone again / Don't run back inside, you know just what I'm here for" ...
    ...ik luisterde veel naar Roy Orbison in die tijd. Die donkere romantiek. Dat opera-achtige

    "You're scared, you're thinking maybe we ain't that young anymore"...
    ... ik was pas 24 toen ik die regel schreef. Dat beangstigt me nu. Maar ik denk dat ik het snap. Dit liedje is in 1974 geschreven, 2 jaar voor het einde van de Vietnam oorlog. Iedereen had toen zijn onschuld verloren.

    "Show little faith, there's magic in the night / You ain't a beauty, but hey you're alright / That's alright with me / You can hide 'neath your covers and study your pain / Make crosses from your lovers, throw roses in the rain / Waste your summer praying in vain for a saviour to rise from these streets" ...
    ... katholieke school, katholieke school, moge Johannnes Paulus II in vrede rusten :smile:

    "I'm no Hero, that's understood"
    ...
    ... maar als er een vacature is ... :D

    "All the redemption I can offer is beneath this dirty hood / With a chance to make it good somehow / What else can we do now / Except roll down the window and let the wind blow back your hair / And the night's bustin' open, these two lanes will take us anywhere"...

    ... dat is waar alles gebeurd. Dat is het punt waar de muziek het liedje opent. Plotseling ben je weg, onderweg in je auto. Je haar wappert, je vliegt. Ik probeerde dat gevoel op te roepen, zodat mensen het zouden willen najagen. Je probeert mensen een gevoel te geven zodat ze dat in hun eigen leven gaan najagen.

    "We got one last chance to make it real / Trade in these wings on some wheels"...

    ... alleen met je voeten op de grond red je het. Het moet geen fantasie zijn, geen sprookje zijn. We gaan er wat van maken.

    "Climb in back, heaven's waiting down on the tracks / Oh oh come take my hand / Riding out tonight to case the promised land / Oh oh-oh oh Thunder Road, oh Thunder Road, Thunder Road"...
    ... dank je Robert Mitchum, de titel "Thunder Road" heb ik van een film van Robert Mitchum

    "Lying out there like a killer in the sun / I know it's late but we can make it if we run / Oh oh-oh oh Thunder Road, sit tight, take hold, Thunder Road / Well I got this guitar and I learned how to make it talk"...
    ... m'n meest suffe tekstregel ooit . En ik heb er nogal wat geschreven. Maar daarom was ik ook zo goed. Het was mijn instrument van de verlossing

    "My car's out back if you're ready to take that long long walk / From your front porch to my front - front porch to my front seat / The door's open but the ride it ain't free / I know you're lonely, these words that I ain't spoken / Tonight we'll be free, all the promises will be broken"...
    ... dat betekent zoiets als: alle afspraken overboord. Het is een nieuwe dag.

    "There were ghosts in the eyes of all the boys you sent away / They haunt this dusty beach road in the skeleton frames of burned-out Chevrolets / They scream your name at night in the street / Your graduation gown lies in rags at their feet / In the lonely cool before dawn / You hear their engines roaring on"...
    ... alles wat we achter zullen laten

    "When you get to the porch they're gone on the wind, so Mary climb in / It's town full of losers and I'm pulling outta here to win"...
    ... er rest niets anders dan de rit. Dus dit was m'n grote uitnodiging voor m'n publiek, voor mezelf. Voor eenieder die geïnteresseerd was. Mijn uitnodiging voor een lange een zeer aardse reis. Hopelijk in het gezelschap van een geliefde. Met geliefden op zoek naar een plek waar je je thuis voelt. Good luck en een fijne avond :wink:
    The highway's jammed with broken heroes on a last chance power drive
    Everybody's out on the run tonight but there's no place left to hide

  3. #3
    Geregistreerd
    16 augustus 2007
    Last Online
    8 april 2023 @ 12:06
    Locatie
    Greasy Lake
    Berichten
    530
    Discussies
    46
    Thanks
    2
    Thanked
    5 in 4 posts

    Standaard Villa of the Rising Sun

    There is a Villa in Grefrath
    They call the Villa of the Rising Sun
    And it's been the ruin of many a poor boy
    And God I know I'm one

    My mother was a tailor
    She sewed my new bluejeans
    My father was a gamblin' man
    Down in Grefrath

    Now the only thing a gambler needs
    Is a suitcase and trunk
    And the only time he's satisfied
    Is when he's on a drunk

    ------ organ solo ------

    Oh mother tell your children
    Not to do what I have done
    Spend your lives in sin and misery
    In the Villa of the Rising Sun

    Well, I got one foot on the platform
    The other foot on the train
    I'm goin' back to Grefrath
    To wear that ball and chain

    Well, there is a Villa in Grefrath
    They call the Villa of the Rising Sun
    And it's been the ruin of many a poor boy
    And God I know I'm one
    The highway's jammed with broken heroes on a last chance power drive
    Everybody's out on the run tonight but there's no place left to hide

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Babylon 468*60