Probleem kan inderdaad zijn dat sommige ijsberen gaan proberen te chanteren. Heb zelfs gehoord dat sommigen hebben gedreigd om een slecht verhaal op fora te gaan zetten...
Maar ook dat als iemand rancune heeft, elke bezoek voor die dame een klacht achterlaten. Dat zul je minder makkelijk kunnen doen als je iemand van de leiding moet aanspreken. Die zullen dan ook vragen waarom je elke keer toch weer met die dame gaat.
Zoals Meme Moo zei gaat het om of je durft/de ballen hebt. Het gaat om de gevolgen. Voor mannen is dat zoals Meme Moo al omschreef. In mijn ervaring is dat ook deels afhankelijk van je reputatie. Als ik in een nieuwe club kom en ga klagen tegen een dame die er al jaren werkt, zal mijn woord minder wegen. En mogelijk eerder een paria worden bij de andere dames. Ben ik daarentegen een reguliere of vaste klant en heb al een goeie reputatie bij andere dames, dan is de kans klein om een paria te worden.
Zo stond ik in Happy op tegen een dame die probeerde te upsellen. Ik sprak ter plekke in de bar de voorbij lopende manager hierover aan die de dame er op aansprak (deed ie trouwens prima door dat deels publiek te doen en erna de dame even apart te nemen). Erna werd ik door een mij bekende gewoon uitgenodigd om te kamperen tegen de daar reguliere prijs.
Andersom geldt dat ook voor de dame. Ik was met een nieuwe dame op haar eerste dag in de clu. op de kamer en een paar minuten over het halve uurte zat het er op. Ze wees me er op dat het een paar minuten over tijd was en de prijs 100 euro een uur zou zijn. Ik gaf aan dat het maar een paar minuutjes waren en ik een uur overdreven vond. Ze bood aan om het te settelen op een tientje of 1 of 2 meer (ik weet niet meer pr ies hoeveel het was). Ik realiseerde me ook dat ik volgens mij niet vooraf had aangegeven dat ik alleen een half uurtje wilde, dus vond het dat het ook deels mijn verantwoordelijkheid was en ging ik akkoord.
Tijdens het weer aantrekken van mijn badjas vroeg ze ineens of het echt okay was en tot tweemaal toe of ik niet ging klagen bij de theke. Ze realiseerde zich op haar beurt dat zij als newby in een discussie met een vaste gast bij de receptie mogelijk minder sterk stond. Er zit immers de kans dat de club de kant kiest van een goeie vaste klant en dat ze haar spullen kon pakken.
Had zij dan niet de ballen om de confrontatie aan te gaan en niet meer andere klanten te kunnen paaien? Of koos ze liever eieren voor haar geld?
De ronde bar vind ik ook wel sfeervoller dan de rechte lange banken bij YY2.0. Maar denk dat ze die met ander meubilair ook wel sfeervol hadden kunnen maken.
Maar ik denk dat ze het nog een beetje kunnen redden door de wellness met een uitbouw of desnoods een soort aangebouwde serre daarin te concentreren. Met behalve de jacuzzi ook wat ligstoelen, meer douches, sauna, stoomcabine ofzo. Dan heb je nog steeds de levendigheid van de mensen die tussen de bar en restaurant lopen.
En met de zomer dat je misschien door schuifdeuren overdag de ruimte beetje 1 kunt laten worden met het terras/tuin.