Pagina 18 van 77 EersteEerste ... 81415161718192021222868 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 426 t/m 450 van 1901

Discussie: Turkije

Last Online
    Vandaag @ 23:03
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Dacht dat bronvermelding vermeld was, maar heb ik gemist dus. Via dezelfde link kom je ook uit op de site van Anadolu Agency. http://aa.com.tr/en/turkey/erdogan-p...rom-wwi/804069
    Geeft niets maar bronvermelding maakt veel duidelijk, ook in dit geval, Anadolu Agency is het officiele Turkse Persburodta het regerings standpunt verkondig en zelfs als het gaat om het verbieden van Wiki in Turkije niet met kritiek komt maar de leugens vd Turkse overheid verspreidt. Zie:

Access to the online encyclopedia Wikipedia was blocked over content on the site Ankara says is part of a coordinated smear campaign, Communications Ministry announced on Saturday.

Wikipedia has been blocked due to its articles and comments showing Turkey in coordination and aligned with various terrorist groups, said an email statement by the Transport, Maritime Affairs and Communications Ministry.

“Instead of coordinating against terrorism, it has become part of an information source which is running a smear campaign against Turkey in the international arena,” said the ministry.

Ankara warned it to remove the offending content but the nonprofit encyclopedia refused, it added.

It said the access ban would be lifted if Wikipedia meets Turkey’s demands.
    http://aa.com.tr/en/science-technolo...the-law/808072

Let wel dit gaat dus nog een stap verder dan het verbieden van de pers, dit geldt voor Wiki:
    Wikipedia is een online encyclopedie die tracht inhoud te bieden die vrij herbruikbaar, objectief en verifieerbaar is.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina

Dit is de typische manier waarop men in Turkije omgaat met de waarheid en feiten helaas.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    2 november 2024 @ 15:50
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ik begrijp deze ontkenning van Turken nooit.
    Ik denk dat de Westerse begrippen "schuld" en "boete" niet op dezelfde manier verstaan worden in de islamitische gemeenschappen. Waarschijnlijk geen uniek Turks gegeven. Het valt toch op dat telkens als er een jonge Allahu-Akbar ergens opgepakt of neergekogeld wordt, de naastbestaanden steeds weer moeten verklaren dat het toch zo'n goede jongen was, maar door de schuld van anderen op het verkeerde pad raakte. Nooit ligt de schuld binnen hun eigen kring.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

Last Online
    Vandaag @ 23:17
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofaking Bekijk bericht
    IWesterse begrippen "schuld" en "boete"
    Sinds wanneer zijn deze begrippen verwesterd. Voor zover ik weet, zijn het dankzij Dostojevski Russische begrippen

Last Online
    Vandaag @ 22:58
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Geplande vakantie gaat niet door dus meld ik mij ook aan voor het feest van Bulleteye.
    Pret wordt niet meer toegelaten
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Pret wordt niet meer toegelaten
    Hahahaha verdorie die W2 heeft ook alles door he.

Last Online
    Vandaag @ 16:05
    Discussies
    177
    Thanks
    3.111

Standaard

Nou, eerlijk is eerlijk, er gebeuren ook leuke dingen in Turkije...
    Istanbul bouwt aan enorm bospark met zwevende trampolines en boomhoge paden

Het is natuurlijk niet helemaal een orgineel idee maar ook in Turkijistan is het beter goed gejat dan slecht verzonnen:
    Boomkroonpad
    (Ook leuk, één van de weinige niet club gerelateerde dingen op mijn bucket list)
    Ik raak van alles kwijt....

Behalve gewicht

7. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

pret ( 2 mei 2017)

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Poetin zegt dat relatie met Turkije 'volledig' is hersteld

De relatie tussen Rusland en Turkije is volledig hersteld. Dat zei de Russische president Vladimir Poetin woensdag na een gesprek met zijn Turkse ambtsgenoot Recep Tayyip Erdogan in de Russische stad Sotsji.

De relatie tussen de landen bereikte twee jaar geleden een dieptepunt toen de Turkse strijdkrachten een Russisch gevechtstoestel neerhaalden bij de grens met Syrië. Moskou legde de Turken daarop economische strafmaatregelen op.

Inmiddels is de kou helemaal uit de lucht. "Enige tijd geleden werden onze bilaterale betrekkingen op de proef gesteld", zei Poetin op een persconferentie. "Nu kunnen we met zekerheid stellen dat het herstelproces van de banden tussen Rusland en Turkije is afgerond."
    Toerisme

De Russische leider zei verder dat de landen een gezamenlijk investeringsfonds gaan opzetten. Ook is Moskou bereid te helpen bij het verbeteren van de veiligheidsmaatregelen rond toeristische locaties in Turkije.

Verder lijken ook de meeste sancties op economisch vlak te vervallen. Erdogan stelde tijdens de persconferentie dat is afgesproken alle handelsrestricties tussen de landen te schrappen, met uitzondering van beperkingen op de invoer van Turkse tomaten in Rusland. Die blijven de komende drie tot vijf jaar "in enige vorm" bestaan.

Bron: nu.nl

Last Online
    Gisteren @ 22:29
    Discussies
    221
    Thanks
    1.697

Standaard

Zie net de beelden van Erdogan en Trump... tja, als the Donald je leuk vindt. Ik vraag me af of Pret inmiddels een kogel in zijn hoofd heeft? Verdient hij wel met het opzadelen met een dictator van zijn niet-meer-langenoten terug thuis. Gelukkig vanaf volgende week geen kans meer hem tegen te komen, tenzij hij net zo veel over de ramadan zeikt als over de vrijheden waar hij hier wel van gebruik gemaakt.

Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

Ach die jongen provoceert graag, gaf hij ook toe toen ik hem dat Erdogangelul verweet.
    weet niet of je hem kent VJ maar hij is een volledig verwesterde Turk.
    waarschijnlijk zal hij wel mee doen met de ramadam maar hij gaf me wel gelijk toen ik hem zei dat ikzelf als kettervrijdenker,alle godsdiensten respecteer zolang ze die niet willen opdringen
    Laatst gewijzigd door deket; 17 mei 2017 om 00:33

11. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

pret (18 mei 2017)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Duitsland trekt militairen terug uit Turkije
    Duitsland trekt zijn militairen terug van de Turkse basis Incirlik. Dat heeft de Duitse regering vandaag besloten. Reden voor de aftocht is dat Turkije geen toestemming geeft aan Duitse parlementariërs om de militairen te bezoeken.......... http://www.ad.nl/buitenland/duitslan...kije~ae9ac98f/

De diplomatieke betrekkingen tussen Turkije en Duitsland zijn op een dieptepunt.

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Duitsland trekt militairen terug uit Turkije
    Duitsland trekt zijn militairen terug van de Turkse basis Incirlik. Dat heeft de Duitse regering vandaag besloten. Reden voor de aftocht is dat Turkije geen toestemming geeft aan Duitse parlementariërs om de militairen te bezoeken.......... http://www.ad.nl/buitenland/duitslan...kije~ae9ac98f/

De diplomatieke betrekkingen tussen Turkije en Duitsland zijn op een dieptepunt.
    Het werd hoog tijd. Nu nog de Amerikaanse militairen.

Last Online
    Vandaag @ 19:42
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Het werd hoog tijd. Nu nog de Amerikaanse militairen.
    Inderdaad, en dan IS stationeren. Maakt alles dan in elk geval een stuk duidelijker.

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Het is mode om zich niet aan verdragen te houden...

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Inderdaad, en dan IS stationeren. Maakt alles dan in elk geval een stuk duidelijker.
    IS kan het beste gestationeerd worden in ISrael.

Last Online
    Gisteren @ 15:15
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Wanneer gaan die turken uit protest hun Duitse auto's in de fik steken????

Als trotse turk rij je toch in een nationaal product:

250px-Sahin.jpg

Heb je gelijk het voordeel dat het ding er al 20 jaar oud uitziet op het moment dat hij van de lopende band afrolt.

En als het alleen om het toeteren gaat kunnen ze altijd nog de volgende app op hun telefoon installeren:
    Virtual Car Horn Simulator (Android)
    Car Horn Simulator (iOS)

J.W.
    Keep on Walking.....

18. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

pret ( 7 juni 2017)

Last Online
    2 november 2024 @ 15:50
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523

Standaard

Turkije schrapt evolutieleer in het middelbaar onderwijs.

http://www.reuters.com/article/us-tu...KBN19E1RA?il=0

Eigenlijk zeggen ze dus van hun eigen kinderen dat die te lomp zijn om evolutietheorie te begrijpen, en dat het geen zin heeft om dat te onderwijzen.
    Laat ze dus maar liever in de schepping geloven, daar worden ze zoveel wijzer van.

"We are aware that if our students don't have the background to comprehend the premises and hypotheses, or if they don't have the knowledge and scientific framework, they will not be able to understand some controversial issues, so we have left out some of them," he said.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

20. Onderstaande leden hebben sofaking bedankt voor deze bijdrage:

deket (24 juni 2017)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofaking Bekijk bericht
    Turkije schrapt evolutieleer in het middelbaar onderwijs.

http://www.reuters.com/article/us-tu...KBN19E1RA?il=0

Eigenlijk zeggen ze dus van hun eigen kinderen dat die te lomp zijn om evolutietheorie te begrijpen, en dat het geen zin heeft om dat te onderwijzen.
    Laat ze dus maar liever in de schepping geloven, daar worden ze zoveel wijzer van.
    Maakt niet uit in Nederland wordt er straks een regering gevormd waar ook een partij bij zit die dat ook wil schrappen ...

22. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

deket (24 juni 2017),pret (23 juni 2017)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

NCTV: Vrees voor Turkse knokploegen in Nederland
    Nederlandse inlichtingendiensten maken zich zorgen over de mogelijke komst van Turkse paramilitaire knokploegen naar Nederland. ,,Ze kunnen mogelijk worden ingezet voor buitenwettelijke acties tegen politieke tegenstanders van president Erdogan", stelt de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).............. http://www.ad.nl/binnenland/nctv-vre...land~a5565452/

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Maakt niet uit in Nederland wordt er straks een regering gevormd waar ook een partij bij zit die dat ook wil schrappen ...
    Een partij kan wel meer vinden maar leidend is het regeeraccoord en daar zal voor zo'n standpunt nooit ruimte zijn. Al is bv strikt genomen de CU niet voor een verbod op de evolutie theorie maar wil aandacht voor het creationisme op scholen.

Fractieleider Arie Slob van regeringspartij ChristenUnie wil dat op openbare scholen naast de evolutietheorie van Darwin ook het scheppingsverhaal wordt onderwezen. Dat zegt hij in een vraaggesprek met NU.nl.

“Alsof er geen andere theorieën en ideeën bestaan. Er zijn meer opvattingen over het begin van deze aarde dan alleen maar die ene die nu toevallig zwart op wit in de lesboeken wordt afgedrukt", aldus Slob.
    http://www.nu.nl/algemeen/1962562/ch...onderwijs.html

Op zich is niets mis met aandacht voor het creationisme zolang dit niet op een school als de absolute waarheid wordt onderwezen. Hoe dit zit binnen het bijzonder onderwijs zeg op "SGP scholen" geen idee, maar je zou dat tot op zekere hoogte ook nog als een keuze vd ouders kunnen zien die kiezen voor scholen met een bepaalde opvatting passend binnen hun geloofs overtuiging.

In Turkije ligt het wat anders daar zegt de overheid klaarblijkelijk dat de Turkse leerlingen intellectueel het nivo niet hebben om de evolutietheorie onderwezen te krijgen. Kan ik me wat bij voorstellen .

Molestaties

Een woordvoerder van de NCTV wil niet zeggen op welke paramilitaire organisatie de inlichtingendiensten doelen. In Turkije wordt onder meer de jongerenorganisatie Osmanli Ocaklari (de Ottomanenclub) gezien als een knokploeg voor Erdogan. De groep is onder de radar zeer actief en is de afgelopen jaren in verband gebracht met molestaties van demonstranten en brandstichtingen bij politieke tegenstanders van Erdogan. De groepering is sinds enige tijd ook in Nederland actief. Aanwijzingen dat er ook al daadwerkelijk knokploegen in Nederland actief zijn, zijn er nog niet.
    Deze waarschuwing vh NCTV is wel zeer zorgelijk. Hier dienen we bijzonder scherp en alert te zijn, we moeten natuurlijk nu niet opeens alle Turken als mogelijke terroristen zien. Dat lieve Turkse kassa meisje bij de Jumbo sluit ik dan maar uit, ook voor pret wil ik een uitzondering maken .
    Bij de mannen van DENK heb ik wel de nodige twijfels.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Vandaag @ 21:24
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Discussies
    128
    Thanks
    12.581

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Dat lieve Turkse kassa meisje bij de Jumbo sluit ik dan maar uit, ook voor pret wil ik een uitzondering maken .
    Zou ik niet doen: het zijn juist de (grijze)wolven in schaapskleren, de loners, die het gevaarlijkste zijn.
    Ik hou meetingpoint zorgvuldig in de gaten om te zien waar pret z'n 70 maagden Denkt te gaan ontvangen
    En Garde

Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

@Big30, dat crapuul van DENK zal dat meisje uit de Jumbo beschimpen indien ze te Westers georiënteerd is net zoals Marokkaanse meisjes die in minirok op straat lopen door dergelijke mensen uitgescholden en bespuwd worden.
    voor het overige zou het beter zijn indien er overal een scheiding tussen staat en religie komt

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Zou ik niet doen: het zijn juist de (grijze)wolven in schaapskleren, de loners, die het gevaarlijkste zijn.
    Ik hou meetingpoint zorgvuldig in de gaten om te zien waar pret z'n 70 maagden Denkt te gaan ontvangen
    Bij nader inzien begin ik nu ook licht aan pret te twijfelen , juist omdat ik begrijp dat het zo'n relaxte aardige kerel zou zijn. Dat maakt hem natuurlijk wel erg verdacht!

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Oeps, ben ontmaskerd. Voortaan dus meer een KP-tje doen tov wat ik opgeef onder meetingpoint en meer richting Vaals rijden.

29. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (24 juni 2017)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

@pret
    Er wordt onderzoek naar jou gedaan. Het is de plaatjes-affaire. U hoort nog van ons

31. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (24 juni 2017),pret (24 juni 2017)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

EU-parlement wil af van Turkse toetreding ............. http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...treding__.html

Pagina 18 van 77 EersteEerste ... 81415161718192021222868 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten