Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 131920212223
Weergegeven resultaten: 551 t/m 569 van 569

Discussie: Brand in Yin Yang

  1. #551
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:18
    Berichten
    42.272
    Discussies
    4603
    Thanks
    46
    Thanked
    15.123 in 8.871 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boy56 Bekijk bericht
    Niet erg slim, al deze investeringen reeds doen, zonder groen licht voor een vergunning !
    Anders krijg je het nooit open.
    Nu is het ook nog wel lastig maar uiteindelijk zal de eigenaar of de zaak open krijgen, verkopen of een grote schadeclaim deponeren.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (18 juni 2024)

  3. #552
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Gisteren @ 20:38
    Berichten
    5.135
    Discussies
    41
    Thanks
    1.102
    Thanked
    9.748 in 2.541 posts

    Standaard

    Zijn de verleende vergunningen van twee jaar geleden dan niet meer geldig?
    Door de verbouwingen ivm de brand of is de geldigheid verlopen door niet tijdig te openen? Of waren ze verleend aan een andere partij die er toch maar van afzag?
    Terugkijkend op de voorbije 8 jaar kan ik zeggen dat ik het tóch goed heb gezien destijds...

  4. Onderstaande leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (18 juni 2024)

  5. #553
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Gisteren @ 19:18
    Berichten
    4.500
    Discussies
    45
    Thanks
    4.717
    Thanked
    6.308 in 2.465 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Zijn de verleende vergunningen van twee jaar geleden dan niet meer geldig?
    Door de verbouwingen ivm de brand of is de geldigheid verlopen door niet tijdig te openen? Of waren ze verleend aan een andere partij die er toch maar van afzag?
    Ik denk verleend aan een andere partij die er toch maar van afzag. Het is iemand anders die gaat uitbaten dan degene die 2 jaar geleden exploitatievergunning kreeg.

  6. Onderstaande 2 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Toetebel (18 juni 2024),WANDELAAR5 (18 juni 2024)

  7. #554
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Gisteren @ 18:41
    Berichten
    6.178
    Discussies
    451
    Thanks
    1.602
    Thanked
    3.415 in 1.861 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Anders krijg je het nooit open.
    Nu is het ook nog wel lastig maar uiteindelijk zal de eigenaar of de zaak open krijgen, verkopen of een grote schadeclaim deponeren.
    als ying yang dit jaar niet open gaat deponeren ze een grote schadeclaim ze zijn immers onterecht geslooten .. als ze die grote schadeclaim geinkaseerd hebben gaan ze de tent verkopen er zijn heel wat project ontwikelaars die interese hebben in de grond waar ying yang op sta

  8. #555
    Geregistreerd
    24 november 2014
    Last Online
    Vandaag @ 00:44
    Berichten
    1.456
    Discussies
    96
    Thanks
    958
    Thanked
    2.004 in 812 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de duisburg spesjalist Bekijk bericht
    als ying yang dit jaar niet open gaat deponeren ze een grote schadeclaim ze zijn immers onterecht geslooten .. als ze die grote schadeclaim geinkaseerd hebben gaan ze de tent verkopen er zijn heel wat project ontwikelaars die interese hebben in de grond waar ying yang op sta
    En die projectontwikkelaars zullen dan op hun beurt ook weer vergunningen nodig hebben al zullen dat een ander soort vergunningen zijn

  9. #556
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Gisteren @ 18:41
    Berichten
    6.178
    Discussies
    451
    Thanks
    1.602
    Thanked
    3.415 in 1.861 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjeppah Bekijk bericht
    En die projectontwikkelaars zullen dan op hun beurt ook weer vergunningen nodig hebben al zullen dat een ander soort vergunningen zijn
    ik ben beniewd waar het schip strand die verguningen van de project ontwikelaars worden snelle uitgegeven als een verguning voor een sex club

  10. #557
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Gisteren @ 22:12
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    6.083
    Discussies
    101
    Thanks
    15.785
    Thanked
    10.119 in 3.637 posts

    Standaard

    Ik zie hier juist goede mogelijkheden: die schadeclaim komt er sowieso. Als ik YY was, dan zou ik met van Rey (die heeft het toch voor het zeggen daar?) en de burgemeester gaan praten. We hebben een schadeclaim van X miljoen klaar liggen. Als jullie een beetje opschieten met de vergunningen dan sluiten we een akkoord voor 75% van X. Of iets in die geest. Het gaat Roermond toch miljoenen kosten. Als ze dat zo een beetje kunnen beperken, dan hebben beide partijen een goede deal en voorkomen ze weer 10 jaar rechtszaken en hoger beroepen.

  11. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Johan35 (18 juni 2024),laplagne (19 juni 2024)

  12. #558
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Gisteren @ 18:41
    Berichten
    6.178
    Discussies
    451
    Thanks
    1.602
    Thanked
    3.415 in 1.861 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Ik zie hier juist goede mogelijkheden: die schadeclaim komt er sowieso. Als ik YY was, dan zou ik met van Rey (die heeft het toch voor het zeggen daar?) en de burgemeester gaan praten. We hebben een schadeclaim van X miljoen klaar liggen. Als jullie een beetje opschieten met de vergunningen dan sluiten we een akkoord voor 75% van X. Of iets in die geest. Het gaat Roermond toch miljoenen kosten. Als ze dat zo een beetje kunnen beperken, dan hebben beide partijen een goede deal en voorkomen ze weer 10 jaar rechtszaken en hoger beroepen.
    zo zie ik het ook

  13. #559
    Geregistreerd
    21 augustus 2016
    Last Online
    Vandaag @ 02:34
    Berichten
    789
    Discussies
    33
    Thanks
    762
    Thanked
    1.805 in 563 posts

    Standaard

    Die Stadt Roermond ist keine Privatperson und wird über berechtigte Schadensersatzansprüche des Betreibers des YY ohne einen Gerichtsprozess keine Vereinbarungen in einem Hinterzimmer treffen können. Der Schadensersatz ist mit Steuergeldern zu bezahlen und muss in seiner Höhe durch ein Gericht beschlossenen werden. Ein langjähriger Prozess erscheint unausweichlich.

    De gemeente Roermond is geen particulier en zal zonder rechtszaak niet in een achterkamertje afspraken kunnen maken over legitieme schadeclaims van de exploitant van de YY. De schadevergoeding moet worden betaald met belastinggeld en het bedrag moet door een rechtbank worden vastgesteld. Een langdurig proces lijkt onvermijdelijk.
    I have to exercise more on beautiful delight-girls, otherwise I'll get too fat!

  14. #560
    Geregistreerd
    11 maart 2008
    Last Online
    Vandaag @ 02:38
    Locatie
    Nomad
    Berichten
    2.053
    Discussies
    62
    Thanks
    8.765
    Thanked
    2.951 in 1.037 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cameltoe slide Bekijk bericht
    De gemeente Roermond is geen particulier en zal zonder rechtszaak niet in een achterkamertje afspraken kunnen maken over legitieme schadeclaims van de exploitant van de YY. De schadevergoeding moet worden betaald met belastinggeld en het bedrag moet door een rechtbank worden vastgesteld. Een langdurig proces lijkt onvermijdelijk.
    En volgens welke wet is dit zo? Voor zover ik weet staat het de gemeente vrij om een schikking te treffen. Juist om hoge juridische kosten te voorkomen. Ik hoor het graag.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

  15. Onderstaande 2 leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

    Giodude (19 juni 2024),WANDELAAR5 (18 juni 2024)

  16. #561
    Geregistreerd
    21 augustus 2016
    Last Online
    Vandaag @ 02:34
    Berichten
    789
    Discussies
    33
    Thanks
    762
    Thanked
    1.805 in 563 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    En volgens welke wet is dit zo? Voor zover ik weet staat het de gemeente vrij om een schikking te treffen. Juist om hoge juridische kosten te voorkomen. Ik hoor het graag.


    Die lange Schliessung des YY wurde in dem bekannten abschließenden Gerichtsurteil für rechtswidrig entschieden. In diesem Verfahren ging es nicht um Schadensersatz. Entsprechend ist in einem Schadensersatzprozess der Zeitpunkt festzulegen, ab dem Schadensersatz fällig wird und in welcher Höhe der Schadensersatz pro Tag zu leisten ist.

    Ein außergerichtlicher Vergleich stellt im Allgemeinen keine Rechtsgrundlage dar, um zu beurteilen, dass in betreffender Höhe Steuergelder als Schadensersatz zu leisten gewesen wären.

    Wenn die Stadt Roermond eine Vermögensschaden-Haftpflichtversicherung besitzen sollte, wird die Versicherungsgesellschaft die Zahlung des Schadens an ein abschließendes Gerichtsurteil verknüpfen.


    Sie können uns gerne mit den Niederländischen Rechtsgrundlagen (Verwaltungsrecht, Haushaltsrecht der Stadt Roermond, etc.) informieren, die es dem Bürgermeister oder dem Stadtrat der Stadt Roermond ermöglichen, nach Gutdünken über Steuergelder in Millionenhöhe zu entscheiden, um Schadensersatz zu leisten, der in seiner Höhe rechtlich noch nicht feststeht.

    Alles in allem gibt es noch eine Öffentliche Meinung der Steuerzahler der Stadt Roermond, die zu berücksichtigen ist und denen gegenüber die regierenden Politiker der Stadt Roermond Rechenschaft abzugeben haben, wenn Politiker wiedergewählt werden möchten und nicht selbst einem Veruntreuungs-Gerichtsverfahren ausgesetzt sein wollen. Auch hier ist Niederländisches Recht maßgeblich.



    De langdurige sluiting van YY werd onrechtmatig verklaard in het bekende definitieve vonnis van de rechtbank. Deze procedure ging niet over schadevergoeding. Het tijdstip vanaf wanneer schadevergoeding verschuldigd is en de hoogte van de te betalen schadevergoeding per dag moeten dan ook worden vastgesteld in een schadevergoedingsprocedure.

    Een minnelijke schikking vormt in het algemeen geen rechtsgrond voor het oordeel dat belastinggeld als schadevergoeding voor het betreffende bedrag betaald had moeten worden.

    Als de gemeente Roermond een schadeverzekering heeft, zal de verzekeringsmaatschappij de uitkering van schadevergoeding koppelen aan een definitieve rechterlijke uitspraak.


    U bent van harte welkom om ons te informeren over de Nederlandse rechtsgrondslagen (bestuursrecht, budgetrecht van de gemeente Roermond, etc.) die de burgemeester of de gemeenteraad van de gemeente Roermond toestaan om naar eigen goeddunken te beslissen over miljoenen belastinggeld om schadevergoedingen te betalen die nog niet juridisch zijn vastgesteld.

    Al met al is er nog steeds sprake van een publieke opinie van de belastingbetalers van de stad Roermond waarmee rekening moet worden gehouden en waaraan de regerende politici van de stad Roermond verantwoording moeten afleggen als politici herkozen willen worden en niet zelf voor de rechter willen worden gedaagd wegens verduistering. Ook hier is Nederlands recht van toepassing.

    Vertaald met DeepL.com
    I have to exercise more on beautiful delight-girls, otherwise I'll get too fat!

  17. #562
    Geregistreerd
    11 maart 2008
    Last Online
    Vandaag @ 02:38
    Locatie
    Nomad
    Berichten
    2.053
    Discussies
    62
    Thanks
    8.765
    Thanked
    2.951 in 1.037 posts

    Standaard

    Ben jij een Niederrheiner? Iemand die niks weet maar wel alles denk uit te kunnen leggen... Ik stel je een inhoudelijke vraag. Maar je weet het antwoord dus niet, dus stel je mij de vraag? Jij was toch de jurist? Maar nee je weet niks, maar je lult maar weer eens een eind weg. In dat geval hou op met het verspreiden met valse informatie.

    Zwijgen is ook een optie...
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

  18. Onderstaande 2 leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

    Giodude (19 juni 2024),pietpotent44 (19 juni 2024)

  19. #563
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Gisteren @ 22:12
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    6.083
    Discussies
    101
    Thanks
    15.785
    Thanked
    10.119 in 3.637 posts

    Standaard

    Inderdaad mag B&W (burgemeester en wethouders) een schikking treffen. Als die wordt goedgekeurd door de gemeenteraad, dan is die bindend. Zo simpel is het in Nederland.

    Dat is dus niet in een achterkamertje.

  20. Onderstaande 5 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (18 juni 2024),Husky (18 juni 2024),Johan35 (19 juni 2024),Meme Moo (18 juni 2024),WA (18 juni 2024)

  21. #564
    Geregistreerd
    21 augustus 2016
    Last Online
    Vandaag @ 02:34
    Berichten
    789
    Discussies
    33
    Thanks
    762
    Thanked
    1.805 in 563 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Ben jij een Niederrheiner? Iemand die niks weet maar wel alles denk uit te kunnen leggen... Ik stel je een inhoudelijke vraag. Maar je weet het antwoord dus niet, dus stel je mij de vraag? Jij was toch de jurist? Maar nee je weet niks, maar je lult maar weer eens een eind weg. In dat geval hou op met het verspreiden met valse informatie.

    Zwijgen is ook een optie...


    Ich habe ihnen eine sachliche Antwort gegeben. Wenn sie meine Antwort nicht verstanden haben, ist es nicht mein Problem. Wenn sie glauben, dass der Bürgermeister von Roermond oder der Stadtrat von Roermond machen können, was sie wollen, ohne rechtliche Grundlage der Beurteilung eines Schadensersatzanspruches, dürfen sie das gerne weiter machen.

    Wenn sie die Aussagen von Forenkollegen in Frage stellen und für falsch halten, dann geben sie doch selber die Rechtsgrundlagen für ihre Meinung an und fragen nicht nach Rechtsgrundlagen, weil sie ihre Studien nicht gemacht haben und ihnen die Kompetenz fehlt.



    Ik gaf ze een feitelijk antwoord. Als je mijn antwoord niet begreep, is dat niet mijn probleem. Als je van mening bent dat de burgemeester van Roermond of de gemeenteraad van Roermond kan doen wat ze willen zonder een wettelijke basis voor het beoordelen van een schadeclaim, dan ben je welkom om dat te blijven doen.

    Als je de uitspraken van medeforumleden in twijfel trekt en vindt dat ze fout zijn, waarom geef je dan niet zelf de wettelijke basis voor je mening en vraag je niet naar de wettelijke basis omdat je je studie niet hebt gedaan en de expertise mist?
    I have to exercise more on beautiful delight-girls, otherwise I'll get too fat!

  22. #565
    Geregistreerd
    29 februari 2016
    Last Online
    Gisteren @ 23:42
    Berichten
    2.147
    Discussies
    18
    Thanks
    5.635
    Thanked
    2.644 in 1.222 posts

    Standaard

    Cameltoe: alsmaar blijven volharden in je eigen mening is weinig effectief.

    W5 heeft in de post boven die van jezelf uitgelegd dat het er in NL anders aan toegaat dan in D.

  23. Onderstaande 5 leden hebben Meme Moo bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (18 juni 2024),Giodude (19 juni 2024),JonnyFontane (18 juni 2024),WA (18 juni 2024),WANDELAAR5 (18 juni 2024)

  24. #566
    Geregistreerd
    11 maart 2008
    Last Online
    Vandaag @ 02:38
    Locatie
    Nomad
    Berichten
    2.053
    Discussies
    62
    Thanks
    8.765
    Thanked
    2.951 in 1.037 posts

    Standaard

    Je narcisme begint extreme vormen aan te nemen. Jij komt met een stelling. Dus jij moet het onderbouwen. Maar dat kun je niet omdat je Nederlandse wet niet kent. Maar je blijft maar praten als een dominee.

    Hierbij een onderzoek die aantoont dat een schikking in het Nederlands bestuursrecht mogelijk is.
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...kEdIovPgg7_XJ9
    Laatst gewijzigd door Ascari; 18 juni 2024 om 21:39
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

  25. Onderstaande 6 leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

    Giodude (19 juni 2024),Husky (18 juni 2024),JonnyFontane (18 juni 2024),Meme Moo (19 juni 2024),pietpotent44 (19 juni 2024),WANDELAAR5 (18 juni 2024)

  26. #567
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Gisteren @ 19:18
    Berichten
    4.500
    Discussies
    45
    Thanks
    4.717
    Thanked
    6.308 in 2.465 posts

    Standaard

    Wat W5 zegt klopt. Het college van burgemeester en wethouders beslissen hierover. Samen met de gemeenteraad en juristen van de gemeente die adviseren de zaak ofwel voor de rechter te brengen, of toch te kiezen om te schikken met de benadeelde partij. Zonder rechtszaak.

    En zon schadevergoeding wordt ook niet (voor het grootste deel) betaald uit gemeentelijk belastinggeld (rioolrecht, ozb, afval, etc). Dat is maar zon 10% van de gemeentelijke inkomsten. Grootste deel van de gemeenteinkomsten komt van de overheid via het gemeentefonds (soort overheidspotje naar draagkracht per gemeente). Naast het gemeentefonds krijgt de gemeente ook nog geld van de overheid via een aantal specifieke uitkeringen (zoals onderwijs of sport).

    Er waait binnen de gemeente Roermond nu ook een heel andere wind. Donders is nu 1,5 jaar weg, Van Rey is sinds een paar jaar weer terug, en zijn partij heeft veel macht in de huidige gemeenteraad.
    Ook de nieuwe burgemeester (Yolanda Hoogtanders) maakt een veel betere indruk dan Donders. Meer iemand die wil verbinden in plaats van ruzies uitvechten.
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 19 juni 2024 om 07:03

  27. Onderstaande 4 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (19 juni 2024),boy56 (19 juni 2024),Toetebel (19 juni 2024),WANDELAAR5 (19 juni 2024)

  28. #568
    Geregistreerd
    24 november 2014
    Last Online
    Vandaag @ 00:44
    Berichten
    1.456
    Discussies
    96
    Thanks
    958
    Thanked
    2.004 in 812 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Wat W5 zegt klopt. Het college van burgemeester en wethouders beslissen hierover. Samen met de gemeenteraad en juristen van de gemeente die adviseren de zaak ofwel voor de rechter te brengen, of toch te kiezen om te schikken met de benadeelde partij. Zonder rechtszaak.

    En zon schadevergoeding wordt ook niet (voor het grootste deel) betaald uit gemeentelijk belastinggeld (rioolrecht, ozb, afval, etc). Dat is maar zon 10% van de gemeentelijke inkomsten. Grootste deel van de gemeenteinkomsten komt van de overheid via het gemeentefonds (soort overheidspotje naar draagkracht per gemeente). Naast het gemeentefonds krijgt de gemeente ook nog geld van de overheid via een aantal specifieke uitkeringen (zoals onderwijs of sport).

    Er waait binnen de gemeente Roermond nu ook een heel andere wind. Donders is nu 1,5 jaar weg, Van Rey is sinds een paar jaar weer terug, en zijn partij heeft veel macht in de huidige gemeenteraad.
    Ook de nieuwe burgemeester (Yolanda Hoogtanders) maakt een veel betere indruk dan Donders. Meer iemand die wil verbinden in plaats van ruzies uitvechten.
    De gemeenteraad keurt inderdaad beslissingen en het college kan zulke zaken voorleggen. Dus uiteindelijk zal de gemeenteraad door stemming beslissen of ze met het voorstel van B&W accoord gaan

  29. Onderstaande 2 leden hebben Tjeppah bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (19 juni 2024),JonnyFontane (19 juni 2024)

  30. #569
    Geregistreerd
    17 september 2008
    Last Online
    26 juni 2024 @ 23:58
    Berichten
    215
    Discussies
    2
    Thanks
    160
    Thanked
    300 in 93 posts

    Standaard

    Als ik die ondernemer zou zijn en ik heb het recht om een schadeclaim in te dienen waar ik van weet een grote kan op te maken om hem te krijgen dan hoefde ik daar geen 2 sec over na te denken.

    Doe je dit niet is het gewoon geld wat je weggooit waar je recht op hebt. En dan idd de tent verkopen aan iemand die er iets mooits mee gaat doen en mooi denken dat ze het maar uitzoeken en dan lachend ergens anders in investeren buiten de gemeente roermond

 

 
Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 131920212223

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.