Heren graag weer op een normale manier reageren en een discussie voeren.
Aantal berichten weggehaald.
Heren graag weer op een normale manier reageren en een discussie voeren.
Aantal berichten weggehaald.
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche
Ja, anders kondigt Willem2 de noodtoestand aan net zoals Erdogan : http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...tand_af__.html
Het is allemaal al erg genoeg ...
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
pret (20 juli 2016)
Da's een interessante... Een democratie waar de oppositie beter geen weerstand toont op straffe van de toorn van het volk. Waarbij ik maar even gemakshalve aanteken dat 'het volk' waarschijnlijk niet de totale bevolking betreft, maar slechts het deel Erdogan-stemmers.
Never be afraid to laugh at yourself, after all, you could be missing out the joke of the century...
Blijft overeind dat je in de Turkse democratie beter geen oppositie voert, terwijl dat volgens mij nou juist een kenmerk van een democratie is. Als ik het in het Nederlands vertaal dan lees ik: D66, Groen Links en het CDA kunnen beter geen oppositie voeren omdat ze de miljoenen Rutte-aanhangers en overgelopen PVV-aanhangers moeten vrezen die op de Dam in Amsterdam en het Hofplein in Rotterdam rondhangen. Ik weet het niet, maar volgens mij zit er toch een weeffout in de Turkse democratische variant.
Never be afraid to laugh at yourself, after all, you could be missing out the joke of the century...
Ook lekker snugger van die seniele sultan om in het toeristen-hoogseizoen de noodtoestand uit te roepen. De islam tast duidelijk het gezond verstand aan.
J.W.
Keep on Walking.....
pret (21 juli 2016)
Als je leven en je loopbaan je lief is dan is het niet verstandig nu in Turkije al te openlijk tegen Erdogan te zijn. Wat daar nu gebeurt is vrij voorspelbaar, kijk naar wat in andere dictaturen in het verleden gebeurde. Door de noodtoestand af te kondigen is hij formeel zelfs een legale dictator.
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche
Geen pro Erdogan houding -----> betekent gebrandmerkt worden als onderdeel van de 'Gülen organisatie' -----> betekent opgepakt kunnen worden als 'terrorist'-----> betekent bij doorzetten doodstraf (ook dat krijgt hij mogelijk op gang) geëxecuteerd worden.
Ja natuurlijk, ze hebben allemaal Erdogan lief en zijn daarom dan ook volledig pro Erdogan.![]()
Wetende dat inmiddels al meer dan 60.000 man opgepakt zijn (docenten, rechters, ambtenaren, militairen) dat de noodtoestand geldt dat de doodstraf waarschijnlijk ingevoerd gaat worden zou ik nu ook in Turkije pro-Erdogan zijn, ik zou zelfs dat tegen over mijn beste vrienden uitstralen om maar vooral niet verklikt te worden.
Turkse oppositie krijgt inderdaad te maken met de toorn van het beschaafde volk. Ook in Nederland...
Reactie vanaf de door Erdogan-aanhangers bezette pleinen:
1.jpg
Meneer Ozdil is columnist voor het NRC en was gisterenavond te gast bij RTL Late Night en schrijver van onder andere dit stuk over de Turkse complottheorieen.
pret (21 juli 2016)
Tja, zo gaat dat in de moslimcultuur. Een hele tijd geleden al eens in het Vluchtelingendraadje geschreven dat er een grote groep gematigd is (je hebt er geen last van zeg maar), maar zodra de groepsdruk om de hoek komt kijken gaan alle neuzen één kant op en dat is meestal de verkeerde kant.
Verder hoor je van die grote groep ook weinig tot niks als die minderheid weer eens een aanslag pleegt, wie zwijgt stemt toe.
Het is niet dat U niet gewaarschuwd bent...
Het gaat goed met ons!
Dat is wellicht iets te kort door de generaliserende bocht. Ik weet eerlijk gezegd niet of Turkije en de Turkse gemeenschap in Nederland synoniem zijn voor "de moslimcultuur". Wat me opvalt is dat je als Turk in Nederland niet mag integreren op straffe van dodelijke ziektes. Als je als Turk in Nederland (deels) op wilt gaan in de Nederlandse cultuur (whatever that may be), dan ben je een verrader en verdien je de dood. Wellicht kan Pret eens toelichten wat de lol is van het in Nederland wonen voor dit soort sterk Turks-georiënteerde Nederturken?
pret (21 juli 2016)
Het klopt dat meeste Turken moslim zijn maar ze (waaronder mezelf) zijn niet streng gelovig, immers ze drinken alcohol en gaan naar de hoeren.Dat je als Turk niet mag integreren in NL cultuur op straffe van dodelijke ziektes ins onzin, heb geen idee waar je dit vandaan hebt gheaald maar goed. Het probleem van Turken en vast ook van andere allochtenen is botsing van culturen waardoor ze zich nergens thuis voelen. Bijvoorbeeld in NL zal ik altijd de Turk zijn en in TR ben ik altijd de Nederlander. Daarnaast zoals je het zelf ook steld wat is de Nederlands cultuur eigenlijk? Als dit niet al duidelijk is hoe kan men dan integreren?
![]()
@ Hemaworst
Volgens mij is bijv. de Marokkaanse gemeenschap niet veel anders.
Maar je hebt gelijk, denk dat de sjiieten en alawieten voor meer rede vatbaar zijn, daarom ook de onderlinge twisten tussen hen en de soennieten.
Ik heb vroeger nooit iets tegen deze bevolkingsgroepen gehad (maar in Zuid-Limburg is/was daar ook weinig reden toe), maar ja toen wist ik ook nog niets van hun masterplan (dat overigens mede mogelijk gemaakt is door de 'elite', zowel financieel als politiek).
Het gaat goed met ons!
Ik citeer: Nepturk c.q. verrader, ga alsjeblieft dood aan kanker met je hele familie erbij.
Zie hierboven als je niet de tijd hebt genomen even alle posts te scannen.
Wat DE Nederlandse cultuur is, is op zich niet belangrijk. Waar het omgaat is dat je als Turk niet kunt zeggen (ik citeer wederom) "dat je je op-en-top Nederlander bent". Dat is los van de vraag wat dat dan exact voor deze meneer inhoudt. Zeggen dat je Nederlander bent/voelt is blijkbaar voldoende om geëxcommuniceerd te worden door een groep wiens fundamenten nog op Turkse bodem staan.
Los daarvan, mijn oprechte vraag aan jou was: wat houdt dit soort fanatiekere Turken in Nederland? Wat weerhoudt hen er van om in Turkije bij te dragen aan een krachtig Turkije onder Erdogan?
pret (21 juli 2016)
pret (21 juli 2016)