Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Last Online
    Vandaag @ 18:32
    Discussies
    1003
    Thanks
    603

Cool Massa Hollanders met caravan gestrand door zuinig rijden!

U bent gewaarschuwd: wat volgt is geen grap. Nederlandse automobilisten die "het nieuwe zuinige rijden" in de bergen proberen toe te passen met hun caravan, komen massaal in de problemen. Talrijke Nederlanders met een caravan strandden afgelopen weekeinde langs buitenlandse wegen doordat ze de berg poogden op te rijden in de vijfde versnelling, meldt De Telegraaf.

"Het omhoogtrekken van een aanhanger is een enorme belasting voor de motor als deze te weinig toeren maakt", aldus ANWB-zegsman Ad Vonk in de Nederlandse krant.

Toeren maken
    Het door de overheid gepropageerde zuinige rijden absoluut ongeschikt is voor auto's met caravans, zo waarschuwt de ANWB, de Nederlandse Automobilstenbond. "We adviseren om de toeren er goed in te houden. Dat is veiliger en bovendien beter voor de auto.

23.000 oproepen
    De ANWB Alarmcentrale draaide het afgelopen weekeinde overuren. Vrijdag en zaterdag belden in totaal 23.000 in de problemen geraakte Nederlanders het alarmnummer. Gisteren was het iets rustiger omdat de meeste toeristen op hun bestemming waren aangekomen. De hulpdienst verwacht de komende tijd dagelijks 12.000 telefoontjes uit heel Europa.

Kat in het bakkie
    Afgelopen weekeinde was er ook een aantal opvallende incidenten. Een ANWB-lid kwam met pech terug uit Oostenrijk. Eenmaal thuis in Amsterdam bleek het malheur te zijn veroorzaakt door een kat onder de motorkap. Het avontuurlijke dier kwam ervan af met enkele kneuzingen.

Petatjes
    Onfortuinlijk was ook een echtpaar met een camper in Italië. Na een pechmelding werd het voertuig weggetakeld terwijl de 'vrouw des huizes' nog aardappeltjes stond te bakken in de mobilhome.

Last Online
    13 juni 2024 @ 13:16
    Discussies
    278
    Thanks
    15

Standaard

Da nieuwe rijden heb ik ook nog niet echt begrepen, met 80 in z'n 5 naar duitsland want dat rijdt goedkoop:thefinger en vervolgens 300 a 400 euro op een avondje opneuken, rij dan toch gewoon door
    de hoeren lusten er wel pap van

Last Online
    Gisteren @ 07:53
    Discussies
    25
    Thanks
    21

Standaard

Dat krijg je ervan als je naar ambtenaren luistert. Dit soort mensen moet meteen het Vaderlandschap (of in ieder geval het rijbewijs) worden ontnomen.

Denk na. Durf te leven.
    Wat je er in stopt komt er ook weer uit

Last Online
    Vandaag @ 23:04
    Discussies
    881
    Thanks
    4.706

Blinzeln

Uit pure luiheid schakel ik al jaren lang volgens het schema: 1,2,4,6 en dat bochtje bij Grefrath wanneer je van de B509 afslaat naar de L39 neem ik altijd soepel in de sixth gear!

"Het nieuwe zuinige rijden" avant la lettre :D.

:wink::wink:
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    13 december 2016 @ 15:09
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard ZZZZ

Ze zijn zo zuinig (dit is 4x een Z) dat ze al minder brandstof tanken maar dit niet eens door hebben.
    Ze zeggen gooi er maar voor 25 euro in en dan sta je in duitsland al stil.

Ben ik blij dat ik automaat rijdt en geen sleurhut heb.

Ik zeg ook altijd gooi er maar voor 25 euro in en ga naar Zuid Spanje

Maar zet de auto op de parking van het vliegveld

Last Online
    13 mei 2010 @ 23:35
    Discussies
    9
    Thanks
    0

Standaard

HOE DOM

Sorry stranden op deze wijze snap ik het echt niet meer

STELLETJE SUKKELS KIJK NAAR DE TOERENTELLER :thefinger oh god die kleine prutscarren hebben geen teller .

Nou als de auto niet trekt, moet je duwen :teuflisch.
    De Keizer van het Hofdom Lichtenberg/Hennef Oom Bernds .

Last Online
    4 november 2022 @ 17:37
    Discussies
    66
    Thanks
    933

Standaard

Zeker van die kneuzen als mijn buren die elk jaar een sleurhut achter hun Fiat Bravo 1.2L hangen en daarmee naar Spanje durven te rijden met 4 personen. :o Gelukkig rij ik zelf al meer als 10 jaar automaat, ik zou niet anders meer willen.

Last Online
    Gisteren @ 07:53
    Discussies
    25
    Thanks
    21

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Cock Bekijk bericht

Nou als de auto niet trekt, moet je duwen :teuflisch.
    Vandaar dat je altijd aan het douwen bent

Koop toch eens een auto van een fatsoenlijk merk

Bart
    Wat je er in stopt komt er ook weer uit

Last Online
    6 januari 2025 @ 02:31
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard Moderne tieden.......

Mwhoehahahaha. *proest*

Wat een enorme lul met vingers (of kut met tenen) ben je, wanneer je een ambtenaar met een OV-Jaarkaart je laat vertellen hoe je je auto moet bedienen. Postbus-51 is dus duidelijk geen goede vervanging voor het instructieboekje eens goed doorlezen.

Nu hebben we een wielrijdersbond: de ANWB. Die had ook wel eens wat eerder in actie kunnen komen tegen betuttelende campagnes die stellig beweren dat iedere auto probleemloos onder de 2500 toeren per minuut gereden kan worden. Ongeacht of het een benzine of diesel auto is, en ongeacht hoe zwaar het voertuig belast word.

Nee, de ANWB hoor je pas wanneer er grote aantallen mensen opbellen met verhalen als: "de olie die eerst in m'n motor zat, zit nu uitgesmeert over de voorkant van m'n caravan. Kan dat zo maar, vakantieman?".

Iedere zichzelf respecterende automobilist kan ook zonder toerentellers, instructieboekjes en postbus-51 spotjes bepalen bij welk toerental de motor het best presteert. Hoge toeren is meer slijtage en verbruik. Slijtage en verbruik zijn normaal. Daar haalt een auto makkelijk de kwart-miljoen kilometer mee zonder motor-revisie. Hoge belasting bij te lage toeren maken de motor in 1 klap kapot. De energie die het kost om een nieuwe cilinderkop te maken uit ruwe delfstoffen die win je van z'n leven niet meer terug door 'het nieuwe rijden'. Moderne tieden, tiet veur een nieuwe cilinderkop, nokkenassen, kleppen, zuigers, koppakking enz........

J.W.
    Keep on Walking.....

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten