Ik denk dat Erdogan in die Mercedes zat.
Klopt, maar die rijdt echt wel een stukje verder.
Als je de situatie ter plaatse kent, dan weet je dat de controle plaatsvindt na het tankstation en voor het kantoor van de Bundespolizei. Daarachter is nog een parkeerplaats voor vrachtwagens en pas daarna heb je de snelweg. In dit geval een optische verwarring. Die vrachtwagen rijdt echt honderden meters verderop.
Het is wel onprofessioneel en waarschijnlijk in strijd met hun geweldsinstructie. Maar we zien 40 seconden, wie weet hoe lang ze al met die gast bezig waren. Waarom niet gewoon raampje open, paspoort laten zien en door? Sterker nog, ik hoef m’n paspoort niet eens te tonen.
EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!
stimpy3 ( 9 februari 2025)
Misschien was het raammechanisme stuk, het betrof immers een oude Mercedes.
Wat een stevige zijramen, bijna niet kapot te krijgen. Ze lijken ook geblindeerd. In een noodsituatie lijken ze me een veiligheidsrisico.
Vreemd gedrag van de bestuurder. Pas op het moment dat de raam doorbreekt met het been van een agent er half in, schuurt hij hard weg, met groot gevaar de agent bij zijn been mee te slepen. Ik denk dat dit de meest directe aanleiding was voor de andere agenten om te schieten (het direct opgelopen gevaar voor een van hun tijdens het wegschuren).
wegschuren moet zijn: weg scheuren.
Ascari ( 9 februari 2025)
schoolmeester ( 9 februari 2025)
Die ruiten van die spuuglelijke cybertruck zijn ook lastig open te krijgen. Ook gelaagd glas.
mentholbear (13 februari 2025)
Gistermorgen ook grote controle bij grensovergang Elten.
Schoolmeester mocht gewoon door rijden.
Maar ik heb ook een eerlijk gezicht en een onopvallende auto....
.... https://www.nu.nl/buitenland/6345664...half-jaar.htmlDe Duitse regering verlengt de speciale grenscontroles om illegale migratie tegen te gaan, zegt bondskanselier Olaf Scholz. De grenscontroles zouden in eerste instantie tot maart duren, maar worden nu verlengd tot september. Volgens Scholz is de maatregel effectief.
De controles zijn omstreden, omdat die indruisen tegen het vrije verkeer van personen binnen de Schengenzone. De Duitse regering heeft de Europese Commissie over de verlenging geïnformeerd.
De extra grenscontroles gingen afgelopen september van start. Berlijn voerde die naar eigen zeggen in om de binnenlandse veiligheid te beschermen tegen illegale migratie en de dreiging van grensoverschrijdende criminaliteit en islamistisch extremisme. Volgens Scholz zijn sinds september bij de grens 47.000 mensen tegengehouden, onder wie negentienhonderd mensensmokkelaars, meldt DW. Bovendien zou het aantal asielaanvragen in 2024 met een derde zijn afgenomen.
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
Niet onverwacht nu het verkiezingstijd is...
Ascari (13 februari 2025),WANDELAAR5 (13 februari 2025)