Daar ik niet graag winkel, moet dat voor mij altijd snel verlopen en wil ik geen lange wachttijden aan de kassa. Daar ik niet honkvast ben qua supermarkt, nu maar eens besloten te gaan shoppen in Duitsland bij de Aldi. Voordeel; hiervan is dat er ook nog een Lidl naast ligt, dus als je dingen niet zou kunnen vinden, dat je even bij de concurrent gaat kijken en wellicht daar wel slaagt J
Enige nadeel van dit idee was dat ik er een eind voor moest rijden maar ach alles went, behalve en winkelende vent denk ik dan maar……ik draaide na een rit van een ruim uur de parkeerplaats en zag dat erin totaal een 15-tal auto’s stonden, natuurlijk allemaal Duits en zelfs een Belgisch kenteken. Toch nog eentje die eens wat anders wilde schijnbaar.
Het geraas van winkelwagentjes was er niet, geen schreeuwerige 1+1 aanbiedingen en geen goedkoop vlees….hmzz dacht ik, zit ik hier wel goed ?
Ik pakte mijn boodschappentas en liep naar de deur waar ik vriendelijk werd begroet door een dame *extra service ?* die me vroeg of ik de eerste keer er was. Ik bevestigde en wilde doorlopen naar de leeggoedautomaat. Euh hallo zegt ze vriendelijk in het Duits, mag ik je toegangsbewijs hebben ?? Ik keek haar aan en dacht huh…sinds wanneer heb je dat nodig
Ik frommelde een stuk papier uit mijn broekzak, mijn boodschappenlijstje en gaf dat aan haar….ze knikte vriendelijk en begon te zoeken. Helaas vond ze geen overeenstemmend briefje dus mocht ik niet doorlopen. Ik probeerde nog met ‘ja maar niet iedereen eet rauw vlees en houdt van rijstepap’, maar ze was onverbiddelijk en liet uiteindelijk de filiaalmanager erbij komen. Ondertussen zocht ik al de klachtenbak……tjee zeg rij je zolang en mag je niet eens binnen
Na een paar minuten kwam dan eindelijk de filiaalmanager naar me toe en vroeg wat het probleem was, hetgeen ik probeerde uit te leggen. Nadat hij hoorde dat ik bijna 100 km had gereden, knikte hij en zei nou vooruit dan, ga maar naar binnen maar gedraag je wel netjes. Nu ja iedereen weet dat ik dat altijd doe.
Ik kreeg een warmhoudjack, zeker voor de koude gangen als diepvries of bij de gekoelde producten. In de gang op weg naar de kastjes waar je, voor je eigen veiligheid je tas dient op te bergen, kwam ik wat personeel tegen….verbaasd ik er naar. Ze droegen bijna geen kleding …..was dit een aktie van de dag wellicht om klanten te lokken. Hmzzzz had dat dan groot aangekondigd, wedden dat het dan heel druk zou zijn ?
Ik zocht binnenshuis een winkelwagen maar vond daar ook geen. Na een paar minuten stapte ik dan met verlanglijstje en gevulde portemonnee de winkel binnen en zocht mijn lievelings artikelen. De drankenafdeling was midden in het pand gevestigd en vrij dominant aanwezig, het snoep en andere zoetigheden bevonden zich daarbij in de buurt. Even zocht ik naar de Belg die er ook zou moeten zijn, maar vond niemand die zeer gedreven, met opgestroopte mouwen aan het winkelen was. In een hoek stond een groot videoscherm en daar draaide het voetbal op, een tweetal klanten zat er naar te kijken…..goede ideeën hebben ze hier bij de Aldi zeg. Een vriendelijk dame vroeg ik iets wilde drinken en bood me een koffie aan….ik dacht daar kan de PLUS of AH nog wat van leren :D
Helaas vormde zich in de hoek van het grote scherm al snel een horde Fucking Klote Klapsigaren rokende Duisters . Ik besloot verder te gaan winkelen en net voor ik wilde opstaan werd ik op mijn schouder getikt….een vrolijke en olijke Belg sprak me aan en vroeg wat ik zo ver van huis deed in een Duitse winkel. Sja antwoordde ik, en jij dan :P ? Lachend schudden we mekaar de hand, ik had Dolfie gevonden
We gingen terug naar de drankenafdeling en aanschouwden het aanwezige personeel, die allemaal wat verveeld zaten te kijken. Aan de bar kwamen ze zelfs even vriendelijk zich voorstellen maar van onze kant kwam er geen verdere reactie op. Al een uur binnen en nog geen boodschappen gedaan
Eens kennisgemaakt en allerlei anekdotes besproken en mekaar aangegeven waar nu echt de beste acties zijn te verkrijgen. En zo werd het lunchtijd en hingen mijn collega shopper en ik nog aan de bar….ik besloot dan toch maar eens te gaan kijken bij de concurrent, de Lidl…..slim van de eigenaar of toch niet, waren de winkels verbonden met een soort slurf. IJskoud was het daar en ik snelde dan ook rap naar de overkant. Verbaasd was ik om te zien dat er bij de Lidl een grote lekkage was, ik zag een megagrote plas water midden in de zaak staan…..het zal je maar gebeuren . Toen ik er aan voelde was dit dus echt ijskoud brrrrr…..nee ik had het rap gezien, mooie winkel maar geen personeel, geen sfeer, en koud water. Binnen 5 minuten was ik terug bij de Aldi en mijn medeshopper was verdwenen….ik zocht hem op in de eethoek, waar diverse proeverijen waren georganiseerd.
Er was echter heel weinig te proeven, de kwaliteit liet ook wat te wensen over om eerlijk te zijn , dus snel hier en daar wat graantjes meegepikt en na een korte tijd weer verder, ik moest toch eens gaan winkelen. Ik sloot aan in de ij voor het leeggoedmachine….en na 15 minuten lang wachten () drukte ik op de rode knop en warempel, mijn bonnetjes, waarde 70 euro kwamen er uit en ik kon Dolfie mededelen dat ik veel meer terug had gekregen dan dat ik erin had gestopt……
Inmiddels had ik mijn winkelwagen vol, en sloot aan aan de kassa……de rij was niet echt lang, maar ik koos natuurlijk wel de kassa van een mooie blondine gnagna. Ik keek haar aan en zij lachte vriendelijk en vroeg niet naar mijn klantenkaart maar stelde zich voor als Sabrina (jonge looka like van Loredana (ex PHG) met een dito mooi lichaam…..ik miste haar naambadge maar ach ja wat maakte het uit. Verdwaasd keek ik haar aan en zij lachte weer vriendelijk. Sorry zegt ze, we moeten even alles controleren bij u….voor u en onze veiligheid.
Paar minuten later vond ik me terug in een kamertje met deze Sabrina tegen me aan…..sow dan, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de Jumbo …ja zegt ze dit gaat ff duren maar ik hou je gezelschap. Ze streelde me en kuste me voorzichtig en begon na een korte tijd zelf ineens haar mondje te roeren op een andere manier…..www dacht ik wat is dit nu ? Ja lachte ze, dit is, omdat je zo moest wachten aan de kassa. Ik wilde tegenstribbelen maar ze deed het nationale gebaar van zwijgen en ging verder met een extra service die ik wel vaker zou willen ontvangen in een supermarkt
En zo ging dat steeds verder en het eindigde met en hijgende caissière boven op mij, ik als onschuldige klant werd gewoon aangerand, en dat terwijl ik alleen maar kwam winkelen.
Een half uur later mocht ik dan weer terug naar de winkel, zij nam even een verfrissende douche, en nam weer plaats aan de kassa, alsof niks gebeurt was . Ik was een beetje van de leg en na een douche meldde ik me ook weer bij de drankenafdeling, waar ook mijn Belgische medeshopper zat. Ook hij had net een soortgelijk avontuur achter de rug met een Roemeense kassierster. Hij heeft me beloofd hier zeker ook aandacht aan te schenken
Ik keek op mijn horloge , het naderde 20u en ik had het nu wel gehad. Winkelen en dan 5 uur bezig zijn, nog steeds niet betaald, maar wel aangerand door een mooie caissière, was ik echt de weg kwijt. Ik dronk nog een slok Cola die ons werd aangeboden en na nog een kort gesprekje besloot ik afscheid te gaan nemen. Dolfie was het zo goed bevallen, dat hij nog wel eens in de rij aan de kassa wilde gaan staan, zo vertelde hij me .
Ik nam afscheid en gelukkig werkte mijn GPS goed, zodat ik, ook al was ik de weg kwijt, toch mijn weg huiswaarts goed vond. Helaas wel een deel binnendoor doordat de autoweg bij Aken afgesloten was, maar dat nam niet weg dat ik na 5 kwartier thuis aankwam, geen boodschappen ( gofferrrr die had ik gewoon aan de kassa laten staan), een bijzondere winkelontdekking en een leuke kennismaking met een medelotgenoot rijker.
Kortweg, de FKK Aldi is een ruime mooie nette winkel, personeel is er voldoende voor het aantal klanten, mooie en minder mooie natuurlijk, maar ja dan kies je gewoon de rij waar de lekkerste kassierster zit. Of ik nog eens die verre weg ga rijden….misschien in de zomer, ik zag dat er ook een zeer groot buitenterras was, waar je kunt bekomen van je shopavonturen