De Nijmeegse tippelzone, ook wel de baan genoemd, ligt aan de Nieuwe Marktstraat tussen de spoorbaan en het Gymnasium aan de Kronenburgsingel. Tot een jaar of vijf geleden kwam ik er regelmatig. Toen werd het al minder en minder vanwege het pasjesbeleid van een burgemeester die totaal de weg kwijt was, vandaar zijn bijnaam TomTom de Graaf. Voordat ze met die pasjes begonnen, ik schat 2005 of zo, was het er 's avonds gezellig druk. Meiden uit alle lagen van de bevolking kwamen er wat bijklussen, van studentes tot winkeljuffen tot junks. En uit het hele land, ik heb er wel eens een Haagse raamdame getroffen. De verplichte registratie had een afschrikeffect, en op den duur bleven er hoofdzakelijk junks over, die het toch niets uitmaakte of ze als prostituee geregistreerd stonden of niet. Een strook van een paar honderd meter met aan begin en eind een draaiplaats, de zgn. eerste en tweede stip. Je kon er aan de kant ook nog parkeren. De meiden stonden langs de kant, en als je na een paar rondjes je keuze had gemaakt, werd er even onderhandeld aan het raampje. Dan stapte ze in en reed je de loods binnen, waar een stuk of wat garageboxen waren. Je reed onder een afscherming van plastic flappen door en had dan een redelijke privacy. Sex op de voorbank was nogal onhandig. Ik heb er in die jaren heel wat geneukt op de achterbank. Ik had er een keer een met gevoel voor humor, die knoopte het volle condoom dicht en hing het over de binnenspiegel. Onderweg naar huis liet ik hem maar hangen als trofee. Maar omdat mevrouw Uitgewandeld de volgende dag de auto moest hebben, toch maar weggehaald. Was trouwens altijd wel zaak om de boel goed op te ruimen, want een vergeten haarclipje of een blonde haar die je niet uitgelegd kon krijgen en je had een probleem. Maar het is altijd goed gegaan. Ook was er een hokje voor voetgangers/fietsers, met een bord dat omgedraaid kon worden als het open of bezet was. Daar stond een houten blok waarop mevrouw plaats kon nemen voor een blowjob. In de winter niet echt een succes, ik heb daar eens een pijpbeurt bij min 5 graden gehad, was niet de beste uit mijn loopbaan. Er was ook bewaking aanwezig, dus op de baan zelf was er weinig aan de hand. Maar een meid heeft me wel eens verteld dat ze onderweg naar huis overvallen en beroofd werd. De hele dagopbrengst pleite. Op het Joris Ivensplein liepen ook wel eens meiden uit het grijze circuit zonder pasje die een klant probeerden te scoren. Dan moest het even gebeuren op een geheim plekje, illegaal, met een redelijke pakkans. Ik heb wel eens van een meid gehoord dat ze met een klant betrapt was door de politie. Het is voor mij een leuk stukje nostalgie, maar ik hou het nu toch maar liever bij de saunaclubs.
Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.