Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25
    Last Online
    7 juli 2010 @ 14:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Standaard tombola vs beste recensie van de maand

We zullen de forumleiding eens aan het denken zetten, want sinds ze reclameinkomsten hebben hangen ze meer te neuken dan op het forum :D

Ik dacht aan het volgende, ben nu al enige tijd met plezier de beste recensie van de maand aan het volgen.
    Wat een leesvoer, wat een vindingrijkheid, wat een verborgen schrijftalenten zitten er hier toch
    Als ik dan ook even de tombola's bekijk, en ik vergelijk, zijn er deze maand zo een 25 tombolavrijkaartjes uitgedeeld en wordt er slechts één enkele recensie beloond met een vrijkaartje.

Dan vraag ik me af, waarom nog al die moeite doen om recensies te schrijven, als je daar maar één kans op pakweg veertig hebt, terwijl je met een tombola zo een vrijkaartje kan winnen (ik was zelfs al één der gelukkigen:D)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb NIETS tegen tombola's, maar ik vind de verhouding alles behalve.

Het draait hier uiteindelijk toch om die verhaaltjes die de leden neerpennen, en daar geniet ik (persoonlijk) vooral van.

Mijn punt is dus, draai het gewoon om, en beloon de schrijvers ietwat meer, gaan er toch meer beertjes schrijven, en dat is wat wij (leden) willen, de forumleiding wil en de clubs uiteindelijk ook (krijgen ze iets moois terug, in de vorm van publiciteit, voor hun vrijkaartjes)

Ik begrijp ook best dat niet iedereen schrijftalent heeft, maar dat hoeft ook niet, om een mooi verhaaltje neer te pennen (Ace2 was heel slecht in het schrijven van verhaaltjes op school, en kijk nu eens naar wat hij uit zijn hoed tovert :zauberkis)

Laat maar komen, die opmerkingen

:wink:

Last Online
    Vandaag @ 21:05
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard

Ik zou met dit voorstel gekomen zijn nadat ik de vrijkaart voor de beste recensie had gewonnen

Het is nu zo dat je 10 berichten/recensies geschreven moet hebben voordat je kan meedoen aan de Tombola. Dat zou mensen al aan moeten zetten om iets te schrijven.
    Daarnaast hebben ijsberen met veel recensies een verhoogde kans om een kaart te winnen

PS @ horneymike ; Ik ben agnost dus God doet niet mee
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Gisteren @ 22:34
    Discussies
    26
    Thanks
    0

Standaard

Dus meer berichten ---> meer kans op het winnen van een kaart
    Of niet alleen de nummer 1 van de beste recensie een kaart geven maar ook de nummer 2 en 3

PS Ik babbel nog wel wat verder want dat levert me altijd wel wat op

Ace2's schermafbeelding
    Ace2 is offline A poor lonesome icebear, fucking far away from home
    Last Online
    4 januari 2025 @ 14:53
    Discussies
    141
    Thanks
    7.156

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    ......Ik begrijp ook best dat niet iedereen schrijftalent heeft, maar dat hoeft ook niet, om een mooi verhaaltje neer te pennen (Ace2 was heel slecht in het schrijven van verhaaltjes op school, en kijk nu eens naar wat hij uit zijn hoed tovert :zauberkis)

Zullen wij mijn jeugdtrauma's er buiten houden. :D Vroeger wilde er ook nooit een meisje met mij neuken en kijk nu eens wat ik allemaal pak
    Laatst gewijzigd door Ace2; 26 februari 2008 om 21:15

Last Online
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard

Er is trouwens nog een moeilijkheid
    De nummer één krijgt een vrijkaart , moet ik dan nummer twee een halve kaart geven en nummer 3 één derde kaart :o

Ik denk dat rplover wel met een oplossing gaat komen die ook in het voordeel is van Ace2 :D

Last Online
    Gisteren @ 21:32
    Discussies
    58
    Thanks
    2.761

Standaard

Ik heb zelf al een tijd nagedacht over een eerlijker vrijkaarten systeem.
    Hierbij zou het aantal berichten maatgevend moeten zijn voor de kans op het winnen.
    Omdat de regel '1 bericht is 1 kans' een te scheve verhouding zou geven kom ik meer op een logaritmische verdeling uit met bijvoorbeeld:

10-25 berichten= 1 lot
    25-50 berichten = 2 lotjes
    50-100 berichten = 3 lotjes
    100-250 berichten = 4 lotjes
    250-500 berichten = 5 lotjes
    500-1000 berichten = 6 lotjes
    1000-2500 berichten = 7 lotjes
    2500-5000 berichten = 8 lotjes
    5000-10000 berichten = 9 lotjes
    10000+ berichten = 10 lotjes

Er zit hier vast wel een IT nerd die dit ff in een progje kan stoppen die een aantal keer per maand de gelukkige winnaar kan trekken zodat Willem zijn zaad niet tegen zijn beeldscherm hoeft te spuiten, maar in een club kwijt kan.

Rob10's schermafbeelding
    Rob10 is offline IJsbeer die steeds heter wordt door de Global Warming
    Last Online
    25 oktober 2024 @ 12:44
    Discussies
    39
    Thanks
    28

Standaard

Je hebt berichten en recensies. En dan zouden naar mijn bescheiden mening recensies weer zwaarder moeten tellen omdat berichten vaak maar kort zijn en vaak nikszeggend, zoals "Is er al een BBQ in GT?":D of "Is er ook pizza in VV?"

Ik zou het lekker houden zoals het nu geregeld is, niet te ingewikkeld, de Belgen moeten het ook snappen toch.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir Wankalot Bekijk bericht
    Hierbij zou het aantal berichten maatgevend moeten zijn voor de kans op het winnen.
    Omdat de regel '1 bericht is 1 kans' een te scheve verhouding zou geven kom ik meer op een logaritmische verdeling uit met bijvoorbeeld:

10-25 berichten= 1 lot
    25-50 berichten = 2 lotjes
    50-100 berichten = 3 lotjes
    100-250 berichten = 4 lotjes
    250-500 berichten = 5 lotjes
    500-1000 berichten = 6 lotjes
    1000-2500 berichten = 7 lotjes
    2500-5000 berichten = 8 lotjes
    5000-10000 berichten = 9 lotjes
    10000+ berichten = 10 lotjes

Er zit hier vast wel een IT nerd die dit ff in een progje kan stoppen die een aantal keer per maand de gelukkige winnaar kan trekken zodat Willem zijn zaad niet tegen zijn beeldscherm hoeft te spuiten, maar in een club kwijt kan.

Last Online
    9 maart 2009 @ 22:12
    Discussies
    94
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace2 Bekijk bericht
    ...
    kijk nu eens wat ik allemaal pak
    Het lijkt er meer op dat je door de dames (in)gepakt wordt...

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Blinzeln

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ik denk dat rplover wel met een oplossing gaat komen die ook in het voordeel is van Ace2 :D

Willem, je weet toch dat ik enkel miserie veroorzaak, en niet met oplossingen kom aandraven :teuflisch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir Wankalot Bekijk bericht
    Met pizza? :D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob10 Bekijk bericht
    "Is er ook pizza in VV?"
    Ik zou het lekker houden zoals het nu geregeld is, niet te ingewikkeld, de Belgen moeten het ook snappen toch.....
    Mag ik hier echt een voorstel doen? Wat een eer, en ik ben dan nog wel Belg.... :D

Allee vooruit, omdat Willem het zo mooi vraagt......
    Een tombola is een tombola, en daar moet iedereen evenveel kans hebben, anders zou het geen tombola meer zijn. Da's nu net het mooie aan een tombola.
    Omdat ik toevallig veel op het forum hang en veel berichten (dikwijls nietszeggend) neerpoot moet ik niet bevoordeeld worden.

Ik zou enkel de recensie van de maand laten zoals ze is, maar dan bijvoorbeeld indelen per week bij de verdeling van de prijzen. Of voor de Nederlanders (en speciaal voor Rob10): maak er misschien de recensie van de week van
    Dan wint Ace2 ook weer wat

Last Online
    3 januari 2021 @ 15:24
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob10 Bekijk bericht
    Zomaar even speciaal voor onze medebeer rob10 van het wetenschapsforum (nl nogwel :smile: :smile geplukt, citaat:
    "om bijvoorbeeld te noemen, Vlaamse studenten die aan de Technische Universiteit in Eindhoven gaan studeren, die slagen bijna allemaal, soms is het slaagpercentage 100%, terwijl het bij de Nederlandse leerlingen vele malen lager is."
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Last Online
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard

Laat het daar dan nog ietjes makkelijker zijn dan in België....
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Last Online
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard

Ik denk dat er volgende maand inderdaad meer vrijkaarten zullen worden weggegeven in de topic voor de beste recensie ( dus zelfs de eeuwige nummer 2 heeft een levensgrote kans :D )

En voor de rest is het een Tombola.

Leden die meer hebben geschreven, hebben uiteindelijk wel een grotere kans om een vrijkaart te winnen.
    Dus Wico, MiniMe, Azrael, Flurkman, Horny_one, Sir Wankalot, oblix, frankkinky, Frits van Ede, liefhebber, .........etc .....( ja zelfs janm :D ) hebben de komende twee maanden een hele grote kans op het winnen van een vrijkaart.

Last Online
    12 september 2015 @ 23:48
    Discussies
    426
    Thanks
    4.150

Standaard

Ich würde die Freikarten auslosen unter allen, die fürs "Best of" nominiert worden sind. Natürlich dürfte man sich dann nicht selbst vorschlagen. :green_smi

Ich habe mit diesem System vor 4 Jahren gute Erfahrungen im Rheinforum gemacht.
    Ein Niederrheiner ist einer, der nix weiß und alles erklären kann. (Hanns Dieter Hüsch, † 12/2005)

In DFB-Pokal und Champions League noch ungeschlagen! Die Elf vom Niederrhein - Auf, auf, auf in die Champions League

Nach dem Club ist vor dem Club. (frei nach Sepp Herberger, † 4/1977)

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Reden

Ik denk dat er volgende maand inderdaad meer vrijkaarten zullen worden weggegeven in de topic voor de beste recensie ( dus zelfs de eeuwige nummer 2 heeft een levensgrote kans :D )

En voor de rest is het een Tombola.

Leden die meer hebben geschreven, hebben uiteindelijk wel een grotere kans om een vrijkaart te winnen.
    Dus Wico, MiniMe, Azrael, Flurkman, Horny_one, Sir Wankalot, oblix, frankkinky, Frits van Ede, liefhebber, .........etc .....( ja zelfs janm :D ) hebben de komende twee maanden een hele grote kans op het winnen van een vrijkaart.

Mooi zo heer Willem :D
    Alleen een kleine bemerking, hoe gaan we die "wico" meekrijgen naar één of ander paradijselijk oord? :teuflischKidnappen? :zauberkis

Last Online
    Gisteren @ 22:07
    Discussies
    110
    Thanks
    281

Standaard eenvoudig

Mooi zo heer Willem :D
    Alleen een kleine bemerking, hoe gaan we die "wico" meekrijgen naar één of ander paradijselijk oord? :teuflischKidnappen? :zauberkis

Das redelijk eenvoudig toch hè, rplover. Jij weet immers nu toch ook hoe vermakelijk de Duitse clubs zijn. Ik denk dat jij hem maar eens moet inviteren.......
    And in the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.

Last Online
    13 december 2016 @ 15:09
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard vrijkaarten !

Als we gaan berekenen zoals Wankelot doet dan krijg ik zeker een heel bonneboekje met lotjes

Geef Wico maar een vrijkaart voor PHG of VV zodat we hem een keer kunnen overtuigen hoe mooi de muren hier geverft zijn

Kan je er ook een verdienen voor de meeste onzin of het diepste zoenen van een dame.

Last Online
    Discussies
    548
    Thanks
    989

Standaard

Een beetje zoals die postorderbedrijven dus... ik heb ook nooit geloofd dat je die 10.000-den euro's kon winnen zonder (veel) te bestellen :smile:.
    (maar zeker terecht, het brengt nu al een meerwaarde aan het forum en daar gaat het in eerste plaats toch om)

Last Online
    Vandaag @ 20:14
    Discussies
    101
    Thanks
    5.439

Standaard

Tussen de regels door meen ik ook te lezen dat indien je al een vrijkaartje van een tombola hebt gewonnen je een verminderde kans maakt om op korte termijn een tweede vrijkaartje te winnen :green_smi.
    Dus Jansen, Ace2, Sonny, rplover, GT Junky, ikzelf, ...etc....je tweede vrijkaartje zal op korte termijn waarschijnlijk vanuit een beste recensie moeten komen.

Last Online
    18 oktober 2008 @ 10:15
    Discussies
    1
    Thanks
    0

Standaard

Blijft altijd moeilijk om te komen tot een systeem wat simpel uitvoerbaar, eerlijk en uitlegbaar is. Alhoewel...

Meedoen aan een simpele boeren tombala is geen kunst. Je schrijft een berichtje van 1 regel ("Ik doe mee") en 'klaar is Klara'. Als je zo de prijzen ophaalt, en verder lekker zit te 'lurken' op het forum, dan kom je wel heel gemakkelijk aan je pleziertjes.

Niet iedereen heeft een schrijftalent, maar de prijzen uitkeren aan de beste recensies is nog altijd beter uitlegbaar dan het uitvoeren van een 'domme loterij'. Inderdaad wil het aantal geschreven berichtjes niets zeggen; dus daar moet je ook niet te veel gewicht aan hangen.

Ook al ben je dan niet gezegend met het beste schrijftalent, denk ik dat een 'administrator' of 'moderator' heel goed in staat moet worden geacht om te zien of:

1.)
    De recensie in kwestie authentiek is, en waarde toevoegt aan het topic. Krijgen we informatie die voorheen niet bekend is geworden?

2)
    De recensie een lekker ritme heeft met voldoende feiten en een snufje humor.

3.)
    De recensie taalkundig enigszins klopt (spelling, grammatica), en niet te veel 'letterbeton' bevat.

Recensies die voldoen aan genoemde criteria (maakt niet uit welke categorie) zouden ALLEEN in aanmerking moeten komen voor vrijkaarten. Maar goed dat is mijn bescheiden mening; zo zou ik het doen.
    Neemt niet weg dat ik vanaf nu ook mee mag gaan doen aan Tombola's. Joepie!
    Laatst gewijzigd door m1000; 20 september 2008 om 10:37 Reden: ritme

Last Online
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard Kaarten ook over de andere landen verdelen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Tussen de regels door meen ik ook te lezen dat indien je al een vrijkaartje van een tombola hebt gewonnen je een verminderde kans maakt om op korte termijn een tweede vrijkaartje te winnen :green_smi.
    Dus Jansen, Ace2, Sonny, rplover, GT Junky, ikzelf, ...etc....je tweede vrijkaartje zal op korte termijn waarschijnlijk vanuit een beste recensie moeten komen.
    Ik ben het met de standpunten van rplover ook eens dat de gehele tombola,s afgeschaft moeten worden (niet omdat ik er ook al een heb gehad maar dit geldt voor zeker nog een groot aantal).
    Het was leuk maar nu is het over zo moet het verder gaan.

Met schrijven moet je er een kunnen winnen bijvoorbeeld :

De beste 3 in Duitsland
    De beste 2 in Belgie
    De beste 1 van Nederland

Zo kom je redelijk in de buurt omdat er over Duitsland het meeste geschreven wordt gevolgd door Belgie en op 3 Nederland.

Als er meer kaarten te verdienen zijn dan kan dat ook voor de schrijvende forum leden voor andere rubrieken waar zij aktief op zijn.

Dan is het ook belangrijk dat de Moderators natuurlijk ook buiten Duitsland mee gaan lezen wat er bijvoorbeeld in Brussel,Gent,Antwerpen,Utrecht,Den Haag, Eindhoven en in Limburg gebeurd.
    Ook daar staan regelmatig goede verhalen tussen die niet opvallen.
    Ook bij algemene ijsbeer dus lezen.

Maar dit geldt voor alle ijsberen er is meer buiten Duitsland en weinig boven Groningen.
    Dat er ijsberen zijn die meer kaarten kunnen verdienen heeft dan ook te maken omdat zij dus ook meer in de clubs komen en meer uitgeven terrecht.:D

Net als bij de staatsloterij meer loten meer kansen dus meer verhalen meer gratis entree,s

Ook de clubs zijn toch beter met deze ijsberen die wekelijks komen en daar veel uitgeven.
    Dus weg tombola,s en meer neuken is meer verhalen :teuflisch

op.s. ik heb me al lang niet meer ingeschreven voor deze tombola,s.

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Reden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht
    Ik ben het met de standpunten van rplover ook eens dat de gehele tombola,s afgeschaft moeten worden
    Ik niet

Last Online
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard

Ik niet
    Kijk maar eens wat er weinig bij Antwerpen ramen wordt gelezen ?
    Je kan daar beter niets meer schrijven

Last Online
    5 december 2014 @ 18:10
    Discussies
    98
    Thanks
    108

Reden

Beste W2,

Kortom wij weten het ook niet en doe gewoon wat je zelf het beste / gemakkelijkste vind.

Succes en ik kijk uit naar je persoonlijke E mailtjes. Want die van jou blijven voor mij de leukste.

En als we geen vrijkaartjes krijgen, nou dan gaan we toch !

Ook vind ik het erg fijn dat we daar niet hoeven te klagen over extreme prijsverhogingen van de clubs of dames, kunnen we over alle andere leuke dingen in het leven helaas niet meer zeggen.

Afijn ik dwaal weer af, ik word te oud en lijdt nu al aan Alzheimer light.

Groet, Foots

P.S. en als het eten goed is vind ik de entreeprijs ok. Dus in GT zul je mij niet tegenkomen, tenzij ik een vrijkaartje win natuurlijk (hinweis HINWEIS !)

Last Online
    9 december 2016 @ 21:09
    Discussies
    2
    Thanks
    7

Standaard

Als beer met een kleine zak (met centjes welteverstaan, die andere zit vol genoeg), zal ik weinig recenties schrijven en zo weinig kans maken op een vrijkaartje als de tombola's worden afgeschaft.

Last Online
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doeeensgek Bekijk bericht
    Als beer met een kleine zak (met centjes welteverstaan, die andere zit vol genoeg), zal ik weinig recenties schrijven en zo weinig kans maken op een vrijkaartje als de tombola's worden afgeschaft.
    Wie heeft gezegd dat de Tombola's worden afgeschaft ?
    Indien je 10 berichten hebt geschreven ; kan je meespelen met de Tombola's.

PS Misbruik van het Tombola-systeem wordt bestraft

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten