Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Last Online
    Vandaag @ 12:00
    Discussies
    4646
    Thanks
    46

Standaard Kwart Nederlanders heeft seksuele problemen

Bron : NU.nl

UTRECHT - Ruim een kwart van alle volwassen Nederlanders heeft seksuele gezondheidsproblemen, als relatieproblemen, zorgen om hiv, onvruchtbaarheid, abortus, seksueel geweld of overmatig seksuele verlangen.

Meer dan twee miljoen mensen hebben professionele hulp nodig. Het gaat om een kwart van de vrouwen en een vijfde van de mannen. Relatieproblemen zijn de belangrijkste oorzaak van de zorgbehoefte. Iets meer dan de helft krijgt professionele hulp.

Dat blijkt uit een groot onderzoek onder 4000 mensen tussen de 19 en 69 jaar dat de Rutgers Nisso Groep donderdag presenteert tijdens het Nationaal congres Seksuele Gezondheid 2006.

Volgens de onderzoekers krijgen een miljoen mensen niet de hulp die ze nodig hebben. Dit komt omdat ze zelf de stap niet durven te zetten, ze de hulp te duur vinden, de wachtlijsten te lang zijn of omdat ze geen geschikte hulpverlener kunnen vinden. Vervolgonderzoek moet uitwijzen hoe dit probleem kan worden opgelost.

Onervarenheid

Uit het onderzoek blijkt dat de zorgbehoefte relatief groot is bij jongere mensen, degenen met een hogere sociale en economische status en bij etnische minderheden. Voor die laatste groep geldt dat traditionele sekseverhoudingen groter is dan bij autochtonen. Bij jongeren speelt onervarenheid een rol.

Over de oorzaak van hoge zorgbehoefte onder mensen met een hogere sociale en economische status tasten de onderzoekers in het duister. Als mogelijke verklaringen noemen zij onder meer veeleisend werk. Daarnaast blijkt seksuele agressie vaker vorm te komen bij deze groep. Dat heeft wellicht te maken met een combinatie van een hoge maatschappelijke positie en een relatief sterk gevoel van recht op seks, oftewel op een goed seksleven
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Vandaag @ 12:00
    Discussies
    4646
    Thanks
    46

Standaard Nederlander tobt met zijn seksleven

Bron : RTL.nl

Nederlanders blijken flink te tobben met hun seksleven. Ruim 25% van alle volwassenen heeft relatieproblemen, onververvulde verlangens of maakt zich zorgen om hiv of abortus.

Hulp
    Dat blijkt uit onderzoek onder 4000 mensen van de Rutgers Nisso Groep. Meer dan twee miljoen mensen hebben hulp nodig. Het gaat vooral om vrouwen. Iets meer dan 50% krijgt professionele hulp.

Uitwijzen
    Volgens de onderzoekers krijgen een miljoen mensen niet de hulp die ze nodig hebben, omdat ze niet durven of het te duur is. Extra onderzoek moet uitwijzen hoe dit kan worden opgelost.

Status
    Uit het onderzoek blijkt dat de zorgbehoefte relatief groot is bij jongere mensen, degenen met een hogere sociale en economische status en bij etnische minderheden. Voor die laatste groep geldt dat traditionele sekseverhoudingen groter is dan bij autochtonen. Bij jongeren speelt onervarenheid een rol.

Zorgbehoefte
    Over de oorzaak van hoge zorgbehoefte onder mensen met een hogere sociale en economische status tasten de onderzoekers in het duister. Als mogelijke verklaringen noemen zij onder meer veeleisend werk. Daarnaast blijkt seksuele agressie vaker vorm te komen bij deze groep. Dat heeft wellicht te maken met een combinatie van een hoge maatschappelijke positie en een relatief sterk gevoel van recht op seks, oftewel op een goed seksleven.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    22 december 2013 @ 18:10
    Discussies
    52
    Thanks
    0

Reden

problemen met me relatie,s oke oke maar me seksleven wordt alleen maar heftiger:D en overmatig seksuele verlangen dat begint inderdaad een beetje uit de hand te lopen

saluti L Diablo
    Little Don of Golden time:guilty[1]

" rispetto per una donna "

Last Online
    11 september 2020 @ 14:44
    Discussies
    235
    Thanks
    341

Standaard tobben met hun seksleven

Nederlanders blijken flink te tobben met hun seksleven. Ruim 25% van alle volwassenen heeft relatieproblemen, onververvulde verlangens of maakt zich zorgen om hiv of abortus.

Met al dat moois in Duitsland hoef ik niet te tobben over mijn seksleven. Geen problemen met mijn relatie, simpel die heb ik niet is dus ook voor mij al opgelost, en voor wat betreft mijn onvervulde verlangens kijk daarom ga ik naar een clubje toe af en toe
    It is said some lives are linked across time, connected by an ancient calling that echoes through the ages.

Last Online
    13 mei 2010 @ 22:35
    Discussies
    9
    Thanks
    0

Standaard KLOPT helemaal !

Ik heb zeer zeker problemen met mijn SEX-leven het beheerst mijn leven onderwijl .

Ik ben enige tijd terug (in samenspraak met mijn vrouw) vrijwillig in prive therapie gegaan en dat gaat erg goed, maar valt toch wel zwaarder dan ik gedacht heb .

Ik kan tenminste weer normaal naar bepaalde zaken kijken zonder door te slaan en direct op oorlogspad te gaan

Maar als ik deze cyclus door ben en ik het weer onder controle heb ga ik weer uitbreiden en ik kan bijna niet wachten .

Want het liep op een gegeven moment gigantisch uit de LUL euh HAND en dat ben ik nu weer aan het inlopen .

Groeten,

De Cock.

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten