Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 54
    Last Online
    18 januari 2025 @ 21:25
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Lijkt mij overbodig, informatie van FAQ topics onder betreffende topics lijkt mij voldoende.

Ja oke je kan er niet mee vergelijken maar dat lijkt mij meer iets wat ijsberen voor hunzelf moeten doen.
    Als je al 50 jaar meeloopt in dit circuit is de informatie snel te vinden, maar voor beginners is het best lastig. Er is zo veel te vinden hier op het forum dat het moeilijk is om niet door de enorme keuze die er is een beetje de weg kwijt te raken.
    Het overzicht van MicheJ was een prima voorbeeld, dat was de inspiratie en heeft mij in het begin erg geholpen. Maar zoals gezegd niet erg up to date.
    Het aanpassen van die lijst is denk ik in een forum lastiger dan in een excel achtige omgeving. Vandaar Cryptpad.

2. Onderstaande 2 leden hebben veuxpastedire bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (15 januari 2025),stimpy3 (15 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 07:17
    Discussies
    319
    Thanks
    18.731

Standaard

En jij denkt dat beginners verstand hebben van Cryptpad?
    Laatst gewijzigd door pret; 15 januari 2025 om 17:39

Last Online
    Vandaag @ 01:40
    Discussies
    293
    Thanks
    30.657

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door veuxpastedire Bekijk bericht
    Ja begrijp ik, die FAQ was handig voor mij in het begin toen ik net begon met bezoeken van saunaclubs. Maar het was al snel duidelijk dat er veel verouderde info op stond en daarmee werd het met de tijd veel minder bruikbaar.
    Het editen ervan is veel werk en erg lastig in een forum, dat is er niet voor gemaakt.
    Huh bedoel je de FAQ club overzicht van MicheJ of de individuele FAQ per club?
    Die laatste lijkt me heel makkelijk bij te werken door copy paste in een nieuwe post.

Wat Pret zei is het wel minder makkelijk vergelijken dat zo een schematische overzicht.

Ja oke je kan er niet mee vergelijken maar dat lijkt mij meer iets wat ijsberen voor hunzelf moeten doen.
    Ik vind persoonlijk zo een overzicht wel prettiger, maar lastig te bewerken op het forum, zonder de nodige kennis.

Is net als Excel, is volgens mij best intuitief.
    Zeg dat maar eens tegen je grootvader

Last Online
    Gisteren @ 09:55
    Discussies
    237
    Thanks
    13.583

Standaard

Als je in staat bent om berichten te typen in een tekstveld en op "snel reageren" kunt klikken (zoals op dit forum) kun je ook met Cryptpad omgaan. Het is gewoon een tekstverwerker net als Word of Google Docs. En je hebt ook de mogelijkheid om een spreadsheet aan te maken en te vullen (wat veuxpastadire heeft gedaan) en nog een paar andere mogelijkheden zoals een powerpoint maken. Gewoon een office suite waar je met meerdere gebruikers (in real time) aan een document kunt werken. En de anonimiteit en privacy van die gebruikers zijn iets beter gewaarborgd want Google en Microsoft weten alles over ons want dat is immers hun verdienmodel, alles willen weten. Kortom een handige tool. Maar ik blijf in herhalingen vallen. Bestaande formats op dit forum zijn door iedereen makkelijk aan te passen o.a. met copy en paste en het laatste bericht is dan altijd het meest recente.

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Dat het beginnende IJsberen zijn wil niet zeggen dat ze digibeet zijn.

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Ik weet niet hoe jullie dat doen maar als ik hier op "Met citaat reageren" klik van een bericht waarin zo'n schematje staat, dan krijg ik hier of helemaal niet het schema of wel maar in de WYSIWYG editor kun je vervolgens helemaal niets met die tabel. Je kunt er geen rijen uit halen, niets toevoegen, zelfs niet eens de tabel selecteren om de randen te tonene of niet. Al dat soort functionaliteiten missen en maakt het schier-onmogelijk of i.i.g. niet erg gebruikersvriendelijk om aanpassingen te doen.

Last Online
    Vandaag @ 04:22
    Discussies
    101
    Thanks
    5.460

Standaard

Ok, toelichting: Je moet eerst een crypto munt kopen. Vervolgens ga je naar Cryptpad en werpt je digitale crypto munt in het gleufje rechts boven. Daarmee wordt je geautoriseerd voor inloggen op Cryptpad. Je moet vervolgens je email doorgeven waar een verificatie code naar toe wordt gestuurd. Na invullen van de verificatiecode moet je nog wat letters uit een balkje overtikken zodat Cryptpad kan zien dat je geen digibete robot bent. Nadat je klaar bent met je aanpassingen in het overzicht krijg je je crypto munt terug die je bij een volgende keer weer kan gebruiken om in te loggen. Piece of cake.

9. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (16 januari 2025),WANDELAAR5 (16 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    237
    Thanks
    13.583

Standaard

Tja, je moet natuurlijk wel zelf aan de slag en je even verdiepen in de materie. vBulletin heeft nou eenmaal zijn beperkingen en BBCode ook. Ik ga hier niet een hele tutorial maken over hoe je data en layout kunt aanpassen. Aan één schoolmeester hebben we immers genoeg. Ik heb een paar screenshots gemaakt. Rijen en kolommen kun je gewoon toevoegen of verwijderen met de knoppen in de werkbalken. Merk op dat de knoppen grijs zijn als er geen tabel is. Zelf even gaan experimenteren dan heb je het zo door. Maar goed, in de tijd die je er mee kwijt bent had je beter je eigen suggestie in Cryptpad kunnen invullen en bijwerken. En dan zijn er nog online tools om je excel tabel te converteren naar bbcode zodat je die bbcode kunt plakken in je bericht. Allemaal mogelijkheden de info dan binnen de forumsoftware van het ijsberenforum te houden zodat je niet extern een bestand moet gaan raadplegen.

De knoppen in het rood omlijnde gedeelte zijn voor de tabeleigenschappen.

Tweede knop links om tabel eigenschappen (table properties) te manipuleren.

Switch editor to WYSIWYG mode, bovenste menubalk linkse knop. (Moet je soms een paar keer op klikken want het werkt niet vlekkeloos om te switchen van WYSIWYG editor naar platte tekst.)

Rijen of kolommen toevoegen of verwijderen.

11. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (17 januari 2025),Picasso 1 (17 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Tja, je moet natuurlijk wel zelf aan de slag en je even verdiepen in de materie. vBulletin heeft nou eenmaal zijn beperkingen en BBCode ook. Ik ga hier niet een hele tutorial maken over hoe je data en layout kunt aanpassen. Aan één schoolmeester hebben we immers genoeg. Ik heb een paar screenshots gemaakt. Rijen en kolommen kun je gewoon toevoegen of verwijderen met de knoppen in de werkbalken. Merk op dat de knoppen grijs zijn als er geen tabel is. Zelf even gaan experimenteren dan heb je het zo door. Maar goed, in de tijd die je er mee kwijt bent had je beter je eigen suggestie in Cryptpad kunnen invullen en bijwerken. En dan zijn er nog online tools om je excel tabel te converteren naar bbcode zodat je die bbcode kunt plakken in je bericht. Allemaal mogelijkheden de info dan binnen de forumsoftware van het ijsberenforum te houden zodat je niet extern een bestand moet gaan raadplegen.

De knoppen in het rood omlijnde gedeelte zijn voor de tabeleigenschappen.

Tweede knop links om tabel eigenschappen (table properties) te manipuleren.

Switch editor to WYSIWYG mode, bovenste menubalk linkse knop. (Moet je soms een paar keer op klikken want het werkt niet vlekkeloos om te switchen van WYSIWYG editor naar platte tekst.)

Rijen of kolommen toevoegen of verwijderen.
    Dank je voor al deze uitleg, ik krijg dit allemaal niet te zien in de browser die ik gebruik om anoniem te blijven. Net even getest met een "normale" browser en daarin krijg ik het wel te zien.

13. Onderstaande leden hebben veuxpastedire bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (17 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    237
    Thanks
    13.583

Standaard

Link naar Cryptpad:
    https://cryptpad.fr/sheet/#/2/sheet/...CMLJTbOvGxeR5/

Bij wijze van experimenteren heb ik die tabel van MichelJ in Cryptpad geplakt. In Firefox en Edge kan ik vervolgens de data bewerken. Echter in Chrome bevriest het scherm na het aanpassen van data en krijg ik links boven de melding "Editing . . . " en reageert het scherm niet meer. Ik denk dat dit komt vanwege invoegtoepassingen in Chrome zoals popup blockers (ublock origin en Ghostery) (die ik heb draaien).

EDITING . . .

SAVED

15. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (17 januari 2025),veuxpastedire (18 januari 2025)

Last Online
    Gisteren @ 20:14
    Discussies
    4644
    Thanks
    46

Standaard

@Badslippers
    Toch fijn dat het ijsberenforum weer bereikbaar is voor je en dat je lekker kan spelen op je oude dag. Want iedere dag naar buiten de hei op met dit grijze weer is ook geen pretje
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

17. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (17 januari 2025),mentholbear (17 januari 2025)

Last Online
    Vandaag @ 05:54
    Discussies
    112
    Thanks
    19.512

Standaard

Ublock origin even vervangen door de light versie om advertenties in YouTube nog tegen te houden. Geen dank .

19. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (17 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    237
    Thanks
    13.583

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    @Badslippers
    Toch fijn dat het ijsberenforum weer bereikbaar is voor je en dat je lekker kan spelen op je oude dag. Want iedere dag naar buiten de hei op met dit grijze weer is ook geen pretje
    Ja, het weer is echt een ramp. Grijs, grijs en nog eens grijs. Dadelijk toch maar even de wandelschoenen aantrekken en de frisse lucht op. Je moet wat hè.

Last Online
    Vandaag @ 07:05
    Discussies
    122
    Thanks
    15.881

Standaard

Geen saunaclubbezoek meer voor de heer badslippers ?

Last Online
    Discussies
    293
    Thanks
    30.657

Standaard

Dank je voor al deze uitleg, ik krijg dit allemaal niet te zien in de browser die ik gebruik om anoniem te blijven. Net even getest met een "normale" browser en daarin krijg ik het wel te zien.
    Op m'n mobieltje (zit ik meer mee op het ijsberenforum dan op m'n computer) met Opera browser in incognito modus krijg die opties ook niet te zien.

Maar met die opties lijkt het wel een heel stuk makkelijker te worden om een tabel te maken en aan te passen.

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Link naar Cryptpad:
    https://cryptpad.fr/sheet/#/2/sheet/...CMLJTbOvGxeR5/

Bij wijze van experimenteren heb ik die tabel van MichelJ in Cryptpad geplakt.
    Super, dank je wel! Goed bezig.
    Ik zou persoonlijk het overzicht liever de clubs onder elkaar hebben in plaats van naast elkaar maar goed, das een keuze.
    Volgens mij kunnen er een paar uit weggehaald worden die dicht zijn.

Ik zal verder ook dat met cryptpad er wel degelijk mogelijkheden zijn om geschiedenis te bewaren, dus terug te gaan naar een vorige versie. Dat zou wat "bescherming" bieden.

24. Onderstaande 2 leden hebben veuxpastedire bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (17 januari 2025),mentholbear (17 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    293
    Thanks
    30.657

Standaard

Ik zou persoonlijk het overzicht liever de clubs onder elkaar hebben in plaats van naast elkaar maar goed, das een keuze.
    Volgens mij kunnen er een paar uit weggehaald worden die dicht zijn.
    Vind ik ook prettiger. Als het lijstje met clubs toe of afneemt, veranderd de tabel in hoogte, wat me prettiger scrollen lijkt.

26. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

veuxpastedire (18 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mentholbear Bekijk bericht
    Vind ik ook prettiger. Als het lijstje met clubs toe of afneemt, veranderd de tabel in hoogte, wat me prettiger scrollen lijkt.
    Goed punt ook ja. Ik heb net wat colommen uit die oude weggehaald, maar daar zit wel heel veel oude info in.
    Ook veel informatie over gsm en hotels in de buurt zijn lastig te checken en hoewel ik hotels in de buurt nog wel kan begrijpen is dat denk ik wel wat veel informatie.
    Het kiezen van welke club je wilt bezoeken doe je denk ik niet op basis van welk hotel er in de buurt is, toch?
    En beleid m.b.t. mobieltjes is volgens mij overal wel ongeveer gelijk toch, dat ding blijft in de kluis. Ik ga ook niet naar een saunaclub om een beetje op mijn mobieltje te gaan zitten scrollen, maar voor wat ik er live zie. :-)

Ik zag ook dat iemand al wat had toegevoegd op mijn eerste versie, heel fijn!
    Misschien een colom erbij zetten met "accomodatie" en aantal sterren, waarbij dan nieuw en schoon zoals YY 5 sterren krijgen en oud en vies zoals ACA-Gold een ster?
    Ik vind het persoonlijk wel fijn om een idee te hebben hoe "luxe/chique/proper/verzorgd" de accomodatie is.
    Wat vinden jullie?

Last Online
    Gisteren @ 22:41
    Discussies
    8
    Thanks
    10.195

Standaard

Oud en vies meneer veuxpastedire ,hebt je het nu over jezelf

29. Onderstaande 2 leden hebben Husky bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (17 januari 2025),stimpy3 (17 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Husky Bekijk bericht
    Oud en vies meneer veuxpastedire ,hebt je het nu over jezelf
    Hehe, wie weet stiekem wel.
    Maar zonder grappen, ik vond het daar wel erg oude troep en stinken. Het is budget, dat snap ik, maar ik vond dit wel echt door een ondergrens zakken. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Misschien ben ik wel een beetje te veeleisend.

Last Online
    Discussies
    293
    Thanks
    30.657

Standaard

Ook veel informatie over gsm en hotels in de buurt zijn lastig te checken en hoewel ik hotels in de buurt nog wel kan begrijpen is dat denk ik wel wat veel informatie.
    Het kiezen van welke club je wilt bezoeken doe je denk ik niet op basis van welk hotel er in de buurt is, toch?
    En beleid m.b.t. mobieltjes is volgens mij overal wel ongeveer gelijk toch, dat ding blijft in de kluis. Ik ga ook niet naar een saunaclub om een beetje op mijn mobieltje te gaan zitten scrollen, maar voor wat ik er live zie. :-)

Ik zag ook dat iemand al wat had toegevoegd op mijn eerste versie, heel fijn!
    Misschien een colom erbij zetten met "accomodatie" en aantal sterren, waarbij dan nieuw en schoon zoals YY 5 sterren krijgen en oud en vies zoals ACA-Gold een ster?
    Ik vind het persoonlijk wel fijn om een idee te hebben hoe "luxe/chique/proper/verzorgd" de accomodatie is.
    Wat vinden jullie?
    Voor sommigen is de afstand behoorlijk ver terug naar huis en kiezen dan liever een hotel dichtbij de club om in de late uurtjes niet nog ver moeten rijden naar een hotel.

Mobieltjes vind ik zelf fijn. Ik kom natuurlijk voor de dames (jaja, en het eten en de wellness ), maar ik blijf meestal bijna een halve dag. Ik vind het fijn om in de tussenliggende tijd wat op m'n mobieltje te kunnen spelen. Al was het alleen maar al om de live verslag je te kunnen posten
    Bovendien moeten sommigen voor werk en/of thuisfront bereikbaar blijven. Dus mobieltjes beleid is wel belangrijk. Zo hebben de badjassen van Samya en Mondial geen zakken meer vanwege een streng mobieltjes verbod. Dus je kunt em niet eens bij je houden om bij een telefoontje of berichtje ermee naar een plek te lopen waar je em wel mag gebruiken.

Zo een sterren systeem vind ik aan de ene kant in 1 oogopslag duidelijk. Maar aan de andere kant subjectief en niet altijd eenduidig uitlegbaar. Zo kan iemand het eten 1 ster geven. Maar dat kan wezen vanuit de beperkte keuze, dat het niet smaakte, dat het laat opgediend wordt, dat het niet halal is, etc etc
    Dan liever een korte omschrijving.
    Bovendien, als je AG een 1 ster geeft, maar laten nog tig clubs tegenkomt die vele malen erger zijn, dan blijft dat op 1 ster hangen. Dan lijkt daarmee ineens AG misschien wel 3 sterren te zijn.

Hehe, wie weet stiekem wel.

maar ik vond dit wel echt door een ondergrens zakken. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Misschien ben ik wel een beetje te veeleisend.
    Alle hoerenlopers zijn een stelletje viezerikken

En tja, dat is allemaal persoonlijk. Sommigen vinden bijvoorbeeld een ligstoel goedkoop en oncomfortabel, terwijl een ander het wel mee vind vallen.
    Maar dat AG op sommige punten achterloopt vergeleken met andere clubs kan ik ook beamen. Doch, ik vind het nog steeds okay om er naartoe te gaan.

32. Onderstaande leden hebben mentholbear bedankt voor deze bijdrage:

Husky (17 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Voor sommigen is de afstand behoorlijk ver terug naar huis en kiezen dan liever een hotel dichtbij de club om in de late uurtjes niet nog ver moeten rijden naar een hotel.
    Snap ik maar moet dat in het overzicht, of is het dan gewoon een kwestie van even klikken op de link naar de sectie in het forum, of via de website. Zelfde als het adres, telefoonnummer etc. Allemaal wel fijn om erbij te hebben maar zoveel informatie lijkt me niet nodig om een keuze te kunnen maken. Je gaat niet vergelijken op basis van het telefoonnummer of op alfabetische volgorde van de straatnaam selecteren.
    Het idee lijkt me: een overzicht waarbij sommige belangrijke criteria (prijs, afstand, aantal dames, accomodaties) centraal staan.
    Wil je daarna meer weten: klik op de link naar de sectie in het forum.

Mobieltjes vind ik zelf fijn.
    Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen ja. Alleen die informatie moet ik dan uit andere overzichten halen, want ik let daar nooit echt op.

Zo een sterren systeem vind ik aan de ene kant in 1 oogopslag duidelijk. Maar aan de andere kant subjectief en niet altijd eenduidig uitlegbaar. Zo kan iemand het eten 1 ster geven. Maar dat kan wezen vanuit de beperkte keuze, dat het niet smaakte, dat het laat opgediend wordt, dat het niet halal is, etc etc
    Dan liever een korte omschrijving.
    Snap ik, zeker subjectief. Moet die beschrijving wel heel kort zijn en dan is er niet op te sorteren.

Bovendien, als je AG een 1 ster geeft, maar laten nog tig clubs tegenkomt die vele malen erger zijn,
    Bestaan die echt dan? Damn, hoe erg moet het daar dan wel niet zijn? ;-)

Alle hoerenlopers zijn een stelletje viezerikken
    En tja, dat is allemaal persoonlijk. Sommigen vinden bijvoorbeeld een ligstoel goedkoop en oncomfortabel, terwijl een ander het wel mee vind vallen.
    Maar dat AG op sommige punten achterloopt vergeleken met andere clubs kan ik ook beamen. Doch, ik vind het nog steeds okay om er naartoe te gaan.
    Helemaal waar, zeer persoonlijk. Waar je de grens legt mag iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk. Dat er echter een ranking in te maken is lijkt me wel handig, want dan kun je makkelijk vergelijken. En we kunnen altijd nog steeds 0 sterren geven voor echt doffe ellende. :-D

34. Onderstaande leden hebben veuxpastedire bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (17 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    293
    Thanks
    30.657

Standaard

Alleen die informatie moet ik dan uit andere overzichten halen, want ik let daar nooit echt op.
    In NRW herinner ik me alleen Samya en Mondial die zo streng zijn.
    Maar wie weet kunnen anderen helpen em aan te vullen.

Bij sommige clubs had ik er volgens mij nog bij gezet welke wifi hebben in de individuele faq.

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

Ik zie dat iemand bezig is geweest met het oude overzichtje (https://cryptpad.fr/sheet/#/2/sheet/...CMLJTbOvGxeR5/) een wat betere opmaak te geven. Dat is mooi zo, maar er is nog veel informatie echt oud, vooral kwa prijzen klopt er e.e.a. niet. Ik heb aangepast waar ik het zeker weet, maar dit is wel de moeite waard om even met een flinke korrel zout te nemen. (vooralsnog)

Misschien is het een idee om de informatie van beide tabellen te combineren nu?

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    9

Standaard

En die Angelique was toch LaLuna geworden, maar is dat nog open? Had niet de indruk dat daar nog veel gebeurde op basis van de informatie op het forum.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten