De titel van dit topic is niet correct!
1. Een portemonnaie is letterlijk vertaald een drager (porter) van kleingeld (de la monnaie), als ijsbeertje heb je daar dus niet veel aan
.
2. Een ijsbeer heeft een portefeuille (letterlijk vertaald een drager van velletjes=papiergeld) nodig :D!
Maar toch even serieus.
Ik denk dat in onderstaande reacties al veel wijze woorden zijn gesproken:
- Overdrijf niet, hou je aan een een redelijk budget wat in overeenstemming is met wat je financieel kunt veroorloven. Voor de een is dat 100 Euro per bezoek voor de ander 200 Euro. Het is echt niet zo dat je meer lol hebt als je meer geld uitgeeft!
- Laat je niet gek maken door ijsbeertjes die met mooie verhalen komen over hoe leuk en gezellig het allemaal wel niet is.
- Realiseer je dat er sommige ijsbeertjes zijn die het nu eenmaal makkelijk kunnen bekostigen, maar laat dat geen voorbeeld zijn of de norm worden!
- Ik kan rekenen en bij sommige veelschrijvers op dit forum laat zich makkelijk uitrekenen hoeveel hun hobby op jaarbasis kost. Dat is overigens een ieders persoonlijke afweging ... .
Het lijkt me verstandig dat ik het bij bovengenoemde welgemeende tips laat en vooral niet in detail ga treden over hoe veel geld ik in ruim een half jaar heb uitgegeven.
Groet,
big30
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche