Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    Vandaag @ 00:58
    Berichten
    1.816
    Discussies
    75
    Thanks
    954
    Thanked
    1.785 in 449 posts

    Standaard Test toegankelijkheid FKK Oase Frankfurt

    Vorige week zaterdag 18-4-09 zag ik dan toch nog kans vanaf mijn vakantieadres een bezoekje te brengen aan FKK Oase. Ik had vooraf geen mogelijkheden het forum nog eens goed te lezen en was o.m. de wijze raad van MiniMe over toegankelijkheid in Oase vergeten. Had ik dat maar gedaan!! Maar dan toch hier mijn ervaringen bekeken vanuit een ander perspectief.

    Allereerst liggen de ‘normale’ parkeerplaatsen zo’n 100 meter weg van de ingang. Je kunt echter nog een stukje doorrijden om de hoek heen, daar zijn ook nog enkele parkeerplaatsen een stuk dichterbij en is ook de ondergrond makkelijker berijdbaar met rolstoel. Bij binnenkomst merk je al snel de beperkingen van Oase. Eigenlijk zijn er maar 2 ruimtes goed toegankelijk voor mindervalide ijsberen. Dat is de barruimte met dansvloer (incl. stripteasegedeelte) en de kino. Daarnaast zijn er nog 2 kamers beschikbaar waar je je kunt terugtrekken met je dvp. Toiletten, douches en al de overige faciliteiten (zoals sauna, massage, whirlpool, zwembad) zijn haast niet bereikbaar. In de rolstoel in ieder geval niet! Of je moet niet al te zwaar zijn en een flinke hulp(en) bij je hebben. Maar goed het merendeel van de dvp’s laat zich vooral in deze 2 ruimten zien, alhoewel ik hoorde dat bij iets beter weer een aantal dvp’s ook graag de groene weide verkiest. En ook het eten wordt hier geserveerd. Tja voor de rest is het trappen op en trappen af. Mocht je nog wel redelijk wendbaar zijn, dan nog is het een zware klus. Stel je wilt van de bar naar de zwembad. Je gaat eerst 5 treden omhoog vervolgens een etage naar beneden om iets verderop dezelfde etage weer omhoog te gaan. En dit geldt voor alles. De toiletten zitten in de onderetage evenals de omkleedruimte. Je kunt overigens een kledingkastje vragen op de begane grond vlak bij de ingang. Daar kreeg ik ook een sleutel van. Reken er niet op dat je daar eventueel prothesen in kwijt kan, want het grootste gedeelte is niet breder dan 10 cm. Daar kun je je jas en shirt ophangen. Het bovenste gedeelte is breder, daar kun je je overige dingen kwijt, zoals je mobieltjes en portemonnaie.

    De dvp gaan er op dezelfde manier om als met gewone ijsberen. Dus let op: sommige kunnen je goed flessen en sommige nemen uitgebreid de tijd voor je en behandelen je met veel liefde!

    Gr.
    Cupido:wink::wink:

  2. Onderstaande leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Siberische tijger (22 augustus 2022)

  3. #2
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    Vandaag @ 00:58
    Berichten
    1.816
    Discussies
    75
    Thanks
    954
    Thanked
    1.785 in 449 posts

    Standaard

    Na 13 jaar weer terug in deze club. Al was het niet mijn eerste voorkeur naar deze club terug te komen, was het toch wel weer eens leuk om de club te bezoeken. Dan hoop je dat er in al die jaren toch nog iets gebeurd is in de club ten goede van de mindervaliden onder ons. Maar die hoop kon ik al snel laten vallen. Eigenlijk gaat de beschrijving van hierboven nog volledig op. Enige wat ik er nog aan kan toevoegen is dat ik nu een dag voornamelijk in de tuin doorgebracht heb en daar kan ik dan nog wat specifieker over zijn. Dus toch nog een klein verslag van mijn dag in Oase.

    Wat kan ik nog toevoegen aan mijn vorige verslag uit 2009:
    - Bij de receptie kun je vragen om een kastje in de ruimte naast de receptie. Beste is om dat van tevoren alvast aan te kondigen, dan hebben ze namelijk de tijd om een sleutel te vinden bij een kastje, waarbij het kastje ook nog goed afgesloten kan worden en niet door iederander weer te openen is. Uiteindelijk heb ik 4 verschillende sleutels gehad, voordat dit me lukte. Dat heeft vooral te maken met dat deze kastjes al jaren niet meer gebruikt zijn, de sleutels ergens onderin een la liggen en de kastsloten vaak niet meer te gebruiken zijn. Maar de welwillendheid is er in ieder geval wel van het personeel om me daar te laten omkleden. Scheelt al weer een aantal trappen. Het personeel was ook zo behulpzaam mijn rolstoel al bij het zwembad neer te zetten, dat was ook fijn. Ik ben gelukkig zelf in de gelegenheid nog wat te kunnen lopen, anders is het echt onmogelijk bij het zwembad te kunnen komen. Om het zwembad heen en naar de bar en naar de keuken zijn paden aangelegd en het hoogteverschil is bijna nihil, dus daar kun je met een rolstoel goed rijden. Wil je verderop de tuin in kunnen (bijvoorbeeld om bij de tenten te kunnen komen achterin moet je door gras rijden. Er zit bij het bargedeelte ook nog een toilet, alleen kan ik me nu niet meer goed herinneren of de deuren groot genoeg zijn om er met een rolstoel in te kunnen komen.

    Ja eigenlijk was het dit wel qua toevoeging. Voor de rest is alles bij het oude gebleven, dus mijn conclusie blijft: moeilijke club voor slecht ter been zijnde ijsberen, onmogelijke club voor rolstoelzittende ijsberen, tenzij met heel veel hulp of alleen gebruik makende van de ruimte voorin. Van vroeger kon je daar ook nog wat te eten en drinken krijgen. De voorziening restaurant heb ik daar nu niet gezien.
    Gr.

    Cupido

  4. Onderstaande 13 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (14 augustus 2022),Bluebear (14 augustus 2022),Eddy_V (14 augustus 2022),Giodude (14 augustus 2022),hasta la pasta (23 augustus 2022),Kurt Cobain (14 augustus 2022),mechelen (14 augustus 2022),mentholbear (15 augustus 2022),pcenter (14 augustus 2022),schoolmeester (14 augustus 2022),Shakir (14 augustus 2022),Siberische tijger (22 augustus 2022),Wentelt Eefje (14 augustus 2022)

  5. #3
    Geregistreerd
    28 januari 2019
    Last Online
    3 april 2023 @ 12:48
    Berichten
    78
    Discussies
    3
    Thanks
    77
    Thanked
    145 in 18 posts

    Standaard

    Hoe is de line-up op dit moment in deze FKK Cupido ?

  6. #4
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    Vandaag @ 00:58
    Berichten
    1.816
    Discussies
    75
    Thanks
    954
    Thanked
    1.785 in 449 posts

    Standaard

    De lineup hield niet over. Ik heb er denk ik hooguit 20 gezien, allemaal voorzien van flinke opgezette tieten en vaak opgespoten lippen, veelal ook met tattoos en mannen met baard vriendjes niet ver verwijderd. Ze hadden dan ook totaal niet de behoefte om met je in contact te komen
    Gr.

    Cupido

  7. Onderstaande 2 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (15 augustus 2022),Shakir (14 augustus 2022)

  8. #5
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    Vandaag @ 00:58
    Berichten
    1.816
    Discussies
    75
    Thanks
    954
    Thanked
    1.785 in 449 posts

    Standaard

    Oh ja nog een toevoeging. In ieder geval in de zomer hebben ze het eetgedeelte verplaatst naar de tuin. Daar is een ruimte gecreëerd waar je tot het avondeten je ontbijt kunt samenstellen en en daarna de hele avond een je warme maaltijd kunt halen. Beide met een ruim opgezet lopend buffet. En goed bereikbaar als je de rolstoel al bij het water hebt staan.......
    Gr.

    Cupido

  9. Onderstaande leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (28 augustus 2022)

  10. #6
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 21:38
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.737
    Discussies
    129
    Thanks
    12.166
    Thanked
    18.600 in 6.081 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cupido Bekijk bericht
    De lineup hield niet over. Ik heb er denk ik hooguit 20 gezien, allemaal voorzien van flinke opgezette tieten en vaak opgespoten lippen, veelal ook met tattoos en mannen met baard vriendjes niet ver verwijderd. Ze hadden dan ook totaal niet de behoefte om met je in contact te komen
    Nu heb je het wel over de dames die zich in de ochtend en middag buiten lieten zien, binnen waren er op dat moment ook nog zo’n 10-15 in de grote barruimte waar je vanaf de entree meteen binnenloopt. Rond 16-17 uur kwamen er toen nog een stuk of 5-10 dames (ze lijken allemaal zo op elkaar ).
    Nochtans was mijn date Sara best een lekker naturel ding met een fraaie C-cup , was om 16 uur begonnen en liet zich pas na onze kamergang buiten zien zoals je waarschijnlijk nog weet, ze kwam na haar diner gezellig bij ons buiten op de stretchers zitten
    Hoe dan ook voor mindervalide ijsberen geen makkelijk toegankelijke club als je er alleen zou zijn of beter gezegd niet te doen zonder hulp.
    En Garde

  11. Onderstaande 2 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    mentholbear (23 augustus 2022),Wentelt Eefje (28 augustus 2022)

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Amari 468*60   Diamond 468*60