Weergegeven resultaten: 1 t/m 23 van 23

Discussie: GSM verkeer

Last Online
    17 november 2019 @ 15:25
    Discussies
    6
    Thanks
    0

Standaard GSM verkeer

om volledig safe te zijn, ijsbeertje X bevindt zich in een club in Duitsland, de berin Y (ega van X) bevindt zich aan de Spaanse Costa, hoe zit dit met het eventuele gsmverkeer die bewuste dag van bezoek, komt dit op de factuur internationale gesprekken of kan het getraceerd worden door de berin ... ?

Last Online
    Vandaag @ 20:37
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard

Om volledig safe te zijn kan je het beste de telefoon thuis houden
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    23 juli 2018 @ 13:39
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Om volledig safe te zijn kan je het beste de telefoon thuis houden
    Of de telefoon gewoon volledig uitzetten. Zo is het niet traceerbaar maar heb je in een noodsituatie toch je mobieltje bij de hand.

Bij mijn operator (Mobistar-België) kan je in ieder geval wel zien op de factuur als je gebeld hebt vanuit Duitsland (het staat onder internationale gesprekken, en je kan zien wanneer je van waaruit hebt opgeroepen)

succes ermee!
    :wink:
    Cancel my subscription to the ressurection...

Last Online
    7 juli 2010 @ 14:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Reden gebruik gerust jullie mobieltje

Je moet gewoon sluwer zijn.
    Komaan, ik had van jullie beter verwacht.
    Als je bedriegt, moet je het goed doen

Telefoon thuislaten: Willem2, vrouwlief wil dat je bereikbaar bent, dus dat is achterdocht wekken.
    Telefoon afzetten: wat is manlief aan het doen dat zijn telefoon afstaat, achterdocht achterdocht.

In Belgenland (en ook in Nedernederland) heb je een operator, en die biedt daar een geweldige oplossing voor. Ortel, werkt met prepaid kaartjes. Lachen geblazen, waar komt de relnicht nu weer mee aandraven, prepaid, is dat misschien niet achterdochtig?
    Njet, je schakelt je mobiel nummer door naar je Ortelnummer, en vrouwlief denkt dat ze naar jou gewoon nummer belt, in België, Nederland, of waar je ook woont. De gesprekskosten blijven voor haar dezelfde als ze naar jouw nummer belt, en je Ortelkaart wordt in mindering gebracht voor je doorschakeling, bij een oproep, en voor de buitenlandse kosten.

Zo, als nu nog eens iemand een vrouw kan vinden voor de relnicht, kan ik dat truukje ook toepassen

Het mooie voor mij is dat Ortel ook nog eens onderdeel (kind of) is van Base, waar ik een abonnement heb, en de doorschakeling is in mijn specifiek geval nog gratis ook. Dus laat maar komen, die vrouw :D

note relnicht: ik lever Ortelkaarten aan verminderde tarieven

Last Online
    5 november 2024 @ 21:13
    Discussies
    25
    Thanks
    10

Ausrufezeichen 006,9

Beter je mobiel uitzetten want als je hem aan laat staan (ook al neem je niet op maar wordt je voicemail ingesproken) kunnen de kosten voor je internationale voicemail op je rekening komen!

Zet ook je mobiel ZELF uit op een plaats waar je GOED bereik hebt zodat hij goed afgemeld wordt want anders kan het zijn dat wanneer er iemand belt men de tekst "dieser Telefon is zur zeit nicht verfügbar...".
    Als je hem ZELF uitzet krijgt men gewoon de Nederlands meldtekst om voicemail in te spreken. (wel opletten als je die voicemail daarna gaat afluisteren komt dat natuurlijk als internationaal gesprek op je nota -je belt vanuit Duitsland!)
    VEEL beren steken hun mobiel gewoon in hun (ijzeren) locker en dan gaat het fout!
    De telefoon wordt niet afgemeld en men krijgt dus de Duitse meldtekst...

't valt niet mee om hier een compleet waterdichte methode voor te vinden.
    Je kunt beter je mobiel uitzeten en als alibi zeggen dat de accu leeg was of... en legaal alibi voor je bezoek in Duitsland organiseren (dan maakt het niet uit dat er gesprekken op je nota staan -beursbezoek, cursus, sportevent....)

Zet hem VOOR de Duitse grens uit (dan weet je zeker dat het goed gaat) zo heb je voor noodgevallen TOCH je gsm bij je.
    En zet hem pas wanneer je terugbent weer aan.
    Dan pas ben je zeker dat er NIETS op je rekening komt.

De geavanceerde methode is dat je een pre-paid mobieltje gebruikt om in Duitsland de voicemail van je ECHTE gsm af te luisteren (het nummer bellen om met een gewone telefoon je voicemail af te luisteren -vooraf je pincode instellen dus EERST thuis oefenen!).

Ik zal toch eens aan Q vragen of hij geen sateliettelfoon in mijn horloge kan inbouwen zodat ik gewoon op de kamer de telefoon kan aannemen
    (heb ik wel eens gedaan; "Hallo Ma, ik ben nu even druk...." :D -toen wist ik nog niet hoe het werkte met die meldteksten..)

Veel succes, Liefhebber :wink: (die blij is dat hij dit soort dingen niet hoeft te doen -pffffoe! )
    To err is human...to really screw things up requires a computer!

Do what makes you happy. Be with who makes you smile. Laugh as much as you breath. Love as long as you live.

Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly And NEVER REGRET anything that made you smile!!

Last Online
    Discussies
    25
    Thanks
    10

Rotes Gesicht Niet HELEMAAL!...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    Je moet gewoon sluwer zijn.
    Njet, je schakelt je mobiel nummer door naar je Ortelnummer, en vrouwlief denkt dat ze naar jou gewoon nummer belt, in België, Nederland, of waar je ook woont. De gesprekskosten blijven voor haar dezelfde als ze naar jouw nummer belt, en je Ortelkaart wordt in mindering gebracht voor je doorschakeling, bij een oproep, en voor de buitenlandse kosten.
    Komaan, ik had van jullie beter verwacht.
    Als je bedriegt, moet je het goed doen

Als je DAT prepaidtelefoontje zomaar in je metalen kluisje legt..... horen bellers de DUITSE meldtekst.... OEPS!

Dat KAN voor vervellende vragen zorgen, dus BETER ook DAT mobieltje uitschakelen (terwijl je goed bereik hebt in de club)

Do what makes you happy. Be with who makes you smile. Laugh as much as you breath. Love as long as you live.

Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly And NEVER REGRET anything that made you smile!!

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Cool IQ van je GSM is iets hoger dan je denkt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door liefhebber Bekijk bericht
    Als je DAT prepaidtelefoontje zomaar in je metalen kluisje legt..... horen bellers de DUITSE meldtekst.... OEPS!

Dat KAN voor vervellende vragen zorgen, dus BETER ook DAT mobieltje uitschakelen (terwijl je goed bereik hebt in de club)

Zegt wie? Je droomt, iedereen die mij belt krijgt mijn voicemail, dat zijn instellingen op telefoonniveau en niet op providerniveau. Bij niet bereikbaar, de voicemail, en geen Duitse die iets onverstaanbaars broebelt. Nope, ik ben al voorzien tegen dat ik een vrouw vind.
    Geen bereikbaarheid is mijn voicemail. "Hallo, met de relnicht, ik ben aan het neuken in de Villa, laat me gewoon gerust, wijffie"
    En niks geen Duitse test.
    ........
    Laatst gewijzigd door Willem2; 27 oktober 2008 om 12:44

Last Online
    11 januari 2023 @ 12:07
    Discussies
    24
    Thanks
    2

Standaard

Tja als je aan de grens neukt/woont/leeft/werkt (niet in willekeurige volgorde ) heb je die problemen niet Bovendien ontvang ik de specificatie van mijn telefoonrekening alleen online, papier is ook zo ouderwets

Last Online
    28 april 2009 @ 17:36
    Discussies
    3
    Thanks
    0

Standaard De tofste knop aan uw GSM

Waar is de tijd dat GSM nog niet bestond ?

De tofste knop aan de GSM is de uitknop. En inderdaad. Best even uitzetten als je nog goed bereik hebt. Je kan altijd zeggen dat je batterij plat was. Geen probleem met de vrouwbeer
    Tof Vlaams Pooldier
    Es must nie jede ein bär sein

Last Online
    Discussies
    25
    Thanks
    10

Daumen runter Ohohohoh....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    Zegt wie? Je droomt, ........
    Dank je voor deze respectvolle reactie, RPLover..... :thefinger

Ik ben vaak met een vriend van mij onderweg (wiens relatie niet erg op prijs stelt dat hij de Duitse dames bezoekt) en we hebben dit PROEFONDERVINDELIJK FEITELIJK vastgesteld! (heeft niets met dromen te maken!)

Wanneer je even buiten bereik valt in Duitsland (dus NIET goed afgemeld wordt) dan komt er een DUITSE dame met een meldtekst!
    Hebben we gewoon getest door met mijn telefoon ZIJN telefoon te bellen terwijl die in de metalen spind lag.....
    (is trouwens provider onafhankelijk want met zijn toestel mijn toestel bellen gaf hetzelfde resultaat terwijl ik bij een andere provider zit!)

Wellicht hebben de Belgische gsm's een extra knopje "schakel buitenlandse meldtekst uit!" maar op Nederlandse gsm's zit DAT niet!

Weet je wat professeur..... geloof je het toch lekker NIET! :thefinger (DREAM ON, see if I care!)

@furby
    Goede voorbereiding is het halve werk, zorg dat je je zaakjes goed voor mekaar hebt dan kun je tenminste zorgeloos van de dames genieten!

Groeten, Liefhebber (die iedereen WEL respectvol wil behandelen)

Last Online
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Reden knoppen en menu's

Liefhebber, toch moeilijk he, je kan instellen op je telefoon dat je bij "buiten bereik" onmiddellijk op je mailbox terechtkomt. Maar dat verkrijg je niet door naar mekaar te bellen in het buitenland, moet je instellen in een menu in je telefoon.
    Meer woorden maak ik er niet aan vuil, want geloven doe je me toch niet.
    Misschien het menu "doorschakelen" eens goed bekijken, en niet naar onnodige knoppen zoeken, het is een mobiel, geen complexe vrouw

En maar goed dat jij iedereen respectvol wil behandelen, wie heeft ooit het tegendeel beweerd?

:D

note relnicht: Denk hier eens over na: ooit gehoord van telefooninstellingen die voorrang krijgen op netwerkinstellingen?
    Denk dan eens na over het volgende: hoe kan je je nummer verbergen? Of juist wel weergeven bij elke oproep, of bij de volgende? En zet hem dan eens op netwerkinstellingen.....
    Hoe kan je uitgaande oproepen blokkeren, inkomende oproepen blokkeren? Dat zijn telefooninstellingen die voorrang krijgen op je netwerkinstellingen, en zo kan dat ook met je mailbox voorrang te doen krijgen op de netwerkinstellingen.

Hopelijk is dit respectvol genoeg geschreven ....

Last Online
    Gisteren @ 00:41
    Discussies
    56
    Thanks
    150

Standaard

Voor één keer ben ik het eens met onze relnicht. Experimenteer eerst even met alle mogelijke instellingen van je GSM en je vindt beslist creatieve oplossingen. Om het in het engels te zeggen RTFM : Read the fu*ing manual.

Last Online
    Discussies
    25
    Thanks
    10

Idee Try before you Die (naar het populaire TV-programma)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bredero Bekijk bericht
    Experimenteer eerst even met alle mogelijke instellingen van je GSM en je vindt beslist creatieve oplossingen. Om het in het engels te zeggen RTFM : Read the fu*ing manual.
    Ook al heeft u die instelling AAN staan....
    Ga maar eens in Duitsland rijden en telefoneren;
    indien u op een plaats komt zonder zenderbereik hoort de andere partij bij onderbreking van uw gesprek niet direct u voicemail maar; "Diese verbindung ist aus technische gründen verbrochen, versuchen sie später nochmal...." (dit is niet de letterlijke tekst maar zoiets)

Ik heb het al meer dan eens meegemaakt!

Er is maar één manier safe.....

Wellicht een topic voor meer onderzoek en vermelding in het IJsberen-service-onderdeel (nieuwe thread; tips&trucs?)

Last Online
    Vandaag @ 17:59
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard Gewoon eerlijk zijn.

Ik geef toe dat het misschien wat achterdocht wekt bij Beren die zeer regelmatig gaan, maar de incidentele Duitslandganger kan misschien maar het beste gewoon zeggen "ik ben vandaag met een paar vrienden naar Duitsland op stap".
    Je kunt ook een hobby ontwikkelen die je naar Duitsland voert.
    Ga je opeens eens interesseren voor Industrieel erfgoed, het hele Roergebied is vol van attractieshttp://www.route-industriekultur.de/menue/menue.html.
    Krijg opeens interesse voor natuur. Vlak over de grens in de Eiffel natuurgebieden zat. Volgens mij kom je er zelfs mee weg als je zegt dat je naar het Nationaal Park de Meinweg bij Roermond gaat, ligt zo'n beetje ingesloten door Duitsland.

Last Online
    21 maart 2018 @ 13:25
    Discussies
    6
    Thanks
    104

Standaard

DE OPLOSSING : gewoonweg de gsm van je eega in de zaak steken en zogezegd in één pakket, zodoende dat ze zelf de gesprekken zelf niet moet bekostigen en je dus zelf de factuur krijgt.
    Of als je niet in Duitsland bent, efkens je tel vergeten op te laden... Sorry

Last Online
    Vandaag @ 19:59
    Discussies
    101
    Thanks
    5.439

Standaard

Hoezo moet je altijd mobiel bereikbaar zijn?
    Gewoon die telefoon regelmatig uitzetten (of bepaalt je vrouw dat voor jou? :green_smi). Over die ene keer in Duitsland zul je ook geen verantwoording hoeven af te leggen mbt je telefonische onbereikbaarheid.

Last Online
    Vandaag @ 20:37
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard Even tussendoortje .....

Vast in wc bij redding mobieltje

BORDEAUX - In een poging zijn mobiele telefoon uit de toiletpot van een trein te vissen, is een 26-jarige Fransman zondag muurvast komen te zitten. Voor de brandweer zat er niets anders op, dan de man met pot en al uit te zagen ................ http://www.ad.nl/fun/bizar/2723611/V...mobieltje.html

Dus beter thuis laten je mobiele telefoon :D
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Vast in wc bij redding mobieltje

BORDEAUX - In een poging zijn mobiele telefoon uit de toiletpot van een trein te vissen, is een 26-jarige Fransman zondag muurvast komen te zitten. Voor de brandweer zat er niets anders op, dan de man met pot en al uit te zagen ................

Dus beter thuis laten je mobiele telefoon :D
    Gaat er dan een TGV naar Lichtenberg?

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    150

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Krijg opeens interesse voor natuur. Vlak over de grens in de Eiffel natuurgebieden zat. Volgens mij kom je er zelfs mee weg als je zegt dat je naar het Nationaal Park de Meinweg bij Roermond gaat, ligt zo'n beetje ingesloten door Duitsland.
    Ook niet slecht en op een boogscheut van GT. Maar we wijken af ...

http://www.natur-und-tierpark-bruegg...h/frameset.htm

Last Online
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

Ook niet slecht en op een boogscheut van GT. Maar we wijken af ...

http://www.natur-und-tierpark-bruegg...h/frameset.htm
    Niet als het gaat om redenen te verzinnen. Het genoemde tierpark (zou er toch eens moeten gaan kijken) ljkt me echter niet zo'n sterk excuus: waarom heb je de kinderen en mij dan niet meegenomen??"....

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    150

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Niet als het gaat om redenen te verzinnen. Het genoemde tierpark (zou er toch eens moeten gaan kijken) ljkt me echter niet zo'n sterk excuus: waarom heb je de kinderen en mij dan niet meegenomen??"....
    Was dan ook niet echt ernstig bedoeld

Last Online
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

Was dan ook niet echt ernstig bedoeld
    O

Last Online
    27 november 2016 @ 08:59
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door furby Bekijk bericht
    om volledig safe te zijn, ijsbeertje X bevindt zich in een club in Duitsland, de berin Y (ega van X) bevindt zich aan de Spaanse Costa, hoe zit dit met het eventuele gsmverkeer die bewuste dag van bezoek, komt dit op de factuur internationale gesprekken of kan het getraceerd worden door de berin ... ?
    Als je met je Nederlandse mobiel in Duitsland bent, en iemand belt jou en als je opneemt, dan wordt dit vermeld op je factuur onder "In Buitenland Ontvangen Gesprekken". Jij betaalt dan het gesprek van Nederland naar Duitsland.

Als je vrouw dus belt, kun je het beste niet opnemen, maar gewoon terugbellen als je weer in Nederland belt. Stuur ook geen SMS vanuit Duitsland, want dit komt dan op je factuur te staan onder "Berichten verstuurd in het buitenland".

Maar wat je ook kunt doen, is je bij je provider aanmelden voor een online-factuur, die niet per post wordt verstuurd, maar is op te vragen als je inlogt. Dan krijgt je vrouw sowieso de factuur nooit te zien, tenzij je haar je wachtwoord tot de website geeft.

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten