Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 54 van 108 EersteEerste ... 44450515253545556575864104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.326 t/m 1.350 van 2698

Discussie: Oekraïne

Last Online
    Vandaag @ 19:39
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Das Bild von der Ukraine als ein korruptes Land, in dem Oligarchen die Fäden ziehen, hält sich im Westen hartnäckig. Und dies nicht ohne Grund. Männer wie Rinat Achmetow oder Ihor Kolomojskyj, die in den wilden 1990er-Jahren auf dubiose Weise Milliardenvermögen anhäuften, nahmen tatsächlich Einfluss auf die Politik des Landes: durch von ihnen abhängige Politiker sowie durch ihre Medien, mit denen sie die Stimmung beeinflussten. Selbst den ukrainischen Fußball nutzten viele Oligarchen als Bühne für ihre Machtspiele.
    .... https://www.zdf.de/nachrichten/polit...sland-100.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Vandaag @ 21:31
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

3. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Flyerke (12 september 2022)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Naast de oorlog op het slagveld lijkt Putler ook de gas oorlog te verliezen en zijn hand overspeeld te hebben:
    https://www.atlanticcouncil.org/blog...uropean-union/

Last Online
    Vandaag @ 17:49
    Discussies
    52
    Thanks
    5.134

Standaard

The Insider: afgevaardigden Moskou en Sint-Petersburg eisen vertrek Poetin

In hoeverre onderstaand nieuwsbericht waar is, weet ik niet.
    Bron is 'The Insider', een Russische nieuwssite die recent verboden is in Rusland.

Gemeentelijke afgevaardigden van achttien districten van Moskou en Sint-Petersburg hebben een openbare verklaring ondertekend waarin ze eisen dat de Russische president Vladimir Poetin aftreedt. Dat meldt The Insider, een Russische nieuwssite die sinds juli verboden is in Rusland en sindsdien vanuit Letland werkt.

De afgevaardigden uit Moskou en Sint-Petersburg willen dat het Russische parlement, de Doema, Poetin beschuldigt van 'verraad' vanwege de oorlog in Oekraïne.

Volgens de ondertekenaars van de verklaring vallen de acties van Poetin onder artikel 93 van de Russische grondwet. Dat artikel bepaalt dat een president uit zijn of haar ambt kan worden gezet als de Doema hem of haar schuldig acht aan verraad of andere ernstige misdrijven.
    https://news.upday.com/nl/the-inside...ertrek-poetin/
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 12 september 2022 om 17:49

6. Onderstaande leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

Picasso 1 (12 september 2022)

Last Online
    Vandaag @ 13:00
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    The Insider: afgevaardigden Moskou en Sint-Petersburg eisen vertrek Poetin

In hoeverre onderstaand nieuwsbericht waar is, weet ik niet.
    Bron is 'The Insider', een Russische nieuwssite die recent verboden is in Rusland.
    Benieuwd hoeveel afgevaardigden de komende tijd 'zelfmoord' plegen.

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Het Noorden van Luhansk ligt volledig open voor Oekraïne. De plunderde fascistische hordes hebben volop auto’s gestolen en huizen leeggeroofd voordat ze zich terug getrokken hebben ten zuiden van de Severski Donetsk rivier. Vandaag heeft het Oekraïense leger eerst het Noorden van de Kharkov provincie bezet tot de grens. Ik kan me voorstellen dat ze ook eerst nieuwe voorraden aan moeten voeren voordat ze verder trekken. En ze moeten natuurlijk in de gaten houden dat ze niet in een Russische val lopen. Daarnaast zitten ten zuiden van de Oekraïense troepen nog veel fascisten in de val. Die zullen ze eerst nog gevangen moeten nemen.

Last Online
    5 november 2024 @ 12:30
    Discussies
    109
    Thanks
    1.595

Standaard

Ondertussen lijken de europese kogels en aanverwanten wel zo'n beetje op.

https://www.nporadio1.nl/uitzendinge...9-12-sven-op-1
    met vroegpensioen

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Die zijn al op sinds 2015. Nederlandse soldaten roepen pang-pang bij oefeningen .
    https://www.businessinsider.nl/leger...g-pang-roepen/

Overigens heeft Europa een aantal van de grootste munitie fabrikanten ter wereld:
    Nammo A.S. (Noorwegen)
    Rheinmetall (Duitsland, dus daar heeft Oekraïne niets aan. De SPD ligt nog steeds in bed met Putler en houdt bijna alle wapenleveranties tegen, zelfs in andere landen. Samen met Macron die Putin nog steeds regelmatig belt en die nog nooit resultaat heeft bereikt).
    Nexter (Frans, daar heb je dus ook niets aan)
    RUAG Ammotec (Zwitsers, die hebben al eerder verboden hun munitie naar Oekraïne te sturen omdat ze zo nodig neutraal willen blijven)
    Fiocchi Munizioni S.p.A. (Italiaans)
    Prvi Partizan A.D. (Servisch, dus die zullen eerder aan Rusland dan aan Oekraïne leveren)

https://www.reportsanddata.com/blog/...-manufacturers
    Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 13 september 2022 om 09:21

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Europa moet de Russische agressie en chantage het hoofd bieden en eenheid tonen door binnen de kortste keren te zorgen voor voldoende én betaalbare energie. Die moet onze burgers en bedrijven de komende winter doorhelpen en Poetin de illusie ontnemen dat hij Europa, door het economisch te schaden, uiteen kan spelen.

De Finse premier Sanna Marin zei dat vanmorgen in het Europese Parlement, daags voordat Brussel met wetsvoorstellen komt om de krankzinnig hoge energieprijzen af te bouwen. Als leider van het land met de langste grens met Rusland riep ze Europa met klem op solidair te blijven met Oekraïne.
    ... https://www.ad.nl/buitenland/voor-fi...land~a29b4b53/

12. Onderstaande 4 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

hasta la pasta (13 september 2022),Husky (13 september 2022),pietpotent44 (13 september 2022),WANDELAAR5 (13 september 2022)

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Panzer für die Ukraine? "Je mehr Unterstützung, desto kürzer wird der Krieg"

Publizistin und Politikerin Marina Weisband (Grüne) würde die Lieferung von schweren Waffen an die Ukraine begrüßen, sagt sie im Interview.

Die Stimmung im Moment ist tatsächlich von Optimismus geprägt. Diese Offensive, die jetzt erstmal wieder langsamer werden wird, hat natürlich viel, viel verändert. Vor allem hat sie auch viel verändert an den Gesprächen, die die ukrainische Regierung mit den anderen Staaten führt. Plötzlich sind doch ganz andere Hilfsangebote möglich und das nimmt die Bevölkerung mit großer Hoffnung auf.
    .... https://www1.wdr.de/nachrichten/offe...sband-100.html

14. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (13 september 2022)

Last Online
    Gisteren @ 10:01
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Uit de kopieermachine van W2. Favoriete krant ad.nl
    Europa moet de Russische agressie en chantage het hoofd bieden en eenheid tonen door binnen de kortste keren te zorgen voor voldoende én betaalbare energie. Die moet onze burgers en bedrijven de komende winter doorhelpen en Poetin de illusie ontnemen dat hij Europa, door het economisch te schaden, uiteen kan spelen.

De Finse premier Sanna Marin zei dat vanmorgen in het Europese Parlement, daags voordat Brussel met wetsvoorstellen komt om de krankzinnig hoge energieprijzen af te bouwen. Als leider van het land met de langste grens met Rusland riep ze Europa met klem op solidair te blijven met Oekraïne.
    En hoe moeten we voldoende en betaalbare energie 'binnen de kortste keren' realiseren? Stoere woorden van de Finse premier. Ik blijf zeggen, gas- en olievelden in Nederlandse bodem blijven exploiteren en wie daar schade van heeft (huis verzakt/verdwenen/onbewoonbaar )volledig compenseren. Lijkt me goedkoper en efficiënter dan allemaal regelingen optuigen waar weer mee gefraudeerd zal gaan worden en andere lapmiddelen. De economie werkt toch volgens het principe dat als er ergens heel veel van is het product goedkoop wordt. Dus pompen, pompen, pompen. Zodat we nog jaren vooruit kunnen.

16. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Bluebear (13 september 2022)

Last Online
    Vandaag @ 16:34
    Discussies
    48
    Thanks
    30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    en wie daar schade van heeft (huis verzakt/verdwenen/onbewoonbaar )volledig compenseren.
    Het begint me op te vallen, dat jij overal fraude ziet. En hier specifiek de Groningers die frauderen met schade die zij blijkbaar wel claimen, maar niet hebben.

Weet je wie hier de grootste fraudeurs zijn? NAM, Shell, ExxonMobil, Dick Benschop, Mark Rutte, Diederik Samson, de hele Tweede Kamer die toekeek maar niets deed, KNMI, TNO, Gasunie, Gasterra en überfraudeur Henk Kamp. Allemaal wisten ze dat het fout was en fout zat. En toch gewoon gaswinning verhogen, ten koste van de Groningers die jij nu als fraudeur betiteld.

Europa, Duitsland voorop, heeft zich volledig afhankelijk gemaakt van Rusland voor zn energie. Daardoor zitten we nu met een hoge gasprijs. Meer gas uit Groningen of andere bronnen (Noordzee en kleine velden in Nederland) gaan het verschil niet maken.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

18. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (14 september 2022)

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Het begint me op te vallen, dat jij overal fraude ziet. En hier specifiek de Groningers die frauderen met schade die zij blijkbaar wel claimen, maar niet hebben.
    [ . . ] ten koste van de Groningers die jij nu als fraudeur betiteld.
    [ . . . ]
    Weet je wat mij opvalt, dat je iets leest wat er niet staat. Ik daag jou uit om aan te tonen dat ik Groningers als fraudeur betitel in mijn bericht #1336. Sterker dat ik "specifiek Groningers die frauderen" noem. Nog sterker, dat ik überhaupt het woord Groningen in de mond neem. Inderdaad nergens.

Wat ik wél stel is, degenen die schade ondervinden van gas- en olieexploitatie VOLLEDIG TE COMPENSEREN.

Verder merk ik op dat allerlei regelingen en andere lapmiddelen optuigen leidt tot frauderen. Zie bijvoorbeeld de coronasteunmaatregelen. M.a.w. daar waar (gratis) geld te halen is zullen er altijd mensen zijn die daar proberen een graantje van mee te pikken terwijl ze er geen recht op hebben. En dan heb je nog het lapmiddel (regeling) om in het wilde weg iedereen te compenseren. M.a.w. dan komt het geld bij de verkeerde mensen terecht zoals Dick Benschop. Die kan de hogere energierekening goed betalen van zijn riante salaris.

20. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (14 september 2022)

Last Online
    Discussies
    48
    Thanks
    30

Standaard

"Lijkt me goedkoper en efficiënter dan allemaal regelingen optuigen waar weer mee gefraudeerd zal gaan worden"

Dit zeg je terwijl je schrijft over het compenseren van Groningers, hoewel je die naam (bewust/ onbewust) vermijdt. Maar de suggestie is er weldegelijk en bewust ook

Ook schrijf je in het topic "Energiebedrijven" dit; "Je kunt op je tien vingers natellen dat hier weer fraude op de loer ligt."

Etc.
    Laatst gewijzigd door Dennis; 14 september 2022 om 12:02

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Zelensky met zijn soldaten
    9F86E06F-F9D7-4605-A33F-4B8281A37DC4.jpg

Putler met zijn soldaten
    414C5C7B-5CB1-4440-9D10-73F72A22A7A3.jpg

23. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (14 september 2022),yylover (14 september 2022)

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    "Lijkt me goedkoper en efficiënter dan allemaal regelingen optuigen waar weer mee gefraudeerd zal gaan worden"

Dit zeg je terwijl je schrijft over het compenseren van Groningers, hoewel je die naam (bewust/ onbewust) vermijdt. Maar de suggestie is er weldegelijk en bewust ook

Ook schrijf je in het topic "Energiebedrijven" dit; "Je kunt op je tien vingers natellen dat hier weer fraude op de loer ligt."

Etc.

Beste kerel, je lult je er gewoon onderuit. En in bovenstaand bericht schrijf je alweer quatsch, namelijk: "Dit zeg je terwijl je schrijft over het compenseren van Groningers". Nogmaals, waar schrijf ik in mijn bericht #1336 over het compenseren van Groningers"[/I]?

I rest my case.

Last Online
    Discussies
    48
    Thanks
    30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Beste kerel, je lult je er gewoon onderuit. En in bovenstaand bericht schrijf je alweer quatsch, namelijk: "Dit zeg je terwijl je schrijft over het compenseren van Groningers". Nogmaals, waar schrijf ik in mijn bericht #1336 over het compenseren van Groningers"[/I]?

I rest my case.
    Er is er hier 1 die gochelt met woorden en wat die bedoeld. Wie ondervinden er schade door gaswinning? In theorie iedereen, in de praktijk Groningers. En als je schrijft over een regeling dan is het "zal mee gefraudeerd worden". "Zal", dus niet "kan". Nee, er zal gefraudeerd worden. Dus dat is al zeker. Jij bent degene die nu de keutel intrekt.

En hier nog een stukje van Badslippers die nooit over fraude spreekt, maar waarbij dat thema wel opvallend vaak voorbij komt;
    https://www.ijsberenforum.com/forum/...d.php?p=793628

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Veel ogen zijn vandaag gericht op de Russische president Vladimir Poetin. Die reist naar Oezbekistan voor een veiligheidstop met landen als India, Pakistan en ook China. Wat kunnen we verwachten van de ontmoeting met de Chinese president Xi Jinping?

China stelt zich tot nu toe stilzwijgend op als het gaat om de oorlog in Oekraïne en houdt zich grotendeels aan de internationale sancties tegen Rusland. Het is de eerste keer dat beide leiders elkaar ontmoeten sinds de Russische inval in Oekraïne. Poetin hoopt China in zijn kamp te krijgen om duidelijk te maken dat hij niet alleen staat. Maar voor de Chinezen is de moeizame strijd van de Russen in Oekraïne wellicht een uitgelezen kans om de grip op Poetin te vergroten.
    .... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244...p-vriend-china

27. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (15 september 2022)

Last Online
    Vandaag @ 18:40
    Discussies
    17
    Thanks
    2.200

Standaard

In deze link een interessante analyse van enkel jaren terug die echt wel accuraat was. Het gaat over foute keuzes die Europa maakt(e) i.v.m. Oekraïne.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/02...dom-1-1886782/

29. Onderstaande leden hebben Herr Fick bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje (16 september 2022)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Daar kan ik me grotendeels in vinden. We hadden m.i. zowel de Oekraïne als de Baltische Staten duidelijk moeten maken dat ze in de invloedsfeer van Rusland lagen en dat ze nooit tot de EU of NATO toe zouden mogen treden. Dat ze hooguit zoals Finland een voorzichtige neutrale politiek zouden moeten voeren, waarbij ze Moskou niet teveel tegen de haren in moesten strijken. Maar in plaats daarvan vond de VS en Europa het leuk om hun macht zover mogelijk uit te breiden.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. En alles wat de EU fout heeft gedaan is geen rechtvaardiging voor de oorlog die Rusland begonnen is. Als Rusland nu niet tegen gehouden wordt, dan zijn morgen de Baltische Staten en Polen aan de beurt. Dat heeft Rusland inmiddels meermaals gezegd. En ook dat de oorlog in Oekraïne puur imperialistische motieven heeft.

Dus volgens mij hebben we nu geen keuze. Putler is de Rubicon over getrokken en we moeten keihard terug slaan. Zeker nu blijkt dat Rusland grootschalig oorlogsmisdaden pleegt. En ja, dat kost ons en de VS veel geld. Geld voor onze vrijheid en het voorkomen dat NATO betrokken raakt. We mogen nog van geluk spreken dat Oekraïne voor ons de kastanjes uit het vuur haalt.

31. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Picasso 1 (15 september 2022)

Last Online
    Discussies
    17
    Thanks
    2.200

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Dus volgens mij hebben we nu geen keuze. Putler is de Rubicon over getrokken en we moeten keihard terug slaan. Zeker nu blijkt dat Rusland grootschalig oorlogsmisdaden pleegt. En ja, dat kost ons en de VS veel geld. Geld voor onze vrijheid en het voorkomen dat NATO betrokken raakt. We mogen nog van geluk spreken dat Oekraïne voor ons de kastanjes uit het vuur haalt.
    Er is altijd een keuze. Grootschalige oorlogsmisdaden plegen is een trieste Slavische traditie. Oekraïners doen dat nu niet (of het wordt minder in beeld gebracht) omdat ze nu eenmaal op eigen bodem vechten.
    De steun aan UKR wordt niet betaald door "ons". De VS heeft zelf heel wat olie en schaliegas en landen zoals NDL en NOR verdienen evenveel terug via de hoge gas en olieprijzen dan dat ze bijdragen aan de oorlogskosten. De echte steun wordt geleverd door mensen met een inkomen van minder dan 2000 € die een energierekening van 700€ plus huishuur moeten betalen en die niet in een gas en olie exporterend land wonen. De lagere en lagere/middenklasse gaan een koude en misschien zelfs hongerige winter tegemoet voor wat ondertussen een prestigezaak voor de EU en een goudmijn voor gas producerende landen is geworden.

Ik vraag me af of UKR hetzelfde zou doen voor ons dan wat wij voor hen doen. Bij mijn weten stonden ze bijvoorbeeld nooit te springen om vluchtelingen uit Syrië of Afrika op te nemen. Van enige hulp bij de overstromingen van vorig jaar was evenmin sprake. Slavische tradities, hè.

POL en de Baltische staten zullen niet worden aangevallen omdat ze al bij de NAVO/EU horen. Dat is het net wat Putin frustreert. UKR haalt voor ons niet de kastanjes uit het vuur. Ze vechten een geschil met Rusland uit dat al een paar honderd jaar sluimert en waar wij ons nooit hadden mogen in mengen, tenzij met humanitaire hulp en diplomatie. Het is nooit te laat om verkeerde keuzes terug te draaien, maar wellicht is de olie -en gasindustrie -met bijhorende regeringen en burgers- daar niet zo op uit.

Ik mag er al helemaal niet aan denken wat er gebeurt als Putin uit pure frustratie een kernwapen gaat inzetten ..

33. Onderstaande leden hebben Herr Fick bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje (16 september 2022)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

5E08ED83-E7D1-42B8-970F-68D6AE167502.jpg
    400 graven van door Rusland gedode burgers in Izium
    8C3AEA27-4EB1-4244-89A7-E700ED26E9E7.jpg

Last Online
    10 januari 2025 @ 13:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Aldus de propagandamachine van de corrupte comedian die o.a. de EU-Reichsführer en de bubbel van W5 in zijn greep heeft. (Dat die 17 militairen geen collectieve zelfmoord hebben begaan geloof ik wel… )
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Ageren tegen Putler is wat anders dan Zelensky of de corruptie in de Oekraïne steunen. Ik heb al meermaals aangegeven dat wij wat mij betreft helemaal geen toenadering hadden moeten zoeken met Oekraïne. Laatste keer nog in bericht 1345 hier vlak boven van gisteravond.

En ik blijf tekeer gaan tegen die (kinder)verkrachtende, plunderende, moordende, fascistische hordes die Oekraïne zijn binnen gevallen en iedereen die hen steunt of de oorlogsmisdaden bagatelliseert.

Last Online
    Discussies
    17
    Thanks
    2.200

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    ... En ik blijf tekeer gaan tegen die (kinder)verkrachtende, plunderende, moordende, fascistische hordes die Oekraïne zijn binnen gevallen en iedereen die hen steunt of de oorlogsmisdaden bagatelliseert.
    Wat de RUS doen in UKR is uiteraard op alle mogelijke manieren af te keuren. Maar tegelijkertijd wekt het ook geen oneindige verbaasdheid bij mij. De Oost-Europese geschiedenis is gewoonweg doorspekt met oorlogsmisdaden, racisme en nationalisme in welke eeuw dan ook en door welk volk dan ook. Dat is geen bagatellisering, maar gewoon een vaststelling.

Een mensenleven is uiteindelijk nergens zo veel waard als in West-Europa. Geen enkel Oost-Europees land heeft trouwens na de instorting van het Oost-Blok ooit enig teken gegeven dat het onze waarden verdedigt. Ze willen de voordelen van onze maatschappij, maar negeren de plichten zoals inspraak, open discussie, compromisbereidheid, etc. Daardoor krijg je dit soort wantoestanden, want in een oorlog wordt altijd alles op de spits gedreven door bijkomende frustraties en jarenlang sluimerende spanningen. Laat ons ook niet vergeten dat, indien deze oorlog ooit stopt, de UKR toch democratische rechten aan de RUS minderheid zullen moeten toekennen zonder rekening te houden met wat er in de oorlog gebeurd is. Ik ben benieuwd ..

Als we dan ook nog zo dom zijn om de Chinezen tegen ons in het harnas te jagen en ze nog wat aansporen om het gas van Putler te kopen, zoals Mevr Pelosi doet, dan gaat er zeker geen oplossing komen. Putler koopt met dat geld materiaal in Noord-Korea en Kim maakt er een nieuwe atoombom mee. Op die manier gaan we de oorlogsmisdaden echt niet stoppen.

Mijn punt is ook dat diegenen die het hardst roepen om tegen RUS te ageren daar helemaal geen inspanning voor hoeven te doen. De dag dat gas exporterende naties vrijwillig hun extra inkomsten spenderen om de inspanningen van andere landen te compenseren (niet toevallig weer de Midden -en Zuid-Europese landen) zal ik terug een stuk enthousiaster worden over hulp aan UKR.

Ondertussen lijkt het mij toch wel zo verstandig om terug diplomatieke inspanningen te doen.
    Laatst gewijzigd door Herr Fick; 16 september 2022 om 12:22

Pagina 54 van 108 EersteEerste ... 44450515253545556575864104 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten