Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16
    Last Online
    3 januari 2021 @ 15:24
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard tongzoenen of tongrollen

Van al dat PMC en PZC krijg ik zin om eens zalig te tongzoenen .

Vaak staat er bij een paspoortje "zoenen", maar dat is erg vaag. Ik maakte eerder die opmerking hier op het forum. Waarop Ariebier voorstelde: "Misschien een apart topic openen ". Waarom ook niet .

Als je de moeite neemt om volgende tekst eens rustig door te lezen weet je meteen veel meer over de soorten tongzoenen, wat het innerlijk teweeg kan brengen én of het wel gezond is. :smile:

Laten we een beetje theoretisch beginnen om naar de praktijk te evolueren .

De kus houdt ons al eeuwen in de ban. De eerste afbeelding van een echte tongzoen werd in India gevonden en is1500 jaar oud. En nog steeds is zoenen een mysterie. Waarom doen we het?

Zoenen is een van de meest intieme ervaringen die je samen kunt beleven. Als het goed wordt gedaan, brengt het een overweldigend gevoel teweeg. Zoenen zet eigenlijk het hele gestel op zijn kop. De bloeddruk stijgt, de ademhaling versnelt en de stofwisseling neemt een sprint. Speekselklieren slaan op hol, de hartslag schiet van zeventig naar honderd slagen per minuut en de hersenen scheiden endorfine af, een genotstof. Het gevolg is dat de pupillen verwijden, de huid strakker wordt en er een rozig gevoel ontstaat. De gemiddelde persoon besteedt in zijn leven ongeveer twee volle weken aan zoenen. Dat houdt dus in: 336 uur, 20160 minuten of 120960 seconden.

Met zoenen probeert de mens in de geborgenheid van een ander te komen. Sommige antropologen hadden weer een andere mening. Volgens hen besnuffelden wij elkaar in vroeger tijden net als honden, om elkaar te begroeten. Uit dat besnuffelen kwam de zoen voort. De deskundigen van nu volgen de gedachtegang van zowel Jung als Freud en komen dan bij de moederborst terecht. Zoenen zou voortkomen uit het zuigen en likken van de moederborst in de vroegste jeugd. Erotisch zoenen is dus een vorm van zogen. Het genot dat het ons geeft, heeft te maken met liefde en vertrouwdheid.

Hoewel via een tongzoen geslachtsziekten (SOA) niet overdraagbaar zijn moet men wel oppassen. Bij het tongzoenen kunen wel gewone overdraagbare ziektes zoals griep en verkoudheid overgedragen worden. Ook met een actieve koortslip moet men voorzichtig zijn.
    Tijdens een tongzoen wordt uitgewisseld:
    • 9 mg water
    • 0,7 mg albumine
    • 0,7 mg vetstoffen
    • 0,18 g organische materie
    • 0,45 mg zouten
    • 250 verschillende soorten bacteriën
    Maar aan de andere kant : zoenen is ook gezond! Uit onderzoek kwam naar voren dat zoenen helpt tegen hooikoorts én het effect heeft van een verjongingskuur. Je lichaamscellen krijgen door zoenen meer zuurstof en je verbrandt extra calorieën.
    dr. Fritz Kahn (1927) zegt in zijn boek ‘Het sexueele leven van den Mensch’: “…bij het geven van een kus voelt de mens soms dieper, subtieler de andere mens dan bij de geslachtsdaad zelf." Want de mond is als tast- en smaakorgaan het fijnste orgaan dat de mens bezit en bij het kussen bezit men nog de juistheid van het oordeel, dat later in de seksuele roes verloren gaat…”

En hoe zit één en ander binnen het DVP-wereldje?
    Als je met een DVP contact hebt, dan is het een grote kwaliteit van haar, als ze tongzoent. Net als met een vriendin die je net leert kennen, en die je erg ziet zitten .

Het is een erg intiem iets. Sommige dames behouden dit voor aan enkel hun vriend of man (als ze getrouwd zijn). Sommige dames doen het echter met hun klanten. Daarin onderscheiden ze zich dan van de dames die dit niet doen.

Bij sommige dames kan je alleen een beetje oppervlakkig zoenen op hun lippen, en krijg je hun tong niet te strelen (met jouw tong). Soms geven ze hun tipje van hun tong vrij, dat is al iets. Sommigen houden hun tanden bij elkaar zodat je 'er geen speld kunt tussen krijgen'. Dat noem ik dan een 'afknapper'.

Maar echt tongzoenen is iets geheel anders dan voorzichtige lippenkusjes.

Er zijn 2 vormen van echt tongzoenen:

- betonmolen: de dame wervelt haar tong in een cirkelvormige beweging en jij mag meedoen. Op die manier houden ze je voor een deel buiten het intiemere deel van hun mond (waardoor veel opwinding verdwijnt).

- echt sensueel tongzoenen: de dame speelt met jouw tong en varieert diepere tongzoenen met plagerige andere variaties, nooit hetzelfde, een beetje uitdagend en flirterige afwisseling tussen innige diepere tongzoenen en tongtip-kusjes en andere strelingen met elkaars tongen... (waardoor hoger vernoemde lichaamsveranderingen optreden en je geil wordt) .

Tongzoenen is een deel van het voorspel en maakt de uiteindelijke penetratie tot iets echt heel intiems. Voor mij is het enorm belangrijk. Ik kan een dame genieten als ze mij alleen zou tongzoenen. Intiem zijn is (voor mij) bij wijze van spreken een nabrander van het tongzoenen. Ik beschouw het hoofd als het meest erotische orgaan van een dame. Omdat alles tussen de oren zit. Alle belangrijke zintuigen (visueel, geur, gehoor, smaak, gezicht...) zitten in en aan het hoofd. Tongzoenen is dus een erg essentieel seksueel geladen aktiviteit. Tongzoenen maakt het verschil (voor mij) tussen een GFE en een non-GFE.

Je geslachtsorgaan staat via een hoge-snelheids- en hoge-gevoeligheidsverbinding in contact met je hersenen. Namelijk via je ruggengraat en ruggemerg. In die zin is het een aanvulling op je zintuigen die in je hoofd zijn geconcentreerd. Maar je hoofd blijft dus het belangrijkste.

Veiligheid: Van tz kan je herpes (koortslip) oplopen. Vele mensen lopen dit al op in hun kindertijd als ze geknuffeld en (oppervlakkig) gezoend worden door hun familieleden. Het is ook afhankelijk van je weerstandsniveau van je lichaam. Sommigen zullen koortslip nooit oplopen omdat ze een hoog weerstandsniveau hebben. Koortslip is niet zo erg en weegt niet op tegen het plezier van intens tongzoenen. Voor sommige DVP's is koortslip een reden om niet te tongzoenen. Het is belangrijk dat je dat respecteert. Respect is het allerhoogste goed als je met een DVP in contact komt. Zij bepaalt wat kan en wat niet, en jij houdt je daaraan. Andersom wordt het overigens toch niets.

Nog wat (grappige) weetjes omtrent tongzoenen.

