Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 105
    Last Online
    Gisteren @ 10:54
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bad pritt Bekijk bericht
    Wat is dat toch handig dat die waardeloze dames netjes per club gerangschikt zitten.
    Nu alleen nog ff een lijstje posten van welke clubs dat zijn en de grote volksverhuizing kan beginnen.
    Die is er al eventjes hoor: https://www.ijsberenforum.com/forum/...437#post283437

Moet alleen nog ge update met Panthera (top 3) en Luder Lounge (top 10) erin. En PSR is helaas uit de top 10 gevallen en Oase uit de top 3 (nogmaals bewijs dat deze ijsbeer helemaal geen vaste/favo club heeft, wat sommige ijsberen in hun eigen "defensive mode" soms menen te moeten memoreren. Uiteraard wel favo clubs in bepaalde periode's, maar nooit onvoorwaardelijk en alleen op basis van mijn (subjectieve!) criteria!

Voor al mijn postings geldt de volgende DISCLAIMER

2. Onderstaande leden hebben MiniME bedankt voor deze bijdrage:

felrops ( 3 mei 2013)

Last Online
    1 september 2024 @ 06:38
    Discussies
    81
    Thanks
    665

Standaard

Clubs zijn een beetje als voetbalteams. Sommige zijn jaren top, maar gaan dan langzaam maar zeker achteruit. Maar mits de juiste ingrepen (een trainerswissel/management, wat goede spelers aankopen/de juiste dames selecteren, het stadion modern blijven houden/de kamers eens in een fris kleurtje steken, zorgen dat de hamburgers niet van karton zijn (2x)...) kunnen de oude gloriën snel gaan herleven. Het verschil met een voetbalclub is wel dat ik een saunaclub niet hondstrouw moet zijn. Ik blijf Antwerp-supporter tot de laatste snik, maar ben niet zo dwaas om al mijn pleziecentjes te blijven dragen naar een saunaclub in dalende lijn. Gelukkig is er dan een voor mij verfrissende kennismaking met Panthera. En zolang deze sterk blijft draaien, ga ik daar heen. Stilletjes volg ik wel hoe het met mijn oude glorie (PHG) gaat. Mocht de nieuwe liefde ooit uitdoven, keer ik bij betere tijden zeker terug naar de oude vertrouwde stek.

4. Onderstaande leden hebben felrops bedankt voor deze bijdrage:

MiniME ( 4 mei 2013)

Last Online
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Idee

Het is weer eens tijd voor een update van het zeer subjectieve(!) cluboverzicht. Zoals bekend is het gebaseerd op eigen waarnemingen, en kan ieder zijn eigen, afwijkende mening daar over hebben. Niet alleen qua scores (die zijn nog enigszins objectief) maar vooral ook qua gewicht (belang) per criterium, en zodoende de plaats op de ranglijst (zie verder disclaimer onderaan dit bericht ).

Zoals gebruikelijk als eerste gesorteerd naar wat voor mij het belangrijkste is in een club, de aanwezige dames (service, looks, aantal, attitude, prijs, etc), en dit staat dus los van al het moois dat een club wel of niet te bieden heeft:

Service.jpg

Zoals al enigszins was aan zien komen, is PSR helemaal naar de bodem van de top-10 gezakt. Niet doordat de aanwezige dames niet goed zijn, dat is nog steeds prima op orde, maar door het zeer smalle aanbod. Als jouw persoonljke top-5 er toevallig niet is, kun je de hele dag doelloos rondlopen zonder enige drang om naar de kamer te gaan en dus geen goede kamer sessie naar jou smaak. FKK van Goch heeft maar heel kort in de top-5 kunnen meedraaien. Is te onvoorspelbaar, maar kan nog steeds een goede club dag opleveren. Gezien de zeer korte afstand over de grens, wel reden om nog af en toe eens langs te wippen.

Slechts 5 clubs met een (sub)score van 20 of hoger. Babylon en Haus Panthera draaien steady in de top mee als top-service clubs, en aangezien Panthera dat als club (dus los van de aanwezige dames en hun service) ook doet, staat deze momenteel op ruime afstand op nr 1! Freude komt nog net in de top-3, maar zal ook haar aanbod aan dames flink moeten uitbreiden, om die positie op langere termijn te kunnen handhaven. Oase nog steeds top-5, maar ook wat weggezakt in het (service) geweld van de top-2. (Op)Nieuw in de top-5 is LuLo/Maussi's te vinden. Verrassend goed voor zo'n kleine, lokale club, maar met zeer beperkt aanbod, dus kan mogelijk net zo snel weer wegzakken als PSR dat nu ondervindt.

Kijken we echter alleen naar de club (faciliteiten, prijs, sfeer, bereikbaarheid etc), los van de aanwezige dames, dan komt er een heel ander beeld uit:

Club.jpg

Opvallend is dat er slechts 5 clubs zijn met een subtotaal van 30 of hoger. En er is er maar 1 die dat combineert met een subtotaal op de Dames/service criteria van 20 of hoger, en dat is Haus Panthera. Voor het overige lijkt het erop dat alle goede clubs, blijkbaar minder kritisch zijn als het om de kwaliteit/nivo/service van de aanwezige dames gaat. Was al eerder geconstateerd, maar hopelijk komen er meer clubs tot het inzicht dat HP blijkbaar wel heeft: kwaliteit bieden op alle fronten! Duidelijk te zien is waarom clubs als GT en Magnum nog steeds zo populair zijn: ze bieden gewoon een club van zeer goede kwaliteit, en als je daar je vaste (top) dame(s) hebt zitten, kun je je daar prima vermaken. Ook Planet en Residenz zijn op dit gebied prima plekken om te vertoeven. Je zult er alleen niet altijd in voldoende mate top erotiek op hoog nivo aantreffen.

Logisch gevolg is dat alle service clubs (op HP en feitelijk ook PSR nog wel na) dus ergens onderaan dit sublijstje bungelen. Oase, Freude, Babylon, etc hoeven maar een paar dingen te verbeteren in hun club, en ze komen ook in dit lijstje een stuk hoger te staan, dus die aansporing verdienen ze wat mij betreft!

Tot slot nog de (vrij theoretische) totaal telling:

Total.jpg

Niet zo gek dat momenteel Haus Panthera dus de top van de lijst aanvoert: scoort feitelijk op de meeste fronten zeer goed. Het is wat ver weg (daar kunnen ze niet veel aan doen), er zou een whirlpool e.d. moeten komen (die schijnt toch echt in de planning te zitten!) en het aanbod mag iets breder (met name tijdens de orthodoxe feestdagen ) voor de rest kun je hier nauwelijks een miskleun hebben voor een lekker dagje uit.

Theoretische totaaltelling verder, omdat dit alle criteria op 1 hoop gooit, en je in de praktijk als ijsbeer vaak maar een paar items belangrijk vindt, en andere zaken totaal niet, en je daarom een eigen top-10 hebt (behalve de verstokte fan-boys die nooit een meter buiten hun eigen clubje zullen zetten en denken dat hun top-1 de enige en beste plek ter wereld is, tsja................die oogkleppen zullen nooit meer afgaan vrees ik ).

De top-15 van de lijst zijn allemaal goede clubs, en alle clubs op de lijst bezoek ik zelf regelmatig. Ben dus totaal niet gebonden aan 1 "beste club", ondanks dat bepaalde fan-boys dit hier regelmatig roepen (met name om zo af te leiden van het feit dat ze zelf zo verstokt en beperkt zijn, maar goed).

Elke club zal het elke keer weer opnieuw waar moeten maken. Gelukkig doen de meeste clubs dat ook, ieder op hun eigen manier, en trekken zo hun eigen publiek: elke club krijgt de ijsberen die ze verdienen en elke ijsbeer krijgt de club die hij verdient

6. Onderstaande 6 leden hebben MiniME bedankt voor deze bijdrage:

aamu (15 mei 2013),Jester (24 mei 2013),mikem2 (31 januari 2014),mynasch ( 4 juni 2013),Rezaes (15 mei 2013),Sjeufke (30 december 2013)

Last Online
    Vandaag @ 06:25
    Discussies
    117
    Thanks
    1.869

Standaard

Het spijt me om je mede te delen dat voor mij op het moment VILLA MARISOL op de eerste plaats staat met alles zelfs.
    Kijk maar rond mooie hete sauna een goed zwembad waar je echt baantjes kan trekken en dan het eten en drinken ook nog eens super maar niet te vergeten de 30 dames die iedere donder-,vrijdag en zaterdag aanwezif zijn.
    Entree slechts 35 euro en vanaf de nederlandse grens maar 10 minuten rijden,vooral de tuin niet vergeten ook super.

Last Online
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dalton Bekijk bericht
    Het spijt me om je mede te delen dat voor mij op het moment VILLA MARISOL op de eerste plaats staat met alles zelfs.
    Kijk maar rond mooie hete sauna een goed zwembad waar je echt baantjes kan trekken en dan het eten en drinken ook nog eens super maar niet te vergeten de 30 dames die iedere donder-,vrijdag en zaterdag aanwezif zijn.
    Entree slechts 35 euro en vanaf de nederlandse grens maar 10 minuten rijden,vooral de tuin niet vergeten ook super.
    Dat is goed te horen. Zou voor mij ook ideaal zijn gezien de afstand, dus als ik er weer eens ben, hoop ik dat de aanwezige dames ook van hoog nivo zijn, dan mogen ze wat mij betreft in de top-5 komen!

Last Online
    13 december 2016 @ 15:09
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard

Ik vind de Disclaimer en de uitspraken van MiniMe wel erg persoonlijk.
    Natuurlijk heeft iedere beer zijn eigen voorkeur maar om hier een top 10 van te maken met allerlei nevenheden vind ik niet relevant voor een hoerentent.

Het gaat om de persoonlijke voorkeur van de man die daar naar toe gaat en het meest belangrijke is dan toch hoe geil en mooi lopen de dames er bij en met hoeveel van deze stoten kan ik vandaag naar de kamer.

De rest is gewoon bijzaak en dan krijg je een andere Top 10

Mijn Top 8 van de beste clubs met de meest geile en hoerige dames is dan ook anders.

1. Oase
    2. GT
    3. PHG
    4. LR
    5. VV
    6. Magnum
    7. Dolce Vita
    8. YY

Dus dit is een persoonlijke mening en de andere clubs geef ik geen beoordeling omdat ik daar te weinig of helemaal niet ben geweest.

Kijk je naar de mooiste club dan krijg je een totaal ander beeld.

1.VV
    2.YY
    3.Magnum
    4.PHG
    5.GT
    6.Oase
    7.Dolce Vita
    8. LR

dit heeft natuurlijk ook met de welness en de tuin met zwambaden te maken.

Denk er ook aan welke avond je een club bezoekt en wat is dan de beste : pak een zwakke maandag of dinsdag

1. GT
    2. Oase
    3. PHG
    4. LR
    5. maakt elkaar niets meer uit.

Of waar is de beste muziek en het eten maar ook hier is het wisselend welke avond je hier binnen loopt

Dus dit is ook zeer persoonlijk maar mijn mening.

Waar wandel je het liefst SKW of in Duisburg of ga je liever naar 020 toe.

10. Onderstaande 3 leden hebben Jansen bedankt voor deze bijdrage:

Ace2 (17 mei 2013),MiniME (17 mei 2013),wervelwind (17 mei 2013)

Last Online
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht
    Ik vind de Disclaimer en de uitspraken van MiniMe wel erg persoonlijk.

Het gaat om de persoonlijke voorkeur van de man die daar naar toe gaat en het meest belangrijke is dan toch hoe geil en mooi lopen de dames er bij en met hoeveel van deze stoten kan ik vandaag naar de kamer.
    Inderdaad, helemaal mee eens. Er zijn dus vele verschillende top-10's mogelijk, daarom heet het ook een "zeeeeer subjectief cluboverzicht" en staan er zelfs daar al 3 verschillende sorteringen in, afhankelijk of je dames/service belangrijk vind, of de club en haar faciliteiten. De door jou genoemde lijstjes snijden uiteraard ook hout, allemaal op basis van welke criteria je belangrijk vindt en welke niet.

De (score op) criteria an sich kunnen echter wel vrij objectief zijn, zo zal niemand ontkennen dat VV een waanzinnige mooie club is qua inrichting, faciliteiten, etc, en dat bv van Goch dat totaal niet is. Ook dat de kwaliteit van eten in PSR en Magnum superieur is, en bij Oase bagger. En dat de welwillendheid/service van de dames in Bernds top is, en in VV flop. Et cetera..............

12. Onderstaande leden hebben MiniME bedankt voor deze bijdrage:

wervelwind (17 mei 2013)

Last Online
    Vandaag @ 06:25
    Discussies
    117
    Thanks
    1.869

Standaard

PATER JANSEN heeft weer eens een krasse preek gehouden en nu zijn eigen topclubs bekend gemaakt.
    Wat natuurlijk een bekendmaking van DALTON uitlokt om zijn clubs te vertegenwoordigen op het EUROCLUBFESTIVAL:

Op de eerste plaats met 203 punten VILLA MARISOL

Op de tweede plaats met 199 punten ACAPULCO

Op de derde plaats met 198 punten GOLDEN DREAMS

De rest van de clubs bengelen helemaal onderaan met hun rare afspraken over prijzen op een kamer en dan nog eens die hoge entree prijzen gewoon een stelletje uitnemers voor de arme sloebers die eens in het 1/2 jaar hun zuur verdiende geld naar een club brengen om de dames te ondersteunen die in het arme thuisland hele families aan het eten moeten houden en te zorgen dat hun vriendjes niet meer hoeven te lopen omdat ze dan misschien nog een afgedankt oud autootje kunnen kopen om daarmee de qudere famlie-leden mee te kunnen verplaatsen zodat deze doelgroep ook nog iets heeft in hun land.

14. Onderstaande leden hebben Dalton bedankt voor deze bijdrage:

MiniME (17 mei 2013)

Last Online
    9 januari 2025 @ 16:58
    Discussies
    18
    Thanks
    189

Standaard

Vorig jaar heeft de Admin mijn review over 2012 geplaatst onder dit cluboverzicht van Minime, waardoor zijn gedegen onderzoek gelijk een stuk minder subjectief is geworden. Het leek mij verstandig om het overzicht 2013 hieraan toe te voegen.

In 2013 heb ik de volgende etablissementen (meerdere keren) bezocht:
    • GoldenTime
    • ParkSauna Residenz (PSR)
    • Bernds Sauna Club (Hof)
    • Pauschalclub Bochum
    • Haus Panthera
    • Babylon
    • GoldenDreams

De afgelopen jaren waren LivingRoom, HappyGarden, Vertigo, Zhuzha, Acapulco en Oase nog wel eens vertegenwoordigd, maar in 2013 zijn ze om diverse redenen niet bezocht. Daarnaast heb ik diverse keren ambities gehad om Magnum, Alina of Saskia Farrell te bezoeken maar hier om diverse redenen van afgezien.

Hierbij komen we gelijk bij de kern van de zaak. Kwaliteit staat voor mij bovenaan. Of de ene club een paar tientjes meer entree heft of de dames daar wel/niet gekleed rondlopen vind ik minder interessant. Het liefst heb ik een club waar niet gezeurd wordt om geld, maar ik verzekerd ben van de juiste service.

Dit tref ik toch iedere keer weer het beste bij het Hof. Toegegeven de entree is te hoog voor de faciliteiten en met twaalf aanwezige dames is het geen enorme discotheek, maar het heeft altijd wel ‘iets’. Met name de goede service en de duidelijke beloningsstructuur vind ik belangrijk. Er lopen geen 18 jarige Roemeentjes met een lichaampje van de turnacademie rond, maar Tina en Lilly zijn toch zonder meer zeer aantrekkelijke dames.

Net als vorig jaar is GoldenTime mijn andere favoriet. Ik ga altijd overdag en als de wachttijden voor de kamers beginnen wil ik weg zijn. Dat vind ik een enorm minpunt. Het enorme pluspunt is de optick van de aanwezige dames. Er lopen altijd wel enkele stunners. Vreemd genoeg ga ik vaak met Lulu naar de kamer. Absoluut geen optick-topper, maar wel een Hof-service. Dit is echter ook bij andere dames realiseerbaar. Zeer goede ervaringen met bijvoorbeeld Cora, Zoe, Michelle (Hun) en Veronika, maar ook enkele fikse tegenvallers, waaronder bijv. Lola waar anderen zeer goede ervaringen mee hebben.

Bij PSR viel de laatste twee keer de bezetting erg tegen en werd het erg saai. Ik ben daar dan ook al meer dan een half jaar niet geweest. Dezelfde saaiheid ervaar ik bij GoldenDreams. De looks van de dames is zonder meer goed, de club is prachtig, maar ik verveel me er en dat geeft ook vaak op de kamer een wat tegenvallende stemming. De cafésfeer in Hof of de discosfeer in GT geven dan toch vaak wat meer stemming.

Haus Panthera en Babylon vallen er tussen in. In beide clubs heb ik zeer goede ervaringen gehad, maar de meerwaarde ten opzichte van GT en Hof is beperkt. Babylon is daarbij voor mij verder rijden en HP is dichterbij. Feitelijk zou ik daar vaker heen moeten gaan, maar de stemming is overdag vaak wat mat.

Blijft over de Pauschalclub in Bochum. Prima club met best interessante vrouwen, maar het afjagen van de toppers en de sterke focus op alleen ‘de daad’ doen het niet voor mij. Ik ga dan liever voor iets minder seks, maar met meer tijd per partner en hoge kwaliteit. De stemming vond ik er wel goed.

Dus in 2014 zullen de bovenstaande clubs wel weer getest gaan worden, waarbij de Pauschalclub (niet mijn concept), Babylon (reisafstand), PSR (reisafstand) en GoldenDreams (nog geen click) de minste kans maken. Hof en GT staan weer hoog genoteerd, maar ook HP verdient een kans door het feit dat alle sessies daar (Jacky, Andrea, Alina, Meg(?)) gewoon bijzonder goed waren en de reisafstand voor mij het kortst van alle clubs.

We shall see (and try).

16. Onderstaande 10 leden hebben Jester bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (30 december 2013),hansdordt (30 december 2013),mdbg (30 december 2013),Megaboob (30 december 2013),MiniME (30 december 2013),noglangnietuitgewandeld (30 december 2013),Sjeufke (30 december 2013),Teiresas (30 december 2013),wervelwind (30 december 2013),Wijze grijze (30 december 2013)

Last Online
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Cool Aangepast cluboverzicht, and the winner is................?!

Dank Jester voor de zeer zinvolle toevoegingen met jouw blik op de clubwereld.

Aangezien we weer aan het einde van het jaar zitten, hier een bijgewerkt, zeeeeeeeer subjectief cluboverzicht van de door mij bezochte clubs, gewogen tegen de voor mij belangrijkste criteria waar ik naar kijk (en waardoor ik bepaalde clubs vaak of minder vaak bezoek). Heb alle onderstaande clubs in 2013 weer 1 of meerdere malen bezocht, en het grote beeld blijft wel gelijk, maar er zijn ook weer aardige verschuivingen en onverwachte nieuwkomers.

Belangrijkste voor mij blijft de kwaliteit (in allerlei opzicht) van de in een club aanwezige dames. Gesorteerd naar de daar bij behorende criteria, kom ik nu tot de volgende lijst:

Club overzicht sorted dames 2014.jpg

De top is in 2013 flink door elkaar geschud. In 2012 stond Oase nog op 1 en Freude op 2. Halverwege 2013 stonden deze nog wel in de top-5, maar waren ze al ingehaald door Panthera en Babylon en nu, op de valreep van 2014, staan ze nog maar net in de top-10. Gezien de ontwikkelingen bij beide clubs, vrees ik voor het ergste in 2014.

GT is nu definitief uit de top-10 verdwenen en dient als ultiem voorbeeld van een schiterende en schone club met "grensclub service". Club Neby en Luder Lounge zijn langzaam de top-5 ingeschoven, niet zo gek, gezien de dames die daar hun "beste beentje" voorzetten. Behalve Sharks, is meest verrassende nieuwkomer in de top-10: service Club Angelique. Recent nog met bevriende ijsbeer bezocht en het blijft goed om te zien dat ook hij overwhelmed is: optisch zijn de meeste dames daar op GT/Oase/World nivo, qua service gaan ze de Bernds dames voorbij!

Uiteraard is ook het overige wat een club te bieden heeft van belang. Als je het overizicht sorteerd puur op de pros/cons van de club, dus los van de aanwezige vrouwen, krijg je het volgende overzicht:

Club overzicht sorted clubs 2014.jpg

De top blijft ongewijzigd (Magnum, Residenz, Panthera) met name door goed eten en drinken, plus gewoon de zaakjes goed voor elkaar hebben qua club. Meest opvallende stijger in dit klassement is Villa Marisol. Zeer goed geslaagde verbouwing, er ontrbeekt het aan eigenlijk niets, behave dan dames met de attitude die bij een service club horen!

Aangezien hier appels met peren vergeleken worden, zegt dit niet zoveel, maar voor de liefhebbers hier dan nog de sortering van de totaal score:

Club overzicht sorted totaal 2014.jpg

Voor mij blijft in alle opzichten Panthera club nr 1 van 2013, daar verandert ook het prijsbeleid in 2014 niets aan. De bezetting is de laatste maanden nog steeds erg goed (uiteraard niet van 20 december t/m 20 januari, die periode is vrijwel elke club niet aan te raden, behalve Sharks, Oase, Freude en dus ook Angelique, waar de bezetting dezer dagen gewoon prima op orde is!).

18. Onderstaande 9 leden hebben MiniME bedankt voor deze bijdrage:

aamu (31 december 2013),Badslippers (30 december 2013),Big30 (31 december 2013),hasta la pasta (31 december 2013),Jester (30 december 2013),Megaboob (31 december 2013),momentum (30 december 2013),noglangnietuitgewandeld (30 december 2013),vrije jongen (30 december 2013)

Last Online
    5 augustus 2016 @ 23:38
    Discussies
    1
    Thanks
    8

Standaard

Hallo beren,

Ik wil met een vriend een keer een club proberen... Graag jullie deskundige hulp;
    Wat is in jullie ogen de beste club die aan de onderstaande wensen voldoet.

Genoeg vrouwen
    Niet te duur 50-50-50 = prima , goedkoper nog beter
    Goede en gezellige bar waar de dames ook komen.
    Gratis bier.
    Niet te ver van Amsterdam, 3 uur rijden max.
    Aangezien we beide nog nooit zijn geweest en het badjas/handoek idee maar eng/vreemd vinden een relaxte tent.
    Een beetje op zoek naar een bruine kroeg idee met mooie vrouwen.

ideetjes?

Last Online
    Vandaag @ 15:55
    Discussies
    881
    Thanks
    4.706

Standaard

Lees dit topic eens door:
    Club advies gevraagd.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    9 januari 2025 @ 16:58
    Discussies
    18
    Thanks
    189

Standaard

Weer een jaar voorbij en net als voorgaande jaren neem ik graag de vrijheid om dit topic van Minime aan te vullen met mijn ervaringen in het Duitse clublandschap.

De afgelopen maanden heb ik (in volgorde van binnenkomst) de volgende clubs getest:
    - Bernds Sauna Club - Schieferhof (kortweg: Hof) te Hennef
    - Golden Time (GT) te Bruggen
    - Parksauna Residenz (PSR) te Lohmar
    - Golden Dreams (GD) te Schuttorf
    - Haus Panthera (HP) te Ratingen
    - Acapulco (ACA) te Velbert
    - Luder Lounge (LL) te Dortmund

De grote verassing was dit jaar LL. Ik was er bij de festiviteiten rond het 3-jarig bestaan voor de eerste keer en was, ondanks de te grote drukte, erg positief. Het afgelopen halfjaar ben ik hier nog een keer 8 terug geweest. De LL staat met stop op 1 in mijn jaaroverzicht. Met toppers als Bianca, Jessy, Alexandra, Meggy en Nadine kun je al niets misdoen, maar ook de andere dames kennen een hoge basisstandaard. De voordelen zijn verder (voor mij) de reisafstand en de filevrije ' Anfahrt'. Daarnaast vind ik ook het Theke-personeel altijd erg vriendelijk en behulpzaam en zijn de prijzen erg aantrekkelijk. Nadelen zijn er ook hoor. Met name de omvang van de club, het aantal kamers (8) en het gebrek aan voedsel.

De LL is voor mij eigenlijk de vervanger van het HOF geworden. Het Hof heeft bijna niets fout gedaan, behalve het vertrek van enkele stamkrachten van de afgelopen jaren. Nadelen blijven de reisafstand en de files rond Koln. Daarnaast is de entree te hoog voor het gebodene en in vergelijking met LL.

De derde plaats is voor GT. GT blijft voor mij 'noodzakelijk' naast de serviceclubs LL en HOF. De dames zijn in schoonheid en kwantiteit bijna nergens te overtreffen. Nadelen vind ik de soms grote drukte, kamerwachttijden en het hogere risico op een flop. Ik heb dan ook vaak vaste dames, die mij nooit teleurstellen (Leona, Meggy, Lulu, Cora). Hoe aantrekkelijk de jongere dames er soms ook uitzien ... Daarnaast vind ik de nieuwe prijsstelling soms ook wel eens doorslaan.Net voor Oud & Nieuw een leuk triootje met Meggy en Charleen van 40 minuten is (volkomen correct) EUR 200. Plus de entree natuurlijk. Vergelijk dit eens met bijv. LL.

HP ben ik na de kritieken uit de markt niet meer geweest. Begin dit jaar weer enkele zeer goede sessies beleefd, maar de te rustige ambiance in combinatie met het jaaggedrag van enkele dames garanderen mij geen relaxdagje (en daar gaat het om). Vaak als je op een bankje of barkruk plaatsneemt staat er binnen de kortste keren een dame naast je met snode plannen. Hier krijg je dan geen spijt van, maar het relax-karakter gaat weg.

