Pagina 46 van 108 EersteEerste ... 364243444546474849505696 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.126 t/m 1.150 van 2698

Discussie: Oekraïne

Last Online
    Vandaag @ 21:31
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

@uurtje, bedank je de heer P te M ook even voor alle oorlogsmisdaden? Voor het plunderen, de (kinder)verkrachtingen, het executeren van burgers, het beschieten van woonwijken ver van de frontlinie en het platbombarderen van halve en hele dorpen en steden? Voor het neerschieten van de MH17. En noem je deze oorlog niet escaleren? Burgers opsluiten in de kelder van een commandocentrum als menselijk schild, waar de mensen gewoon crepeerden? Voor het ontvoeren van tienduizenden burgers waaronder kinderen?

Last Online
    Vandaag @ 18:11
    Discussies
    87
    Thanks
    2.466

Standaard

Oekraine had een zeer groot aandeel in het hele MH17 verhaal. Dat klinkt niet populair maar los van het feit dat het ze prachtig uitkwam hebben ze er ook echt alles aan gedaan om het te laten gebeuren. Woonwijken waar Dhr Z te K zijn troepen en andere doelwitten onderbracht zodat mensen, zoals jij ook, vielen voor de propaganda? Don't get me wrong, het woord tragedie dekt de lading niet van het menselijke leed. Maar Dhr Z te K vindt dat verder niet zo erg. zolang de gratis spullen maar komen, hij andere landen voor zijn kar kan spannen. En dat, volgens hem, is het doel dat alle middelen heiligt.
    Ik hoor je trouwens niet over China.... apart.
    Vraag eens de mensen die kennis hebben gemaakt, voor zover ze nog leven, hoe de kennismaking met het nazisme verheerlijkende Azov Bat was. Of de clusterbommen (oepss... daar was iets mee alhoewel Oekraine het verdrag niet getekend heeft) die in sommige gebieden werden afgeworpen. Dat is de man die we nu steunen, waar we alles als zoete koek van slikken en zelfs graag een derde wereldoorlog voor zouden voeren.
    Een uurtje is ook maar een uur...

3. Onderstaande leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

pret (20 juli 2022)

Last Online
    Vandaag @ 13:00
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Vraag eens de mensen die kennis hebben gemaakt, voor zover ze nog leven, hoe de kennismaking met het nazisme verheerlijkende Azov Bat was. Of de clusterbommen (oepss... daar was iets mee alhoewel Oekraine het verdrag niet getekend heeft) die in sommige gebieden werden afgeworpen.
    Bedoel je dat de Russische invasie in Oekraïne (en eerder het toe-eigenen van de Krim) gerechtvaardigd is?

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

@uurtje: wat bedoel je dat Oekraïne er alles aan gedaan heeft om de Russen een passagiersvliegtuig uit de lucht te laten schieten. Alleen die bemanning van het Buk systeem en hun leidinggevenden hebben dat gedaan volgens mij. Heeft Oekraïne ze gebeld of zo met het verzoek een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten?

En hoeveel mensen gaan nu dood door de Russische oorlogsmisdaden in verhouding tot het aantal burgerslachtoffers wat het Azov bataljon volgens jou op zijn naam heeft? Heb je daar ergens betrouwbare documentatie over?

Last Online
    Discussies
    87
    Thanks
    2.466

Standaard

@ Picasso...nee, dat heb ik nergens gezegd nog heb ik daar aanleiding voor gegeven. Het gaat mij puur om de eenzijdige berichtgeving en het vallen voor de propganda.

7. Onderstaande 2 leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

Picasso 1 (18 juli 2022),Wentelt Eefje (19 juli 2022)

Last Online
    Discussies
    87
    Thanks
    2.466

Standaard

@ wandelaar5...ja, Oekraine heeft het spel van het gduld gespeeld. Ze wisten dat de Russen daar stonden. Ze vlogen er zelf ook, hebben de dagen/weken chaos in het luchtruim veroorzaakt met o.a. operaties in de wetenschap dat de Russische batterijen slechts beperkt zicht hadden. Daarnaast hebben ze bewust het luchtruim niet gesloten nog waarschuwingen afgegeven (overigens had Eurocontrol, de vliegmaatschappij hier ook een rol in) omdat ze wisten dat de Russen vroeger of later een verkeerd doel zouden aanvallen. De vent die op de knop geduwd heeft, heeft zeker schuld, maar zij die de setting creeeren hebben zeker ook een deelschuld. Maar dat past niet in het straatje.

Ahh...aantallen doden zijn dus belangrijk.. Hoe zit het met China, Zuid Afrika, Yemen? Daar heb ik je nog niet over gehoord. De Yezidi's dan ? En Azov was al van 2014 actief, dus volgens jouw redenatie hadden de Russen het recht in te grijpen omdat wij dat niet deden. Want Azov had immers als eerste een respectabel aantal slachtoffers

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    @ wandelaar5...ja, Oekraine heeft het spel van het gduld gespeeld. Ze wisten dat de Russen daar stonden. Ze vlogen er zelf ook, hebben de dagen/weken chaos in het luchtruim veroorzaakt met o.a. operaties in de wetenschap dat de Russische batterijen slechts beperkt zicht hadden. Daarnaast hebben ze bewust het luchtruim niet gesloten nog waarschuwingen afgegeven (overigens had Eurocontrol, de vliegmaatschappij hier ook een rol in) omdat ze wisten dat de Russen vroeger of later een verkeerd doel zouden aanvallen. De vent die op de knop geduwd heeft, heeft zeker schuld, maar zij die de setting creeeren hebben zeker ook een deelschuld. Maar dat past niet in het straatje.

Ahh...aantallen doden zijn dus belangrijk.. Hoe zit het met China, Zuid Afrika, Yemen? Daar heb ik je nog niet over gehoord. De Yezidi's dan ? En Azov was al van 2014 actief, dus volgens jouw redenatie hadden de Russen het recht in te grijpen omdat wij dat niet deden. Want Azov had immers als eerste een respectabel aantal slachtoffers
    Wat een partij ongefundeerde onzin bij elkaar. “Beperkt zicht”? Hoe kom je daarbij? 1 van de meest geavanceerde luchtafweersystemen.
    Wat hebben de Yezidi’s met de oorlog in de Oekraïne te maken?
    Waarom ga je niet in op die Russische oorlogsmisdaden?
    Wat is mijn “redenering” dat de oorlog gerechtvaardigd is? Hoezo zou het Azov meer doden hebben omdat ze sinds 2014 bezig zijn? Hoeveel zijn dat er dan. En het zijn juist de Russen die in 2014 de Krim en Oost Oekraïne zijn binnen gevallen en de oorlog begonnen zijn.
    Waar zijn die aantallen?

Allemaal vage beweringen zonder iets te onderbouwen. En dan ook nog van alles erbij slepen wat niets met het conflict in de Oekraïne te maken heeft. Putler escaleert juist wel door nu voor de tweede keer Oekraïne binnen te vallen. Hij en zijn leger beesten zijn het laagste van het laagste.

10. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Meme Moo (19 juli 2022)

Last Online
    Discussies
    87
    Thanks
    2.466

Standaard

Wandelaar5, durf bijvoorbeeld eens te googelen en durf je ook eens te verdiepen in hoe zo een systeem werkt. Eigenlijk net zoals een F1 auto die afhankelijk is van telemetrie. En als die deels ontbreekt, dan is zo een systeem, laten we maar zeggen, minder effectief/precies. En precies daarvan werd gebruik gemaakt. De Oekrainers vlogen niet voor niets (kun je ook googlen) de dagen /weken ervoor met militaire kisten daar waar doorgaans civiele kisten vliegen. En dat er wat van die vliegtuigen afgeschoten werden, wel... dat kwam goed uit.
    De Russen hebben 17 uur voor het incident wel het luchtruim proberen te sluiten maar dat is niet overgenomen omdat, naar men vond, de Russen er niet over gingen. Oekraine heeft tijdens het proces hierover wel een veeg uit de pan gekregen maar meer ook niet

https://www.smithsonianmag.com/air-s...own-180956921/

Wandelaar... ik stel voor dat je je in deze zaken verdiept. Het is voldoende onderbouwd. Uiteraard kun je nu gaan kakelen dat de bron niet betrouwbaar is enz enz.

Nogmaals, voor de zoveelste keer, het gaat mij om de verheerlijking en de Oekrainse propaganda. Daar begin het mee. Dus laten we daar ook niet van afwijken.

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Waarom sleep je er dan al die andere dingen bij? Als het je alleen gaat om het niet slikken van propaganda die door beide partijen uiteraard wordt gebezigd, dan ben ik het met je eens. Al die andere dingen die je erbij sleept zijn m.i. grote onzin. Dat Oekraïne expres 2 militaire vliegtuigen neer laat schieten om de Russen een passagiersvliegtuig neer te laten schieten bijvoorbeeld en al die andere dingen die je erbij sleept. Leidt alleen maar af van Russische invallen in een soevereine staat en al hun oorlogsmisdaden. Die grotendeels geverifieerd worden door onafhankelijke journalisten of videomateriaal.

En een genuanceerd onafhankelijk verhaal over het Azov bataljon kun je lezen op https://www.raamoprusland.nl/dossier...ainian-fascism
    Inderdaad in het begin homohaat, aanvallen op zigeuners, maar geen woord over al die oorlogsmisdaden die jij suggereert. Vanuit Russische propaganda? Wel staat er:
    it cannot be denied that Putin’s regime fits the definition of fascism much more than anything in Ukraine these days.

13. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (19 juli 2022),Meme Moo (19 juli 2022)

Last Online
    Discussies
    87
    Thanks
    2.466

Standaard

Post 1126... ik denk dat je het antwoord op al jouw vragen zelf zult moeten geven.

Last Online
    Discussies
    87
    Thanks
    2.466

Standaard

Last Online
    Gisteren @ 10:01
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Het gekke is dat ik zowel uurtje als W5 kan volgen en daarom schreef ik mijn wat sarcastische en cynische bericht maar dat hoef ik de wat meer geoefende lezer niet uit te leggen. Kern is dat er behoorlijk wat rottigheid in de wereld is en het bijzonder lastig is om de goede van de slechte te onderscheiden. Vooral door al dat nepnieuws en het gebrek aan objectieve berichtgeving. Over Zelenski heb ik te weinig informatie om me daar een goed beeld van te vormen. Dus alle aanvullende info is van harte welkom en dan bedoel in niet van die bronnen waar Freddy_K(luns) telkens mee komt aanzetten. Maar ik hoef hier toch niet uit te leggen dat Putin een massamoordenaar is? Misschien niet in de orde van Stalin die miljoenen de dood in joeg maar toch wel de deur er naast. Dat sommige ijsberen hier Erdogan de hemel inprijzen en met hem sympatiseren is me ook een raadsel. Tienduizenden mensen opsluiten, martelen, elimineren, laten verdwijnen, pers monddood maken, zichzelf exorbitant verrijken en de lijst is nog veel langer. Trump? Een door en door verrot persoon die zich met alle plezier omringde met kinderverkrachters als Epstein.
    Nu lees ik weer dat het in Suriname één grote corrupte zooi is. Eerst Bouterse, nu Brunswijk en alweer een corrupte president. Maar ja, er zullen ook hier op dit forum wel weer sympatisanten zijn van dit soort schurken. Blijkbaar is het salonfähig geworden om te sympatiseren met dit soort volstrekt foute figuren.

17. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (19 juli 2022),WANDELAAR5 (19 juli 2022)

Last Online
    4 april 2025 @ 15:15
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    @uurtje: wat bedoel je dat Oekraïne er alles aan gedaan heeft om de Russen een passagiersvliegtuig uit de lucht te laten schieten.
    Door met een Oekraïens militair vliegtuig in de buurt van MH17 te vliegen (ofwel: MH17 als menselijk schild gebruiken) kan het gebeuren dat het verkeerde toestel geraakt word door luchtafweergeschut.

J.W.
    Keep on Walking.....

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

En daar was dus geen sprake van.

20. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (19 juli 2022),schoolmeester (19 juli 2022)

Last Online
    Vandaag @ 18:35
    Discussies
    57
    Thanks
    5.213

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Door met een Oekraïens militair vliegtuig in de buurt van MH17 te vliegen (ofwel: MH17 als menselijk schild gebruiken) kan het gebeuren dat het verkeerde toestel geraakt word door luchtafweergeschut.

J.W.
    Zo is het ook de afgelopen decennia enkele malen voorgekomen dat een buurland van Rusland opgescheept werd met compleet platgebombardeerde steden en bijbehorende menselijke ellende. Ofwel: had je maar geen buurland van Rusland moeten zijn.
    Pluk de dag of een bloemetje

22. Onderstaande leden hebben hasta la pasta bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (19 juli 2022)

Last Online
    Vandaag @ 19:39
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht

J.W.
    Onzin is gewoon een moordaanslag geweest van Rusland. Of zoals Wentelt Eefje zegt de neonazi´s met russische roots en een russisch vlaggetje zwaaiend schoten onschuldige mensen de lucht uit.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

24. Onderstaande 3 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (19 juli 2022),schoolmeester (19 juli 2022),WANDELAAR5 (19 juli 2022)

Last Online
    11 december 2024 @ 13:35
    Discussies
    35
    Thanks
    932

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Het gekke is dat ik zowel uurtje als W5 kan volgen en daarom schreef ik mijn wat sarcastische en cynische bericht maar dat hoef ik de wat meer geoefende lezer niet uit te leggen. Kern is dat er behoorlijk wat rottigheid in de wereld is en het bijzonder lastig is om de goede van de slechte te onderscheiden. Vooral door al dat nepnieuws en het gebrek aan objectieve berichtgeving. Over Zelenski heb ik te weinig informatie om me daar een goed beeld van te vormen. Dus alle aanvullende info is van harte welkom en dan bedoel in niet van die bronnen waar Freddy_K(luns) telkens mee komt aanzetten. Maar ik hoef hier toch niet uit te leggen dat Putin een massamoordenaar is? Misschien niet in de orde van Stalin die miljoenen de dood in joeg maar toch wel de deur er naast. Dat sommige ijsberen hier Erdogan de hemel inprijzen en met hem sympatiseren is me ook een raadsel. Tienduizenden mensen opsluiten, martelen, elimineren, laten verdwijnen, pers monddood maken, zichzelf exorbitant verrijken en de lijst is nog veel langer. Trump? Een door en door verrot persoon die zich met alle plezier omringde met kinderverkrachters als Epstein.
    Nu lees ik weer dat het in Suriname één grote corrupte zooi is. Eerst Bouterse, nu Brunswijk en alweer een corrupte president. Maar ja, er zullen ook hier op dit forum wel weer sympatisanten zijn van dit soort schurken. Blijkbaar is het salonfähig geworden om te sympatiseren met dit soort volstrekt foute figuren.

Het valt me op dat je je nog verbaast over Suriname. Sinds de onafhankelijkheid meer dan 45 jaar geleden is het een grote dievenbende geweest bij de Surinaamse overheid. Het land barst van de natuurlijke rijkdommen. Ondanks dat zit Suriname volledig aan de grond.
    De laatste lening van het IMF is al weer opgesoupeerd. Zonder enige twijfel staat de minister van financieën binnenkort weer bij Nederland op de stoep om zijn hand op te houden. Suriname is een van de vele voorbeelden van een land dat na de onafhankelijkheid in chaos is terechtgekomen.

Meneer Zelenski schijnt in korte tijd zeer vermogend te zijn geworden. Dat is niet van het geld dat hij uitgespaard heeft door geen fatsoenlijk kostuum te kopen.

Over de rest van het schorrie morrie zeg ik niets meer. Hun wandaden zijn algemeen bekend.

26. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (19 juli 2022)

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Ik vind ook dat Denemarken Duitsland de oorlog moet verklaren en plat bombarderen want Flensburg (waar mijn verkeersovertredingen worden bijgehouden) of preciezer Nieder-Sachsen was tijdens de 19e eeuw toch Deens? Of laat mijn geheugen me nu in de steek? En Europa, was dat niet ooit helemaal het Habsburgse Rijk. België kan trouwens ook beter geannexeerd worden. Walen naar de Fransen en de Vlamingen bij Nederland. Het wordt nog spannend in Europa.

28. Onderstaande 5 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (21 juli 2022),hasta la pasta (20 juli 2022),Kwibus2 (20 juli 2022),Meme Moo (20 juli 2022),WANDELAAR5 (19 juli 2022)

Last Online
    Discussies
    35
    Thanks
    932

Standaard

In Denemarken lezen ze het ijsberenforum ook. Dat is vrij logisch, de Denen hebben nog belangen in Groenland.
    Inmiddels zijn de eerste Deense troepen langs de grens met Duitsland gesignaleerd. Als eerste staat het Bundesamt waar bekeuringen vandaan komen en niet te vergeten de rijbewijs punten bijgehouden worden op de nominatie door Deense kruisrakketten vernietigd te worden.

Naar Russisch voorbeeld hebben de Denen het plan heel Duitsland te bezetten. Dat lijkt me wat overmoedig.

30. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (20 juli 2022)

Last Online
    4 april 2025 @ 15:15
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    En daar was dus geen sprake van.
    Het feit dat Oekraïne geen primaire radardata overhandigd heeft aan het JIT wijst erop dat daar juist WEL sprake van was. Welke debiel gelooft het lul-smoesje van de Oekraïne dat hun primaire militaire radarsystemen op het moment van het incident niet aan stonden? Er was daar op dat moment een gewapend conflict gaande. Een onwaarschijnlijk moment dus voor militairen om hun elektronische ogen en oren uit te zetten. Maar goed, Oekraïne zegt dat het zo is, dus word er niet al te diep verder gegraven.

J.W.
    Keep on Walking.....

32. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje (21 juli 2022)

Last Online
    Discussies
    35
    Thanks
    932

Standaard

Er is nog veel meer aan de hand met Oekraïne dat voor het gemak even vergeten wordt vanwege de oorlog met Rusland.
    Zelensky is een handige intrigant die zijn positie maximaal benut om Oekraïne naar voren te schuiven.
    Kijk naar de manier waarop Oekraïne kandidaat lid geworden is van de EU. Kijk naar de manier waarop hij voor miljarden militaire steun heeft weten te krijgen. Het moment waarop meer onderzoek gedaan wordt naar corruptie in Oekraïne is voor hem angstig dichtbij.
    Dan zal ook meer over zijn achtergrond naar boven komen.

34. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus2 Bekijk bericht
    Er is nog veel meer aan de hand met Oekraïne dat voor het gemak even vergeten wordt vanwege de oorlog met Rusland.[ . . . ]
    Wat ook vergeten wordt is dat Ursula von der Leyen vandaag 21 juli 2022 het volgende heeft gezegd:

"“Russia is blackmailing us,” the European Commission president, Ursula von der Leyen, said as she introduced the E.U. plan to reduce gas consumption. “Russia is using energy as a weapon.”"

Als von der Leyen zegt dat Rusland een wapen inzet tegen ons (zoek maar uit welk NAVO land je wil kiezen) dan lijkt me dat "een aanval op één is een aanval op allen". Ook al wordt wapen wellicht in overdrachtelijke zin gebruikt. WOIII is begonnen ! ! !

36. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Last Online
    Discussies
    35
    Thanks
    932

Standaard

WO III is voorlopig alleen nog verkrijgbaar in de JUMBO spelen versie.
    Nog even geduld dan komt de lifestream van het echte gebeuren beschikbaar.

Last Online
    10 januari 2025 @ 13:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Feldwebel Ursula, de Reichsführer van de EU, heeft nog minder opgestoken tijdens de lessen geschiedenis en maatschappijleer over democratie op de middelbare school dan Vladimir Vladimirovich en Volodymyr Oleksandrovych samen…
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

Last Online
    Vandaag @ 19:14
    Discussies
    128
    Thanks
    16.309

Standaard

Daar hebben we onze nazi-trol ook weer.

40. Onderstaande leden hebben schoolmeester bedankt voor deze bijdrage: