Het is 6 - 8 graden boven 0 in Roemenie. Dit weekend wordt zelfs een temp. van 10 graden verwacht in Bukarest.
Ik meende toch van voorgaande jaren dat de winters in Roemenie zeer streng waren?
T.
Het is 6 - 8 graden boven 0 in Roemenie. Dit weekend wordt zelfs een temp. van 10 graden verwacht in Bukarest.
Ik meende toch van voorgaande jaren dat de winters in Roemenie zeer streng waren?
T.
Het vriest echt wel in Boekarest want ik heb via de Western Union van de week nog geld opgestuurd voor de verwarming van mijn schoonouders.
Het vroor er zo hard dat ze de rekening niet meer konden betalen
I´m an educated fool with money on my mind
Echt onzin wat je nu zegt!
Geloof IJB11 nu maar, zo juist weer contact gehad met het zwaar getroffen Roemenie die de strengste winter sinds mensenheugenis beleeft. 's Nachts vriest het overal zo'n 25 graden en overdag komen de temperaturen niet boven de -10. Er ligt 50 cm sneeuw, verwarming is vaak uitgevallen.
Heb net een noodpakket opgestuurd met wat kleding (bontjassen) wat voedsel (kaviaar) en andere elementaire levens benodigheden zoals een D&G riem en horloge en een LV tas, die zijn nu echt schaars zo begreep ik.
Heb er ook maar meteen een Gucci portemonnaie bij gedaan met een paar duizend euro's erin om de eerste nood wat te verlichten.
Weersites zijn onbetrouwbaar dat blijkt maar weer eens !
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche
Zo worden de Roemeentjes weer eens onterecht in een kwaad daglicht gesteld
En als een Roemeense iets zegt, dan is dat zo!
Het laatste wat in me op was gekomen is wel om de weerberichten er op na te slaan!
Ja zelfs de nieuwe Iphone was bevroren en die heb ik ook maar een opgestuurd, en natuurlijk een Blackberry want stel dat de batterij van de Iphone leeg is en ze strand ergens in de vorst of sneeuw, dan moet ze natuuurlijk wel bereikbaar zijn
Ohja, natuurlijk 2 paar Uggs, voor doordeweeks en in het weekend, het is veel te koud om op die pumps van Chantel rond te paraderen
Deze beren hengelen allemaal naar een standbeeldje?
BefBeer
Niet lang foppen, effe poppen!
Watzaniken jullie nou toch, DIT is echt ijsberen weer....
Ik kan beter likken dan Lassie....
Ik heb net een telefoontje gehad van een Roemeense ze heeft winterbanden nodig voor haar nieuwe X5. Er klopt niets van die wheather site's, ze zijn echt ongeloofwaardig. Er ligt nu 1 meter sneeuw in Botosani.
Ze vroeg 800 op te sturen voor 4 banden, maar ik stuur maar een roodje op zodat ze ook een reserve winterband heeft. Lijkt mij wel zo verstandig.
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche
Echt??? Ik bel nu!! Wacht ... . Hier zit een luchtje aan .
Tring Tring Tring ..... ...... (telefoon bevroren ?) Tring. Connection!
Helder, misverstand. Ze heeft alles dubbel bedoelde ze, dus ook haar X5, ze heeft ook een reserve X5, dus vandaar dat setje dubbele banden !
Klopt dus wel .
Wat een toeval Bosco! Ik kreeg net een berichtje uit Roemenie met een Western Union code om 800 euro op te halen om 4 winterbanden aan te schaffen. Ze waren bang dat ik in januari niet meer naar Duitsland zou komen. Wat zijn het toch een schatjes.
Nu nog op zoek naar 200 voor het reservewiel.
Jan krijgt de indruk dat jullie de Roemeense dames iets te veel verwennen. Jan zorgt dat ze wat warms binnen krijgen, en dan heeft hij z'n plicht wel weer gedaan.
J.W.
Keep on Walking.....
Ja maar Jan ze zijn ook zo lief!
Zou jij willen dat je Roemeense schatje de vangrail in rijdt met haar X5 zonder winterbanden?
En ze betalen alles terug, dat beloven ze!
Net nog even wat gestuurd, er was nu plek vrijgekomen voor de operatie van mijn schoonmoeder, die was oorspronkelijk in januari gepland.
Uiteraard hadden ze daar financieel gezien niet op gerekend
Kosten zijn slechts 1200 euro!
Ohja en het hout voor de open haard was op dus heb maar 1500 euro opgestuurd, kunnen ze gelijk nog wat hout voor de open haard halen...
Huh, gisteren zei ze nog dat ze verwarming haddden?
Te iubesc pentru totdeauna
Klopt alles betalen ze terug tegen een hoog rente percentage klopt !
Dat van die verwarming kan ik je wel uitleggen hoor. In Roemenie stookt men nog turf als brandstof voor de verwarming, maar alle Turf is op want je weet de Turf oogst dit jaar viel nog al tegen.
Dus hebben ze nu hout nodig en ja das duur in Roemenie, moet allemaal geïmporteerd worden, in Roemenie groeien namelijk geen bomen.
Tsssssssj dat je dit allemaal niet weet zegt !