Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22
    Last Online
    30 oktober 2009 @ 13:23
    Discussies
    6
    Thanks
    0

Standaard website-vrijheid of neo dictatuur?

Modereren, wat is dat eigenlijk
    Is dat het kaf van het koren scheiden?
    Of de eigen mening doordrukken al dan niet gesteund door zeurders en klagers.
    Ik weet ik het ff niet.
    Ik ben het eens dat er iemand (rplover) hier aan het doordraven is.
    En ik weet dat de moderator de macht heeft om lopende openbare correspondenties te stoppen.
    Met andere woorden de moderator heeft een absolute macht.
    Verder staat in ieder forum dat de moderator niet mag worden bekritiseert.
    Wat ik mis is een plaats waar de outlaws hun conflicten kunnen beslechten, een free fight plek waar de moderator afstand van heeft genomen. Met andere woorden waar de wet wordt gehandhaafd maar alle meningen (hoe krom ook) geschreven en gelezen mogen worden.
    Moet dit mogelijk zijn of niet?
    Ik kies voor vrijheid, maar is dat praktisch wel mogelijkof dwing je zo de moderator(rotwoord) tot onplezierig leeswerk
    Als je het niet eens bent met de ander heb je meer kans het achtereind van iemands tong te zien dan het zomaar eens te zijn met iemand.
    De mening van de meerderheid is geen garantie op de beste mening:zauberkis
    Proleten? kijk es op H..kers

Last Online
    13 januari 2025 @ 07:57
    Discussies
    25
    Thanks
    10

Idee Tussenweg...

Er bestaat een tussenweg...

Kijk naar een thread als "Geleuter"; hier kan iedereen schrijven wat hij /zij maar wil...
    iedereen weet dat DAAR "nonsense" staat (sorry schrijvers) en kan beslissen om daar niet te lezen!
    (zo heeft iemand misschien toch nog zijn eigen forum(deel))

Maar zorg ervoor dat niet het hele forum vol staat met rommel want dan kun je het niet ontlopen.

Een groot probleem in deze was dat iemand zich niet aan de regels van het forum houd (regels die voor iedereen gelden) bijv: het openbaar maken van IM..
    DAT is banwaardig! en je hebt iemand (MODS) nodig die regels te handhaven...:o (anders kun je beter GEEN regels opstellen!)

:wink:
    To err is human...to really screw things up requires a computer!

Do what makes you happy. Be with who makes you smile. Laugh as much as you breath. Love as long as you live.

Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly And NEVER REGRET anything that made you smile!!

Last Online
    Vandaag @ 19:50
    Discussies
    101
    Thanks
    5.448

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door liefhebber Bekijk bericht
    Een groot probleem in deze was dat iemand zich niet aan de regels van het forum houd (regels die voor iedereen gelden) bijv: het openbaar maken van IM..
    DAT is banwaardig! en je hebt iemand (MODS) nodig die regels te handhaven...:o (anders kun je beter GEEN regels opstellen!)
    Wat ik banwaardig vind is iemand natrappen die zich op dit moment onthoudt van discussies ivm geklaag van mensen zoals jij.

Last Online
    4 mei 2010 @ 21:01
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dieperin Bekijk bericht

...
    Wat ik mis is een plaats waar de outlaws hun conflicten kunnen beslechten, een free fight plek waar de moderator afstand van heeft genomen. Met andere woorden waar de wet wordt gehandhaafd maar alle meningen (hoe krom ook) geschreven en gelezen mogen worden.
    Moet dit mogelijk zijn of niet?
    ...
    Ik meen dat er in het verleden zelfs een speelplaats of twee waren, een voor rplover, rex, jansen etc, en een voor blauwebeer en... TSB! :zauberkis

Ik geloof dat zo'n gebied in de US wel een no-go area genoemd wordt, daar gaat geen agent meer binnen. Outlaw country... Is voor dit forum wel leuk idee, maar toch zullen de mods alles moeten lezen (en soms kuisen), zeker als het tegen de wet is (laster, smaad, maar ook copyrights etc).
    ...De mening van de meerderheid is geen garantie op de beste mening:zauberkis
    Nee, want de beste mening is die van mij, natuurlijk...
    Wat doet ZL op dit forum? En hangt hij echt alleen maar op banken in de clubs?

De beste 'gouwe ouwe' van IJBF!

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door liefhebber Bekijk bericht
    ...
    Maar zorg ervoor dat niet het hele forum vol staat met rommel want dan kun je het niet ontlopen.
    Klinkt leuk, maar in de praktijk onuitvoerbaar. De rommel van de een is een literair meesterwerk van de ander. En W2 plus mods als een soort 'kunstpolitie'? Nee bedankt

... je hebt iemand (MODS) nodig die regels te handhaven...:o (anders kun je beter GEEN regels opstellen!)

Hela hola, ik met het met L. eens! Het grappige van dit forum is dat er wel regels zijn, maar er in de praktijk erg soepel mee wordt omgegaan. Dat heeft absoluut zijn charme maar kweekt ook onduidelijkheid.

Helaas komt het ook voor dat de mods soms veel te hard op de rem gaan staan, lijkt dan wel een soort paniekvoetbal. In de psychologie zie je dit bijv bij te toegeeflijke ouders, die soms veel te hard hun te vrijgelaten kindertjes aanpakken. Dat werkt uiteraard niet want is niet consequent. Verwarring bij kindertjes, die later dan ook bij de collega's van Freud op de divan belanden

Mijn voorkeur: een paar simpele, duidelijke regels opstellen, en die consequent en strak handhaven. Voor de rest zijn we hier allen meerderjarig (hoewel niet altijd volwassen ) en moet er niet te snel geklaagd worden. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen, en word abonnee van de Viva of zo.

Last Online
    14 oktober 2015 @ 13:18
    Discussies
    7
    Thanks
    0

Frage Pfffffffff

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zakkenleger Bekijk bericht
    Nee, want de beste mening is die van mij, natuurlijk...

Wat is ie toch weer bescheiden... :thefinger

ik weet niet wat ik moet hier, zonder de dames van plezier

Last Online
    23 juli 2018 @ 13:39
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard

Ik meen dat er in het verleden zelfs een speelplaats of twee waren, een voor rplover, rex, jansen etc, en een voor blauwebeer en... TSB! :zauberkis
    De stropers zijn de beste politie-agenten... maar niet altijd....
    Cancel my subscription to the ressurection...

Last Online
    Vandaag @ 17:44
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

(...)
    maar toch zullen de mods alles moeten lezen (en soms kuisen), zeker als het tegen de wet is (laster, smaad, maar ook copyrights etc).
    (...)
    ..... en dat is met het huidige sfeertje geen pretje......

Een forum is opgezet rond een bepaald onderwerp. In het geval van dit forum betaalde seks in het algemeen, en sauna/fkk-clubs in het bijzonder. Wanneer je als moderator de nieuwe berichten door zit te spitten, dan verwacht je dat zo'n 85% van de berichten relevant zijn, en dus min of meer de interesse van de moderator hebben. In het geval van gekibbel en gezeik zal dat niet het geval zijn. Wanneer een moderator dat allemaal door moet spitten dan zal dat hem dat net zo veel interesseren als wanneer hij het forum van de Libelle of de Viva zit te modereren.

Zonder moderatoren geen forum. Vrijwel elke site-beheerder vind het een veel te groot juridisch risico om een ongemodereerd forum on-line te hebben staan. Dit forum bied (nog immer) een enorme vrijheid om je berichten op te leuken met allerlei bijzaken. Of om berichten te posten die louter bestaan uit al dan niet aan prostitutie gerelateerde bijzaken. Jan leest het berendeel van dit soort berichten trouwens altijd met veel plezier.

Het gaat, zeker op deze site, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.................eeeeeeee el te ver om het woord 'dictatuur' in de mond te nemen in relatie tot de broodnodige functie van moderator. Wanneer je volledige controle wilt hebben over wat er wel/niet on-line blijft staan, dan moet je gewoon je eigen forum beginnen. Ben je er ook zelf juridisch aansprakelijk voor. Alleen jammer dat je podium een stuk kleiner is op je eigen forum, waarvan geen hond/beer van het bestaan af weet.

Nee, als het zo door gaat, dan gaat W2 misschien zelfs een beetje begrip krijgen voor de moderatoren op dat andere forum............ <--- Enorm dikke vette knipoog

Aldus,
    Jan Wandelaar
    Keep on Walking.....

Last Online
    7 juli 2010 @ 14:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Blinzeln wat heeft hookers hier nu weer mee te maken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    ..... en dat is met het huidige sfeertje geen pretje......

Een forum is opgezet rond een bepaald onderwerp. In het geval van dit forum betaalde seks in het algemeen, en sauna/fkk-clubs in het bijzonder. Wanneer je als moderator de nieuwe berichten door zit te spitten, dan verwacht je dat zo'n 85% van de berichten relevant zijn, en dus min of meer de interesse van de moderator hebben. In het geval van gekibbel en gezeik zal dat niet het geval zijn. Wanneer een moderator dat allemaal door moet spitten dan zal dat hem dat net zo veel interesseren als wanneer hij het forum van de Libelle of de Viva zit te modereren.

Zonder moderatoren geen forum. Vrijwel elke site-beheerder vind het een veel te groot juridisch risico om een ongemodereerd forum on-line te hebben staan. Dit forum bied (nog immer) een enorme vrijheid om je berichten op te leuken met allerlei bijzaken. Of om berichten te posten die louter bestaan uit al dan niet aan prostitutie gerelateerde bijzaken. Jan leest het berendeel van dit soort berichten trouwens altijd met veel plezier.

Het gaat, zeker op deze site, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.................eeeeeeee el te ver om het woord 'dictatuur' in de mond te nemen in relatie tot de broodnodige functie van moderator. Wanneer je volledige controle wilt hebben over wat er wel/niet on-line blijft staan, dan moet je gewoon je eigen forum beginnen. Ben je er ook zelf juridisch aansprakelijk voor. Alleen jammer dat je podium een stuk kleiner is op je eigen forum, waarvan geen hond/beer van het bestaan af weet.

Nee, als het zo door gaat, dan gaat W2 misschien zelfs een beetje begrip krijgen voor de moderatoren op dat andere forum............ <--- Enorm dikke vette knipoog

Aldus,
    Jan Wandelaar
    Moeilijk, als er in het algemeen ge-ijsbeer over benzineprijzen, het weer, de schoenen van de Koning of de Libelle gepraat wordt, om dan te stellen dat 85 percent van de berichten over prostitutie zouden moeten gaan.
    Hier kon, tot een goede twee weken geleden, over alles gepraat worden.
    Verder is dit een moedige poging om hookers goed te praten.
    Tevergeefs, de relnicht is tegen de tirannieke omgang met de leden.

Waarom, Jan Wandelaar, denk je dat ik me al drie dagen niet meer meng? Omdat ik vind dat dat groepje me weg wil, of me tenminste de mond wil snoeren? Fout gegokt
    Omdat het plezieriger is nu, nu dat het zo kalm is? Fout gegokt
    Dat kan me allemaal gestolen worden, maar er is al veel te veel over en 't weer geschreeuwd, veel te veel gezegd, zowel door mij en anderen, wat misbegrepen is. En daarom zullen we dit zaterdag proberen uit te praten als volwassenen, en heb ik mezelf en Willem beloofd me in te houden tot dan.

En we komen er wel uit, ik ben alleen en zij met drie, dan komen ze net op mijn niveau (en dat is dus echt een grapje hoor)

Maar nu een vette knipoog van hookers naar het ijsberenforum, tja, dat ligt gevoelig bij de relnicht......

Last Online
    3 augustus 2023 @ 16:21
    Discussies
    96
    Thanks
    1.464

Standaard

Als schrijver van het eerste uur (en in mijn hoedanigheid van (pfoei) voormalig collega van ons onvolprezen team van moderatoren) ga ik me maar eens op glad ijs begeven.

Ik denk dat een aantal mensen zich zoetjesaan moeten gaan realiseren dat de vrijheid van de één om te schrijven wat hij wil voornamelijk wordt beperkt door de vrijheid van de ander om te schrijven wat hij wil.
    En omdat lang niet iedereen zich dat in het heetst van de discussie altijd realiseert. en omdat onze grote groep schrijvers zoveel verschillende mensen, met zoveel verschillende achtergronden en waarden omvat, daarom zijn er een aantal regels afgesproken waaraan iedereen die zicht aanmeldt voor het forum zich dient te houden. Die regels accepteert ook iedereen expliciet bij aanmelding - of hij of zij ze nu leest of niet.

Om die paar overduidelijke regels te handhaven, zijn er een paar moderatoren - een team van lui die in veelvuldige samenspraak posts beoordelen op allerlei facetten, daarbij rekening houdend met de (bekende, in veel gevallen) achtergronden van de schrijvers en hun verhalen. Dat laatste kan in sommige gevallen voor de minder geïnformeerden (diegenen die niet tot de inner circle van veelschrijvers en veelvuldige clubbezoekers behoren) onduidelijk overkomen, maar hé: we zijn allemaal mensen. (ik kan me herinneren dat ik wel eens heb lopen emmeren over deze of gene, en dat dat een van de andere moderatoren met wat extra achtegrond kwam, waardoor een post bleef staan, of een lid niet werd gewaarschuwd of gebanned).

Er zijn echter een paar zaken die nooit door de beugel kunnen: een moderator of ander forumlid uitschelden, verdacht maken, openbaar te kakken zetten. Liegen. Verdachtmaken. IM openbaren. Daar volgt straf op.

Op elk forum zijn mensen die het met de regels niet zo nauw nemen, moderatoren die strak en moderatoren die minder strak de regels hanteren. Dat kan voor sommigen onduidelijk zijn. Zo is dat da. Als je vraen hebt over een beslissing van een moderator dan is het fatsoenlijk om dat via IM te doen.Als je dat op een fatsoenlijke maniet doet, krijg je altijd een inhoudelijk en onderbouwd antwoord.

Realiseer je dat voor het allergrootste deel de sfeer op elk forum wordt bepaald door het moderatorenteam. En als zovelen uit binnen en buitenland ons forum blijven bezoeken, en ook op andere fora de loftrompet steken over ons forum, dan is dat omdat ons moderatorenteam zijn werk uitstekend doet.

Leef met de onduidelijkheid.
    Doe je verhaal.
    Hou je aan de afspraken en regels.
    Luister (lees) twee keer zoveel als je praat (schrijft) - je hebt niet voor niks twee oren en maar één mond.
    Geniet van de informatie en de sfeer op het forum en draag bij aan het in stand houden en verbeteren van forum en sfeer en informatiegehalte.
    Doe je voordeel met de verhalen.
    Piep niet.
    Rapporteer posts die je niet aanstaan.

Dit is geen democratie. Maar ook geen anarchistische bende (nou ja - tot op zeer grote hoogte is het dat wel, maar wel een redelijk nette). Ook moderatoren maken fouten - ze zijn in mijn persoonlijke ervaring de eersten om dat toe te geven in voorkomende gevallen en zijn zeker niet te beroerd om fouten te herstellen.

Ga eens een wandeling maken, en vecht je vetes in de privésfeer ook maar in de privésfeer uit.
    *..._______
    *./________\
    ./OO__V__OO\
    |=_-_____-_=|

I just bought my wife a "Get Better Soon" card. She's not ill, but there is plenty of room for improvement.
    B'dum tsch ®

Last Online
    Vandaag @ 17:44
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    (...) de relnicht is tegen de tirannieke omgang met de leden (...)
    Een forum is nu eenmaal geen democratie. Dit forum is wat Jan betreft een ideale middenweg tussen informatief, entertainment (leuk te lezen), en een losse interpretatie van de forum-regels. Al is een forum dan geen democratie, je kunt het ook dood modereren. Hookers.nl is daar het schoolvoorbeeld van.

Als er ergens niet op tirannieke wijze met forumleden om word gegaan dan is het wel hier op ijsberenforum.nl. Tenzij je het al tirannie vind wanneer je niet altijd en overal je zin krijgt, zelfs niet al loop je te janken als een kleuter.

Aldus,
    Jan van Hookers <--- Enorm mega dikke supervette knipoog*

*) Als geintje bedoeld, dus niet serieus op ingaan.
    Keep on Walking.....

Last Online
    7 juli 2010 @ 14:49
    Discussies
    248
    Thanks
    0

Blinzeln

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht

Als er ergens niet op tirannieke wijze met forumleden om word gegaan dan is het wel hier op ijsberenforum.nl. Tenzij je het al tirannie vind wanneer je niet altijd en overal je zin krijgt, zelfs niet al loop je te janken als een kleuter.

Aldus,
    Jan van Hookers <--- Enorm mega dikke supervette knipoog*

*) Als geintje bedoeld, dus niet serieus op ingaan.
    Volledig akkoord, maar ik hou niet van "vette" knipogen, liever een "vettige Meid"*

*) mag gerust op geborduurd worden, ook liefst niet te serieus

Last Online
    10 januari 2009 @ 17:27
    Discussies
    0
    Thanks
    0

Standaard

Jongens laten we op houden. Er zijn zo veel leuke dingen om over te praten

Last Online
    24 januari 2025 @ 20:50
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wigwam3 Bekijk bericht
    Jongens laten we op houden. Er zijn zo veel leuke dingen om over te praten
    Ik wou net posten:
    Wigwam, jongen, wat ben je begonnen hier.....

Last Online
    Vandaag @ 19:50
    Discussies
    101
    Thanks
    5.448

Standaard

Het is essentieel dat moderatoren iemand concreet attenderen op datgene waar men over de scheef is gegaan. Daarnaast ook beoordelen of er anderen zijn die dezelfde grenzen hebben overschreden. Indien meerdere leden grenzen overschrijden dan ook meerdere leden berispen en niet alleen de luidruchtigste.

De kwantiteit aan klagers mag nimmer bepalend zijn om iemand te berispen; enkel en alleen of een klacht gegrond is. Is een klacht gegrond op basis van de forumregels dan dient de overtreder wel berispt te worden. Bevalt een klager de toon in een bepaalde topic niet, dan is mijn advies, "lees die topics niet!" (tenzij je orgasmes krijgt bij irritatiegevoelens en klachtuitingen ) .

Verder mee eens met zakkenleger. Handhaaf de regels continu en wees daar consequent in naar iedereen.

Last Online
    23 januari 2015 @ 10:35
    Discussies
    45
    Thanks
    2

Ausrufezeichen Quote van de maand November 2008...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Befke Bekijk bericht
    ....Luister (lees) twee keer zoveel als je praat (schrijft) - je hebt niet voor niks twee oren en maar één mond....
    Van mij mag deze stelling doorgaan als quote van deze aparte, hectische maand!!

“Live as if you were to die tomorrow / Learn as if you were to live forever” – Mahatma Gandhi

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Befke Bekijk bericht
    ... ga ik me maar eens op glad ijs begeven.
    Pas op dat je niet uitglijdt! :D

...Als je dat op een fatsoenlijke maniet doet, krijg je altijd een inhoudelijk en onderbouwd antwoord.
    Helaas, altijd is wat veel. Ik heb zo een paar voorbeelden uit mijn eigen ervaring, waarbij dat niet zo is. :o

... dan is dat omdat ons moderatorenteam zijn werk uitstekend doet.
    Over het algemeen doen ze het prima, en is het idd een rotklus waarvoor je sowieso en masochistisch, en in het bezit van een hele dikke huid moet zijn. I know, in het verleden modderde ik ook wel ergens op een vaag forum.

Niemand is perfect idd, ook een team mods niet. Is ook niet erg. Uiteindelijk bepalen de mods het beleid op een forum, en als mij dat niet (meer) aanstaat, is het tijd te vertrekken.

Last Online
    Discussies
    56
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    ...
    Verder mee eens met zakkenleger. Handhaaf de regels continu en wees daar consequent in naar iedereen.
    Shit, P1 is het met me eens! Tijd voor een ander standpunt! :D

Last Online
    Discussies
    0
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Ik wou net posten:
    Wigwam, jongen, wat ben je begonnen hier.....
    En wat bedoel je hier mee? ik ben op het moment ziek. Mag ik er nog over lezen nu ik niet zelf kan gaaan? Wat weet je van mij .Niks

Last Online
    24 januari 2025 @ 20:50
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

Het is een antwoord op je eigen opmerking , eigenlijk een steunbetuiging op je "laten we ophouden" "we moeten over leuke dingen schrijven"
    Beterschap trouwens.

Last Online
    Discussies
    0
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Het is een antwoord op je eigen opmerking , eigenlijk een steunbetuiging op je "laten we ophouden" "we moeten over leuke dingen schrijven"
    Beterschap trouwens.
    BEDANKT.Dat is ook zo. Toch

Last Online
    2 juli 2009 @ 19:49
    Discussies
    59
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Wat ik banwaardig vind is iemand natrappen die zich op dit moment onthoudt van discussies ivm geklaag van mensen zoals jij.
    die situatie herken ik in het algemeen, en ben het met je eens!

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten