Pagina 17 van 77 EersteEerste ... 71314151617181920212767 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 425 van 1901

Discussie: Turkije

Last Online
    30 maart 2025 @ 10:41
    Discussies
    330
    Thanks
    1.861

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Men zal me straks ongetwijfeld tijdens de werklunch vragen (ja dat is hier in Belgie de gewoonte(, terwijl je in Nederland zaken bespreekt met een vies broodje kaas en karnemelk, maar dit terzijde) deket, hoe verklaar jij het succes van die gekke Erdogan?
    j
    Ten eerste zou ik mijn bek maar dicht houden over Nederland. In Nederland is er veel meer variëteit om te eten (alleen al in de Aziatische keuken in NL zie je veel meer stromingen dan in Belgie). De Belgische keuken is bourgondisch en een verbeterde, doch gestolen keuken van de Fransen. Dat elke dag eten, verveelt op den duur ook maar!
    Ten tweede dien je ons apenland hier niet te bejubelen... Is totaal misplaatst als je kijkt dat we het meeste JA-stemmers van heel de wereld hebben. Holland is er niet ver van af, dat klopt, maar in Nederland is men al langer aan de alarmbel aan het trekken dan bij ons... Hier lijkt men het precies niet zien aan te komen en is nu vooral geschrokken van de lieve Turkjes.
    Ten derde kan je beter opflikkeren met je theorie over steden en platte land in Turkije. Koerdistan is ook Platteland en daar stemden ze NEEN. Dat grootsteden over het algemeen meer NEEN hadden gestemd, dat loopt evenredig gelijk met Europese grootsteden waar men eerder links stemt dan rechts. En ja op het platteland is men conservatiever. Maar bv Antwerpen is daar de laatste 20 jaar een uitzondering op geweest... Dus die lijn moet je ook niet doortrekken!
    Ten vierde: Erdogan heeft zijn slag thuis gehaald door alle Turken in het buitenland. Met stemmen in Turkije alleen had hij het nooit gehaald. De Turken in jouw culinaire België hebben hem o.a. aan de JA geholpen.
    Ten vijfde: schijt nooit op de Hollanders... En dan nog wel op een Hollands forum, waar je een spreekbuis krijgt en zelfs vrije kaarten wint. Heb je nooit geleerd dat je nooit naar de hand mag bijten die je te vreten geeft???? Kijk liever naar het verschil met Belgie... Het begrotings tekort van ons??? En Nederland helemaal niet... die staan miljoenen in de plus. Zelfkennis is begin van alle kennis Ket... Dus soms kan je beter zwijgen in plaats van je eigen visie te ventileren tussen de Nederlanders!
    Is seks dirty? … Only when it's being done right !!!

2. Onderstaande 2 leden hebben SFL bedankt voor deze bijdrage:

Bosco (18 april 2017),Goedemorgenallemaal (18 april 2017)

Last Online
    Vandaag @ 19:42
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

nu moet men na dit alles niet verbaasd zijn om dit resultaat, maar ik wil in deze context de burgemeester van Rotterdam citeren (een allochtoon waar ik respect voor heb) "indien je het hier niet aanstaat dan rot je toch op"
    Ware het niet dat het compleet loze woorden zijn (voor de buhne alleen) net zoals de 'pleur op' van Rutte. Op basis van dit soort kreten zal heus niemand uitgezet worden (en dat weten buitenlanders) of zelf opkrassen. Pas wanneer je er als politicus concreet beleid van maakt zullen dit type woorden indruk maken op de allochtoon die er zich door aangesproken voelt. Nu zijn het gewoon losse flodders waar de allochtoon waar dit betrekking op heeft zijn reet mee uitveegt omdat hij weet dat politici praktisch tandenloos zijn.

Last Online
    Discussies
    330
    Thanks
    1.861

Standaard

Waar is onze goede vriend Pret eigenlijk???? Normaliter zou hij hier geen kans laten liggen om in de discussie te treden en Erdogans woord te verspreiden??????

Misschien ligt hij nog met een zware kater in zijn nest omdat hij het een heel weekend gevierd heeft met hoeren, drank en mierzoete gebakjes. Ofwel is hij momenteel al toeterend met zijn derdehands BMW in Rotterdam aan het rondtoeren, met een enorme Turkse vlag op de motorkap... Of zou hij nu terug naar het paradijs vertrokken zijn? Terug in Turkije gaan wonen bij de Sultan???

5. Onderstaande leden hebben SFL bedankt voor deze bijdrage:

DonnieBrasco (18 april 2017)

Last Online
    Vandaag @ 20:28
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

'Mogelijk 2,5 miljoen stemmen referendum gemanipuleerd'
    Bij het referendum in Turkije zijn mogelijk tot 2,5 miljoen stemmen 'gemanipuleerd'. Dat zei een van de waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) vandaag tegen de Oostenrijkse radiozender ORF. ......... http://www.ad.nl/buitenland/mogelijk...eerd~a9933986/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

7. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

SFL (18 april 2017)

Last Online
    Vandaag @ 16:05
    Discussies
    177
    Thanks
    3.111

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SFL Bekijk bericht
    Waar is onze goede vriend Pret eigenlijk???? Normaliter zou hij hier geen kans laten liggen om in de discussie te treden en Erdogans woord te verspreiden??????

Misschien ligt hij nog met een zware kater in zijn nest omdat hij het een heel weekend gevierd heeft met hoeren,
    Nou een hele weekend vooraf lijkt me stug, dat roept onheil af (had ie het maar gedaan zullen we maar even zeggen). Maar de uitslag is pas gisteren geweest dus ik denk dat ie nog niks nie geen kater heeft maar gewoon aan het doorfeesten is..
    maar zo pro E als hij was vind ik eigenljik dat zij plaats hier is, op het forum ons deelachtig te maken met zijn feestvreugde, natuurlijk door met vrijkaartjes of consumptiebonnen te strooien...
    Ik raak van alles kwijt....

Behalve gewicht

9. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

SFL (18 april 2017)

Last Online
    Discussies
    177
    Thanks
    3.111

Standaard

Dus soms kan je beter zwijgen in plaats van je eigen visie te ventileren tussen de Nederlanders!
    Laat hem toch, als hem dat nou gelukkig maakt..
    Trouwens dat we in Nederland alleen maar zakenlunches doen met een vies broodje kaas en karnemelk, da's niet waar hoor. Doen we alleen als er Belgen in de buurt zijn.

Behalve gewicht

Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

Euh SFL nu moet ik jou toch ook niet leren lezen toch?
    waar staat dqt ik het Belgisch beleid goedkeur? Integendeel ik hekel hun integralepolitiek of beter, het gebrek eraan
    betreffende de neerwaartse economie en het succes van Erdogan op het platte land dat zijn feiten, en ukteraard weet ik ook wel Koerdistan anti Erdogan is, nogal wiedes ook. Erdogan heeft het vredesakkoord eenzijdig opgeblazen.
    Over de onderlinge aversie van Turken en Koerden miet ik heus geen lessen krijgen, i tegendeel ik legde het aan onze Pret uit, weliswaar in het kort, had immers 2 beauty's op mijn schoot.
    nu heb ik zzlf hier geschreven dat ik er niet opgezet mee ben, dat onder de Belgische Turken je de meeste jastemmers kan vinden.
    dat tussendoirtje over eten en Nederland is niet meer dan een plaagstoot, gebeurt vooral op voetbaitem hier vaak en moet kunnen zolang het geen poging tot kwetsen zal zijn.
    humor, maakt het leven mee de moeite waard, net zoals indeed lekker eten, maar ook af en toe reizen, Anderlecht en mooie.vrouwen.

Last Online
    Discussies
    330
    Thanks
    1.861

Standaard

Euh SFL nu moet ik jou toch ook niet leren lezen toch?
    waar staat dqt ik het Belgisch beleid goedkeur? Integendeel ik hekel hun integralepolitiek of beter, het gebrek eraan
    betreffende de neerwaartse economie en het succes van Erdogan op het platte land dat zijn feiten, en ukteraard weet ik ook wel Koerdistan anti Erdogan is, nogal wiedes ook. Erdogan heeft het vredesakkoord eenzijdig opgeblazen.
    Over de onderlinge aversie van Turken en Koerden miet ik heus geen lessen krijgen, i tegendeel ik legde het aan onze Pret uit, weliswaar in het kort, had immers 2 beauty's op mijn schoot.
    nu heb ik zzlf hier geschreven dat ik er niet opgezet mee ben, dat onder de Belgische Turken je de meeste jastemmers kan vinden.
    dat tussendoirtje over eten en Nederland is niet meer dan een plaagstoot, gebeurt vooral op voetbaitem hier vaak en moet kunnen zolang het geen poging tot kwetsen zal zijn.
    humor, maakt het leven mee de moeite waard, net zoals indeed lekker eten, maar ook af en toe reizen, Anderlecht en mooie.vrouwen.
    Maar dat zijn plaagstootjes die nergens op gebouwd zijn. Heb je in NL al een restaurants bezocht of zakenlunches gedaan... Dat zit vaak veel beter, vriendelijker en origineler in elkaar dan bij ons. Ook niet voor niets dat de beste kok (tot 3x toe 20/20 bij de recensenten) op Vlaamse bodem een Nederlander is. Sergio Herman.
    Ook het cliché van gierige Hollanders hangt zwaar mijn kloten uit. Alle Vlamingen praten zo (al dan niet met een lach) over Hollanders. Toch heb ik die ervaring niet en vind ik Vlamingen veel gieriger. Zeker West-Vlamingen. In horeca zie je ook dat Nederlanders veel meer uit eten gaan dan Vlamingen. Ook veel meer consumeren. Ook bv op vakantie. En ik kan de lijn op alle vlakken doortrekken!

Het is geen aanval naar jou persoonlijk... Maar je opmerking vroeg gewoon om een reactie. Simpelweg omdat ik het ook op sociale media en in real life beu gehoord ben. Belgen in het algemeen hebben niet al te beste reputatie in de wereld. Al denken de meeste van wel, maar dan raad ik aan meer met mensen overal ter wereld te praten. Ook in de rest van Europa hebben ze de Belg zo graag niet meer.
    De Nederlander zijn nog één van de weinigen die zich nog positief gedragen tegenover de Belgen. Zelf in het voetbal... Terwijl de Rode Duivels een overgewaardeerde snertploeg is die nooit of te nimmer iets zal presteren op wereldvlak. Na 1986 hebben ze nooit nog een fatsoenlijke ploeg gehad (dat zeg ik jou nu net omdat je zo'n voetbalfanaat bent). Dit alles ter zijde vind ik dus dat Vlamingen eens wat liever tegen de noorderburen mogen zijn. In plaats van altijd dat gejen over Hollanders dit en Hollanders dat! En meestal dan nog achter de rug, want in het gezicht durven ze het meestal nog niet zeggen... daarom dat de Nederlanders ook altijd denken dat de liefde wederzijds is.

En ja, boven de Rijn durven ze ook al eens uit te halen naar de Belgen, als zijnde dom of een tikkeltje achterlijk. Dat zijn dan ook vaak de Nederlanders die wel op hun achterste poten staan bij moppen over Negers, Marokkanen en Turken... Waarom mogen moppen of Belgen of Hollanders dan wel??? Maar goed, uit eigen ervaring (heb eens in de buurt van Amsterdam gewoond) weet ik dat ook dat vooroordelen zijn. Wanneer ze je beginnen te kennen, dan hoor je erbij en is iedereen lief en gastvrij!

Wil je elkaar wat plagen, zoek dan gegronde redenen om steken onder de gordel te geven. Dat is creatiever en leuker! Soms ook persoonlijk, maar dan heeft de persoon in kwestie het ook verdient

13. Onderstaande 3 leden hebben SFL bedankt voor deze bijdrage:

@j (18 april 2017),deket (18 april 2017),Goedemorgenallemaal (18 april 2017)

Last Online
    Discussies
    177
    Thanks
    3.111

Standaard

We dwalen af maar ik vind toch dat ik, al was het voor het evenwicht, even moet stellen dat men in Holland echt niet zo ideaal is als sommigen na SFL wel zouden denken.
    Ik bedoel we hebben af en toe wel vreemde uitwassen, we hebben onze fouten en onhebbelijkheden. maar we zijn niet zo arrigant dat we dat ontkennen, dat we dat wegwuiven, doen alsof het niet bestaat.
    Nee, we maken er zelfs tv programma's over. Iets met Cherso, Boer zoekt Vrouw, help mijn man is klusser, het Eurovisie Songfestival.. Oh wacht even doe Belgie ook en natuurlijk, Ik vertrek, Meester Frank Visser...

Behalve gewicht

Last Online
    Gisteren @ 15:15
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

SFL, jij vuile rat!!!! Holland een beetje ophemelen om het nog aantrekkelijker te doen lijken voor opportunistische gelukszoekers zodat ze België links laten liggen

J.W.
    Keep on Walking.....

16. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

SFL (19 april 2017)

Last Online
    Discussies
    177
    Thanks
    3.111

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    SFL, jij vuile rat!!!! Holland een beetje ophemelen om het nog aantrekkelijker te doen lijken voor opportunistische gelukszoekers zodat ze België links laten liggen

J.W.
    DzjeejDabbelJoe, je moet bij SFL natuurlijk ook de dikke blauwe lettertjes onderaan lezen.
    De job: "gij zult oorlog voeren door middel van misleiding".
    Maar je met toegeven, onze pogingen om aan te geven dat het bij ons ook niet ideaal is levert toch vermakelijke TV op en werkt vast beter dan welke ambtelijke en bestuurlijke maatregelen dan ook.

Behalve gewicht

Last Online
    Discussies
    330
    Thanks
    1.861

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    We dwalen af maar ik vind toch dat ik, al was het voor het evenwicht, even moet stellen dat men in Holland echt niet zo ideaal is als sommigen na SFL wel zouden denken.
    Ik bedoel we hebben af en toe wel vreemde uitwassen, we hebben onze fouten en onhebbelijkheden. maar we zijn niet zo arrigant dat we dat ontkennen, dat we dat wegwuiven, doen alsof het niet bestaat.
    Nee, we maken er zelfs tv programma's over. Iets met Cherso, Boer zoekt Vrouw, help mijn man is klusser, het Eurovisie Songfestival.. Oh wacht even doe Belgie ook en natuurlijk, Ik vertrek, Meester Frank Visser...
    Die programma's hebben we in Vlaanderen ook allemaal, hoor. Oh Oh cherso heeft zelfs nooit de uitzending gehaald. Simpelweg omdat het te belachelijk en te marginaal was om op tv te brengen! Gaan we nu een wedstrijdje doen "welke nationaliteit is het ergste" ? In dat geval heb ik nog een heel assortiment grappen achter de hand, waar menig Hollander het als niet te geloven zou beschouwen. Dus kom maar op als je wil... Of toch niet. Misschien zetten ze me dan binnenkort het land uit en moet ik bij jullie komen wonen. En in NL zijn de koop en huurprijzen dan weer veel hoger... Wat spijtig is!

19. Onderstaande leden hebben SFL bedankt voor deze bijdrage:

Goedemorgenallemaal (19 april 2017)

Last Online
    4 november 2022 @ 16:37
    Discussies
    66
    Thanks
    933

Standaard

21. Onderstaande leden hebben Limburger bedankt voor deze bijdrage:

SFL (19 april 2017)

Last Online
    Discussies
    177
    Thanks
    3.111

Standaard

Misschien zetten ze me dan binnenkort het land uit en moet ik bij jullie komen wonen. En in NL zijn de koop en huurprijzen dan weer veel hoger... Wat spijtig is!
    Piet zijn Hotel?

Behalve gewicht

Last Online
    Vandaag @ 20:34
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Ik plaats de video inzake Armeense kwestie maar hieronder, aangezien er geen topic voor is en de kwestie onder meer in deze topic ter sprake is gekomen. Een aparte topic ervoor lijkt mij overbodig.

Last Online
    Vandaag @ 20:30
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Ik plaats de video inzake Armeense kwestie maar hieronder, aangezien er geen topic voor is en de kwestie onder meer in deze topic ter sprake is gekomen. Een aparte topic ervoor lijkt mij overbodig.
    Het lijkt me dan correcter dit onder https://www.ijsberenforum.com/forum/...hlight=turkije te plaatsen, het betreft namelijk een genocide gepleegd door de Ottomanen.

De Armeense genocide (Armeens: Հայոց Ցեղասպանութիւն, Turks: Ermeni Soykırımı), door Armeniërs traditioneel aangeduid met Medz Yeghern (Armeens: Մեծ Եղեռն, "Grote Misdaad")[1], is de naam voor de volkerenmoord gepleegd op tussen de 1 en 1,5[2][3] miljoen Armeniërs in het Ottomaanse Rijk ten tijde van het regime van de Jonge Turken. De startdatum is 24 april 1915, de dag dat de Ottomaanse autoriteiten ongeveer 250 Armeense intellectuelen en leiders van de gemeenschap in Constantinopel hebben opgepakt en gearresteerd. De genocide werd tijdens en na de Eerste Wereldoorlog in twee fases uitgevoerd: het grootschalig doden van de weerbare mannelijke bevolking door middel van massamoord en onderwerping van het leger van dienstplichtigen tot dwangarbeid, gevolgd door de deportatie van vrouwen, kinderen, ouderen en zieken die op dodenmarsen moesten tot de Syrische woestijn. De gedeporteerden werden verstoken van voedsel en water en onderworpen aan diefstal, verkrachting en moord.[4][5][6] Ook andere inheemse en christelijke etnische groepen werden op dezelfde wijze gericht uitgeroeid door de Ottomaanse regering. Zo spreekt men ook van de Assyrische genocide en de Griekse genocide.[7][8]

De Armeense genocide wordt gezien als een van de eerste moderne genocides,[9][10][11] omdat geleerden wijzen op de georganiseerde wijze waarop de moorden op de Armeniërs werden uitgevoerd,[12] en het is de tweede meest bestudeerde geval van genocide na de Holocaust.[13]
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide

1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Het lijkt me dan correcter dit onder https://www.ijsberenforum.com/forum/...hlight=turkije te plaatsen, het betreft namelijk een genocide gepleegd door de Ottomanen.
    Ook prima wat mij betreft.

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Prima dat je geen nieuw topic opende en we hebben weer wat om het oneens over te zijn .
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Prima dat je geen nieuw topic opende en we hebben weer wat om het oneens over te zijn .
    Er zijn al genoeg off topic onderwerpen. https://www.ijsberenforum.com/forum/...-niet-toestaan

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Grappig of nou ja grappig ... .
    Ik plaats een wikipedia link mbt de Turkse Genocide in Armenië en hoor op het journaal dat de Turken wikipedia hebben geblokkeerd.
    NEUE „SÄUBERUNGSWELLE“ IN DER TÜRKEI
    Erdogan schmeißt fast 4 000 Beamte raus
    Auch Dating-Shows sind ab jetzt verboten
    http://www.bild.de/politik/ausland/r...4408.bild.html

De zuiveringen onder de Turkse dictator gaan ondertussen gewoon door.

Last Online
    Vandaag @ 20:28
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Ik begrijp deze ontkenning van Turken nooit.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Gisteren @ 23:38
    Discussies
    70
    Thanks
    245

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ik begrijp deze ontkenning van Turken nooit.
    Ach ja, ontkenning is 1000X makkelijker dan erkennen en tevens excuses aanbieden aan de wereld.

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Condoleances president Erdogan aan nabestaanden Armeense slachtoffers WW1

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft maandag een verklaring naar buiten gebracht met betrekking tot de gebeurtenissen in 1915, waarin hij zijn condoleances overbrengt aan de kleinkinderen van de Ottomaanse Armenen, die zijn overleden tijdens gewelddadigheden tussen verschillende bevolkingsgroepen in Anatolië tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Erdogan’s boodschap werd voorgelezen tijdens een religieuze ceremonie op het Armeense patriarchaat in Istanbul.

“Dit jaar, betuig ik nogmaals respect aan de Ottomaanse Armenen die hun leven hebben verloren in moeilijke omstandigheden tijdens de Eerste Wereldoorlog en breng ik mijn condoleances over aan hun nabestaanden,” zei de president.

Turkije verwerpt beschuldigingen van volkerenmoord, maar erkent dat er aan beide kanten slachtoffers zijn gevallen tijdens de gebeurtenissen in de Eerste Wereldoorlog. Volgens de Turkse president delen Turken en Armeniërs een gemeenschappelijke cultuur en geschiedenis als twee oude naties van deze regio.

“Het is onze gemeenschappelijke doelstelling voor deze twee volkeren, die het verdriet en geluk eeuwen lang hebben gedeeld, om de wonden uit het verleden te helen en het versterken van banden tussen mensen,” zei hij.

Erdogan zegt dat Turkije vastbesloten is om inspanningen te verrichten voor het behouden van de herinnering aan de Ottomaanse Armeniërs en het Armeense culturele erfgoed en wijst op historische hervormingen en de vele stappen die in de afgelopen 14 jaren zijn gezet door Turkije. Ook benadrukte de Turkse president dat Turkije de vrede, veiligheid en het geluk van de Armeense gemeenschap als belangrijk beschouwt.

“We hebben geen tolerantie voor het vervreemden en uitsluiten van onze Armeense burgers, noch accepteren we dat een enkele Armeen zich tweederangs burger voelt,” zei Erdogan.

Volgens Turkije vonden veel Armenen de dood in Oost-Anatolië in 1915 nadat sommigen de kant kozen van de binnenvallende Russen en rebelleerden tegen Ottomaanse soldaten en burgers. Een gedwongen relocatie van Armenen binnen Ottomaanse landsgrenzen resulteerde in de tragische gebeurtenissen die door Turkije worden aangeduid als de Armeense kwestie.

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

@pret, bij kwoots wel graag bronvermelding, plaatsen we die niet dan zij we als forum formeel in overtreding met de auteurswet.
    Gelet op bovenstaande tekst waar de Armeense Genocide wordt ontkend en er sprake is van grove leugens (= het standpunt vd Turkse regering) leek het me al dat de tekst van Dutchturks afkomstig zou moeten zijn . Dat is dus ook zo. Hier de link:
    http://dutchturks.nl/condoleances-pr...chtoffers-ww1/

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

@pret, bij kwoots wel graag bronvermelding, plaatsen we die niet dan zij we als forum formeel in overtreding met de auteurswet.
    Gelet op bovenstaande tekst waar de Armeense Genocide wordt ontkend en er sprake is van grove leugens (= het standpunt vd Turkse regering) leek het me al dat de tekst van Dutchturks afkomstig zou moeten zijn . Dat is dus ook zo. Hier de link:
    http://dutchturks.nl/condoleances-pr...chtoffers-ww1/
    Dacht dat bronvermelding vermeld was, maar heb ik gemist dus. Via dezelfde link kom je ook uit op de site van Anadolu Agency. http://aa.com.tr/en/turkey/erdogan-p...rom-wwi/804069

Erdogan pays respects to Armenian dead from WWI

Turkish president says it is 'our common objective to heal the wounds of the past and strengthen ties

ANKARA

President Recep Tayyip Erdogan on Monday released a statement marking the 1915 events, expressing his condolences to the grandchildren of Ottoman Armenians, who passed away at that time.

Erdogan’s message was read during a religious ceremony at the Armenian Patriarchate in Istanbul.

"This year, I once again pay our respects to the Ottoman Armenians who lost their lives under the harsh conditions of the First World War and convey my condolences to their descendants," the president said.

Turkey dismisses allegations of genocide but acknowledges there were casualties on both sides during the events in World War I.

Erdogan said Turks and Armenians shared a common history and culture "as two ancient nations of this region".

"It is our common objective for these two peoples, who have shared the grief and happiness of centuries, to heal the wounds of the past and strengthen people-to-people ties," he said.

Noting the "many steps" taken in this direction in the past 14 years, and the "historic reforms" launched, Erdogan said Turkey was determined to advance efforts and preserve the memory of the Ottoman Armenians and Armenian cultural heritage in the future.

He emphasized that the peace, security and happiness of the Armenian community were "of special importance" to Turkey.

"We have no tolerance for the alienation and exclusion of our Armenian citizens nor for a single Armenian citizen to feel second-class," he stressed.

Erdogan also expressed his hopes for a "speedy" conclusion of the election of the Armenian patriarch of Turkey.

According to Turkey's viewpoint, the deaths of Armenians in eastern Anatolia in 1915 occurred after some sided with invading Russians and revolted against Ottoman forces. A subsequent relocation of Armenians resulted in numerous casualties.

Turkey describes the 1915 events as a tragedy for both sides.

Pagina 17 van 77 EersteEerste ... 71314151617181920212767 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten