Op het risico dat af dat dit bericht wordt gewist en ik minimaal een week word geblokt op dit forum, toch een reactie.
Oorspronkelijk geplaatst door
innlikeflynn
Een ontbijt met enkele broodjes, eieren, croissantje, yoghurt, etc. komt op ongeveer 7 € aankoop. 's Middags nog een spaghetti of een snack van 7 € en 's avond BBQ en pizza van ongeveer 15 €.
Misschien zou het betalend maken van alle alcohol, dus ook bier, de inkomprijs wel wat drukken.
Ik weet niet of dat U wel eens boodschappen doet, maar een broodje kost een dubbeltje of 2, 3 als het een croissantje is, er wordt groot ingekocht, elke dag, dat geeft korting. Een eitje misschien 10 cent. Spaghetti inclusief saus of andere toebehoren is ook geen €. Laat het avondeten met een paar lapjes vlees dan nog wat duurder zijn. En pizza wordt door Domino’s gebracht voor een paar €. En voor een aantal ingrediënten geldt, voor 2 of voor 50 personen in de pan, scheelt nauwelijks in gas en werk voor de kok.
Oorspronkelijk geplaatst door
Piet Plezier
wat een gelul de meeste komen alleen en kunnen geen 10 biertjes drinken ivm met controle
En waarom het bier laten betalen.
Je kunt ook het eten laten betalen door de beren
Want er word meer gegeten als gedronken in een club.
Jij drinkt zeker niet??
Jij zult wel veel eten
Ik snap dat dit voor U wat gevoelig ligt. Zeker omdat U er om bekend staat een paar biertjes achterover te slaan als U een club bezoekt. Toch is het niet zo vreemd om deze gedachte eens op te schrijven.
Heren die wat langer in een club verblijven willen graag wat eten, het concept nodigt er ook toe uit om niet binnen 2 uur al buiten te staan. Gevolg is dat het merendeel van de bezoekers het restaurant-gedeelte zal bezoeken. Bij het bereiden van eten zijn de kosten van de ingrediënten lang niet zo groot als de arbeidskosten, of de elektriciteit en het gas. Meer of minder eten door een bezoeker levert dus niet direct een veel hogere kostprijs op.
De kostprijs van drank is daarentegen ietwat anders opgebouwd. Je hebt het ingrediënt, fris, alcohol of wat anders*. En het werk, inschenken of tappen en later het schoonmaken. Verhoudingsgewijs drukt de prijs van het ingrediënt hier hard door. Je kunt dus als manager minder bereiken door je personeel meer drankjes per uur te laten serveren. Omdat een, relatief gezien, klein deel van de bezoekers, veel kleiner als bij het eten, alcohol nuttigt tijdens zijn bezoek, krijg je hier dus dat een aantal mensen denkt dat ze extra entree moeten betalen voor de bierdrinkers. Tel daarbij op dat men meer drank nuttigt als men alcohol drinkt, en het idee van betalen voor de ander vergroot zich. Toch heb ik niet het idee dat er meer dan een € of 5 per bezoeker in zit, fris kost ook geld.
* bij koffie en thee heb je het afwijkende dat hier het ingrediënt weer veel minder kost, maar de arbeid een stuk meer, zeker bij die moderne apparaten die ieder kopje apart bereiden.
Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.