Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 64 van 77 EersteEerste ... 145460616263646566676874 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.576 t/m 1.600 van 1901

Discussie: Turkije

Last Online
    Vandaag @ 16:48
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

2. Onderstaande 2 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

pret ( 9 februari 2023),Wentelt Eefje ( 9 februari 2023)

Last Online
    Gisteren @ 08:14
    Discussies
    238
    Thanks
    13.670

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Blijkbaar ken je de onderlinge verhoudingen niet.
    Klopt, ik zal de eerste zijn om dat te bevestigen. Ik heb daar inderdaad weinig kennis over. Goed dat jij die kennis blijkbaar wel hebt.

Anders had je deze onjuiste aanname niet gemaakt.
    Ondanks die kennis die blijkbaar bij jou aanwezig is verkoop je onzin. Dat is misschien wel erger.

Turken zijn geen Arabieren
    Ik lees nergens dat ik zeg dat Turken Arabieren zijn. Ik spreek wel over overeenkomsten tussen landen bijvoorbeeld de Islamitische achtergrond.

dus gaan de Arabieren ook geen steun geven aan de Turken. Islamitisch of niet.
    Daar was ik dus nieuwsgierig naar. Of dat wél of niet gebeurde.

Syrie is voornamelijk sjiietisch
    Zelfs ik weet met mijn beperkte en rammelende kennis dat Syrië voornamelijk bevolkt wordt door soennieten maar (inderdaad) een sjiiitische regering heeft

en de Arabische soenieten die spugen op sjieten. Dus die hoeven ook geen steun te verwachten.
    En wederom, dat vroeg ik me dus af. Maar blijkbaar weet jij het antwoord al; "ze hoeven geen hulp te verwachten".

Irak is voornamelijk sjietisch echter ligt dat land in puin en die kunnen niemand helpen. Iran ook sjietisch heeft zijn eigen problemen, net als Libanon.
    Blijkbaar heb je mijn link gemist. Dan had je kunnen lezen dat Iran, Irak en Libanon wel degelijk hulp bieden. Weliswaar beperkt en naar vermogen maar wel hulp.

Dus wie maakt nu onjuiste aannames en geeft onjuiste informatie? Welterusten en slaap lekker.

Last Online
    Vandaag @ 16:59
    Discussies
    176
    Thanks
    2.834

Standaard

Even 1500 jaar terug in de tijd. In het jaar 526 vond er in hetzelfde gebied een aardbeving plaats van dezelfde sterkte en met naar geschat 250.000 doden. Voor zover dat te schatten valt natuurlijk. De wereld was toen uiteraard een stuk dunner bevolkt dan heden ten dage. Het Christendom was de overheersende religie; de Islam werd pas rond het jaar 620 uitgevonden.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/ver...=NBIG-23-02-08
    Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
    En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
    Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.

5. Onderstaande leden hebben noglangnietuitgewandeld bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 ( 9 februari 2023)

Last Online
    Vandaag @ 15:05
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Eigenlijk had ik van pret wel een antwoord verwacht met betrekking tot de islam en de 5 zuilen en dat moslims elkaar in nood moeten helpen (3de zuil).
    Gelukig is hij meer van het ijsberengeloof

In Turkije-Syrie gaat nu de politiek een rol spelen in plaats van medemenselijkheid.

En deze ramp heeft al meer dan 16000 doden opgeleverd en de teller stijgt nog , ook nog vanwege de enorme kou in det gebied.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

7. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers ( 9 februari 2023),WANDELAAR5 ( 9 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Dodental loopt op tot boven de 19.000
    Het dodental in Turkije en Syrië is inmiddels opgelopen tot ruim 19.000 mensen. President Erdogan gaf in een nieuwe update aan dat er inmiddels 16.170 doden te betreuren zijn in Turkije. In Syrië zijn al 3400 doden gemeld. Dat brengt het totale dodental als gevolg van de aardbevingen op ruim 19.000. Tienduizenden mensen zijn gewond geraakt. De kans dat er nog overlevenden onder het puin worden gevonden, wordt steeds kleiner.

President Erdogan heeft in een bezoek aan het zwaar getroffen gebied de Turkse bevolking weer toegesproken. De president bezoekt nog drie provincies in zijn rondreis door het gebied en probeerde in zijn toespraak de Turkse bevolking gerust te stellen.

"Geen zorgen, we hebben eerdere aardbevingen ook overwonnen. Geef de hoop niet op", aldus Erdogan.
    Gerechtelijk onderzoek gestart in Turkije
    De Turkse minister van Justitie Bozdag heeft tijdens een toespraak in Diyarbakir gezegd dat er een gerechtelijk onderzoek is gestart naar de ingestorte gebouwen. "De bevolking van Diyarbakir wil dat de bouwbedrijven en overheidsinstanties verantwoording afleggen. Er is een gerechtelijk onderzoek gestart naar iedereen die bij het proces betrokken was. Het Openbaar Ministerie is al aan de slag."

In Turkije laait de discussie op over de aardbevingsbestendigheid van gebouwen. Zo zijn er zorgen over de bouwvergunningen die in sommige gevallen te snel zouden zijn afgegeven.
    ..... https://nos.nl/collectie/13922/liveb...g-naar-turkije

het zijn vast allemaal koerdische bouwondernemers.

I hoop dat Erdogan nu ophoudt met zijn megalomane bouwproject met dat kanaal. Er zijn genoeg huizen te bouwen ...

Last Online
    Vandaag @ 16:21
    Discussies
    67
    Thanks
    10.372

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Klopt, ik zal de eerste zijn om dat te bevestigen. Ik heb daar inderdaad weinig kennis over. Goed dat jij die kennis blijkbaar wel hebt.

Ondanks die kennis die blijkbaar bij jou aanwezig is verkoop je onzin. Dat is misschien wel erger.

Ik lees nergens dat ik zeg dat Turken Arabieren zijn. Ik spreek wel over overeenkomsten tussen landen bijvoorbeeld de Islamitische achtergrond.

Daar was ik dus nieuwsgierig naar. Of dat wél of niet gebeurde.

Zelfs ik weet met mijn beperkte en rammelende kennis dat Syrië voornamelijk bevolkt wordt door soennieten maar (inderdaad) een sjiiitische regering heeft

En wederom, dat vroeg ik me dus af. Maar blijkbaar weet jij het antwoord al; "ze hoeven geen hulp te verwachten".

Blijkbaar heb je mijn link gemist. Dan had je kunnen lezen dat Iran, Irak en Libanon wel degelijk hulp bieden. Weliswaar beperkt en naar vermogen maar wel hulp.

Dus wie maakt nu onjuiste aannames en geeft onjuiste informatie? Welterusten en slaap lekker.
    Zo je hebt serieus werk gestoken in je antwoord. Als je dat nou zou doen voordat je aannames doet over hoe het midden oosten met elkaar om zou moeten gedaan is iedereen erbij gebaat.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

10. Onderstaande 2 leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

pret ( 9 februari 2023),WANDELAAR5 (15 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Meer dan 80 uur na de verwoestende aardbevingen worden onder verwoeste gebouwen nog steeds mensen levend aangetroffen. Naast het zoeken naar overlevenden, uiten ook steeds meer mensen kritiek over de staat waarin de gebouwen verkeerde vóór de aardbeving.

Turkije-correspondent Mitra Nazar bevindt zich nu in het rampgebied en vertelt wat ze daar hoorde van de bevolking.
    https://www.nporadio1.nl/fragmenten/...gebied-turkije
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

De kritiek op de Turkse president Recep Erdogan zwelt aan, maar de autocraat vindt dat zijn regering niks te verwijten valt. Hij zegt zelfs dat de situatie nu 'onder controle' is en dat je op een ramp van deze omvang nooit voorbereid kunt zijn. Oppositieleider Kemal Kilicdaroglu is het hier niet mee eens. “Als er één iemand voor deze ramp verantwoordelijk is, is dat Erdogan”, zegt hij tegen de BBC.

Erdogan greep in 2002 de macht en zwaait sindsdien de scepter in het Euraziatische land. Hij won meer dan twintig jaar geleden de harten van de Turkse kiezers door te beloven dat een ramp zoals in 1999, toen meer dan 17.000 mensen overleden door de aardbeving bij Izmit, nooit meer voor zou komen.

Hij hekelde de slechte staat van de gebouwen in het land en beloofde strengere woningbouwwetten. Nu is de ramp zo mogelijk nog erger dan 24 jaar geleden en is zijn regering door dramatisch economisch beleid niet in staat om adequaat in te grijpen in het rampgebied.
    https://www.welingelichtekringen.nl/...m-op-gang.html

13. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 9 februari 2023)

Last Online
    Vandaag @ 15:41
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

De meeste gebouwen die zijn ingestort dateren voor 2002 dat Erdogan aan de leiding was.

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    De meeste gebouwen die zijn ingestort dateren voor 2002 dat Erdogan aan de leiding was.
    En de meeste gebouwen die zijn ingestort zijn door corrupte koerden gebouwd.
    In 20jaar tijd was er geen mogelijkheid om hier iets aan te doen.....

16. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 9 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Politie vindt drugs in vrachtwagen met hulpgoederen voor aardbevingsgebied
    ..... https://www.ad.nl/binnenland/politie...bied~acae89bb/

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Bij de aardbeving in Turkije en Syrië zijn duizenden gebouwen ingestort. Bijvoorbeeld in stad Antakya in het diepe zuiden van Turkije is de schade enorm. Hoewel de focus nu vooral ligt op het redden van mensen uit het puin rijst de vraag hoe er in de toekomst aardbevingsbestendig gebouwd kan worden.

"Aardbevingsbestendig bouwen is zeker mogelijk, ook voor zulke zware bevingen", stelt Sander Pasterkamp, docent bouwtechniek van de TU Delft. Het grote probleem is volgens Pasterkamp nu dat er in Turkije veel gebouwen zijn gemaakt van metselwerk. "Dat is vochtbestendig en geluidsdicht, maar absoluut niet bevingsbestendig."

Belangrijk is dat gebouwen licht zijn, zegt Pasterkamp: "Gebouwen willen meebewegen met de trillende aarde en hoe lichter het gebouw hoe minder energie dat meebewegen losmaakt." Dat samen met andere principes, zoals symmetrisch bouwen en niet al te grote open ruimtes op de begane grond - bij winkelruimtes vaak het geval - had volgens hem "al veel veel gescheeld".
    ...... https://nos.nl/artikel/2463158-kenni...ook-in-turkije

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Het enige mooie van zulke rampen is dat het mensen van allerlei afkomst, ras en religie samenbrengt. Nog mooier zou zij als dit ook bewerkstelligd kan worden onder normale omstandigheden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht

20. Onderstaande 4 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (10 februari 2023),molaar ( 9 februari 2023),noglangnietuitgewandeld (10 februari 2023),Wentelt Eefje (10 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.670

Standaard

Zo je hebt serieus werk gestoken in je antwoord. Als je dat nou zou doen voordat je aannames doet over hoe het midden oosten met elkaar om zou moeten gedaan is iedereen erbij gebaat.
    Ik geef altijd fatsoenlijk antwoord of een reactie. Bovendien, geef even aan waar ik aannames doe over hoe het MO met elkaar om zou moeten gaan? Ik wacht ook nog op een antwoord waar ik zeg dat Turken arabieren zijn. Tenslotte, in mijn oorspronkelijke bericht sprak ik mijn nieuwsgierigheid uit over de mate van hulp vanuit het Westen versus het MO, Islamitische wereld, Arabische wereld. Ik kan ook mijn nieuwsgierigheid uitspreken waarom Turkije veelvuldig in het nieuws is en in veel mindere mate Syrië en hoe het daar met de hulp vanuit de wereld gesteld is. Maar het kan zijn dat ik de verkeerde toonaangevende massa media lees en een compleet vertekend beeld krijg.

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.670

Standaard

Het enige mooie van zulke rampen is dat het mensen van allerlei afkomst, ras en religie samenbrengt. Nog mooier zou zij als dit ook bewerkstelligd kan worden onder normale omstandigheden.
    Daar ben ik het van harte mee eens. Hoewel ik de mens van nature als slecht, bedorven, kwaadaardig en bloeddorstig kwalificeer, zien we af en toe het tegenovergestelde. Maar ja, ik ben dan ook een aards pessimist.

Last Online
    Vandaag @ 16:21
    Discussies
    67
    Thanks
    10.372

Standaard

geef even aan waar ik aannames doe over hoe het MO met elkaar om zou moeten gaan?
    Hier dus:
    Mijn verwachting was (is) dat de Islamitische en Arabische landen onmiddellijk hulp zouden faciliteren aan Turkije en Syrië vanwege de ligging in het zelfde deel van de wereld en de overeenkomsten tussen die landen en hun Islamitische achtergrond.
    • Je vergeet gemakshalve dat Saoedi-Arabië sinds 2014 de soenitische rebellen steunt in de strijd tegen Assad.
      Verder controlleerd Assad de binnenkomst van hulpgoederen.
    • Turkije is ook tegen Assad omdat zijn vader jarenlang de PKK heeft gehuisvest en nu strijd tegen het Syrische broertje YPG.
    • Iran steunt Assad juist d.m.v. Hezbollah.

De situatie ligt dus erg gevoelig. Waardoor de partijen zich niet geroepen voelen om de "vijand" te helpen.

Ik wacht ook nog op een antwoord waar ik zeg dat Turken arabieren zijn.
    Dat heb je niet gezegd, net zo min dat ik die woorden in je mond wil leggen. Wat ik bedoel met de woorden "Turken zijn geen Arabieren": Arabische landen (uitzonderingen daargelaten) kijken neer op andere volkeren of je nou moslim bent of niet. Als je niet één van hun bent, tolereren ze je, maar meer ook niet. Kijk b.v. maar eens hoe Qatar omgaat met gastarbeiders.

Verder vinden de Arabieren dat ze door de Ottomanen/Turken zijn onderdrukt eeuwenlang. Ze hebben niet voor niets oorlog gevoerd om onafhankelijk te worden. Dat zijn ze niet vergeten.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

24. Onderstaande 2 leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (11 februari 2023),WANDELAAR5 (11 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Trotz der Erdbeben mit Tausenden Toten im türkisch-syrischen Grenzgebiet bombardiert die Türkei offenbar weiter Kurden-Gebiete. Nötige Hilfe "wird verhindert", so eine Helferin.
    .... https://www.zdf.de/nachrichten/polit...hilfe-100.html

26. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (11 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Turkije heeft zijn grens met Armenië opengesteld om hulpkonvooien toe te laten. Een Turkse overheidsfunctionaris meldt op Twitter dat er vijf Armeense vrachtwagens met goederen de grens zijn overgestoken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat de goederen op weg zijn naar de gebieden die zijn getroffen door de verwoestende aardbeving van maandagochtend.

De grens tussen de twee landen is al dertig jaar dicht. Directe aanleiding voor het sluiten van de grens in 1993 was het conflict tussen Azerbeidzjan en Armenië over Nagorno-Karabach. Turkije steunde Azerbeidzjan. De afgelopen tijd waren er al eerste stappen naar een betere relatie.
    .... https://nos.nl/artikel/2463368-turks...ardbevingshulp

28. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (11 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Erdogan beloofde een aardbevingsbestendiger Turkije, heeft hij gefaald?

Het stof van de aardbeving is amper neergedaald, reddingsacties zijn nog in volle gang en het land verkeert in rouw. Toch is het vingerwijzen al begonnen. Want is er iemand schuldig aan al die ingestorte gebouwen? En hoe kan het dat de hulpverlening op veel plekken zo traag op gang kwam?

De antwoorden kunnen veel invloed hebben op de politieke toekomst van president Recep Tayyip Erdogan. In mei zijn er verkiezingen, dus Turken houden extra scherp in de gaten hoe hij en zijn coalitie reageren op de ramp.

1999
    Erdogan zette zelf de standaard hoog. Na de aardbeving van 1999, waarbij meer dan 17.000 mensen omkwamen, was hij net geen burgemeester van Istanbul meer. Hij uitte toen stevige kritiek op de Turkse regering, zegt Nienke van Heukelingen, Turkije-expert bij Instituut Clingendael.

"De premier van toen zei steeds dat alles onder controle was en dat hulp onderweg was. Dat bleek achteraf niet zo te zijn. Er lag geen nationaal crisisplan en er was geen instantie voor rampenbestrijding. Erdogan zei: als je mij kiest en ik aan de macht kom, ga ik dat oplossen."

"Alles in Turkije is politiek, maar de focus ligt nog terecht op het redden van mensen onder het puin."
    ..... https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1...ft-hij-gefaald

30. Onderstaande 3 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

hasta la pasta (11 februari 2023),schoolmeester (11 februari 2023),WANDELAAR5 (11 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

SmartSelect_20230211_153439_AD.jpg

Duitsland en Oostenrijk staken hulpverlening Turkije vanwege geweld, Nederlands team gaat nog door

https://www.ad.nl/buitenland/duitsla...door~abd17cd9/

32. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (13 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Het dodental van de aardbevingen in Turkije en Syrië is opgelopen tot ruim 33.000. Turkije meldt enkele duizenden nieuwe doden, waardoor het aantal in dat land op 29.605 komt. In Syrië is het dodental gestegen tot 3775.

Door de aardbevingen zijn miljoenen mensen dakloos geraakt. Hoeveel mensen er nog worden vermist is onduidelijk, maar de VN verwacht dat het dodental nog flink oploopt.
    ..... https://nos.nl/collectie/13922/artik...ening-in-syrie

en filmpje
    https://nos.nl/collectie/13922/video...ie-te-begraven

34. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (12 februari 2023),WANDELAAR5 (13 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

SmartSelect_20230212_213922_NOS.jpg

Turkse overheid ontziet sjoemelende aannemers al jaren - https://nos.nl/l/2463603

36. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

De spanningen tussen Turken en Syrische vluchtelingen in Turkije zijn opgelopen na de aardbevingen van vorige week. In sommige getroffen Turkse plaatsen worden Syriërs beschuldigd van het plunderen van winkels en woningen. Daarnaast zeggen meerdere Syriërs dat zij uit Turkse noodopvangcentra zijn gezet.

Een Syrische man heeft in de Turkse plaats Mersin een opvang speciaal voor Syriërs geopend nadat hij te maken had gekregen met racistische opmerkingen. Syrische aardbevingsslachtoffers in Turkije worden soms ook specifiek uitgesloten van hulp die Turkse burgers op sociale media aanbieden. Op Twitter gaan teksten rond, zoals ,,we willen geen Syriërs", ,,immigranten moeten worden gedeporteerd" en ,,niet langer welkom".

Wrok jegens Syrische vluchtelingen in Turkije is niet nieuw. Er wonen bijna 4 miljoen Syriërs die sinds 2011 zijn gevlucht voor de burgeroorlog in hun land. Turkije heeft tientallen miljarden euro's uitgegeven aan de opvang van deze vluchtelingen, terwijl het zelf worstelt met financiële tegenspoed. Sommige Turken zien Syriërs als goedkope arbeidskrachten die banen inpikken. Bij de presidents- en parlementsverkiezingen later dit jaar zullen Syrische vluchtelingen naar verwachting een groot onderwerp zijn.

4-jarig meisje na 176 uur gered uit puin
    https://www.ad.nl/buitenland/live-4-...llar~a5138234/

38. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Last Online
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Turkije pakt critici op, maar die zwijgen niet: 'Overheid heeft schuld aan doden'

Terwijl de reddingsoperatie na de aardbevingen in Turkije en Syrië ten einde loopt, zwelt de kritiek op diezelfde reddingsoperatie aan. En daarmee ook de repressie, zo lijkt het.

De politie pakte een aantal prominente critici op nadat ze op sociale media berichten plaatsten over de - in hun ogen te trage en beperkte - hulpverlening. Critici zien de arrestaties als bevestiging dat de regering bang is voor de politieke gevolgen van de aardbeving.
    .... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/246...huld-aan-doden

net als zo´n 100 bouwondernemers die hebben getracht te vluchten.
    Allemaal heel heldhaftig in een dictatuur die zelf eerst aan de macht kwam na een aardbeving. Er werden toen commissies ingesteld die hij na korte tijd weer liet verdwijnen.

40. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (14 februari 2023)

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Turkse ambassadeur in NL Selcuk Ünal: “Er is niemand tegen kritiek. Turkije is een open samenleving en iedereen mag zeggen wat hij wil, ook over deze aardbeving. Maar opzettelijk incorrecte informatie verspreiden alsof iets wat nooit is gebeurd, wel is gebeurd, is iets anders en dat willen we voorkomen."
    Turkse wetgeving werkt nu éénmaal zo dat mensen ter verhoring worden geroepen indien men een klacht indient. Dit geldt ook voor social-media gebruikers die er asociaal mee omgaan.

Pagina 64 van 77 EersteEerste ... 145460616263646566676874 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten