Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 11 van 77 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 275 van 1901

Discussie: Turkije

Last Online
    Vandaag @ 17:01
    Discussies
    43
    Thanks
    1.106

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hemaworst Bekijk bericht
    Het masterplan van Gulen is op de langere termijn wellicht funester dan de korte termijn planning van Erdogan.
    Wat is dit masterplan dan en voor wie is het funester, voor Turkije zelf of voor Europa ?
    Ik heb wel iets gelezen over Gulen, maar kan er niet direct uithalen dat ze een dubbele agenda hebben en wat die dan zou zijn.
    Het gaat goed met ons!

Last Online
    16 januari 2023 @ 08:03
    Discussies
    25
    Thanks
    445

Standaard

Los daarvan, mijn oprechte vraag aan jou was: wat houdt dit soort fanatiekere Turken in Nederland? Wat weerhoudt hen er van om in Turkije bij te dragen aan een krachtig Turkije onder Erdogan?

Blijkbaar is dit, na de vraag twee keer gesteld te hebben, zelfs voor Pret een lastig te beantwoorden vraag. Je zou denken dat als je een land of plek he-le-maal niets vindt, dat je dan naar een plek gaat waar je je wél happy voelt. Maar ik ben wellicht te simplistisch.

Last Online
    Discussies
    25
    Thanks
    445

Standaard

Lees: Complottheorieen.

Strategisch verschil is dat meneer Gülen in de lange adem gelooft. Terwijl Milli Görüs altijd redelijk eerlijk en open is geweest in haar doelstellingen, is de Gülen-beweging gericht op infiltratie. Door langzaam, desnoods in honderd jaar, de toplagen en instituten van een samenleving te infiltreren willen Gülenisten de samenleving islamiseren. Daarbij is het geoorloofd om je naar buiten te toe 'liberaal' op te stellen. Ook in Nederland kun je Gülen-aanhangers en Gülen-media zoals Zaman Vandaag herkennen aan zalvende woorden zoals 'dialoog', 'verbinding', 'tolerantie' en 'dienst' (hizmet). Meestal hebben Gülenisten een gladgeschoren gezicht, dragen ze een net pak en zijn ze gladjes in hun voorkomen, waardoor ze naïeve westerlingen, niet zelden progressieve types, weten in te palmen.

Last Online
    2 augustus 2024 @ 22:56
    Discussies
    8
    Thanks
    39

Standaard

Erdogan is opgegrooiet in Kazimpasa (de Jordaan ook Feijenoord van Istanbul). Een zoo is ook zijn rethoric gebleven orientieert an zulke bevolking. De AKP heeft sinds 2005 de dynamik een de hervorming opgegeven. Aanpassing an de smeerige kemalistische seculaire elite (Die doet niet meer dan raki zuipen, haar privileges plegen een altijk de goude euw van de overvader bezweren).

Gülen-anhangers zijn haardwerkende, beschaafde moslims met een "pietistic profile". Haar netwerk is concurrentie gekommen met een grooiende alleen vertegenwoordiging van de AKP.

Günter Seufert: Is the Fethullah Gülen Movement Overstretching Itself? A Turkish Religious Community as a National and International Player. SWP Research Paper. Stiftung Wissenschaft und Politik. German Institute for International and Security Affairs. 2014
    https://www.swp-berlin.org/fileadmin...4_RP02_srt.pdf

Last Online
    2 augustus 2024 @ 22:56
    Discussies
    8
    Thanks
    39

Standaard

"Auf einem Seil kann es keine zwei Akrobaten geben" ... "Ich mach dich fertig!"

"Aaaachtung, sie fallen auf uns!"

Last Online
    Discussies
    43
    Thanks
    1.106

Standaard

@ Hemaworst

Ok, als je in complottheorieën gelooft... (overigens geen 'beschuldiging' naar jou toe)
    Ikzelf sta dan wel bekend op dit forum een alu-hoedje te zijn, maar ik kan heus wel voor mezelf denken.
    Zoals zo vaak zal de waarheid wel ergens in het midden liggen, maar als iemand 5 jaar geleden had gezegd (en het is gezegd) wat er zich nu allemaal afspeelt in en rondom Turkije dan zou ie voor gek versleten zijn.
    Er zijn dus veel complottheorieën, maar enkele benaderen de realiteit toch griezelig echt.
    Het gaat goed met ons!

Last Online
    Vandaag @ 15:41
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toulouse-Lautrec Bekijk bericht
    Gelukkig maar, dan ben je voorlopig veilig. Maar pas op! Niet teveel overdrijven, dat valt op en wekt argwaan....
    Een hele geruststelling dat je toch een beetje gevoel voor humor hebt.

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Los daarvan, mijn oprechte vraag aan jou was: wat houdt dit soort fanatiekere Turken in Nederland? Wat weerhoudt hen er van om in Turkije bij te dragen aan een krachtig Turkije onder Erdogan?

Blijkbaar is dit, na de vraag twee keer gesteld te hebben, zelfs voor Pret een lastig te beantwoorden vraag. Je zou denken dat als je een land of plek he-le-maal niets vindt, dat je dan naar een plek gaat waar je je wél happy voelt. Maar ik ben wellicht te simplistisch.
    Aangezien ik me niet tot die groep bereken, is het inderdaad lastig daar een antwoord op te geven. Het heeft ongetwijfeld met cultuurbotsing te maken. Zie mijn eerdere antwoord op je vragen.

Last Online
    Vandaag @ 15:05
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    20 september 2024 @ 18:14
    Discussies
    713
    Thanks
    5.020

Standaard

ook bij mij is de noodtoestand uitgeroepen

FB_IMG_1469097208021.jpg
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

doe wat je moet doen.

voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

genoeggezwetsnueersteenkouweklets

Last Online
    Discussies
    25
    Thanks
    445

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    @ Hemaworst

Ok, als je in complottheorieën gelooft... (overigens geen 'beschuldiging' naar jou toe).
    Nee, ik geloof niet zo snel in complottheorieen. Ik verwees slechts naar een column waarin de lange termijnplanning van Gulen (waar jij naar vroeg) in het kort werd toegelicht.
    Never be afraid to laugh at yourself, after all, you could be missing out the joke of the century...

Last Online
    Discussies
    43
    Thanks
    1.106

Standaard

Dat bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen, dus dat ik weet dat jij niet zo van de complottheorieën bent.
    En nog bedankt voor je reactie, weer wat wijzer geworden.
    Het gaat goed met ons!

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Hierbij een wikileaks gelekte email van de producer BBC World welke gestuurd is naar alevieten in TR. De inhoud van de email spreekt voor zich en behoeft geen commentaar.

image.jpg

Last Online
    Discussies
    25
    Thanks
    445

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Hierbij een wikileaks gelekte email van de producer BBC World welke gestuurd is naar alevieten in TR.
    Dat zou mij bevreemden (er vanuit gaande dat je doelt op de AKP email database die recentelijk op Wikileaks is gepubliceerd). De verzenddatum van de mail ligt namelijk na de publicatiedatum van het AKP bestand. Dat bestand is geen dynamisch bestand dat ook na publicatiedatum wordt geupdate, maar een fixed dump. Verder komen de emails op Wikileaks van "akparti.org.tr", niet van een mogelijke alevieten verzendlijst. Last but not least, op Google vind ik de afbeelding alleen op Turkse websites en lijkt het er sterk op dat de geboorte van dit document ergens op een Turkse computer heeft plaats gevonden, mede gelet op het krakkemikkige Engelse taalgebruik.

15. Onderstaande leden hebben Hemaworst bedankt voor deze bijdrage:

pret (23 juli 2016)

Last Online
    Vandaag @ 13:50
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Hierbij een wikileaks gelekte email van de producer BBC World welke gestuurd is naar alevieten in TR. De inhoud van de email spreekt voor zich en behoeft geen commentaar.

image.jpg
    Je zou het juist wel moeten becommentariëren want anders begrijpen we je helemaal niet meer. Het is immers zo enorm tegenstrijdig wanneer je in een aantal posts aangeeft dat het 'Gulen virus' wijd verspreid is in de Turkse maatschappij (oftewel dat Erdogan veel tegenstanders heeft) en nu een bericht plaats dat insinueert dat het Turks volk zich als één man achter Erdogan schaart. Wat is het nou?

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Dat zou mij bevreemden (er vanuit gaande dat je doelt op de AKP email database die recentelijk op Wikileaks is gepubliceerd). De verzenddatum van de mail ligt namelijk na de publicatiedatum van het AKP bestand. Dat bestand is geen dynamisch bestand dat ook na publicatiedatum wordt geupdate, maar een fixed dump. Verder komen de emails op Wikileaks van "akparti.org.tr", niet van een mogelijke alevieten verzendlijst. Last but not least, op Google vind ik de afbeelding alleen op Turkse websites en lijkt het er sterk op dat de geboorte van dit document ergens op een Turkse computer heeft plaats gevonden, mede gelet op het krakkemikkige Engelse taalgebruik.
    Klopt dat de bron Turks is en wellicht niet afkomstig van Wikileaks. Ik ging er onterecht vanuit dat het van hun afkomstig was, aangezien zij voornamelijk e-mails lekken. Mogelijk is het gelekt door de ontvangers van de e-mails. Om deze reden zijn ook vast de email adressen van de ontvangers gecensureerd. Anyway, neemt niet weg dat de email nep is, anders zou het niet op verscheidene Turkse bronnen vermeld zijn. Mijn Engels is niet zo goed, dus kan ik de krakkemikkige Engels niet beoordelen. Ach ook al beheers je een bepaalde taal (zeer) goed dan nog kan krakkemikkige taal gebruik voorkomen. Dat zien we ook regelmatig in de media en zelfs op dit forum terug. Aanvullend op mijn bericht de email schijnt naast alevieten ook gestuurd te zijn naar journalisten die eventueel kritiek willen leveren aan het beleid van de Turkse regering.

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Je zou het juist wel moeten becommentariëren want anders begrijpen we je helemaal niet meer. Het is immers zo enorm tegenstrijdig wanneer je in een aantal posts aangeeft dat het 'Gulen virus' wijd verspreid is in de Turkse maatschappij (oftewel dat Erdogan veel tegenstanders heeft) en nu een bericht plaats dat insinueert dat het Turks volk zich als één man achter Erdogan schaart. Wat is het nou?
    Het Turkse volk staat achter Erdogen. Natuurlijk heeft hij ook tegenstanders, maar sinds de mislukte coup heeft hij veel steun vergaard. De coup is direct veroorzaakt door de Gulen beweging. Echter het bericht van de BBC email geeft aan dat er meer hogere machten dan Gulen achter de coup zitten. Ze willen TR destabiliseren wat maar niet lukt. Denk ook aan Gezi toestanden, aanslagen in onder meer Ankara en Istanboel.

Last Online
    15 september 2017 @ 07:17
    Discussies
    93
    Thanks
    240

Standaard

Het Turkse volk staat achter Erdogen.
    Ik lees vandaag toch weer ander dingen in de krant...

---------------------------------------------------------------------------
    'Ik ga weg, weg uit dit Turkije'

Getuigenissen na de zuiveringen

De massale zuiveringen die president Erdogan na de mislukte coup doorvoert, zaaien angst onder gewone Turken. Slechts een enkeling durft nog iets te zeggen. 'Ik mag niet bang zijn.'

Bron: VK
    --------------------------------------------------------------------------

Last Online
    Vandaag @ 16:48
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Erdogan zal zeker steun hebben onder de Turkse bevolking, hoe groot en oprecht blijft de vraag.

Hier word je niet vrolijk van:

Heksenjacht op Nederturken

De intimidatie en bedreiging van Nederturken verspreiden zich als een olievlek over het land. Nieuw dieptepunt is een oproep van Turkse ondernemers in Arnhem om de stad te zuiveren van Gülen-aanhangers.
    http://www.ad.nl/buitenland/heksenja...rken~a935f875/

Dat Gulen een tegenstander is van Erdogan is helder en dat hij nu alles aangrijpt zijn tegenstanders " een kopje kleiner te maken ook".
    Maar wat voor bewijzen zijn er waaruit de betrokkenheid van Gulen achter de coup blijkt?
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Gisteren @ 11:53
    Discussies
    87
    Thanks
    2.461

Standaard

Het valt me op dat er wederom met meerdere maten gemeten wordt in dit nare land. Preventieve huisbezoeken door politiw bij mensen die geen vreugdedans doen als ze een AZC krijgen en het tolereren van bedreigingen door supporters van dictatuur. 'minder minder' wordt alleen vervolgd als het tegen aanhangers van godsdienst van vrede gericht is...bizar maar waar...

al met al kunnen we ook vaststellen dat bepaalde voorstellingen regionaal en cultureel gebonden zijn. Het 'democratie' wordt, zoals ik de afgelopen week geleerd heb, in bepaalde regionen gezien als zijnde; wie wint, beslist. De rechten van anderen zijn niet meer belangrijk. Hij (in zulk soort landen zullen ze geen 'zij' kiezen) staat boven de wet en heeft als hoofdtaak de joelenden menigte te moeten sturen. En dat lukt het beste als je vijanden hebt.

In andere landen heeft men een andere kijk op het fenomeen 'democratie'. Helaas heeft de medelander deze les nog niet geleerd. Net zoals de taalachterstand loopt de medelander in deze ook mijlenver achter de feiten aan. En, volgens goed islamitisch gebruik, worden de steentijd ideeen met (verbaal) geweld opgedrongen. Tot op heden komt men daarmee weg..... ik zie het ijs echter steeds dunner worden voor onze draaikonten...
    Een uurtje is ook maar een uur...

22. Onderstaande 2 leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

Limburger (24 juli 2016),sofaking (23 juli 2016)

Last Online
    30 maart 2025 @ 13:37
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Het 'democratie' wordt, zoals ik de afgelopen week geleerd heb, in bepaalde regionen gezien als zijnde; wie wint, beslist.
    Terwijl de mate van democratie toch echt gemeten word door de hoeveelheid ruimte die er is om zonder angst voor represailles oppositie te voeren tegen het bewind dat de laatste verkiezingen gewonnen heeft.

J.W.
    Keep on Walking.....

Last Online
    Discussies
    93
    Thanks
    240

Standaard

Brand gesticht bij pand Turkse stichting in Apeldoorn

Bij het pand van een Turkse stichting in Apeldoorn is in de nacht van zondag op maandag brand gesticht. Het vuur bleef beperkt tot de voordeur en raamkozijnen. Niemand raakte gewond. Vorige week was het ook al raak. Toen werd er brand gesticht bij een Turkse vereniging in Deventer.

In Apeldoorn gaat het om een gebouw waarin de Unie van Betrokken Ouders (UVBO) is gehuisvest. Dit is een stichting van hoogopgeleide Turken die zich onder meer inzetten ter voorkoming van radicalisering. De stichting zou gelieerd zijn aan oud-imam Fethullah Gülen, de man die volgens de Turkse president Erdogan de aanstichter is van de mislukte coup van anderhalve week geleden.

Op beelden die met een bewakingscamera zijn gemaakt zijn twee mannen te zien die bij het pand bezig zijn. Nadat een steekvlam oplicht, rennen ze weg.

Deventer

In Deventer is in de nacht van vrijdag op zaterdag eveneens brand gesticht bij een Turkse organisatie die in verband wordt gebracht met Gülen. Het gaat om een religieus verenigingsgebouw. Buurtbewoners grepen snel in waardoor de schade beperkt bleef.

Gülen, een oud-imam die is uitgeweken naar de Amerikaanse staat Pennsylvania, ontkent elke vorm van betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep. Ondertussen is de Turkse president een klopjacht begonnen naar aanhangers van de oud-imam. Het onderwijs, justitie, het leger en de politie in Turkije zijn 'gezuiverd' van Gülen-aanhangers.

Ook in Nederland zorgt de tweedeling tussen aanhangers van Gülen en Erdogan voor spanningen. De organisatie van het verenigingsgebouw in Deventer beschuldigt aanhangers van Erdogan ervan achter de brand te zitten. De organisatie van de Turkse stichting in Apeldoorn heeft nog geen schuldige aangewezen.

Honderden Turken verzamelden zich in de nacht van de mislukte coup bij het Turkse consulaat in Deventer om hun steun uit te spreken voor de president. Ook in andere steden, waaronder Rotterdam, werden massale steunbetuigingen aan het adres van Erdogan georganiseerd.

Ernstig bedreigd

Vorige week vertelden Gülen-aanhangers in Nederland in de Volkskrant dat ze ernstig worden bedreigd. Op internet circuleren zwarte lijsten van Turks-Nederlandse bedrijven die zouden moeten worden geboycot omdat de eigenaren met Gülen zouden sympathiseren.

Bij een Turks-Nederlandse ondernemer is afgelopen weekend de deur van zijn huis geforceerd. Met een mes is zijn naam in de deur gekerfd en de mededeling: wij weten dat je hier woont. 'Hij wil niet dat zijn woonplaats in de krant komt', zegt hoofdredacteur Mehmet Cerit van de krant Zaman Vandaag, uit het Gülenkamp. Er zijn naar schatting een paar duizend openlijke Gülen-aanhangers in Nederland.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...oorn~a4345963/

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Coupplegers in paniek op WhatsApp

De coupplegers in Turkije dachten in eerste instantie dat alles goed ging, maar hadden geen rekening gehouden met mensenmassa's die de straat op gingen, of andere tv-stations dan de staatstelevisie. Dat blijkt uit WhatsApp-gesprekken die de website Bellingcat heeft vertaald. De berichten zijn van hogere Turkse militairen, die op de avond van vrijdag 15 juli een belangrijke rol in de couppoging hadden. Zij maakten die avond rond kwart over negen een WhatsApp-groep aan. De telefoon van één van de officieren werd in beslag genomen, en de teksten werden op onder meer Twitter geplaatst.

Coupplegers vast in verkeer

De coupplegers leken slecht voorbereid: voordat de poging was begonnen, stonden er al militaire voertuigen vast in het Turkse verkeer. Ook moesten er terwijl de poging al in volle gang was, nog telefoonnummers uitgewisseld worden. Later werd er om mensen met technische kennis gevraagd om tv-uitzendingen plat te leggen. Tot elf uur 's avonds lijkt alles min of meer volgens plan te verlopen: er worden steeds meer 'strategische' plekken genoemd die zijn ingenomen, zoals de brug over de Bosporus. Sommige politiekorpsen hebben gezegd mee te willen werken. De staats-tv is overgenomen. Maar er zijn ook tegenvallers, de generaal van één van de legers die niet meedeed aan de coup, is niet opgepakt.

Paniek

Een uur later ontstaan de problemen: de eerste aanhangers van Erdogan gaan de straat op. De coupplegers lijken er dan pas achter te komen dat er nog meer tv-zenders zijn, die nog in de lucht zijn. „Alle zenders moeten uit de lucht worden gehaald", wordt er in het groepsgesprek gezegd. Maar het is dan al te laat: rond half 1 geeft Erdogan zelf via zijn telefoon een verklaring op de tv en gaan er complete massa's de straat op. Dan ontstaat er paniek in de WhatsApp-groep. Het optreden van Erdogan wordt niet in de groep besproken, maar overal vragen troepen om versterking. „Er is hier echt een enorme mensenmassa." „Kunnen er gepantserde wagens worden gestuurd?" „Met spoed versterking nodig, de massa probeert de tanks tegen te houden."

'Vernietig ze'

De gesprekken worden dan ook agressiever. „Twijfel niet, sla ze terug. Vernietig ze, verbrand ze, geef niet toe. (...) We gaan door tot de laatste druppel bloed." Rond 1 uur melden de eerste troepen dat ze zich terugtrekken. In de ochtend zien ook de echte hardliners het niet meer zitten. De laatste berichten: „Het is aan jou of je wilt vluchten of niet. Ik sluit deze groep, verwijder de berichten."

Bron: metronieuws

Last Online
    Discussies
    93
    Thanks
    240

Standaard

Woede in Kamer om uitlatingen Turkse ambassadeur

Partijen in de Tweede Kamer reageren in duidelijke bewoordingen afwijzend op de uitspraak van de Turkse ambassadeur in Nederland dat Turkije zal verzoeken Gülen-verwante organisaties aan te pakken.

De ambassadeur, Sadik Arslan, zei maandag tegen de NOS dat Turkije de beweging van Fethullah Gülen beschouwt als terroristische organisatie. De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft al meermaals aangegeven zeker te weten dat de beweging achter de recente couppoging zit.

Arslan vergelijkt Gülen met Islamitische Staat. "De aanhangers daarvan worden ook gepakt", zei hij. Volgens hem zijn er in Nederland aan Gülen gelieerde scholen. Daarmee wordt een beweging met "duistere plannen" door Nederland gefinancierd, stelt hij.

VVD-Kamerlid Han ten Broeke reageert fel. "Kans op uitlevering van wie dan ook aan Turkije is 0,0 en dat hebben ze aan zichzelf te wijten", stelt hij. "Zolang Turkije de rechtstaat negeert en geen normale procesgang kan garanderen, kunnen wij dergelijke verzoeken negeren."

Belachelijk
    Ook D66, CDA en PVV nemen afstand van de uitlatingen van Arslan. "Belachelijke en ongepaste oproep die de spanningen in Nederland alleen maar zullen aanwakkeren", aldus D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma.

"Het regime van Erdogan moet onmiddellijk stoppen met de heksenjacht die nu gaande is en die vooral ook niet exporteren naar Nederland."

Raymond Knops (CDA): "Alsof Turkije zelf zo geweldig bezig is. Wij strijden samen met Turkije tegen terrorisme. Daar steken we de hand uit. Maar dit is een binnenlands probleem waar zij al denken te weten wie de daders zijn", stelt hij.

"Dan zullen ze zelf met bewijzen moeten komen. En ze moeten laten zien dat ze de rechtsstaat overeind willen houden."

PVV-Kamerlid Raymond de Roon laat weten dat er geen sprake van kan zijn dat Nederland steun verleent aan "de zuiveringen" die het "islamo-fascistische regime" van Erdogan momenteel uitvoert.

Heksenjacht
    Volgens Ten Broeke is "de heksenjacht op Gülen" geen zaak van Nederland. "Wat wel onze zaak is, is de brandstichting, massale intimidatie en de heksenjacht die Nederturken hier op hun geweten hebben."

Ten Broeke wijst de ambassadeur erop dat hij beter zijn medewerking kan verlenen aan de uitvoering van een verzoek van VVD en SP om onderzoek te doen naar "de lange arm van Ankara in Nederland".

"Zolang er nog Nederturken arm in arm lopen met fondsenwervers van Hamas en de gebaren van de Moslimbroederschap maken, hebben wij in Nederland zelf een probleem met lui die onze westerse, vrije samenleving onderuit willen halen."

http://www.nu.nl/politiek/4298463/wo...bassadeur.html

Last Online
    31 maart 2025 @ 23:30
    Discussies
    361
    Thanks
    5.169

Standaard

Een opvallend interview van Erdogan met ARD, live uitgezonden op het gros van de zenders in Turkije...Dixit ARD werden er geen nö-go´s gesignaleerd qua vraagstellingen, opmerkelijk doch alla..De inhoud zelve was relatief schrijnend te noemen: "het volk" wil de doodstraf herinvoeren en dan dient de regering te luisteren (dat lijkt me toch behoorlijk van de pot gerukt), bovendien gaf Erdogan fijntjes mee dat Turkije zich aan ALLE afspraken houdt betreffende de vluchtelingencrisis, doch betwijfelt of Europa dat doet/zal doen (lichtjes opmerkelijk te noemen)...Voor toeristen die gaarne op de voorhene Bosphorusbrug een foto nemen, daar komt een nieuwe naamplakket te aanschouwen, namelijk " de Martelaren van 15 juli-brug " ter ere van de gesneuvelde helden die de zogezegde coup afwendden...schrijnend en een slag in het gezicht van wat ooit eventueel een land met allure was...

Het lijkt er erg stellig op de er nog een versnelling op 2 wordt bijgeschroefd richting totaal totalitaire dictatuur van een despoot zonder enig mededogen voor dissonante stemmen, een zelden geziene zelfverheerlijking die als deeltjesversneller voor strijd anywhere zal dienen...
    "... two roads diverged in a wood, and i- i took the one less traveled by,
    and that has made all the difference."
    r. frost

Pagina 11 van 77 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten