Tsja, wat begon als een leuke, mooie dag naar Bochum, is geëindigd met wat voorlopig (onder het huidigee management) wel eens het laatste bezoek van ondergetekende aan Paradiso (Freude 39) geweest kon zijn.
De kracht van zowel de RTCs als de FKK/saunaclubs in Duitsland is dat je altijd weet waar je aan toe bent en niet hoeft te onderhandelen of steggelen over de prijs van het gebodene. Waar in GT steeds meer dames er een eigen prijsbeleid op na houden, is dat nu helaas ook in Bochum begonnen. In GT ben ik dan ook altijd op mijn hoede, maar in Bochum hoefde je daar dus nooit zorgen over te maken.
Het is me de afgelopen 3 jaar 1 keer eerder overkomen dat een dame een "truukje" uithaalde, maar toen werd dit netjes door de (toenmalige) leiding van de club gecorrigeerd. Het grote verschil is dat dit nu (blijkbaar sinds 1 maand) officieel beleid is: elke dame kan haar eigen prijs maken. Vooral de Poolse dames bij Freude zijn al een tijdje de grenzen van het marktmechanisme aan het opzoeken, maar dat is nu dus de officiele richtlijn geworden. :thefinger
Helaas kwam ik hier achter NA een sessie met een (uiteraard Poolse) dame (Meggy https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=5697 of Mara/Michelle https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=168 uit YY). De sessie was op zoch niet slecht, maar aan het eind kwam dus de verrassing: FT had bij haar 50 euro meerprijs! toen ze mijn verbaasde gezicht zag werd het gelijk bijgesteld naar 15 euro meerprijs (ze sprak engels dus fifty en fifteen lijken dan erg op elkaar!) bovenop de 60 euro die ik haar net overhandigd had, wat tot voor kort het standaard tarief hier voor was in Bochum). Prima dat ze 25 euro extra gewend is te vragen in YY, maar ik dacht nog aan een misverstand, dus even navragen. En ja hoor: de dame mag vragen wat ze wil. Is het dan niet handig als ze dat meld VOOR de sessie begint? Nee, dat hoeft niet, moet je er maar ZELF om vragen was het korte en botte antwoord van de vrouwelijke leiding ter plaatse. De enige aanwezige man van de crew begreep mijn standpunt nog wel enigszins en vroeg de dame in kwestie nog of ze het wel VOORAF gezegd had. Nee dus, maar uiteindleijk maakte dat allemaal niet uit. Hoezo klant is koning? :green_smi
Goed, de dame in kwestie zou ik, net als de overige Poolse dames in Bochum trouwens, mijden. Niet omdat de sex slecht is, maar wel vanwege haar houding ("most man pay me 50 or 100 euro extra fo this"). :thefinger
Voor mij is hiermee het unieke van Freude helaas er af. nu kan ik net zo goed weer naar GT. Niet vanwege de prijs (dat maakt me verder niet veel uit) maar vanwege het feit dat er geen standaardprijzen meer gelden en je dus continu op je hoede moet zijn voor golddiggers. Gelukkig zitten er in GT nog voldoende ex-Freude dames en hebben die de boel nog nooit belazerd. :o
En ik ga binnenkort maar weer eens naar Mausi (zelfde kwaliteit als Freude, maar wel met standaardprijzen) en nieuwe clubs in de regio Frankfurt ontdekken!
Een teleurgestelde MiniME
PS: voor de duidelijkheid, het gaat me niet om die lullige 15 euro extra, maar om het principe afspraak=afspraak; als dit geschonden wordt, al is het maar voor 1 euro, dan is de lol er af; dit wordt een hele dure 15 euro voor deze dame (en Freude) denk ik, tenminste: mijn honderden euro's per maand gaat nu die kant NIET meer op in ieder geval