De andere clubs hebben onvoldoende representatieve bezoeken gehad voor een goede beoordeling. Bij GD kom ik nog wel eens in de buurt en dan wip ik even aan. Dan is het eerder voor een kort bezoekje dan voor een relaxdag. Acapulco blijft een club met een mooie omvang, mooie dames en een aantrekkelijke prijsstelling. Alleen kom ik hier te weinig om de flops te kunnen destilleren uit het aanbod. PSR combineerde altijd een hoog serviceniveau (stond gewoon aangeplakt wat je kon verwachten) met een goed aantal leuke dames en prima faciliteiten. Nadelen waren de reistijd en de doodse sfeer overdag. De nadelen hebben het dit jaar van de voordelen gewonnen. Slecht e e n bezoekje.

Kortom; 2014 was een mooi clubjaar. 2015 maak je borst maar nat. Heren een goed jaar gewenst!!

22. Onderstaande 10 leden hebben Jester bedankt voor deze bijdrage:

Big30 ( 9 januari 2015),biged ( 9 januari 2015),Bluebear ( 9 januari 2015),hasta la pasta ( 9 januari 2015),Hoipiepeloi (12 januari 2015),Kwakje (10 januari 2015),licky luke ( 9 januari 2015),MiniME ( 9 januari 2015),rob45 ( 9 januari 2015),Sjeufke ( 9 januari 2015)

Last Online
    Vandaag @ 15:22
    Discussies
    55
    Thanks
    4.399

Standaard

Voorzichtig kickje

BTW, wbt acapulco: Uiterlijk zit wat mij betreft de laatste tijd eerder op 3-4 (hoewel je d'r natuurlijk voldoende keus is, zodat je wel wat leuks kunt vinden); qua sfeer is het 'meh' (hoewel dat natuurlijk een stuk anders ligt als je daar met een man of wat nl'se ijsberen zit). De prijsstelling van Aca maakt natuurlijk wel weer een hoop goed; met 40 euro per half uur en 40 euro entree is 't goed te doen.

Last Online
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Idee

Het is alweer even geleden, en heb rond de jaarwisseling weinig tijd gehad eea weer bij te werken en te posten, maar er is sinds 16 maanden weer een hoop gebeurd en veranderd in sauna/FKK land. Aantal clubs zijn van eigenaar/naam veranderd (Haus Panthera=>Acapulco Gold, Amnesia=>Great Palace), sommige van locatie (Golden Dreams), sommige zelfs beide (Club Angelique Viersen => La Luna Moers), aantal clubs zijn flink verbouwd (Goch, Babylon) en er was zelfs een nieuwe "ster" aan het firmament (Oceans).

En zoals altijd waren de ervaringen weer wisselend, soms lyrisch, soms totale catastrofe, en uiteraard allemaal afhankelijk van de smaak van de desbetreffende ijsbeer.

Onderstaand dus weer het zeeeeer subjectieve overzicht op basis van mijn persoonlijke waarnemingen. Aangezien ik de (kwaliteit van de) dames in een club het meest belangrijk vind, die sortering als eerste:

Club overzicht sorted dames 2015.jpg

Belangrijkste verschuiving is natuurlijk dat de vroegere nr 1 (HP) als AG naar plek 7 geduikeld is. En dan met name nog door de aanwezigheid van 10-tal ex-HP dames, als die ook weg zijn, zakt AG nog verder weg naar plek vergelijkbaar met Aca. Babylon heeft de nr 1 plek (qua dames/service) overgenomen, maar zal wel op moeten letten dat zowel aantal dames, als de optiek, van voldoende nivo blijft.

Met stip nieuw binnen op de 2e plek is namelijk Club Globe. Zowel qua service, pre-sales als optiek en aantal dames, is dit echt de wereldtop. Het is dat het zo enorm duur en ver weg is, anders zou je er vaker heen gaan (zie draadje aldaar). Dat dit soort zaken mega impact hebben op de klassering, blijkt wel uit Bumsalp, ook in Zurich (CH). Is namelijk een prima club, qua line-up en faciliteiten goed te vergelijken met de bekende grens clubs, maar aangezien het niets beter of slechter is dan bv GT, is het te ver en te duur om er vaak heen te gaan. En als je in de buurt bent, kun je veel beter naar Globe.

Luder Lounge bestendigt nog net haar 3e plek, maar zal ook moeten blijven investeren in een goede line-up. Helaas heeft Club Angelique het met de verhuizing naar Moers (La Luna) niet meer waar kunnen maken. Lekkere optiek (zoals Alice, Ruby, etc) is er nauwelijks meer, goede sex kan nog steeds, maar de line-up is zeer voorspelbaar, weinig nieuws, en ondanks dat ze de prijzen flink hebben verlaagd, is de club ver buiten de top-10 terecht gekomen. Dit geldt helaas ook voor FKK van Goch: service van de optisch leuke dames is zeer matig / beperkt, de minder mooie meisjes performen wel goed, maar hierdoor toch flinke duikeling in de lijst voor de "service zoekers met goede optiek".

Zoals te verwachten hebben Sharks en Oase stuivertje gewisseld, en valt de keuze tegenwoordig altijd in het voordeel van Darmstad uit. Ben zelf nog niet in de "nieuwe" Golden Dreams geweest, dus dit is nog een score gebaseerd op de oude plek. Als alle dames er TZ/DFK doen en ook PZC/OWO bieden, zoals in de top-5 van service clubs gebeurd, dan kan deze club mogelijk nog hoog stijgen!

Aangezien er ook heel veel beren zijn die juist voor de club (faciliteiten, sfeer, entourage) gaan, hier de sortering op die criteria:

Club overzicht sorted clubs 2015.jpg

De hele top 10 is eigenlijk ongewijzigd, behalve natuurlijk de dramatische val van Panthera/AG. Helaas heeft AG dus niet alleen qua dames, maar ook qua club faciliteiten nu een enorme veer moeten laten (geen a la carte, geen bier inclusive) en is de huiselijke sfeer helemaal weg. Enige wat nog mee valt is de lage entree prijs en gelukkig nog een 10-tal ex-HP dames.

Parksauna Residenz en Magnum zijn gelukkig nog steeds prima clubs om te vertoeven, en als je beetje geluk hebt kun je ook nog aardige kamer sessie hebben en dan is je dag goed. De tijden dat PSR ook tot de categorie service clubs hoorde is helaas al jaartje of wat voorbij, maar nog steeds ok als relaxte plek om uit te rusten en te ontspannen. Optiek van de dames in Magnum is een stuk beter, maar je moet weer meer opletten of je wel krijgt wat beloofd wordt. Goch is door de verbouwing (en het eten) wel iets gestegen, maar kan toch de concurrentie niet aan in vergelijking met vele andere clubs. Jammer, want het is lekker dichtbij

Het is iig ook duidelijk waarom de grotere (grens) clubs zo goed bezocht worden: goede prijs/kwaliteit voor de faciliteiten, inclusief welness e goede drank en eet voorzieningen. Ja echt, er zijn meer dan voldoende beren die juist dát belangrijk vinden!

Dan voor de liefhebbers nog een keer het overzicht gesorteerd naar de totaal score, voor als je zowel de dames (service) als de club (faciliteiten) even belangrijk vindt. Vrij hypothetisch lijkt me, want altijd is 1 van de 2 toch net iets belangrijker, maar goed:

Club overzicht sorted totaal 2015.jpg

Logisch dat ook in dit overzicht hier de val van Haus Panthera zichtbaar is. Zo zonde dat je een top club (in vele aspecten) zo teloor kan laten gaan (was al zo voor de naamsverandering, maar komt nu niet meer goed vrees ik). Verder komt Globe nieuw in de top-6 binnen, maar zal door afstand en pricing niet veel verder meer stijgen in dit overzicht denk ik.

Tot slot leuk om te zien dat Babylon door haar a la carte systeem en de verbouwing nu ook in dit overzicht nr 1 is geworden. Hopelijk blijf pricing en afreken mechanisme hetzelfde, en komen er structureel 10-15 nieuwe dames bij om de tent beter gevuld te laten zijn. De mannen komen zeker ook, aangezien de kwaliteit en sfeer in Babylon over het algemeen zeer goed is.

Op naar weer een mooi club jaar!

25. Onderstaande 35 leden hebben MiniME bedankt voor deze bijdrage:

Ace2 (10 mei 2015),Badslippers ( 4 mei 2015),Big30 ( 4 mei 2015),biged ( 5 mei 2015),Bluebear ( 4 mei 2015),deket ( 5 mei 2015),der lickmeister ( 5 mei 2015),duivenmelker ( 5 mei 2015),Elmo3108 ( 4 mei 2015),Everhard ( 4 mei 2015),forgetskinnyletsgetfatty ( 4 mei 2015),hasta la pasta ( 4 mei 2015),Jester ( 6 mei 2015),Jonesy ( 8 mei 2015),krukar ( 5 mei 2015),Kwakje ( 5 mei 2015),Kwant ( 4 mei 2015),lekkersfan ( 5 mei 2015),lustman ( 4 mei 2015),Massi ( 9 mei 2015),Megaboob ( 4 mei 2015),momentum ( 5 mei 2015),Nietsche ( 6 mei 2015),P11111 ( 4 mei 2015),phoenix ( 5 mei 2015),Picasso 1 ( 4 mei 2015),Ricardo Banana ( 5 mei 2015),rmjhexe ( 5 mei 2015),Smouse ( 4 mei 2015),Teiresas ( 5 mei 2015),VAZKOR ( 5 mei 2015),Volpe ( 6 mei 2015),Wentelt Eefje ( 5 mei 2015),Wijze grijze ( 4 mei 2015),Willi69 ( 4 mei 2015)

Last Online
    7 januari 2025 @ 02:56
    Discussies
    14
    Thanks
    2.861

Standaard

Ga zo door MiniMe

Wel een kleine opmerking van mij die Heaven7 als favo clubje heeft.
    Maak er een kolom bij met de datum die aangeeft wanneer je de club voor het laatst bezocht hebt.
    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de score die H7 krijgt van een recent bezoekje is.

H7 Actueel:

20 euro entree
    40 euro voor 30 minuten met Ex- Panthera girl

Plus de club is compleet vernieuwd!!!
    Tijd voor een nieuw bezoekje

See ya Smouse

27. Onderstaande 2 leden hebben Smouse bedankt voor deze bijdrage:

MiniME ( 5 mei 2015),stimpy3 ( 4 juni 2015)

Last Online
    Vandaag @ 11:02
    Discussies
    237
    Thanks
    13.558

Standaard

Leuk en informatief overzicht waarmee ieder kan doen wat hij wil. Zoals de schrijver al aangeeft, een subjectief overzicht en daarom zullen er altijd op- en aanmerkingen zijn.

Wat mij betreft zou het item voorspel wat meer gespecificeerd mogen worden. Is dat publieke seksuele actie op de bank bijvoorbeeld tongzoenen, pijpen en rukken of is dat gewoon een ruime pré-sales in de zin van samen wat beschaafd keuvelen?

Parkeren? Wellicht belangrijk voor ijsberen die hun auto uit het zicht willen hebben. Ligt er ook aan of de club zeer goed bezocht wordt. Ja, bij Planet Eden heb je altijd plaats want daar komen weinig bezoekers. Golden Time is bijna altijd druk tijdens de gehele dag dus is dat parkeerterrein gauw vol. Dat vertekent dan iets (vind ik).

Tijdstip van de dag speelt ook een rol bij het aantal aanwezige dames.

Zoals schrijver terecht opmerkt, het begint allemaal bij de dames, hun service, en hun voorkomen.

29. Onderstaande 4 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

duivenmelker ( 5 mei 2015),MiniME ( 5 mei 2015),Piet Plezier ( 4 mei 2015)

Last Online
    Vandaag @ 14:08
    Discussies
    101
    Thanks
    5.439

Standaard

Volgens mij laat het onderwerp van dit topic niks aan duidelijkheid te wensen over. Je kan desgewenst al bij voorbaat het topic nutteloos achten wat impliceert dat het dan ook een nutteloze actie is om het topic te openen en uitgebreid te gaan lezen. Maar toch aanklikken en eerst kijken welke plaats 'je clubje' scoort en afhankelijk van de positionering van je clubje het topic nutteloos achten is niets anders dan jezelf in de maling nemen. Het zou immers net zo nutteloos geacht moeten worden als je clubje op nummer 1 was geeindigd in dit zeeeer subjectieve overzicht en die constatering zou het aanklikken van dit topic overbodig moeten hebben gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Picasso 1; 5 mei 2015 om 10:23

31. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

lekkersfan ( 5 mei 2015),MiniME ( 5 mei 2015)

Last Online
    29 augustus 2022 @ 19:40
    Discussies
    14
    Thanks
    275

Standaard

Nutteloos reageren is ook een tijdverdrijf... lees en geniet... zoveel beren. Zoveel lijstjes.. leuk om te lezen waar we minime veel kunnen ontmoeten of juist niet..

33. Onderstaande leden hebben Vendezz bedankt voor deze bijdrage:

MiniME ( 5 mei 2015)

Last Online
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Daumen hoch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smouse Bekijk bericht
    Ga zo door MiniMe

Wel een kleine opmerking van mij die Heaven7 als favo clubje heeft.
    Maak er een kolom bij met de datum die aangeeft wanneer je de club voor het laatst bezocht hebt.
    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de score die H7 krijgt van een recent bezoekje is.

H7 Actueel:

20 euro entree
    40 euro voor 30 minuten met Ex- Panthera girl

Plus de club is compleet vernieuwd!!!
    Tijd voor een nieuw bezoekje

See ya Smouse
    Meeste van de genoemde clubs bezoek ik paar keer per jaar, alleen Golden Dreams is alweer even geleden en inderdaad Heaven 7 ook, dus goed punt, ik ga er binnenkort weer eens langs en zal waar relevant mijn (subjectieve!) score aanpassen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    klopt niets van.
    Wanneer ben je in van GOCH geweest? ???
    Of is het natte vinger werk? ?
    Paar weken geleden nog. Het is maar hoe je het leest, het is nl een prima club qua prijs/kwaliteit/afstand, en je kunt met veel van de dames zeer goede sessies hebben (sommige zelfs met BB = Bernds Bonus, mogelijk is dat de reden dat sommige ijsberen zo'n fan zijn? ). Als je echter van jonge, slanke deernes houdt, die ook nog eens goede service geven, dan is Goch niet the place to be. Helemaal niets mis mee toch? Alleen wel goed voor de ijsberen die daar wel van houden, dat ze weten wat ze in Goch aantreffen. Degene die echter in HP zeer grote fan zijn van Marina, Natascha, etc, die zullen ook in Goch een goede tijd hebben, zeker na de verbouwing. Het glas is dus half vol of half leeg, afhankelijk hoe je het leest).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Leuk en informatief overzicht waarmee ieder kan doen wat hij wil. Zoals de schrijver al aangeeft, een subjectief overzicht en daarom zullen er altijd op- en aanmerkingen zijn.

Wat mij betreft zou het item voorspel wat meer gespecificeerd mogen worden. Is dat publieke seksuele actie op de bank bijvoorbeeld tongzoenen, pijpen en rukken of is dat gewoon een ruime pré-sales in de zin van samen wat beschaafd keuvelen?

Parkeren? Wellicht belangrijk voor ijsberen die hun auto uit het zicht willen hebben. Ligt er ook aan of de club zeer goed bezocht wordt. Ja, bij Planet Eden heb je altijd plaats want daar komen weinig bezoekers. Golden Time is bijna altijd druk tijdens de gehele dag dus is dat parkeerterrein gauw vol. Dat vertekent dan iets (vind ik).

Tijdstip van de dag speelt ook een rol bij het aantal aanwezige dames.

Zoals schrijver terecht opmerkt, het begint allemaal bij de dames, hun service, en hun voorkomen.
    Onder goede pre-sales versta ik iig op de bank tongzoenen, alles wat meer / verder gaat is meegenomen en levert bonus punten op. En als dit 10 seconden is, is dit natuurlijk minder sterk dan als je lang kunt pannenkoeken (zoals ik afgelopen weekend in Babylon nog ondervond).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Volgens mij laat het onderwerp van dit topic niks aan duidelijkheid te wensen over. Je kan desgewenst al bij voorbaat het topic nutteloos achten wat impliceert dat het dan ook een nutteloze actie is om het topic te openen en uitgebreid te gaan lezen. Maar toch aanklikken en eerst kijken welke plaats 'je clubje' scoort en afhankelijk van de positionering van je clubje het topic nutteloos achten is niets anders dan jezelf in de maling nemen. Het zou immers net zo nutteloos geacht moeten worden als je clubje op nummer 1 was geeindigd in dit zeeeer subjectieve overzicht en die constatering zou het aanklikken van dit topic overbodig moeten hebben gemaakt.
    P1 slaat de spijker hiermee op zijn kop!

35. Onderstaande leden hebben MiniME bedankt voor deze bijdrage:

Smouse ( 5 mei 2015)

Last Online
    Discussies
    881
    Thanks
    4.706

Standaard

De titel van het topic is zeeeeeeeeeer helder, Zeeeeer subjectief club overzicht van MiniMe!!

Ik ben trouwens dol op lijstjes en bedenk dat alle clubervaringen die hier staan per definitie ook je eigen ervaring is en daarmee per definitie dus subjectief. Geeft niets.
    Overigens de "club-punten" zijn wel redelijk objectief al is dat allemaal ook weer niet zo belangrijk vind ik, tis gewoon een leuk lijstje en ja heel goed mogelijk dat als jezelf punten geeft het lijstje er weer heel anders uit komt te zien, logisch ook.
    Smaken en voorkeuren verschillen nu eenmaal. Maar trap ik nu niet een ongelooflijke open deur in? Dat weten we toch wel???

Maak anders je eigen lijstje met waarschijnlijk andere clubs bovenaan als je smaak afwijkt van die van MM!
    Laatst gewijzigd door Big30; 6 mei 2015 om 00:01
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

37. Onderstaande 7 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

biged ( 5 mei 2015),dbd67 ( 5 mei 2015),duivenmelker ( 5 mei 2015),Elmo3108 ( 5 mei 2015),MiniME ( 5 mei 2015),P11111 ( 5 mei 2015),phoenix ( 5 mei 2015)

Last Online
    Discussies
    881
    Thanks
    4.706

Standaard

Speelkwartier is nog volop gaande zie ik, maar de bel gaat zo en dan is het verlengde speelkwartier ten einde en en dan wordt het plein ook schoongemaakt :wink:!

39. Onderstaande 2 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

MiniME ( 5 mei 2015),Smouse ( 6 mei 2015)

Last Online
    Discussies
    197
    Thanks
    2.499

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VAZKOR Bekijk bericht
    MiniMe heb je SixSens nog niet bezocht? Het zou me benieuwen waar die club zou staan in je lijstoverzicht.
    Staat nog op de planning, ben ook benieuwd. Hoor wisselende verhalen, en vorm graag mijn eigen mening. Geldt trouwens ook nog voor Oceans, en dus H7 in de rebound.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Speelkwartier is nog volop gaande zie ik, maar de bel gaat zo en dan is het verlengde speelkwartier ten einde en en dan wordt het plein ook schoongemaakt :wink:!
    Dat lijkt me verstandig, het (subjective/kut) overzicht waar het om ging staat ondertussen op pagina 4, het lijkt de kritische recensies bij sommige clubs wel die in paar uur door de fan boys weer ondergesneeuwd worden.....

Vooruit dan maar:

====================================

Het is alweer even geleden, en heb rond de jaarwisseling weinig tijd gehad eea weer bij te werken en te posten, maar er is sinds 16 maanden weer een hoop gebeurd en veranderd in sauna/FKK land. Aantal clubs zijn van eigenaar/naam veranderd (Haus Panthera=>Acapulco Gold, Amnesia=>Great Palace), sommige van locatie (Golden Dreams), sommige zelfs beide (Club Angelique Viersen => La Luna Moers), aantal clubs zijn flink verbouwd (Goch, Babylon) en er was zelfs een nieuwe "ster" aan het firmament (Oceans).

En zoals altijd waren de ervaringen weer wisselend, soms lyrisch, soms totale catastrofe, en uiteraard allemaal afhankelijk van de smaak van de desbetreffende ijsbeer.

Onderstaand dus weer het zeeeeer subjectieve overzicht op basis van mijn persoonlijke waarnemingen. Aangezien ik de (kwaliteit van de) dames in een club het meest belangrijk vind, die sortering als eerste:

Club overzicht sorted dames 2015.jpg

Belangrijkste verschuiving is natuurlijk dat de vroegere nr 1 (HP) als AG naar plek 7 geduikeld is. En dan met name nog door de aanwezigheid van 10-tal ex-HP dames, als die ook weg zijn, zakt AG nog verder weg naar plek vergelijkbaar met Aca. Babylon heeft de nr 1 plek (qua dames/service) overgenomen, maar zal wel op moeten letten dat zowel aantal dames, als de optiek, van voldoende nivo blijft.

Met stip nieuw binnen op de 2e plek is namelijk Club Globe. Zowel qua service, pre-sales als optiek en aantal dames, is dit echt de wereldtop. Het is dat het zo enorm duur en ver weg is, anders zou je er vaker heen gaan (zie draadje aldaar). Dat dit soort zaken mega impact hebben op de klassering, blijkt wel uit Bumsalp, ook in Zurich (CH). Is namelijk een prima club, qua line-up en faciliteiten goed te vergelijken met de bekende grens clubs, maar aangezien het niets beter of slechter is dan bv GT, is het te ver en te duur om er vaak heen te gaan. En als je in de buurt bent, kun je veel beter naar Globe.

Luder Lounge bestendigt nog net haar 3e plek, maar zal ook moeten blijven investeren in een goede line-up. Helaas heeft Club Angelique het met de verhuizing naar Moers (La Luna) niet meer waar kunnen maken. Lekkere optiek (zoals Alice, Ruby, etc) is er nauwelijks meer, goede sex kan nog steeds, maar de line-up is zeer voorspelbaar, weinig nieuws, en ondanks dat ze de prijzen flink hebben verlaagd, is de club ver buiten de top-10 terecht gekomen. Dit geldt helaas ook voor FKK van Goch: service van de optisch leuke dames is zeer matig / beperkt, de minder mooie meisjes performen wel goed, maar hierdoor toch flinke duikeling in de lijst voor de "service zoekers met goede optiek".

Zoals te verwachten hebben Sharks en Oase stuivertje gewisseld, en valt de keuze tegenwoordig altijd in het voordeel van Darmstad uit. Ben zelf nog niet in de "nieuwe" Golden Dreams geweest, dus dit is nog een score gebaseerd op de oude plek. Als alle dames er TZ/DFK doen en ook PZC/OWO bieden, zoals in de top-5 van service clubs gebeurd, dan kan deze club mogelijk nog hoog stijgen!

Aangezien er ook heel veel beren zijn die juist voor de club (faciliteiten, sfeer, entourage) gaan, hier de sortering op die criteria:

Club overzicht sorted clubs 2015.jpg

De hele top 10 is eigenlijk ongewijzigd, behalve natuurlijk de dramatische val van Panthera/AG. Helaas heeft AG dus niet alleen qua dames, maar ook qua club faciliteiten nu een enorme veer moeten laten (geen a la carte, geen bier inclusive) en is de huiselijke sfeer helemaal weg. Enige wat nog mee valt is de lage entree prijs en gelukkig nog een 10-tal ex-HP dames.

Parksauna Residenz en Magnum zijn gelukkig nog steeds prima clubs om te vertoeven, en als je beetje geluk hebt kun je ook nog aardige kamer sessie hebben en dan is je dag goed. De tijden dat PSR ook tot de categorie service clubs hoorde is helaas al jaartje of wat voorbij, maar nog steeds ok als relaxte plek om uit te rusten en te ontspannen. Optiek van de dames in Magnum is een stuk beter, maar je moet weer meer opletten of je wel krijgt wat beloofd wordt. Goch is door de verbouwing (en het eten) wel iets gestegen, maar kan toch de concurrentie niet aan in vergelijking met vele andere clubs. Jammer, want het is lekker dichtbij

Het is iig ook duidelijk waarom de grotere (grens) clubs zo goed bezocht worden: goede prijs/kwaliteit voor de faciliteiten, inclusief welness e goede drank en eet voorzieningen. Ja echt, er zijn meer dan voldoende beren die juist dát belangrijk vinden!

Dan voor de liefhebbers nog een keer het overzicht gesorteerd naar de totaal score, voor als je zowel de dames (service) als de club (faciliteiten) even belangrijk vindt. Vrij hypothetisch lijkt me, want altijd is 1 van de 2 toch net iets belangrijker, maar goed:

Club overzicht sorted totaal 2015.jpg

Logisch dat ook in dit overzicht hier de val van Haus Panthera zichtbaar is. Zo zonde dat je een top club (in vele aspecten) zo teloor kan laten gaan (was al zo voor de naamsverandering, maar komt nu niet meer goed vrees ik). Verder komt Globe nieuw in de top-6 binnen, maar zal door afstand en pricing niet veel verder meer stijgen in dit overzicht denk ik.

Tot slot leuk om te zien dat Babylon door haar a la carte systeem en de verbouwing nu ook in dit overzicht nr 1 is geworden. Hopelijk blijf pricing en afreken mechanisme hetzelfde, en komen er structureel 10-15 nieuwe dames bij om de tent beter gevuld te laten zijn. De mannen komen zeker ook, aangezien de kwaliteit en sfeer in Babylon over het algemeen zeer goed is.

Op naar weer een mooi club jaar!

41. Onderstaande 8 leden hebben MiniME bedankt voor deze bijdrage:

bucdanny (28 februari 2016),hansdordt ( 6 mei 2015),Kleine Jan (16 november 2015),NeverEnough ( 2 augustus 2015),RoboCock ( 7 augustus 2015),VAZKOR ( 5 mei 2015),Wentelt Eefje ( 5 mei 2015),wipneus (26 mei 2015)

Last Online
    Discussies
    881
    Thanks
    4.706

Standaard

Geleuter berichten (N = 70) verplaatst naar:
    https://www.ijsberenforum.com/forum/...b-overzicht-MM

43. Onderstaande 2 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

MiniME ( 5 mei 2015),Willi69 ( 5 mei 2015)

Last Online
    22 juni 2024 @ 10:04
    Discussies
    62
    Thanks
    25

Standaard

Magnum en Living room staan qua faciliteiten bij mij op nr 1.

45. Onderstaande leden hebben wipneus bedankt voor deze bijdrage:

stimpy3 ( 4 juni 2015)

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten