Zal wel 25 % zijn.
Groet, schoolmeester.
Erdogan is dikke vriend met Poetin, hij zal daarvan wel geleerd hebben hoe het moet.
schoolmeester (10 april 2021)
Tuurlijk is Erdogan democratisch gekozen. Eens in de zoveel tijd zijn er verkiezingen en Erdogan was misschien wel het beste uit het slechtset waaruit gekozen kon worden
Jarenlang heeft Turkije allerlei militairen aan de macht gehad en dus was Erdogan in eerste instantie wel een verbetering. Veel Turken in Europa stemmen ook op hem maar willen nooit onder zo´n regime leven !!!
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
Van de 167 landen in de wereld staat Turkije in de democratie wereld index ranking op plaats 104. Veel democratische rechten en vrijheden worden er nog geschonden en daarom wordt Turkije gekenmerkt als een hybride regime.
De betekenis van een hybride regime ---> Een onvrije democratie, schijndemocratie, illiberale democratie of hybride regime is een staatsvorm waar de bevolking de regering kiest, maar de openbaarheid van bestuur beperkt is en de fundamentele vrijheden en rechten van het volk niet volledig gerespecteerd worden.
Turkije.JPG
https://www.economist.com/graphic-de...-very-bad-year
Economist is geen bron die ik serieus neem.
bertje600 (26 april 2021),peterp095 (10 april 2021),schoolmeester (10 april 2021),Zeus1 (10 april 2021)
Daarom doe ik een beroep op je gezonde verstand, echter niet op wat je aanstaat want dat is geen gezond verstand maar emotie. In mijn geboorteland bijvoorbeeld heeft een dictator langdurig geregeerd, staat mij ook niet aan maar kan moeilijk ontkennen dat het een autoritaire regime was met beperkte vrijheden, ongeacht welke medium dat onderstreept.
Als je de democratie ranking van The economist compleet wegwuift dan volstaat als argument niet dat je wijst naar de eigenaar. The Economist is internationaal erkend als een zeer serieus medium. De criteria van hun onderzoek maken ze publiek en daar kun je aan toetsen of ze onzin melden. Je kan aanvullend onderzoeken van andere bronnen ertegen aan houden en zien of er grote afwijkingen zijn. Daarnaast kan je effectief kijken naar de scores van elke criterium waar Turkije in beoordeeld is en beoordelen vanuit je eigen landkennis of je het met die detailscores eens bent. Dan kun je met argumenten aankomen waarom je die democracy index score onterecht vindt.
Ik probeer enkel je argumentatie niveau op te krikken naar iets hoger dan de ene laagste niveau van de "Argumentatie piramide van Graham".
Graham.JPG
Laatst gewijzigd door Picasso 1; 10 april 2021 om 12:52
Zie nergens de criteria waarop index gebaseerd en berekend is. Daarnaast kan ik ook geen andere bronnen vinden die democratie indexen publiceren. Dus ben niet in staat om te toetsen.
Is weer lekker leesbaar. Dus maar zo:
![]()
Jongens, wat een onzin lees ik hier allemaal, The Economist geen ernstig medium... als het zonlicht zowaar ontkend wordt. Waarom gaan die minstens 5 miljoen Turken die in de EU wonen niet gewoon terug naar die droomdemocratie van hun vaderland? Dan tel ik de generaties die ontsproten zijn aan de jaren 60 immigranten en ondertussen enkel nog de nationaliteit van een EU lidstaat hebben er niet bij. Ze prefereren blijkbaar de vrijheid en geneugten buiten hun vaderland meer dan in Turkije.
In de loop van de jaren is het democratisch gehalte van Turkije afgenomen (zie de tweede van onder in onderstaande afbeelding). In 2008 bijvoorbeeld stond Turkije op plaats 87 in de wereld ranking en nu op 104, oftewel onder Erdogan, die sinds 2003 regeert, is het democratisch gehalte van het land er op achteruit gegaan
Turkije is ook het enige west Europese land met een categorie hybrid regime wat niet bepaald in het voordeel van politiek leider Erdogan spreekt.
Democratie index.jpg
Misschien begrijpt PRET het nu wel......
Groet, schoolmeester.
Mijn respect voor Michel was al niet groot maar bij zijn bezoek bij Erdogan is dat nog verminderd, hij likte nog net niet Erdogan zijn schoenen
Hoewel hij een rijkeluizoontje is Fils de papa blijkt hij toch een boer in de negatieve betekenis van het woord omdat hij niet ingreep toen hij zag hoe goed Erdogan met vrouwen omgaat
Michel, de vleesgeworden LAMBIK, het lachertje van de EU.
En Sidonia zat er bij Erdogan naast, maar dat ze op meer plaatsen
.... https://www.ad.nl/auto/nieuw-turks-a...oten~a9d4469a/Nieuw Turks automerk wil Tesla van de troon stoten
Het Turkse automerk Togg wil Tesla van de troon te stoten. Wapens in de strijd zijn een samenwerking met grote, succesvolle Turkse bedrijven, miljardeninvesteringen én de steun van president Erdogan. Hij heeft de eerste auto, een elektrische SUV, al besteld.
nieuwe volkswagen![]()
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
Het eens grootse volk Turken wordt al 56 jaar beschuldigd van iets dat nooit heeft plaatsgevonden. Ze voeren al die tijd zelfverzekerd het onbetwistbare, want historisch correcte, bewijs aan dat het nooit heeft plaatsgevonden. En toch worden ze al 56 jaar lastiggevallen met een valse beschuldiging.
Dat komt omdat Turken bang zijn voor elk volk op de wereld. Voor de meeste Turkse vrouwen is het dubbel zo erg, want zij moeten ook nog zien te leven met de frustraties van hun echtgenoot.
Als Turkse mannen hun agressie niet zo laf zouden botvieren tegen hun eigen vrouwen maar tegen alle vijanden van het Turkse volk, zouden ze net zo onverslaanbaar zijn als in vroegere tijden.
Pret, ik ben tegen onterecht gebruik van het woord genocide zoals nu bij de Oeigoeren. De Armeense genocide door de Turken is ruim voldoende gedocumenteerd om genocide genoemd te worden. Dit filmpje verandert daar niets aan. Mensen doden waardoor velen op de vlucht slaan en die dan onderweg massaal vermoorden is wat er is gebeurd. En degenen die niet vrijwillig vertrokken werden een handje geholpen. Etnische zuiveringen “displacements” noemen, degenen die onderweg vermoord zijn schuiven op “oorlog en slechte omstandigheden” is een gotspe. Vrouwen en kinderen werden de Syrische woestijn ingejaagd. En onderweg eerst nog even beroofd. Gek hè dat ze dan onderweg zonder water en voedsel omkomen.
En dan die 2,5 miljoen moslims die in 10 jaar overleden zijn: wie had ook alweer besloten mee te doen aan de eerste Wereldoorlog aan de zijde van de Duitsers? In die jaren werden ook de Grieken uit Turkije verdreven. En die tel je allemaal bij elkaar op als tegenhanger van de 1,5 miljoen Armeniërs die vermoord zijn?
Deze video is een grove schande en extreem doorzichtige propaganda. Turkije zou beter excuses maken en West Armenië teruggeven aan Armenië. Hier lees nog maar eens een interessant verhaal uit die tijd:
https://www.wnd.com/2015/04/the-arme...others-secret/
Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 26 april 2021 om 08:15
schoolmeester (26 april 2021)
Helemaal met bovenstaande eens, geen speld tussen te krijgen......
Groet, schoolmeester.
PRET wordt toch eens wakker al dat dromen helpt TURKIJE alleen maar naar de afgrond.
schoolmeester (26 april 2021)