Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 14 van 108 EersteEerste ... 41011121314151617182464 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 326 t/m 350 van 2698

Discussie: Oekraïne

Last Online
    14 maart 2025 @ 00:00
    Discussies
    1
    Thanks
    219

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Dat afwachtende gedrag was ook al zo tijdens de oorlog in Bosnië en in Kosovo, pas toen de Amerikanen ingrepen werd daaropvolgend in Navo verband door Europese landen aan meegedaan. Ik kan me nog reacties herinneren vanuit Amerikaanse burgers over Europa: "it's in their backyard and they are doing nothing".

Opvallend trouwens hoe rustig Rusland zich hield tijdens de presidentschap van Trump (in een periode dat Trump de Noord Koreaanse 'rocketman' waarschuwde over de inzet van kernwapens waarna die indimde).
    Notabene had Trump een bombardement laten uitvoeren op Syrische/Russiche doelen in Syrie. Veel verder dan met een veroordeling daarvan kwam Rusland niet.

https://nos.nl/artikel/2227280-trump...issie-geslaagd

Ruslands blabla reactie kwam niet verder dan "deze acties niet zonder consequenties zullen zijn" en daarna hoorden we niks meer van ze:

https://www.trouw.nl/nieuws/trump-ko...sies~b0d29157/

Maar goed, ook al wordt nog niet militair ingegrepen, het kan zijn dat de vergaande economische sancties wel effect zullen sorteren. Het BNP van Rusland is laag (ondanks een bevolking van 145 miljoen) en economische sancties hakken daar best wel hard op in.
    Zie bijvoorbeeld het Amerikaans BNP en zie het Russische en waar ze op de wereldranglijst staan. Economisch is Rusland een relatief klein land.
    Er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen deze lijst en de echte cijfers in een land waar de zwarte markt tiert en officiele cijfers gefilterd worden vanuit de staat. Een oorlogskas van richting de biljoen. Zie veel landen daarboven dat niet zo opbouwen in een paar jaar tijd.

Last Online
    Vandaag @ 21:31
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackless Bekijk bericht
    Er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen deze lijst en de echte cijfers in een land waar de zwarte markt tiert en officiele cijfers gefilterd worden vanuit de staat. Een oorlogskas van richting de biljoen. Zie veel landen daarboven dat niet zo opbouwen in een paar jaar tijd.
    Qua staatsschuld (of beter gezegd opgebouwde reserves) zit Rusland inderdaad goed. Alleen die oorlogskas is nu geblokkeerd. En ze kunnen de technologie niet meer kopen om een goede uitrusting te krijgen. Daarnaast gaat door de sancties de werkeloosheid in Rusland sterk groeien en worden alle importproducten onbetaalbaar voor de gewone Russen. Dat kost geld en geeft het risico op meer maatschappelijke onvrede (die Poetin weer keihard gaat onderdrukken).

Last Online
    Vandaag @ 17:15
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Ik lach mij kapot om posts waarin wordt gesteld dat sancties effect zullen hebben. Tot nu toe hebben geen enkele opgelegde sancties effect gehad, kijk maar naar Iran of Noord-Korea. Uiteraard hoop ik wel degene zijn die het laatst lacht lacht het beste lacht.

Last Online
    Vandaag @ 19:14
    Discussies
    128
    Thanks
    16.309

Standaard

Pret, sancties hebben altijd effect.
    Jij begrijpt het niet helemaal.

Groet, schoolmeester.

5. Onderstaande leden hebben schoolmeester bedankt voor deze bijdrage:

Zeus1 ( 6 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 21:31
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Kijk eens naar de koers van de Roebel Pret… En ga eens op bezoek in Iran of Noord Korea om te kijken hoe het daar is. Ze hebben echt wel een groot effect, zelfs Poetin praat er nu over en noemt het een oorlogsverklaring. Dus hij heeft er echt wel last van en al die oligarchen komen bij hem klagen dat hun miljarden verdampen.

Alleen al die regimes onderdrukken de maatschappelijke weerstand die er door ontstaat, dus het zal idd de oorlog in Oekraïne niet kunnen beëindigen.

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Kijk eens naar de koers van de Roebel Pret… En ga eens op bezoek in Iran of Noord Korea om te kijken hoe het daar is. Ze hebben echt wel een groot effect, zelfs Poetin praat er nu over en noemt het een oorlogsverklaring. Dus hij heeft er echt wel last van en al die oligarchen komen bij hem klagen dat hun miljarden verdampen.

Alleen al die regimes onderdrukken de maatschappelijke weerstand die er door ontstaat, dus het zal idd de oorlog in Oekraïne niet kunnen beëindigen.
    Ja de roebel is gestegen maar niet erger dan bijvoorbeeld de Iraanse rial of Noord-Koreaanse won. Ik hoef niet naar betreffende landen toe om te beseffen hoe het er is onder de bevolking. Punt dat ik wil maken is dat regimes in betreffende landen desondanks overeind blijven en dat zal in Rusland niet anders zijn.

8. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 ( 6 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 16:34
    Discussies
    48
    Thanks
    30

Standaard

"Sancties geen effect". Het is maar hoe je het meet.

Gaan Russen dood van de honger? Nee. Kunnen ze nog bellen? Ja, met Chinese telefoons. Xiaomi, Huawei, Oppo etc. Kunnen ze nog in auto's rijden? Ja, Lada, Chinese meuk.

iPhones, Tommy Hilfiger, Mercedes? Boeing en Airbus? Nee. Reserveonderdelen? Nee.

Dus alles wat ze graag willen, kan niet. Het alternatief is niet sexy en niet bling bling en geen wow-factor. En daarnaast is de roebel geen drol meer waard, dus zijn gesmokkelde waren uit het buitenland ook nog eens stervensduur. Dat gaan ze echt merken en dat weten ze ook wel

Dus het is maar hoe je het wilt meten om te bepalen of sancties werken. Ik denk dat de gemiddelde Rus liever een iPhone heeft dan een Mingzu S i13, liever Adidas sneakers dan Xi Hang en liever een VW dan een Lada. Maar ik kan me vergissen.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

10. Onderstaande 2 leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 6 maart 2022),WANDELAAR5 ( 6 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 17:49
    Discussies
    52
    Thanks
    5.134

Standaard

Poetin en effect maatregelen

De belangrijkste sancties voor Rusland zijn het afsluiten van de Russische Centrale Bank en afsluiting van betalingssysteem Swift. Omdat Rusland die nodig heeft voor internationale transacties.
    De import en export van Rusland komt op z'n gat te liggen. Rusland kan bijvoorbeeld ook geen vliegtuigonderdelen of elektronica / chips meer importeren.

Ik heb begrepen dat Poetin 8 jaar lang is bezig geweest met dit plan om zich zo min mogelijk kwetsbaar te maken voor dit soort sancties. Maar toch zal het Rusland hard raken.
    En Poetin zelf ook. Maar hij zal zich natuurlijk nooit zwak willen tonen, Dat zit nou eenmaal niet in zijn aard. En dat wil hij ook niet uitstralen naar zijn Russische bevolking.

Maar wat ook belangrijk is, is wat voor effect dit zal hebben op de Russische bevolking.
    De gewone Rus wil helemaal geen oorlog. Maar die worden wel ook dagelijks overspoeld met Russische staatspropaganda.
    Jonge Russen zitten veel online, en krijgen het nieuws uit de hele wereld wel mee. Maar de oude Russen kijken nog steeds vooral televisie. En daarmee eigenlijk alleen staatspropaganda.

Als je in Rusland naar het journaal kijkt, krijg je te horen dat de Oekraiense regering zich agressief heeft opgesteld t.o.v. Rusland, en dat Rusland zich daardoor wel moest verdedigen met een miltaire actie.
    En dat het doel zeker niet was om Oekraine te veroveren. Ook krijg je Oekrainers te zien die zeggen dat ze zo blij zijn dat de Russen hen eindelijk komt bevrijden van het de Oekraiense regering.
    Ook krijg je daar nog eens wat extra dramatische beelden bij, zoals ene man die zogenaamd zijn been moest amputeren na een Oekrainse aanval (terwijl die man al een prothese had), etc.
    Het Kremlin praat bewist niet van een oorlog, maar van een (defensieve) militaire actie. Het Westen zijn de schurken. En Poetin gaat hen redden.

Dus de vraag is, als de Russische burgers het zwaar krijgen, op wie zij dan hun frustratie richten. Op de Russische overheid / Poetin, of op het Westen.
    Over een aantal weken zullen de eerste sporen toch al duidelijk zichtbaar moeten zijn.

Poetin is altijd iemand geweest die zich wilde verzetten. Als jong kind al, en als jonge demonstrant, spion, en politicus. Hij is een aantal jaren depressief geweest, zeker na de val van de Berlijnse muur, en het uiteenvallen van de Sovjet Unie. Wat in zijn ogen een paradijs was. Allemaal in de periode 1989-1991 (hij was toen eind 30). Poetin heeft als oud-spion weinig klaar gebakken. Hij was in z'n dertiger jaren eigenlijk een beetje een gefrustreerde man. Beetje een mislukkeling. Hoewel hij wel een goede student was. Pas toen hij later voet aan de grond kreeg in de politiek, en toen Jeltsin hem een belangrijke baan gunde als beveiligings expert (zijn vader zat ook bij de Russische geheime dienst, de voorganger van de KGB), kreeg Poetin voet aan de grond. Het is nog altijd duister hoe hij binnen enkele dagen ineens is benoemd tot President van Rusland. Jeltsin had een drankprobleem, en een steeds slechtere gezondheid. Er moest snel een nieuwe sterke man komen. En sindsdien is Poetin eigenlijk al dik 20 jaar aan de macht in Rusland.

Ik hoop dat het draagvlak onder de Russische bevolking sterk gaat afnemen. En dat van Poetins vertrouwelingen in zijn directe omgeving ook.
    Het beste zou eigenlijk zijn als daar intern iets gaat gebeuren. Poetin tot de orde roepen. Afzetten. Of in extreem geval mogelijk zelfs doden (Poetin heeft al tenminste 7 aanslagen op zijn leven overleefd).
    Hoe dan ook zal Poetin gestopt moeten worden om een einde te maken aan al het bloed vergieten in Oekarine.

12. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

Zeus1 ( 6 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    De belangrijkste sancties voor Rusland zijn het afsluiten van de Russische Centrale Bank en afsluiting van betalingssysteem Swift. Omdat Rusland die nodig heeft voor internationale transacties.
    Dat probleem hebben ze al omzeild met rekeningen bij Chinese banken.

14. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

pietpotent44 ( 6 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    52
    Thanks
    5.134

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Er is inderdaad een gevaar dat Rusland sterkere banden met China zal ontwikkelen hierdoor.
    Maar het gaat natuurlijk om meer dan alleen nieuwe rekeningen openen. De Russen kunnen ook niet meer bij een hoop tegoeden die ze in Europa en de VS gestald hadden.

Maar ook China moet oppassen voor sancties. Of vertroebelde relaties met het Westen, voornamelijk Europa en de VS. China zit tussen 2 vuren in.

16. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

Zeus1 ( 6 maart 2022)

Last Online
    10 januari 2025 @ 13:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Maar ook China moet oppassen voor sancties. Of vertroebelde relaties met het Westen, voornamelijk Europa en de VS. China zit tussen 2 vuren in.
    China oppassen voor sancties? En de westerse regeringen hun eigen bevolkingen terugslingeren de prehistorie in? Gaat niet gebeuren. Wat die spleetogen ook uitvreten met Tibetanen, Hong-Kong-Chinezen, Oeigoeren en Taiwanezen en hoe ze ook langzaam het zuid oosten van het Afrikaanse continent als achtertuin gebruiken, China doet maar, door niemand gehinderd.

Vergelijk de belachelijke boycot van Russische en Wit-Russische sporters momenteel om een invasie om de etnische Russen in de Donbass regio nota bene tegen het fascistische Oekraïense regime te beschermen terwijl de wereld onlangs nog Olympisch en nu paralympisch sportte in China en het enige land met een groter staatsdopingapparaat dan Rusland wordt ook daarbuiten slechts met fluwelen handschoenen aangepakt…
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

18. Onderstaande 2 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Moontanner ( 6 maart 2022),pret ( 6 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 21:26
    Discussies
    43
    Thanks
    1.106

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    "Sancties geen effect". Het is maar hoe je het meet.

Gaan Russen dood van de honger? Nee. Kunnen ze nog bellen? Ja, met Chinese telefoons. Xiaomi, Huawei, Oppo etc.
    Ik heb ook een paar Chinese telefoons, kan niet zeggen dat ik eronder gebukt ga.
    Trouwens een iPhone komt uit de fabriek ernaast.

De oorlog? Tja, wat zal ik ervan zeggen. Ik vind het natuurlijk vreselijk wat er gebeurt en Poetin had er beter aan gedaan om alleen die twee opstandige republieken te 'beschermen' om daarna eens te bekijken wat er nog mogelijk is (en hoe het Westen reageert). Maar hoe jan en alleman nu tekeer gaat tegen hem en Rusland, ik heb er m'n bedenkingen bij. Ze buitelen haast over mekaar heen om sancties af te roepen. Doet me ergens aan die waanzin rond dat virus denken, waarschijnlijk dezelfde Drahtzieher (NWO, WEF).

Geen zorgen, ik tank niet bij Lukoil hoewel het voor mij de dichtsbijzijnde NL-pomp is. Niet uit protest natuurlijk, maar gewoon te duur.
    Het gaat goed met ons!

Last Online
    Vandaag @ 19:39
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Op meerdere plekken in het land worden vandaag demonstraties gehouden tegen de Russische invasie van Oekraïne. Of vredesdemonstraties vóór Oekraïne zo je wilt. In Amsterdam en Roermond zijn marsen door de stad. Gisteren waren er ook protesten, waarbij Russen aanwezig waren die de invasie die op 24 februari werd ingezet veroordelen.
    ... https://www.metronieuws.nl/in-het-ni...g-in-oekraine/

Wentelt Eefje gaat naar Roermond om zijn vlaggetje te verbranden
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

21. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 6 maart 2022),Zeus1 ( 6 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    48
    Thanks
    30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Ik heb ook een paar Chinese telefoons, kan niet zeggen dat ik eronder gebukt ga.
    Trouwens een iPhone komt uit de fabriek ernaast.

De oorlog? Tja, wat zal ik ervan zeggen. Ik vind het natuurlijk vreselijk wat er gebeurt en Poetin had er beter aan gedaan om alleen die twee opstandige republieken te 'beschermen' om daarna eens te bekijken wat er nog mogelijk is (en hoe het Westen reageert). Maar hoe jan en alleman nu tekeer gaat tegen hem en Rusland, ik heb er m'n bedenkingen bij. Ze buitelen haast over mekaar heen om sancties af te roepen. Doet me ergens aan die waanzin rond dat virus denken, waarschijnlijk dezelfde Drahtzieher (NWO, WEF).

Geen zorgen, ik tank niet bij Lukoil hoewel het voor mij de dichtsbijzijnde NL-pomp is. Niet uit protest natuurlijk, maar gewoon te duur.
    Ik typ dit op een Huawei . Komende tijd even opletten waar ik heen vlieg, maar dat terzijde

Maar ik denk dat je het punt mist en dat is Prets' opvatting dat sancties de Russen niet raken, dat is wel zo. Ik noemde Huawei etc. als alternatief voor Westerse producten. Dat een iPhone in Taiwan wordt gemaakt of in China, dat doet er niet toe. De export gebeurt door Apple en die verkoopt niet aan Rusland.

In de tijd van de Sovjet-Unie had je natuurlijk Tupolevs, Antonovs etc. Vliegende doodskisten. Tegenwoordig vliegt zelfs China in westerse vliegtuigen en de Russen ook. In Rusland rijden nog Lada, maar een beetje Rus rijdt in een westers merk of op z'n minst Japans. Waarom zou dat toch zijn?

Ook is met de daling van de roebel koers die Huawei telefoon Rusland een stuk duurder geworden. Dus als de Russen al een alternatief hebben, dan is die flink duurder en dus niet altijd meer betaalbaar. Het uiteindelijke en beoogd effect is natuurlijk, dat de gewone Rus Putin de schuld gaat geven van alle ellende. Dat kan snel gaan, zo merkten we in in de Arabische lente. Hoewel ik dat niet direct zie gebeuren in Rusland. Desondanks gaan de populariteit polls voor Putin de komende tijd geen goed nieuws show zijn

23. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

Brad Clitt ( 6 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    48
    Thanks
    30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    In Thailand, waar veel Russen op vakantie gaan, accepteren ze geen creditcards meer van Russische banken https://www.thaipbsworld.com/hotels-...sian-tourists/

Dan sta je daar bij je hotel ... Geld opnemen lukt ook niet meer. Contant geld omwisselen in Baht is ook een schok, want is die koers echt zo slecht?

Overstappen op een bank die nog wel in den wijde wereld wordt geaccepteerd, kost tijd en moeite. En het probleem van de waardedaling van de roebel los je er niet mee op

Last Online
    Discussies
    52
    Thanks
    5.134

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Vergelijk de belachelijke boycot van Russische en Wit-Russische sporters momenteel om een invasie om de etnische Russen in de Donbass regio nota bene tegen het fascistische Oekraïense regime te beschermen terwijl de wereld onlangs nog Olympisch en nu paralympisch sportte in China en het enige land met een groter staatsdopingapparaat dan Rusland wordt ook daarbuiten slechts met fluwelen handschoenen aangepakt…
    WE' s account is ook al gehacked door het Kremlin

26. Onderstaande 4 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

Ascari ( 6 maart 2022),Meme Moo ( 6 maart 2022),WANDELAAR5 ( 6 maart 2022),Zeus1 ( 6 maart 2022)

Last Online
    10 januari 2025 @ 13:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Wie de situatie daar al 10 jaar in plaats van 10 dagen volgt heeft nu eenmaal een iets genuanceerder beeld van de verhoudingen daar…
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

Last Online
    Discussies
    52
    Thanks
    5.134

Standaard

Wie de situatie daar al 10 jaar in plaats van 10 dagen volgt heeft nu eenmaal een iets genuanceerder beeld van de verhoudingen daar…
    Ehmm. Ik volg Rusland al sinds Poetin aan de macht kwam in 1999. Zelfs daarvoor al.

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Brood wordt twee keer zo duur door oorlog en sancties
    Brood zal tot ver in 2023 fors meer gaan kosten door de oorlog in Oekraïne en de sancties tegen Rusland. Volgens de bakkersbranche wordt brood wel twee keer zo duur. Ook koek, crackers en pizza ontspringen de dans niet.
    .... https://www.ad.nl/economie/brood-wor...ties~afac9b9e/

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Goh gisteravond Derek Sauer gezien bij Nieuwsuur. Deze journalist en mediamagnaat woont er reeds 32jaar en gaf met tranen in zijn ogen aan dat Rusland binnen een week tijd volledig is veranderd en dat niemand dit op deze wijze zag aankomen.
    Maar goed dat zal wel weer een roodmannetje zijn of een salonsocialist of met oog kleppen op door het leven lopen

Is het IJzeren Gordijn weer terug? 'Propaganda heeft hier nu volledig vrij spel'

"Er is een nieuwe muur rond Rusland opgetrokken en de propaganda heeft nu echt vrij spel." De Nederlandse journalist Derk Sauer, uitgever van de Moscow Times, brengt een kernteam van zijn journalisten naar Nederland. "Onze journalisten willen per se door. We hebben heel lang gesproken en besloten om in ieder geval de mensen naar Nederland te brengen die elke dag de site maken."

Maar een makkelijke beslissing was het niet. "Onze hoofdredacteur heeft drie kinderen en een vrouw. Zijn gezin zomaar in de steek laten... En we weten bij god niet hoe het verder gaat. Dit kan maanden, jaren duren. Mogen die journalisten nog wel terug naar Rusland? Als ze niet terug mogen, kunnen hun kinderen en hun vrouwen dan wel naar het buitenland reizen? Misschien nemen ze wel voor hele lange tijd afscheid van hun gezin? Dat is een beslissing die je in een paar uur moet nemen. Dat is bijna onmenselijk."

Staatsgreep van Poetin
    Hij spreekt met veel verdriet en emotie. "Hoe naïef konden we zijn? Ik krijg huilende vrienden aan de telefoon. Hun leven is verwoest. Niemand had dit aan zien komen. Dat hun land in een week verwoest is. Deze oorlog verwoest twee landen: Oekraïne en Rusland. Het verwoest een generatie jonge mensen die hoop hebben op een betere toekomst en dingen aan het doen zijn. Die zich willen ontwikkelen."
    .... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/241...edig-vrij-spel

31. Onderstaande 7 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

hasta la pasta ( 6 maart 2022),Meme Moo ( 6 maart 2022),pietpotent44 ( 6 maart 2022),stimpy3 ( 6 maart 2022),WA ( 6 maart 2022),WANDELAAR5 ( 6 maart 2022),Zeus1 ( 6 maart 2022)

Last Online
    Vandaag @ 13:00
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Wie in Rusland demonstreert tegen de oorlog wordt gearresteerd en riskeert een jarenlange gevangenisstraf.
    Hier het moment waarop ook een bekende activistische 'oma', Yelena Osipova, wordt gearresteerd.

Zo ziet een politiestaat er uit.

33. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

Last Online
    Vandaag @ 22:48
    Discussies
    67
    Thanks
    10.414

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Kijk eens naar de koers van de Roebel Pret… En ga eens op bezoek in Iran of Noord Korea om te kijken hoe het daar is. Ze hebben echt wel een groot effect,
    Iran zit op de 2e grootste olievoorraad van de wereld. Denk maar niet dat zij op een houtje moeten bijten. Ja de sancties zijn vervelend maar die gasten zwemmen in het geld. Noord-Korea is een ander verhaal, die zijn straatarm.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Iran zit op de 2e grootste olievoorraad van de wereld. Denk maar niet dat zij op een houtje moeten bijten. Ja de sancties zijn vervelend maar die gasten zwemmen in het geld. Noord-Korea is een ander verhaal, die zijn straatarm.
    Iran staat op 3 en het land met de grootste voorraad staat niet bekend als rijkste land; Venezuela
    https://www.alletop10lijstjes.nl/top...-oliereserves/
    sterker nog in 2020 ten tijde van de eerste coronacrisis werd er wel wat anders gedacht want plotseling was de olie niet meer zo veel waard
    https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...rijsdaling-co2

Het kan verkeren ....

Last Online
    Vandaag @ 22:48
    Discussies
    67
    Thanks
    10.414

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Iran staat op 3 en het land met de grootste voorraad staat niet bekend als rijkste land; Venezuela
    https://www.alletop10lijstjes.nl/top...-oliereserves/
    sterker nog in 2020 ten tijde van de eerste coronacrisis werd er wel wat anders gedacht want plotseling was de olie niet meer zo veel waard
    https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...rijsdaling-co2

Het kan verkeren ....
    Klopt als je niet je economie opensteld voor die graaiers uit Amerika dan houden ze je met sancties wel klein. Alleen weet Iran met de zwarte markt hun olie wel te verkopen. Met al die bergen en corrupte douaniers is het midden oosten een paradijs voor smokkelaars.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Door de oorlog in Oekraïne liepen zondag enkele honderden mensen mee met een vredesmars in Roermond.

Deelnemers van de steunmars wandelden met geel-blauwe vlaggen en bloemen door de stad.
    .... https://nos.nl/regio/limburg/artikel...-voor-oekraine

Wentelt Eefje liep ook mee met zijn Oekrainse vlaggetje

38. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Pagina 14 van 108 EersteEerste ... 41011121314151617182464 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten