Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 29 van 29
    Last Online
    13 december 2016 @ 15:09
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard

Picasso1 wat ben je aan het spitten rplover heeft het toch mooi geschreven.
    De pakkans als je te hard rijdt ligt geheel aan jezelf en dat zijn dan weer enkele kamerbezoeken die je weggooit.

Ook ik rijdt meestal veel te hard maar dan alleen op gescheiden rijbanen omdat ik ook aan de veiligheid van andere denk.

Last Online
    7 juli 2010 @ 14:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Blinzeln ik begrijp....

Ik begrijp wat je wil zeggen, en kan inkomen in je gedachtengang in deze.

Blijft het feit dat te snel rijden niet toegelaten is, en dat we ons daar gewoon moeten aan houden. Of we dat nu graag hebben of niet.
    En er moet op gecontroleerd worden.
    Er zijn nu eenmaal minimum snelheden en maximum snelheden.
    Trouwens, je fabeltje van 80 op het linkerrijvak, dat is gewoon niet mogelijk. Wie dat doet , is eveneens in overtreding.

Je bent geen zware crimineel als je te snel rijdt en geflitst wordt, je overtreedt gewoon een wet, en krijgt daar een gepaste boete voor.

Heb jij dan een betere oplossing dan flitsen om overdreven snelheid te controleren? En hoeveel mag jij te snel rijden vooraleer je beboet wordt? Of waar ligt de grens? Simpel, wettelijke toegelaten snelheid is wettelijk toegelaten snelheid. Sneller is strafbaar.

Dat ze daarmee hun kas vullen, dat is een waarheid als een koe. Ik heb liever dat ze zo hun kas aanvullen dan het jaarlijks gewoon door te rekenen bij de belastingberekening, en de hardrijders niet straffen

:wink:

Last Online
    Gisteren @ 18:01
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Dat is dus niet de kerntaak van de politie. Ook jij geeft hiermee aan niet in zogenaamde verkeersveiligheid geinteresseerd te zijn, maar in het incasseren van geld om andere mooie doelen te verwezenlijken...
    Of je leest het verkeerd, of ik schrijf het wat onduideljk op...
    Ik bedoel juist dat ze WEL op verkeersveiligheid moeten letten omdat daar voor de maatschappij juist veel winst te behalen valt.
    Gevoel van onveiligheid bij de burger??? Ik voel me vaak onveiliger op de snelwegen en 80-kilometerwegen dan op welke wilde stapavond of achterbuurt dan ook.

Ik voel me er ongemakkelijk bij wanneer ik om 3 uur ´s nachts alleen op de snelweg ben en ze staan ergens verstopt te flitsen. Zoveel doen ze dan inderdaad niet, want het lijkt me weinig inspannend , maar ik ervaar het wel als een monopolie van de overheid op moderne struikroverij.
    Het is nog schrikke ook, zo'n flitslamp in je spiegel, het is pas echt een ramp als ze je van voren flitsen. Dat schijnt nu te gaan veranderen..

Verder wil ik hier niet zozeer de politie afvallen (de politie is immers niets meer dan een pion in deze) maar de verantwoordelijke beleidsmakers die het belangrijke werk van de politie ontkrachten door deze voor hun karretje te spannen om simpelweg geld binnen te halen.
    Ik zou hierbij ook de politici willen noemen die kreten en "blauw op straat" en "gevoel voor onveiligheid"en dat soort holle frasen gebruiken om bij de kiezer in een goed blaadje te komen.

Last Online
    Gisteren @ 18:01
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

ps. Dit is het beeld dat ik van de Nederlandse politie heb. ... franse.... politie daar heb ik een veel hogere pet van.
    Bwoaf, niet als het om het goede voorbeeld geven gaat. In Nederland geven motoragenten tenminste een goed voorbeeld door een degelijk motorpak te dragen, ook als het 30 graden is...
    In Frankrijk rijden ze gewoon in hemdsmouwen over de snelweg.. Leeevunsgevaarlijk....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten