Seks voor kot : blijkt stunt van studentenradio
Bron : Het Volk.be
GENT - De voorbije weken bood een 19-jarige studente in internetadvertenties haar lichaam aan in ruil voor een kot in Gent. ,,Jolien'' bestaat echter niet. Het ging om een onderzoekje van studentenradio Urgent.
,,Ik ben Jolien, een 19-jarige studente psychologie. Ik zit in mijn eerste jaar in Gent. Financieel sta ik er alleen voor. Ik ben op zoek naar een goedkope manier om een kot te verkrijgen en ben eventueel bereid om intiem te gaan. Enkel mannen tot 45. Enkel serieuze reacties aub.'' Die advertentie verscheen de voorbije weken op immobiliënsites op het internet.
De advertentie was echter vals. Er zat geen Jolien achter, maar wel drie jonge radiomakers van het programma SOS (Studenten over Studenten) , Hanne Vandenweghe, Steven Haesen en Frédéric Vanoutrive. ,,We wilden uitzoeken hoeveel perverten er op het internet bezig zijn'', zegt Vandenweghe. ,,Aanleiding was het bericht vorig jaar over een man die op internet een gratis kot aanbood aan studentes in ruil voor seks.''
Volgens Steven Haesen waren dat er meer dan honderd. ,,Sommigen waarschuwden Jolien om het niet te doen of gaven haar het advies naar het OCMW te gaan. Maar er was ook een zakenman bij die 500 euro per maand wilde geven in ruil voor seks, of een koppel dat hun tweede verdieping aanbood als Jolien maar seks met hen zou hebben. Ze mailden er zelfs een foto van zichzelf bij. Nog anderen begonnen lief, zoals een 23-jarige student die zei dat hij wel wat plaats zou maken. Nadat we een paar keer niet geantwoord hadden op zijn mail, stuurde hij een bericht dat hij 50 euro wilde betalen per beurt...''
De studenten hopen vandaag een verslagje van hun peripetieën op hun radiosite te kunnen zetten
Ieder voordeel heb zijn nadeel............