Antieke kussen volgens de Kamasutra
    Heb je altijd al willen weten hoe koppels elkaar kusten in de oudheid? Probeer de volgende kussen eens die in de Kamasutra beschreven worden en ondervind het zelf:
    • Rechte kus - De lippen van beide partners raken elkaar direct aan waarbij ze zich vooral concentreren op de zachte aanraking van hun gezichten.
    • Gebogen kus - De geliefden buigen de hoofden naar elkaar toe, waarna ze elkaars lippen vol raken.
    • Gedraaide kus - Een van beide partners tilt het hoofd van de ander op bij hoofd en kin, waarna een kus volgt.
    • Duwende kus - Een van beide partners raakt zachtjes de onderlip van de ander aan en brengt zijn lippen dichterbij, waarna een intense, krachtige kus volgt.
    • Intense duwende kus - Variant op de duwende kus, waarbij beide partners elkaars onderlip aanraken met de tong, eerst zacht, vervolgens krachtig.
    • Kus van de bovenlip - De man kust de bovenlip van de vrouw, terwijl de vrouw zijn onderlip kust.
    • Knellende kus - Een van de partners neemt beide lippen van zijn partner tussen zijn of haar tanden en zuig er telkens op bij het inademen zonder erop te bijten.
    • Vechten van de tong - Een van de partners raakt met zijn tong de tong, tanden of verhemelte van de ander aan.
    Moderne kussen
    Of wat dacht je van enkele moderne kussen?
    • Vacuümkus - Dit is een erg speelse kus. Kus elkaar met open mond en zuig zachtjes, alsof je de lucht in je partners mond nodig hebt om zelf te kunnen ademen.
    • Tijgerkus - Besluip je partner stilletjes; hij of zij mag niet weten dat je iets van plan bent. Neem je partner plots vast en bijt hem of haar zachtjes in de nek. Je schat zal zeker verrast zijn.
    • Tongzuigende kus - Deze kus is een variatie op de zogenaamde French kiss of tongkus. Zuig zachtjes op de tong van je partner. Let wel, zuig niet te hard om het 'stofzuigereffect' te vermijden.
    • Vlinderkus - Beroer lichtjes de fijne huid van de oogleden, het voorhoofd en de wangen van je geliefde met de zachte streling van je wimpers door er snel mee te knipperen, als een vlinder die zijn vleugels opent en sluit.
    • Koude of smeltkus - Een grappige kus waarbij je wat ijs nodig hebt. Neem een stukje van een ijsblokje in je mond, open je mond en kus je partner. Ondertussen beweeg je het ijsblokje met je tong richting de mond van je partner.
    • Fruitige kus - Neem een stukje fruit tussen je lippen: druif, aardbei, ananas, mango... als het maar lekker sappig is. Kus nu je geliefde: het sap van het fruit voegt een lekker smaakje toe aan de kus.
    • Warm-en-koudkus - Lik aan de lippen van je partner, zodat ze warm aanvoelen, en blaas er daarna zachtjes over. Het vleugje koude zorgt letterlijk en figuurlijk voor kippenvel.
    • Likkus - Vlak voor je je partner kust, laat je even je tong over zijn of haar boven- of onderlip glijden, afhankelijk van de positie.
    • Knabbelende halskus - Knabbel zachtjes op en neer in je partners hals en eindig met een lieve kus op de lippen.
    • Omgekeerde lipkus - Bij deze kus kan elk van beiden de onderlip van de ander in de mond nemen, deze is veel gevoeliger dan de bovenlip. Hang boven je partner en kus deze over het hoofd. Zuig en knabbel zachtjes op de onderlip.
    • Nipkus - Neem een klein slokje van je favoriete drank, champagne bijvoorbeeld. Laat een beetje ervan op je lippen achter en kus je partner.
    Kussen is gezond
    Wist je dat kussen erg gezond is? Bij het kussen produceer je meer speeksel, wat gezond is voor je tanden: je zal minder last hebben van gaatjes.
    Kussen levert je heel wat minder rimpels en lijntjes op in je gelaat, omdat je je wangspieren traint.
    Tijdens het kussen maken de hersenen verschillende stofjes aan, waardoor we gelukkiger worden én we langer leven.
    Zoenen staat garant voor een stevige workout, want je verbrandt heel wat calorieën.
    Al kussend door het leven gaan, bezorgt je een sterk immuunsysteem, want naast de uitwisseling van speeksel wissel je ook parasieten, virussen en bacteriën uit.
    Kussen: do’s en don’ts
    Nog enkele tips om het zoenen nog lekkerder te maken:
    • Goede tandhygiëne is erg belangrijk: twee keer per dag je tanden poetsen en flossen met andere woorden.
    • Een frisse adem is een must. Ga voor een pepermuntje* voor het kussen en vermijd koffie, roken, alcohol...
    • Een comfortabele, ontspannen houding is essentieel voor een goede zoenpartij.
    • Overdrijf niet: trek je mond niet te ver open, werk die tong niet te diep naar binnen en beweeg niet te snel.
    • Ga voor actieve deelname bij het zoenen in plaats van passieve.
    • Let op met het produceren van geluidjes bij het kussen.
    • Te veel nattigheid is niet aan te raden: vermijd te veel speeksel.
    * mondwaterspoeling of tanden poesten verhogen het risico op soa's wanneer je tot andere actie overgaat dan tongzoenen alleen!

Allicht heb ik niet alleen de waarheid in pacht :smile: en valt er nog veel meer te vertellen over tongzoenen of reizen er spontaan vele reacties en vragen op, so what....

Als laatste noot komen we weer bij het begin: "zoenen" in een paspoortje is zo vaag .

Zo, mijn boom staat weeral recht!
    Laatst gewijzigd door seksenfun; 23 maart 2008 om 21:32 Reden: bijvoegsel, was nog niet lang genoeg
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Last Online
    1 juli 2016 @ 14:18
    Discussies
    24
    Thanks
    68

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seksenfun Bekijk bericht
    Nog wat (grappige) weetjes omtrent tongzoenen.

Antieke kussen volgens de Kamasutra
    Heb je altijd al willen weten hoe koppels elkaar kusten in de oudheid? Probeer de volgende kussen eens die in de Kamasutra beschreven worden en ondervind het zelf:
    • Rechte kus - De lippen van beide partners raken elkaar direct aan waarbij ze zich vooral concentreren op de zachte aanraking van hun gezichten.
    • Gebogen kus - De geliefden buigen de hoofden naar elkaar toe, waarna ze elkaars lippen vol raken.
    • Gedraaide kus - Een van beide partners tilt het hoofd van de ander op bij hoofd en kin, waarna een kus volgt.
    • Duwende kus - Een van beide partners raakt zachtjes de onderlip van de ander aan en brengt zijn lippen dichterbij, waarna een intense, krachtige kus volgt.
    • Intense duwende kus - Variant op de duwende kus, waarbij beide partners elkaars onderlip aanraken met de tong, eerst zacht, vervolgens krachtig.
    • Kus van de bovenlip - De man kust de bovenlip van de vrouw, terwijl de vrouw zijn onderlip kust.
    • Knellende kus - Een van de partners neemt beide lippen van zijn partner tussen zijn of haar tanden en zuig er telkens op bij het inademen zonder erop te bijten.
    • Vechten van de tong - Een van de partners raakt met zijn tong de tong, tanden of verhemelte van de ander aan.
    Moderne kussen
    Of wat dacht je van enkele moderne kussen?
    • Vacuümkus - Dit is een erg speelse kus. Kus elkaar met open mond en zuig zachtjes, alsof je de lucht in je partners mond nodig hebt om zelf te kunnen ademen.
    • Tijgerkus - Besluip je partner stilletjes; hij of zij mag niet weten dat je iets van plan bent. Neem je partner plots vast en bijt hem of haar zachtjes in de nek. Je schat zal zeker verrast zijn.
    • Tongzuigende kus - Deze kus is een variatie op de zogenaamde French kiss of tongkus. Zuig zachtjes op de tong van je partner. Let wel, zuig niet te hard om het 'stofzuigereffect' te vermijden.
    • Vlinderkus - Beroer lichtjes de fijne huid van de oogleden, het voorhoofd en de wangen van je geliefde met de zachte streling van je wimpers door er snel mee te knipperen, als een vlinder die zijn vleugels opent en sluit.
    • Koude of smeltkus - Een grappige kus waarbij je wat ijs nodig hebt. Neem een stukje van een ijsblokje in je mond, open je mond en kus je partner. Ondertussen beweeg je het ijsblokje met je tong richting de mond van je partner.
    • Fruitige kus - Neem een stukje fruit tussen je lippen: druif, aardbei, ananas, mango... als het maar lekker sappig is. Kus nu je geliefde: het sap van het fruit voegt een lekker smaakje toe aan de kus.
    • Warm-en-koudkus - Lik aan de lippen van je partner, zodat ze warm aanvoelen, en blaas er daarna zachtjes over. Het vleugje koude zorgt letterlijk en figuurlijk voor kippenvel.
    • Likkus - Vlak voor je je partner kust, laat je even je tong over zijn of haar boven- of onderlip glijden, afhankelijk van de positie.
    • Knabbelende halskus - Knabbel zachtjes op en neer in je partners hals en eindig met een lieve kus op de lippen.
    • Omgekeerde lipkus - Bij deze kus kan elk van beiden de onderlip van de ander in de mond nemen, deze is veel gevoeliger dan de bovenlip. Hang boven je partner en kus deze over het hoofd. Zuig en knabbel zachtjes op de onderlip.
    • Nipkus - Neem een klein slokje van je favoriete drank, champagne bijvoorbeeld. Laat een beetje ervan op je lippen achter en kus je partner.
    Kussen is gezond
    !
    Tja, zoals je al wel weet ben ik ook een aanhanger van de GFE op kamer maar als ik nu moet gaan kwoteren op al deze vormen van kussen worden mijn sessies minstens een half uur langer : kwoteren zonder testen is not done

Last Online
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard

het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

4. Onderstaande leden hebben seksenfun bedankt voor deze bijdrage:

Bubbelbader (18 maart 2014)

Last Online
    31 oktober 2024 @ 12:17
    Discussies
    17
    Thanks
    181

Standaard

Wat een geweldig verslag. Blijft toch een mooi taaltje.

Last Online
    Gisteren @ 20:33
    Discussies
    237
    Thanks
    13.558

Standaard

Nou weet ik eindelijk waarom mijn tandarts altijd zo tevreden is over mijn gebit.

Leidt wel tot een interessante stelling. In de column wordt namelijk gezegd dat je gebit door veel te muilen gezonder is (wordt) vanwege de speeksel productie. Kan natuurlijk ook zijn dat als je veel tongt, beter je tanden poetst omdat dat prettiger is voor je partner. Kan misschien eens wetenschappelijk onderzocht worden.

7. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

wervelwind (18 maart 2014)

Last Online
    11 januari 2025 @ 21:59
    Discussies
    104
    Thanks
    2.105

Standaard

Mss bediscussiëren de tongzoenende dames de ijsbeerprestaties op dat gebeid ook wel?
    Ik ben er altijd zo verlegen bij, ik weet niet eens of ik het zelf wel goed doe.

Deze dames alvast wel

Edit: uncensored here: http://www.playboytv.com/show/theplayboymorningshow/
    De zwarte wolf

Last Online
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard Waarom willen sommige DVP's niet tonzoenen?

In de loop der jaren heb ik daar veel redenen voor gehoord. Ik wil met de frappantste beginnen.

1) Niet alle vrouwen zijn hygiënisch, niet alle vrouwen spoelen hun mond na een FT. En jij wil dan gaan tongzoenen?
    2) Je komt hier voor seks (niet voor liefde), niet om te tongzoenen (dat doe je met je vriendinnetje en ik alleen met mijn vriendje).
    3) Ik heb aften, pijn in mijn mond...
    4) Ik ben verkouden (bacteriën overbrengen...).
    Sommigen geven geen reden en zeggen gewoon dat ze het niet doen, amen en uit .

Last Online
    20 september 2024 @ 19:14
    Discussies
    713
    Thanks
    5.020

Standaard

het is tong worstelen

download.jpg
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

doe wat je moet doen.

voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

genoeggezwetsnueersteenkouweklets

Last Online
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard

In de loop der jaren heb ik daar veel redenen voor gehoord. Ik wil met de frappantste beginnen.

1) Niet alle vrouwen zijn hygiënisch, niet alle vrouwen spoelen hun mond na een FT. En jij wil dan gaan tongzoenen?
    2) Je komt hier voor seks (niet voor liefde), niet om te tongzoenen (dat doe je met je vriendinnetje en ik alleen met mijn vriendje).
    3) Ik heb aften, pijn in mijn mond...
    4) Ik ben verkouden (bacteriën overbrengen...).
    Sommigen geven geen reden en zeggen gewoon dat ze het niet doen, amen en uit .
    Laatst had ik een dame die nummer twee aanhaalde en toen ze een auto van me wou , had ze ineens geen vriendje meer .

12. Onderstaande 2 leden hebben seksenfun bedankt voor deze bijdrage:

Piet Plezier (10 januari 2015),Sjeufke (10 januari 2015)

Last Online
    27 augustus 2019 @ 17:38
    Discussies
    10
    Thanks
    27

Standaard

Lol niet zo moeilijk doen. Gewoon met vol gas en zo diep mogellijk tongen. Relatie of geen relatie lol.

Doe het liefst tongen en beffen ben er niet slechter op geworden.

Met ‘mondflora’ worden alle levende micro-organismen in de mondholte bedoeld. Net als in je darmen z
    itten er namelijk ook talloze bacteriën in je mond.*De bacteriën in je mond vormen een levend filmlaagje over je tanden, kiezen, tandvlees, gehemelte & tong.*Ze bedekken o.a. je tandoppervlak, mondslijmvlies, wangslijmvlies en keelslijmvlies. Er zijn ruim 700 verschillende bacteriestammen gevonden in menselijke mondflora!

Dus dan kan de rest er ook nog wel bij.

Niet teveel nadenken en genieten :P

Last Online
    27 december 2020 @ 22:45
    Discussies
    15
    Thanks
    526

Standaard

Dames die niet tong zoenen heb ik heel veel respect voor, zoveel zelfs dat ik ze de volgende keer ook niet meer onzedelijk betast
    Gelukkig kosten ze dan ook geen geld meer.
    Een paar zachte lippen voor het zoenen en daartussen op zoek naar haar tong en dat terwijl je heerlijk aan het neuken bent.
    Beter kan niet toch?
    Laatst gewijzigd door langlekker; 25 februari 2016 om 16:12
    Size doesn't matter as long as they are soft and warm ( . ) ( . )

Last Online
    20 juni 2016 @ 12:09
    Discussies
    21
    Thanks
    672

Standaard

Ik vind het tong-pijpen heel erg opwindend.

http://www.xvideos.com/video913830/l...ng_in_lingerie

Last Online
    Gisteren @ 23:32
    Discussies
    328
    Thanks
    1.846

Last Online
    20 juni 2016 @ 12:09
    Discussies
    21
    Thanks
    672

Standaard

Wat ik ook erg geil vind is als de vogeltjes.

Afgelopen week had ik een afspraak met een vrouwtje en waren erg aangeschoten.
    Ze pakte weer de fles prosecco en ik begon haar lekker te tongen en kreeg zo een deel van de prosecco tot mij.
    Heerlijk was dat.

Last Online
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard

Ik tz dan weer liefst met mijn sperma in haar mond .

Last Online
    10 januari 2025 @ 14:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Een betere bevestiging van de indruk van "zelfgeiler" kun je natuurlijk niet geven...

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten