Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 34
    Last Online
    13 december 2018 @ 23:31
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard Te veel discussies en gezever?

Het kan aan mij liggen maar ik krijg zo'n beetje de indruk dat er hier inmiddels talloze (soms best belangrijke maar vaak ook onzinnige) discussies plaatsvinden die van kwaad tot erger gaan. En dat er ook heel veel 'gezeverd' wordt. Het lijkt wel een afzeikcultuur te worden hier. Iedereen probeert elkaar vliegen af te vangen en het beste jongetje (en er is zelfs een meisje actief) van de klas te zijn.

Nou ben ik het met de beheerders van dit forum wel eens dat er ruimte moet zijn voor het aan de orde stellen van allerlei zaken van uiteenlopende aard, maar laten we vooral niet vergeten om ook veel recensies te schrijven. Als ik het aantal berichten van sommige leden zie dan denk ik die heeft heel wat onzinnige berichten gepost. Waren het maar allemaal recensies...

De contradictie is dat ik mij met deze post ook zelf weer schuldig maak aan hetgeen ik hier aan de orde stel. Mijn boodschap luidt: meer recensies (dan maken alle discussies en het gezever mij verder niet zo veel uit).

TTM

Last Online
    Vandaag @ 13:28
    Discussies
    4642
    Thanks
    46

Standaard

IJsberen graag een rustige discussie
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    29 juni 2016 @ 18:46
    Discussies
    67
    Thanks
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2
    IJsberen graag een rustige discussie
    :angryfire :angryfire :angryfire :angryfire

Geintje, nee ik ben het wel met je eens TT, maar dit forum is bij uitstek juist ook een plek waar men met elkaar kan discussieren. Als je je daar aan stoort, moet je gewoon die discussies niet openen en alleen de recensies lezen. Dat is toch ook een optie? Ipv het gediscusieer zelf proberen te stoppen?
    :wink: A weak man has doubts before a decision, a strong man has them afterwards.. :wink:

Last Online
    17 september 2010 @ 01:10
    Discussies
    4
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TT Man
    ... Als ik het aantal berichten van sommige leden zie dan denk ik die heeft heel wat onzinnige berichten gepost. Waren het maar allemaal recensies...
    Tja,sorry,maar ik kan geen recensie's schrijven.Ik dacht dat "off-topic" juist bedoeld was voor zinnige en onzinnige postings Daarom dat ik ook alleen in het "off-topic" gedeeltje reactie's geef.Ik neem aan,dat als dat niet de bedoeling is,de moderator mij een seintje geeft?

Groetjes Lellebel
    Laatst gewijzigd door Befke; 13 maart 2007 om 12:12
    I love the male body,... it's better designed than the male mind.

Last Online
    29 juni 2016 @ 18:46
    Discussies
    67
    Thanks
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lellebel
    Tja,sorry,maar ik kan geen recensie's schrijven.
    Tjsa, dat kun je wel. Maar dan denk ik dat er misschien wel een aantal ijsberen zullen zijn die hun illusie en werkelijkheid zien afbrokkelen...:D Nee, ik denk dat veel ijsberen het niet prettig zouden vinden als zij plotseling zouden worden beoordeeld op een site door een dame...:D
    :wink: A weak man has doubts before a decision, a strong man has them afterwards.. :wink:

Last Online
    2 september 2019 @ 22:15
    Discussies
    337
    Thanks
    67

Blinzeln Jawel hoor ;

Tja, sorry, maar ik kan geen recensie's schrijven.
    .....; Mieke doet het bijvoorbeeld ook :D.
    Founding Member

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hollandmale
    .....; Mieke doet het bijvoorbeeld ook :D.
    Waar kan dat dan?Wist niet dat dat kon....

Last Online
    23 juli 2018 @ 13:39
    Discussies
    91
    Thanks
    0

Standaard Biecht van een zondaar

Hey TT,

Ik las je berichtje en ik moet zeggen dat ik je wel gelijk geef. Alhoewel ik zeker moet toegeven dat ik er mij ook (soms uitvoerig) aan bezondig.
    Ik ben van mening dat er zoiets zou moeten zijn als een 'billijk evenwicht'.

Er mag geleuterd worden en elkaar eens in de zeik zetten moet ook kunnen, mààr alleen als je als forumlid ook een constructieve bijdrage doet met recensies en verslagen van clubbezoeken.

Op deze wijze blijft de informatiewaarde van het forum aan belang winnen én wordt ook het sfeertje van 'jongens onder elkaar' gecultiveerd.

De vele lezers en leuteraars die nooit een bijdrage doen zijn mij dan ook een heel klein beetje een doorn in het oog. (ik zal er echter geen slaap voor laten en hanteer zoals steeds de stelregel 'leven en laten leven')

Misschien is het toch wel een idee om iets strenger te worden in de recensierubrieken zodat het gezwans louter nog zijn plaats vindt in de off-topic gebieden. Zo wordt het voor de beren die louter op zoek zijn naar info toch wat makkelijker om deze snel te vinden en niet door de vele postings in een rubriek als bv 'Geile Tijden' te moeten baggeren.

Maar voor de rest, zoals steeds: Peace!

Sickboy
    Cancel my subscription to the ressurection...

Last Online
    Vandaag @ 13:04
    Discussies
    881
    Thanks
    4.706

Idee

Tja,sorry,maar ik kan geen recensie's schrijven.Ik dacht dat "off-topic" juist bedoeld was voor zinnige en onzinnige postings Daarom dat ik ook alleen in het "off-topic" gedeeltje reactie's geef.Ik neem aan,dat als dat niet de bedoeling is,de moderator mij een seintje geeft?

Groetjes Lellebel
    @Lellebel,

Van mij krijg je geen seintje hoor !

Ik kan overigens wel een heel eind meegaan in de observatie van TT Man, het is de laatste week erg druk geweest in een aantal niet recensie topics.
    Dat is een feit. Het ging/gaat er soms nog al verhit aan toe en inderdaad sommige leden hebben een sterke drang anderen van hun gelijk te overtuigen.

Misschien kun je zelfs wellicht zeggen dat een aantal reacties iets onzinnig waren, aan de andere kant ook voor niet recensie topics proberen we hier ruimte geven en daar hoort ook discussie bij.

Wat mij betreft mogen sommige dicussies wel iets meer to the point, met wat minder evangelie drift en iets meer respect voor een mening die anders is dan je eigen mening.

Een aantal issues liggen ook nogal gevoelig dan wil de vlam wel eens in de pan slaan.

Tot slot de kern van het IJsberenforum zijn de recensie topics dat is waar, maar ook de niet recensie topics inclusief de daarin gevoerde discussies zijn belangrijk, bewust wordt daar niet al te zwaar gemodereerd. Bepaalt ook een beetje de unieke sfeer op dit forum.
    Voor de recensie topics zal waarschijnlijk gelden dat we die wel wat strakker willen gaan voeren daar zal wat vaker niets toevoegende info of 1-2 tjes worden verwijderd. Dat heb ik in sommige topics al beperkt gedaan.

Groet,
    Big30
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Vandaag @ 11:35
    Discussies
    58
    Thanks
    1.653

Standaard Welles/nietes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TT Man
    Het kan aan mij liggen maar ik krijg zo'n beetje de indruk dat er hier inmiddels talloze (soms best belangrijke maar vaak ook onzinnige) discussies plaatsvinden die van kwaad tot erger gaan. En dat er ook heel veel 'gezeverd' wordt. Het lijkt wel een afzeikcultuur te worden hier. Iedereen probeert elkaar vliegen af te vangen en het beste jongetje (en er is zelfs een meisje actief) van de klas te zijn.
    TTM
    Inderdaad TT-man, ook Krimson is deze mening toegedaan.

Reeds enige dagen werken een aantal postings contra-productief, waardoor er meer tijd en energie verloren gaat aan het viseren en bekritiseren van de anderen dan aan het leveren van positieve bijdragen. Krimson heeft zich in het verleden hieraan ook wel bezondigd, maar probeert het, indien mogelijk, toch nog ludiek te houden.

Dit forum is er voor en door de ijsberen, en heeft, onder andere, de bedoeling de leuke tijd die in de diverse clubs gespendeerd wordt, via dit medium verder tot uiting te brengen. In eerste instantie dienen we er zorg voor te dragen dat de forumleden van elkaars ervaringen kunnen leren.
    Dat zoiets als eens een discussie met zich meebrengt is inherent aan de materie, maar steeds weer gelijk willen halen of steeds weer de laatste reactie willen posten streelt enkel en alleen het ego van het individu. Krimson gooit dan ook liever de handdoek in de ring dan zich verder aan deze problematiek te bezondigen.

Samengevat : recensies zijn de basis, discussie, met wederzijds respect voor andermans mening moet kunnen maar mag geen doel op zich worden, en mag alleszins niet tot een welles-nietes spelletje leiden.

Bovendien is het goed dat de moderator ondertussen reeds aangegeven heeft meer regulerend te gaan optreden.

Krimson, die hiermee zijn definitieve bijdrage aan dit topic geleverd heeft :wink:
    Laatst gewijzigd door Willem2; 27 juni 2007 om 02:24

Last Online
    13 december 2018 @ 23:31
    Discussies
    38
    Thanks
    0

Standaard

voor alle reacties (tot dusverre dan he...).

Last Online
    22 december 2013 @ 19:10
    Discussies
    52
    Thanks
    0

Blinzeln

Dat is juist het leuke aan dit forum, en je moet een goede balans in alles vinden dus goede recencie,s en lekker zeveren

Saluti L Diablo
    Little Don of Golden time:guilty[1]

" rispetto per una donna "

Last Online
    13 december 2016 @ 15:09
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard

Waar kan dat dan?Wist niet dat dat kon....
    Ben jij blond :D

Last Online
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard

Ja ik ben het met TT man ook in grote lijnen eens.
    Ook ik ben een van degene die vaak een hoop onzin schrijft.

Een paar weken terug heb ik ook nog geschreven dat er weinig werd geschreven over de dames.
    Maar geen reacties.

De meningsverschillen over diverse onderwerpen (bijvoorbeeld PZC) vind ik wel goed.
    En ik vind dat de meeste zich daar in best gedragen.
    Ook ik ben van mening dat er enkele bij zijn die alleen maar schrijven om te schrijven.
    Zolang de moderators toch nog enkele uren kunnen slapen en af en toe nog naar een FKK club kunnen moet dit gewoon blijven.
    Je bepaalt zelf wat je leest en de rest sla je gewoon over.

Dus meer recensies schrijven over de dames en ook over Mieke en Lellebel,zij moeten ook recenties schrijven of anders alleen reageren in hun eigen rubriek
    Laatst gewijzigd door Willem2; 14 maart 2007 om 00:16

Last Online
    Gisteren @ 22:06
    Discussies
    110
    Thanks
    281

Standaard koppensnellen

Ook wel koppensnellen genoemd. Doe ik met de Telegraaf ook, ik lees wat ik wil lezen en wat ik niet wil lezen, lees ik niet...........
    And in the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.

Last Online
    Discussies
    52
    Thanks
    0

Blinzeln

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen
    ze is absoluut niet blond:D

Saluti L Diablo

Last Online
    Discussies
    52
    Thanks
    0

Reden

Ja ik ben het met TT man ook in grote lijnen eens.
    Ook ik ben een van degene die vaak een hoop onzin schrijft.

Een paar weken terug heb ik ook nog geschreven dat er weinig werd geschreven over de dames.
    Maar geen reacties.

De meningsverschillen over diverse onderwerpen (bijvoorbeeld PZC) vind ik wel goed.
    En ik vind dat de meeste zich daar in best gedragen.
    Ook ik ben van mening dat er enkele bij zijn die alleen maar schrijven om te schrijven.
    Zolang de moderators toch nog enkele uren kunnen slapen en af en toe nog naar een FKK club kunnen moet dit gewoon blijven.
    Je bepaalt zelf wat je leest en de rest sla je gewoon over.

Dus meer recensies schrijven over de dames en ook over Mieke en Lellebel,zij moeten ook recenties schrijven of anders alleen reageren in hun eigen rubriek
    eind van de week gaan we weer flink recencie,s schrijven,over het

Saluti L Diablo

Last Online
    25 januari 2025 @ 10:34
    Discussies
    26
    Thanks
    0

Standaard

Moet je nagaan TTman en dan heb ik nog geeneens meegedaan. Laat ik dat maar eens snel veranderen

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    0

Standaard

Nee ben niet blond,letterlijk dan,schijnbaar figuurlijk wel....
    Ik zie dat mieke inderdaad schrijft over queenies,maar ik werk daar niet en kan daar dus ook niet over schrijven.
    In mijn eigen rubriek alleen?Dus je bedoelt het spreekuurtje?
    Recensie's schrijven,hoe en waar moet ik dat dan doen?Ik werk niet in een club,raam,ik begrijp het echt ff niet meer,zeg me dan gewoon waar ik dan wel alleen mag reageren en vooral waar en hoe ik recensie's moet schrijven??

Last Online
    5 september 2021 @ 09:08
    Discussies
    7
    Thanks
    55

Standaard Beste Lellebel

Als ik even mijn mening mag zeggen: ik vind het heel tof dat je ook op dit forum schrijft. Blijf dat vooral doen. Je hebt ondertussen zelfs je eigen rubriek, dus dat betekent toch wel dat jouw bijdragen gewaardeerd worden.

Maar ik stel ook vast dat de laatste tijd er heel wat discussies op het forum staan, waarbij men elkaar citeert, en dan bijna opzettelijk verkeerd interpreteert, om dan de ander weer uit zijn schulp te halen, enz.

Soms gaat het dan over het feit of iemand een zin op die manier bedoelde, of dat er beter een komma tussen 2 woorden had gestaan, want dan zou dat een andere betekenins hebben. Alsjeblieft zeg.

Ook heb ik de indruk dat bepaalde ijsbeertjes tot midden in de nacht deze discussies blijven voeren, alleen maar om het laatste woord te hebben. Dan staan er in een topic over een bepaalde dame een 20-tal berichten van ijsberen die elkaar zitten te bestoken met zogenaamde humoristische spitsvondigheden. Terwijl anderen de recensies willen lezen en dus constant verder moeten scrollen, om dan te ontdekken dat er geen enkele recente recensie is bijgekomen.

Niet elke post op het forum moet een recensie zijn. Je kunt ook al eens reageren op iemand anders. Hier wordt vooral gebruik van gemaakt in de algemene topics zoals bv. Geile Tijden. Er zijn ook voldoende topics over andere zaken, zoals over pooiers, of de ijsberenkino.

Beste Lellebel, blijf dit forum vooral opluisteren met je interessante bijdragen. Laat je niet meevoeren in nutteloze discussies.

Groeten van Saruman, die als ijsbeer uit zijn winterslaap begint te ontwaken
    Laatst gewijzigd door Willem2; 27 juni 2007 om 02:25

Last Online
    27 januari 2013 @ 21:40
    Discussies
    142
    Thanks
    0

Standaard

Tzja, ik heb dat hele eens gelezen. Je zegt dat hier teveel blabla is. Een beetje klopt dat en daar zijn Big30 en ik d'accord. Het prob is: als het management van dit forum daar ingrijpt, dann zeggen alle, dat we hookers Nr2 zijn en geen tolerantie hebben.

Verder: kijkt eens op andere fora, bvb bij onze Duitse collegas. Op rf en ook op roef zijn ook groote off-topic-bereiken.

Als onze leden wat praten willen dan kunnen ze graag praten, zo lang ze niet de regels van dit forum overtreden. Wie van jullie dat niet lezen mag die moet dat toch ook niet lezen.

Waar is het prob?

grt neukie :wink:
    fan van tolerantie

Last Online
    18 februari 2022 @ 18:11
    Discussies
    169
    Thanks
    0

Daumen hoch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neukie
    Als onze leden wat praten willen dan kunnen ze graag praten, zo lang ze niet de regels van dit forum overtreden. Wie van jullie dat niet lezen mag die moet dat toch ook niet lezen.

Waar is het prob?
    Awel dat vind ik nu eens een terechte opmerking van Neukie! :bLuti_smi

Als iemand zich niet aan bepaalde zaken interesseert, dat hij ze dan helemaal niet leest, maar niet begint te "zagen" dat er volgens hem te veel over iets geschreven wordt!

Anvers :wink:

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    0

Standaard

@ Saruman

Beste Saruman,bedankt voor je heldere en oprechte reactie,hier heb ik wat aan en kan ik iets mee,bedankt!

XXX Lellebel
    Laatst gewijzigd door Willem2; 14 maart 2007 om 15:22

Last Online
    Discussies
    319
    Thanks
    2.611

Standaard

@ Saruman

Beste Saruman,bedankt voor je heldere en oprechte reactie,hier heb ik wat aan en kan ik iets mee,bedankt!

XXX Lellebel
    Beste Lellebel ik kan niet begrijpen dat je aan het bovenstaande van Saruman iets mee kan doen.
    Deze man schrijft zelf dat hij net ontwaakt uit zijn winterslaap (vandaar ook weinig zelf ingebracht aan recenties) en kan dus zich niet storen aan deze onzin van diverse ijsberen waaronder ook ik.
    Wat Rex ook al zei; lees wat je wil en de rest sla je over,dat is nu de kunst.
    Maar jij zit ook in ieder rubriek te reageren en dat is je toch niet gevraagd maar je mag het wel hoor.

Maar als ik dan lees wat je hier boven schrijft dan denk ik meisje schrijf niets nu klinkt het of je steun zoekt.

Ik ben het dan ook met de moderators eens lekker laten gaan geen hook2 worden.
    Maar mischien wel een aantal rubrieken samen voegen of laten vallen door verjaring.

En voor L.D. ja vrijdag een speciale avond voor een aantal van ons in PHG.:green_smi

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    0

Standaard

Beste Lellebel ik kan niet begrijpen dat je aan het bovenstaande van Saruman iets mee kan doen.
    Deze man schrijft zelf dat hij net ontwaakt uit zijn winterslaap (vandaar ook weinig zelf ingebracht aan recenties) en kan dus zich niet storen aan deze onzin van diverse ijsberen waaronder ook ik.
    Wat Rex ook al zei; lees wat je wil en de rest sla je over,dat is nu de kunst.
    Maar jij zit ook in ieder rubriek te reageren en dat is je toch niet gevraagd maar je mag het wel hoor.

Maar als ik dan lees wat je hier boven schrijft dan denk ik meisje schrijf niets nu klinkt het of je steun zoekt.

Ik ben het dan ook met de moderators eens lekker laten gaan geen hook2 worden.
    Maar mischien wel een aantal rubrieken samen voegen of laten vallen door verjaring.

En voor L.D. ja vrijdag een speciale avond voor een aantal van ons in PHG.:green_smi
    Sorry als je die reactie naar saruman verkeerd begrijpt.Ik heb een paar keer gevraagd,waar ik dan mag en kan reageren,omdat er gezegd werd dat ik alleen maar in mijn topic mocht reageren en dat ik recensie's schrijven moest.Daar gaf niet echt iemand een duidelijk antwoord op,maar saruman wel.
    En ik doel dan op dit stukje wat die schreef:

Niet elke post op het forum moet een recensie zijn. Je kunt ook al eens reageren op iemand anders. Hier wordt vooral gebruik van gemaakt in de algemene topics zoals bv. Geile Tijden. Er zijn ook voldoende topics over andere zaken, zoals over pooiers, of de ijsberenkino.

Jij was toch degene die alleen maar antwoordde met ben je blond,op mijn vraag?Ik had echt geen idee meer wat ik wel en niet mocht,dus waar ik wat mocht reageren enz. Ik steun niemand,ik spreek voor mezelf en ik mag dan zeker toch diegene die me een helder antwoord heeft gegeven daarvoor bedanken?Als jij dat ziet als dat ik dan diegene steun in zijn verdere opvattingen,dan is dat jouw visie op mijn reactie naar hem,maar ik doelde alleen op dat ene stukje...

Lellebel(die het nu even helemaal niet meer begrijpt? )
    Laatst gewijzigd door Willem2; 27 juni 2007 om 02:23

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten