Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
    Last Online
    Vandaag @ 14:31
    Discussies
    4642
    Thanks
    46

Standaard Nieuwe fiets of nieuwe schaamlippen?

Bron : AD.nl / Willeke Bezemer

De een laat zijn flaporen recht zetten, de ander laat de wallen onder haar ogen weghalen of haar ooglid optrekken, of neemt een facelift (en nog een en nog een). Vet wordt weggezogen van alle mogelijke plekken op het lichaam, buikwanden worden gecorrigeerd, onderkinnen verwijderd, neuzen worden verkleind en vergroot, wat ook met borsten gebeurt, gouddraadjes worden in het gezicht geweven, en er wordt botox ingespoten. Het kost allemaal een paar centen maar dat moet je over hebben voor je geluk, want met je nieuwe lijf wordt je leven heel anders. Dat is tenminste de suggestie van al die make-over programma’s op tv.

De nieuwste trend op dit gebied is de designer vagina. Vrouwen die niet tevreden zijn met het uiterlijk van hun geslachtsorgaan kloppen aan bij de gynaecoloog of de cosmetisch chirurg met het verzoek het boeltje te fatsoeneren. De meest gehoorde wens is de binnenste schaamlippen te trimmen. Die zijn namelijk te lang, en dat ziet er niet uit - aldus de vrouwen - of ze geven hinder bij het fietsen. Bij dat laatste denk ik persoonlijk aan een andere fiets of een ander zadel, en herinner ik me de verkoper van mijn racefiets die dit probleem kende want hij raadde me met klem af een herenfiets te nemen met het argument ‘dames hebben een andere zit’. Voornaamste punt is dat die binnenste schaamlippen niet mooi worden gevonden, omdat ze buiten de buitenste schaamlippen uitsteken. Nu is het een feit dat steeds meer vrouwen hun geslachtsstreek scheren, en dat brengt met zich mee dat ze méér dan de harigen worden geconfronteerd met hun anatomie. Maar behaard of onbehaard, vrouwen met grote kleine schaamlippen kunnen bang zijn dat er iets niet klopt. En dat is waar. Maar het is de taal die niet klopt, hun lijf is namelijk normaal. Want circa veertig procent van de vrouwen heeft dit, hun kleine schaamlippen zijn (soms aanmerkelijk) groter dan hun grote.

Vrouwen zouden dat heus wel kunnen weten, ware het niet dat ze het uiterlijk van hun geslachtsorgaan vergelijken met die van andere vrouwen. Maar dat is niet hun bron, ze vergelijken zich met plaatjes en films waarin inderdaad alles is getrimd of naar binnen gevouwen en voorzien van speciale geslachtsmake-up.

We lopen te hoop tegen vrouwenbesnijdenis in andere culturen. Dat mag niet, dat kan niet, dat moet niet. Maar komt het trimmen van de schaamlippen vanwege een vermeend schoonheidsideaal daar eigenlijk niet heel dichtbij?
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    13 juli 2024 @ 13:45
    Discussies
    11
    Thanks
    712

Standaard

Als gediplomeerd fietsenverkoper ken ik dit probleem van heel nabij... Ik maak perfect op maat zittende dameszadels, op basis van exacte meetgegevens. Dit heeft me al veel arbeidsvreugde opgeleverd...

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten