Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 10 van 108 EersteEerste ... 678910111213142060 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 226 t/m 250 van 2698

Discussie: Oekraïne

Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Even inhaken op deket die hier de vinger precies op de zere plek legt. Ik ben het volmondig met hem eens. Zowel wat betreft het democratisch gehalte van Oekraïne als het probleemjaar 2014, daar ligt de kiem van het probleem en met name in de oorlog die het (fascistische) Oekraïense leger op dat moment tegen de eigen - doch zich zeer met Rusland verwant voelende - bevolking in de Donbass-regio voerde.

Ik kan iedereen voor een alternatieve blik op het ontstaan van het huidige conflict alleen maar aanbevelen deze maar liefst 100 minuten durende documentaire van de eerste tot de laatste minuut te bekijken.
    Er worden nogal wat eye-openers uitgesproken, misschien voor mij wel de uitsmijter: het Westen hoopte door Poroschenko te steunen Putin zo ver te krijgen dat hij zichzelf (zijn positie) en de financiële positie van Rusland danig zou verzwakken door een heuse oorlog te voeren om de separatisten in de Donbass regio te beschermen.

Kennelijk zag men 8 jaar later door hoog spel te spelen een nieuwe kans, en dit keer hapte Putin wel. De video over de “vergeten oorlog” in Oekraïne in 2014 is hier te zien

https://youtu.be/sy759dlJWYE

Onnodig te reageren zonder de hele documentaire, die nou niet bepaald van sensatiezucht of complotdenken aan elkaar hangt, eerst bekeken te hebben.

Ik betwijfel ook de mening van verschillende posters hier. Dus dat Poetin de Russische bevolking tegen zich kreeg
    Naar ik verneem lijkt zijn populariteit zelfs toegenomen in Rusland, zeker bij de ouderen. Maar het lijkt altijd moeilijk om in te schatten wat de Rus nu eigenlijk vindt van de oorlog. Ofwel krijg je propaganda van de overheid ginds zelf ofwel krijg je de meest extreme stemmen tegen te horen vanuit de buitenlandse media waar men blijft insinueren dat Oekraïne een vrij democratisch land zou zijn

2. Onderstaande 2 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (28 februari 2022),Wentelt Eefje ( 1 maart 2022)

Last Online
    Gisteren @ 10:01
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Met zulke blikken lijkt me dat Poetin's dagen er bijna op zitten.

Bijlage 36648

Volgens onbevestigde berichten zou Valery Gerasimov (links) ontslagen zijn. Kan natuurlijk ook vals nieuws kunnen zijn. De twee heren keken in ieder geval vrij bedenkelijk toen Putin hun sommeerde om wat nucleair materiaal naar buiten te rijden.

Ook hier Putin weer zittend aan een belachelijk lange tafel.

4. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (28 februari 2022),Picasso 1 (28 februari 2022)

Last Online
    Vandaag @ 13:00
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Dominique Reynié : "On a retrouvé des financements de Gazprom en particulier dans des ONG écologistes qui ont fourni des ministres à certains pays d'Europe comme la Belgique et qui ensuite sont embarqués dans une sorte de retour d'ascenseur en défendant la sortie du #nucléaire."

Dominique Reynié: "We vonden Gazprom-financiering met name bij milieu-ngo's die ministers leverden aan bepaalde Europese landen zoals België en die vervolgens strijd voerden om kernenergie af te schaffen"

https://twitter.com/kaplanben_fr/sta...63247071203333

Last Online
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

Poetin doet mij ergens denken aan de vroegere Roemeense dictator Ceausescu. De vampier van de Karpaten viel geen land binnen maar werd ook gehaat door de buitenlandse media.
    De propagandamachine van de anticommunusten wilde hem absoluut weg. Hij werd tijdens de Roemeense revolutie samen met zijn vrouw geëxcuseerd. Live op het journaal
    Maar de westerse media gevoed door de CIA verspreidde het gerucht dat Ceausescu het bevel had gegeven om 1100 opstandelingen te doden. Beelden van meer dan 1000 verminkte lijken in Timisoara, waar de revolutie begon,gingen de wereld rond met als titel: "slachtoffers van de wrede Securitate (Roemeense staatsveiligheid onder bevel van Ceausescu)En dit bleek de aanzet betreffende de val van deze dictator
    Maar niet veel later kwam de waarheid aan het licht. De zogenaamde massamoord vond nooit plaats. De 1100 doden bleken daklozen te zijn drie bewerkt werden door verminkingen, waarop dus sectie werd verricht en de zogenaamde martelkamers van Ceausescu bleek niets anders dan motuaria waar de doden werden gelegd
    Ik bedoel hiermee dat berichten vaak afhangen van waar ze komen
    De media blijkt al lang niet meer de zogenaamde 4de macht maar de 1ste

7. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (28 februari 2022)

Last Online
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

De grote baas van Skoda zei onlangs nog dat de corruptie de ontwikkelingen in dit land in de weg staat
    Hier keur ik de inval van Poetin uiteraard niet mee goed ,maar misschien moeten beperken tot de provincies in het oosten waar bijna alleen Etnische Russen wonen en waar men al een hele tijd vraagt om terug bij Rusland te kunnen. Maar daar hoor je nooit een woord over in de westerse media
    Dat Poetin verder ging en hoofdstad Kiev aanviel is uiteraard een grote fout

9. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

Ties85 ( 1 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

Nu dat Bidden Poetin niet mag in tegenstelling tot Trump zal dit conflict ook niet helpen

Last Online
    Vandaag @ 13:00
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hasta la pasta Bekijk bericht
    En ondertussen wordt nogmaals gedreigd om atoomwapens in te zetten.

https://www.ad.nl/buitenland/live-po...tten~a08127bb/
    Het is allemaal zo doorzichtig. Ze hebben een atoombommen oorlog nodig om in het voorjaar de miljarden gevaccineerde doden te verklaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy_K Bekijk bericht
    pas in het voorjaar zijn jullie allemaal dood.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy_K Bekijk bericht
    het is allemaal zo doorzichtig. Nu weer de Omicron variant uit de hoge hoed getoverd. Ze hebben deze variant nodig om
    2) alle gevaccineerde doden te verklaren. Die doden komen zogenaamd niet door dat "vaccin" maar door deze nieuwe variant

12. Onderstaande 3 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

hasta la pasta ( 1 maart 2022),schoolmeester ( 1 maart 2022),Wentelt Eefje ( 1 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 21:31
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Turkije sluit de Bosporus af voor Russische marineschepen! Er liggen er al 4 in de wacht en de bevoorrading naar de Russische troepen in Syrië is doorgesneden. Dit helpt beter dan de economische sancties denk ik. Rusland kan helaas wel de schepen die tegen Oekraïne vechten normaal blijven bevoorraden.

Er is een kolonne van 60 km tanks, artillerie en bevoorrading trucs onderweg naar Kiev. Dat is erg slecht nieuws. Die zullen er niet heenrijden voor de lol. Als die artillerie het vuur opent, dan wordt Kiev in de as gelegd met heel veel burgerdoden tot gevolg.
    Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 1 maart 2022 om 07:23

Last Online
    Vandaag @ 20:24
    Discussies
    27
    Thanks
    1.368

Standaard

Voor zover Turkije betrouwbaar is….

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Erdogan is op een hoop vlakken vreemd bezig, maar ik zie geen reden om aan Turkije als NATO bondgenoot te twijfelen. Niet vergeten dat in Armenië een grote Russische troepenmacht aan de grens met Turkije gelegerd is. Turkije heeft de NATO ook hard nodig als die in beweging komen.

En vergeet ook de annexatie van de Krim niet. De Krim Tartaren zijn een Turks volk. De Turken hebben dat de Russen zeer kwalijk genomen en zijn een grote wapen leverancier van de Oekraïne geworden. Ook in Syrië lopen de belangen van Rusland en Turkije bepaald niet parallel. Assad is de grote vijand van Turkije en die wordt geholpen door de Russen.

16. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 1 maart 2022)

Last Online
    Gisteren @ 10:01
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht

Er is een kolonne van 60 km tanks, artillerie en bevoorrading trucs onderweg naar Kiev.
    Ik ben geen strateeg maar dat lijkt me een makkelijk doelwit. Ik moest onmiddellijk aan de carnavalsoptocht denken. De wagens in de voorste gelederen lopen averij op en de hele optocht staat stil.

18. Onderstaande 5 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

molaar ( 1 maart 2022),Picasso 1 ( 1 maart 2022),stimpy3 ( 1 maart 2022),WANDELAAR5 ( 1 maart 2022),Zeus1 ( 1 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 22:43
    Discussies
    34
    Thanks
    5.292

Standaard

Een paar drones laten bombarderen is een koud kunstje

Last Online
    Vandaag @ 23:00
    Discussies
    56
    Thanks
    4.621

Standaard

Die blokkade wordt serieus: Maersk overweegt geen containers niet meer naar Rusland te vervoeren: https://www.cnbc.com/2022/02/28/ukra...to-russia.html

Last Online
    Vandaag @ 19:39
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

"Oekraïne moet gedenazificeerd worden om de genocide in Oost-Oekraïne te stoppen." De Russische president Poetin gebruikt zeer grote woorden om de invasie van Oekraïne te rechtvaardigen. Wat bedoelt hij precies met de aantijgingen? En waar zijn ze op gebaseerd?
    ... https://nos.nl/collectie/13888/artik...erd-land-noemt

Poetin vergeet er altijd bij te vermelden dat hij iedere tegenstander opsluit in gevangenissen of tracht ze om te laten brengen met allerlei gifaanvallen.
    En MH17 is ook de schuld van het westen ....
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Rotterdamse haven zou mogelijk doelwit kunnen zijn als oorlog zich uitbreidt, denkt Europarlementariër
    Hij wil allerminst paniek zaaien, maar we mogen volgens VVD-Europarlementariër Bart Groothuis ook zeker niet te naïef zijn. Móchten de Russen de oorlog in Oekraïne verder uitbreiden naar een van de omringende Navo-landen, dan zou de Rotterdamse haven volgens hem zomaar doelwit kunnen zijn.
    .... https://www.ad.nl/binnenland/rotterd...rier~a1400b80/

Ascari is ook lid van de VVD

Nee, er bestaan al heel lang lijsten met mogelijke strategische doelwitten. Niks nieuws dus .

Last Online
    Vandaag @ 18:40
    Discussies
    17
    Thanks
    2.200

Standaard

Met de Polen hebben we de bal al misgeslagen door ze niet beter te willen betalen en ze op bouwwerven en fruitplantages te duwen. Met de Roemenen en Bulgaren zijn we nu hetzelfde aan het doen.

Het hele Oekraïne-verhaal en de bijhorende vluchtelingencrisis lijkt me een uitgelezen kans voor België (en misschien ook andere landen) om het tekort aan ingenieurs, medici, zorgpersoneel, technici, etc. enigszins aan te vullen.
    Dat kan door de Oekraïners met open armen te verwelkomen, ze goed op te vangen, ze goed bij te scholen qua taal, ze evenveel als Belgen te betalen en vooral door ze te respecteren zodat ze zeker niet terugkeren naar hun land. Het zou jammer zijn als we deze kans zouden missen.
    Laatst gewijzigd door Herr Fick; 1 maart 2022 om 13:08

Last Online
    Vandaag @ 16:05
    Discussies
    117
    Thanks
    2.059

Standaard

Dit is een trieste onnodige oorlog als Poetin zich gewoon bij 2 provincies had gehouden die wel op hem zaten te wachten was hij nu al klaar geweest.
    En had hem dat en vooral de bevolking van Rusland heeel veel ellende kunnen besparen, want de bevolking waar een meerderheid hier helemaal niet op zat te wachten gaan ook getroffen worden.
    En dan vooral de lagere en middenklasse, ik denk ook dat uiteindelijk de val van Putin in zal laten leiden.
    Want ik zie de oorlog in de Oekraïne nooit een succes worden buiten 2 provincies en en een beetje steun in het oosten is het grootste deel van de Oekraïne nu zijn nachtmerrie geworden.
    De meeste Oekraïners zullen strijden tot de laatste Rus vertrokken is, een interessante documentaire om te bekijken is Winter on fire op Netflix, over eerdere opstanden tegen de regering toen van de bevolking.
    Alle religies en alle lagen van de bevolking hebben een enorm lange strijd gestreden tegen eerdere pro Russische regimes, en dat zal nu nog meer leven als ooit tevoren.

Natuurlijk zijn de Oekraïners ook geen heiligen ( al hebben ze in dit geval wel mijn sympathie ), en moeten we de situatie proberen van 2 kanten te snappen maar op korte termijn inzetten op vrede lijkt mij voor de EU het meest verstandige.
    Militair in dit conflict verzeilt raken staat garant voor de 3e wereld oorlog, en laten we vooral het kernwapen arsenaal van Putin daarbij niet vergeten en als hij te zeer in het nauw gedreven gaat worden weet ik het momenteel niet meer met hem.
    I just don't give a fuck

25. Onderstaande leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

Herr Fick ( 1 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 18:40
    Discussies
    17
    Thanks
    2.200

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ik ben geen strateeg maar dat lijkt me een makkelijk doelwit. Ik moest onmiddellijk aan de carnavalsoptocht denken. De wagens in de voorste gelederen lopen averij op en de hele optocht staat stil.
    De UKR hebben nog nauwelijks luchtslagkracht. Rond de RUS colonnes is gegarandeerd een veiligheidsperimeter, ook gedekt van uit de lucht. Ze zullen geen meter rijden zonder verkenning en steun vanuit de lucht. Ze kunnen nu een cordon rond de de stad opstellen. Ik veronderstel dat er dominerende hoogtes rond Kiev liggen. Ook de verkeerswegen naar en van de stad zullen afgesneden worden, alsook de nutsvoorzieningen waar ze toegang tot hebben. Dan kunnen ze een tijdje wachten om de stad kans te geven te capituleren. Als dat mislukt kunnen ze tot de uiteindelijke aanval overgaan. In hun cordon zullen de RUS een of meerdere logistieke verdeelpunten maken om een lange strijd in de stad te kunnen voeren.

Eigenlijk is het voor de UKR veel gevaarlijker als de RUS de stad omzeilen en hun veroveringstocht van het land verderzetten met alle middelen die ze daarvoor hebben. Elk Europees land, ook UKR, heeft een verhard kleine-wegen-net waardoor een stad als verkeersknooppunt veel minder belangrijk is dan vroeger.
    Laatst gewijzigd door Herr Fick; 1 maart 2022 om 13:33

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Turkije dringt bij Rusland aan op wapenstilstand
    De Turkse minister van Defensie Hulusi Akar heeft bij zijn Russische ambtgenoot aangedrongen op een onmiddellijk staakt-het-vuren om humanitaire redenen. Net als Turkije liggen onder andere ook Rusland en Oekraïne aan de Zwarte Zee en de Turken hebben sterke banden met beide landen. Maandag besloot Turkije na flink aarzelen de toegang tot de Zwarte Zee af te sluiten voor Russische oorlogsschepen. Akar zei verder dat Turkije zich zou blijven inspannen voor regionale vrede en het leveren van humanitaire hulp.

Ook Hongarije heeft een opmerkelijke stap tegen Rusland gedaan. Het land heeft de oproep van acht Centraal- en Oost Europese landen om Oekraïne direct uitzicht te bieden op een EU-lidmaatschap gesteund. Doorgaans is president Orbán de Russische president goed gezind, "dus daarmee geeft Orban zijn vriend Poetin een flinke schop tegen de schenen", twittert correspondent David Jan Godfroid.
    .... https://nos.nl/collectie/13888/liveb...d-via-giro-555

28. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 ( 1 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herr Fick Bekijk bericht
    De UKR hebben nog nauwelijks luchtslagkracht. Rond de RUS colonnes is gegarandeerd een veiligheidsperimeter, ook gedekt van uit de lucht. Ze zullen geen meter rijden zonder verkenning en steun vanuit de lucht. Ze kunnen nu een cordon rond de de stad opstellen. Ik veronderstel dat er dominerende hoogtes rond Kiev liggen. Ook de verkeerswegen naar en van de stad zullen afgesneden worden, alsook de nutsvoorzieningen waar ze toegang tot hebben. Dan kunnen ze een tijdje wachten om de stad kans te geven te capituleren. Als dat mislukt kunnen ze tot de uiteindelijke aanval overgaan. In hun cordon zullen de RUS een of meerdere logistieke verdeelpunten maken om een lange strijd in de stad te kunnen voeren.

Eigenlijk is het voor de UKR veel gevaarlijker als de RUS de stad omzeilen en hun veroveringstocht van het land verderzetten met alle middelen die ze daarvoor hebben. Elk Europees land, ook UKR, heeft een verhard kleine-wegen-net waardoor een stad als verkeersknooppunt veel minder belangrijk is dan vroeger.
    Inderdaad heeft Rusland al een zodanig luchtoverwicht dat die kolonne behoorlijk veilig kan rijden.

Volgens mij is de Oekraïne behoorlijk vlak rondom Kiev, maar met het Russische geschut heb je ook geen dominerende hoogte nodig. Als ze die kanonnen uitspreiden en beginnen te schieten, dan ploegen ze met gemak heel Kiev om. Misschien zelfs beter om die kanonnen achter een heuveltje te zetten.

Poetin wil de regering afzetten. Dus Kiev innemen en de leiders arresteren of een acute loodvergiftiging op laten lopen in de strijd. Dat is doel 1. Daarna komen die Oostelijke provincies en het zuiden (Zwarte Zee havensteden en verbinding met Transnistrië. En tenslotte de vernietiging van het Oekraïense leger, zodat die geen bedreiging meer is.

Volgens mij zijn ze juist niet van plan om heel Oekraïne te bezetten. Ze hebben ook niet de manschappen om dat land langdurig te bezetten. Ze mikken erop als ze bovenstaande doelen bereikt hebben (en nog wat kleinere doelen zoals de vernietiging van de 2e stad, vliegvelden, veroveren of vernietigen energiecentrales), dat Oekraïne zich dan overgeeft en zij het leger kunnen ontmantelen en een marionettenregering kunnen installeren en weer vertrekken. Typisch KGB denken en daarom noemen ze het ook een militaire operatie ipv een oorlog. We zullen zien hoe het zich ontvouwt.

30. Onderstaande 3 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Ascari ( 1 maart 2022),Herr Fick ( 2 maart 2022),Ties85 ( 1 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 16:05
    Discussies
    117
    Thanks
    2.059

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Inderdaad heeft Rusland al een zodanig luchtoverwicht dat die kolonne behoorlijk veilig kan rijden.

Volgens mij is de Oekraïne behoorlijk vlak rondom Kiev, maar met het Russische geschut heb je ook geen dominerende hoogte nodig. Als ze die kanonnen uitspreiden en beginnen te schieten, dan ploegen ze met gemak heel Kiev om. Misschien zelfs beter om die kanonnen achter een heuveltje te zetten.

Poetin wil de regering afzetten. Dus Kiev innemen en de leiders arresteren of een acute loodvergiftiging op laten lopen in de strijd. Dat is doel 1. Daarna komen die Oostelijke provincies en het zuiden (Zwarte Zee havensteden en verbinding met Transnistrië. En tenslotte de vernietiging van het Oekraïense leger, zodat die geen bedreiging meer is.

Volgens mij zijn ze juist niet van plan om heel Oekraïne te bezetten. Ze hebben ook niet de manschappen om dat land langdurig te bezetten. Ze mikken erop als ze bovenstaande doelen bereikt hebben (en nog wat kleinere doelen zoals de vernietiging van de 2e stad, vliegvelden, veroveren of vernietigen energiecentrales), dat Oekraïne zich dan overgeeft en zij het leger kunnen ontmantelen en een marionettenregering kunnen installeren en weer vertrekken. Typisch KGB denken en daarom noemen ze het ook een militaire operatie ipv een oorlog. We zullen zien hoe het zich ontvouwt.
    Het volgende probleem wat Vladi zou krijgen bij zo een scenario is dat de bevolking een guerilla beweging gaat vormen, gevoed door de CIA van wapens etc.
    De Oekraïners zullen een nieuwe pro Russische president in denk zeker 70% van het land nooit gaan pruimen, en waar de Maidan protesten nog relatief vredig waren zal het er deze keer zeker weten niet vredig aan toe gaan.
    Er zal nooit een winnaar uit deze oorlog komen zowel Rusland met een gekrenkt ego en een economie die om zeep is geholpen niet, maar ook de Oekraïne niet die met een verwoest land en economie komen te zitten.
    I just don't give a fuck

32. Onderstaande 3 leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

Herr Fick ( 2 maart 2022),schoolmeester ( 1 maart 2022),WANDELAAR5 ( 1 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 17:49
    Discussies
    52
    Thanks
    5.134

Standaard

Oud leden Britse SAS in Oekraine

Een groepje van waarschijnlijk uiteindelijk enkele tientallen oud-leden van de SAS (Britse Special Forces) vecht mee met Oekraine tegen de Russen.
    Omdat ze niet meer in dienst zijn bij de Britse overheid, mogen ze dit doen. Als vrijwilligers / prive legertje.

Het zijn 'gepensioneerde' mannen tussen 40 en 60 jaar oud, die dit zelf hebben georganiseerd. Onder hen scherpschutters en specialisten in speciale wapens en oorlog strategieen.

Zo gauw soldaten in dienst van een navo land deelnemen, zou dat illegaal zijn. Maar Oekraine heet vrijwilligers uit de hele wereld welkom hen te komen helpen. Dan mag het wel.

https://www.mirror.co.uk/news/world-...g-26350789.amp

Ook een groepje Nederkanders vecht vrijwillig mee:
    https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Bin...ewsntp&pc=U531

Ook is hackersgroep Anonymous een cyberoorlog begonnen tegen Rusland:
    https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...ppJNPb95AdVvbW

Ander nieuws is dat een moordcommando van de Russen is uitgeschakeld, gezonden door Poetin vriend Kadyrov om Oekraine president Zelensky te vermoorden.
    Een aantal zijn doodgeschoten. Anderen zijn gevangen genomen.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 1 maart 2022 om 20:02

34. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 ( 2 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 17:15
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Last Online
    Vandaag @ 21:48
    Discussies
    113
    Thanks
    1.449

Standaard

Het zijn 'gepensioneerde' mannen tussen 40 en 60 jaar oud, die dit zelf hebben georganiseerd. Onder hen scherpschutters en specialisten in speciale wapens en oorlog strategieen.
    The Wild Geese bestaan écht

"When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

"Never break the Chain" - Fleetwood Mac

37. Onderstaande leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

pietpotent44 ( 2 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

30.000 Belgen halen gratis jodiumtabletten
    In een dag tijd haalden zo'n 30.000 Belgen gratis jodiumtabletten op bij apotheken. Dat meldt VRT.

Volgens de Belgische Apothekersbond gaat het om een paniekreactie, die is ontstaan na de nucleaire dreiging die de Russische president Poetin uitsprak. Het is vanwege de situatie in Oekraïne nu niet nodig om de tabletten in te nemen, stelt het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle.

Ook in 2018 haalden veel Belgen gratis jodiumtabletten. Toen lanceerde de regering een informatiecampagne rond nucleaire risico's.
    .... https://nos.nl/collectie/13888/liveb...oop-in-rusland

Er werd daarna een waarschuwing gegeven dat de pillen niet meteen ingenomen moeten worden

39. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

stimpy3 ( 1 maart 2022),WANDELAAR5 ( 1 maart 2022)

Pagina 10 van 108 EersteEerste ... 678910111213142060 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten