Hoi bezoeker!

Het lijkt erop dat je het IJsberenforum wel leuk vindt, maar je hebt nog geen account aangemaakt. Waarom neem je niet een minuut de tijd om je te registreren? Als je een account aangemaakt hebt, kun je alle berichten van het forum lezen, zelf berichten posten, chatten met mede-ijsberen en vrijkaarten winnen met tombola's, Eredivisie/EK/WK-pool, Tour de France-spel en nog veel meer! Registreer je nu!

Heb je al een account? Log dan rechtsboven in, zodat deze melding verdwijnt.

Pagina 24 van 77 EersteEerste ... 142021222324252627283474 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 576 t/m 600 van 1901

Discussie: Turkije

Last Online
    20 september 2024 @ 18:14
    Discussies
    713
    Thanks
    5.020

Standaard

1 kut is sterker dan 10 paarden.

doe wat je moet doen.

voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

genoeggezwetsnueersteenkouweklets

2. Onderstaande leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 2 augustus 2018)

Last Online
    2 november 2024 @ 15:50
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Nee Willem, geloofsvrijheid is nooit een probleem geweest in TR. De genoemde predikant is beschuldigd met steun aan terreurorganisaties.
    https://www.hln.be/showbizz/celebrit...hten~ab1de246/

Het gaat niet goed met de persvrijheid in Turkije. Veel nieuwsagentschappen zijn in staatshanden en andere nieuwsorganen doen noodgedwongen aan zelfcensuur. Zo moest ook een beeld van Selena Gomez er op een absurde manier aan geloven.
    ....
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

4. Onderstaande leden hebben sofaking bedankt voor deze bijdrage:

Limburger ( 8 augustus 2018)

Last Online
    Vandaag @ 17:01
    Discussies
    128
    Thanks
    16.300

Standaard

Zoek de verschillen...….

Groet, schoolmeester.

Last Online
    31 maart 2025 @ 18:47
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

Dit soort censuur is nog nooit door de Turkse staat opgelegd. Het is zelfcensuur, vanwege twee redenen. De meeste Turken willen niks te maken hebben met een andere religie dan die van henzelf. Zij zullen bijvoorbeeld nooit een religieus gebouw van een andere religie naar binnen gaan. Ook niet als toerist. Omdat ze vinden dat ze dan een zonde begaan. Een klein deel van hen vindt dat als ze naar een symbool van een andere religie kijken, ze al een zonde begaan. Om die Turken geen slecht gevoel te bezorgen, passen sommige televisiezenders en sommige kranten zelfcensuur toe. Vooral ook als een eindredacteur zelf bang is om naar een symbool van een andere religie te kijken.

Er wordt door alle Turkse media op echt hele grote schaal geslijmd bij buitenlandse sporters, acteurs, zangers, dj's, sommige buitenlandse politici, etc., vaak met gratis reclame voor die personen. Ook geven alle Turkse media hele hoge geldbedragen aan die personen om even te zeggen dat ze van Turkije en van Turken houden. Bijna alle Turken denken daardoor dat die personen een soort halfgoden zijn. Ze zeggen vaak tegen elkaar dat ze het jammer vinden dat een bepaalde idool van ze geen moslim is. Dus ook om de adoratie van die personen door de Turken in stand te houden worden religieuze symbolen van andere religies gecensureerd.

7. Onderstaande leden hebben Partycrasher bedankt voor deze bijdrage:

pret ( 2 augustus 2018)

Last Online
    Vandaag @ 13:55
    Discussies
    18
    Thanks
    5.989

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Partycrasher Bekijk bericht
    Dit soort censuur is nog nooit door de Turkse staat opgelegd. Het is zelfcensuur, vanwege twee redenen. De meeste Turken willen niks te maken hebben met een andere religie dan die van henzelf. Zij zullen bijvoorbeeld nooit een religieus gebouw van een andere religie naar binnen gaan. Ook niet als toerist. Omdat ze vinden dat ze dan een zonde begaan. Een klein deel van hen vindt dat als ze naar een symbool van een andere religie kijken, ze al een zonde begaan. Om die Turken geen slecht gevoel te bezorgen, passen sommige televisiezenders en sommige kranten zelfcensuur toe. Vooral ook als een eindredacteur zelf bang is om naar een symbool van een andere religie te kijken.

Er wordt door alle Turkse media op echt hele grote schaal geslijmd bij buitenlandse sporters, acteurs, zangers, dj's, sommige buitenlandse politici, etc., vaak met gratis reclame voor die personen. Ook geven alle Turkse media hele hoge geldbedragen aan die personen om even te zeggen dat ze van Turkije en van Turken houden. Bijna alle Turken denken daardoor dat die personen een soort halfgoden zijn. Ze zeggen vaak tegen elkaar dat ze het jammer vinden dat een bepaalde idool van ze geen moslim is. Dus ook om de adoratie van die personen door de Turken in stand te houden worden religieuze symbolen van andere religies gecensureerd.

Dank voor de duidelijke uitleg PC!
    Alleen...het feit dat ik dit nu zeg doet mij vermoeden dat ik nu een zonnesteek heb!

Last Online
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meme Moo Bekijk bericht
    Dank voor de duidelijke uitleg PC!
    Alleen...het feit dat ik dit nu zeg doet mij vermoeden dat ik nu een zonnesteek heb!
    Ik vertel graag over onderwerpen waar ik veel feitenkennis van heb. Ik daag ook altijd degenen uit die het tegendeel beweren van wat ik zeg. Nederland en Turkije spelen onder één hoedje. Laat je door niemand iets anders wijsmaken.

Last Online
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

Ik wil even voor de duidelijkheid zeggen dat ik in dit soort topics altijd serieus ben.

11. Onderstaande leden hebben Partycrasher bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V ( 3 augustus 2018)

Last Online
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

Na het teruglezen van bericht #579 kan ik me heel goed voorstellen dat sommigen kunnen denken dat het grappig bedoeld is. Omdat het allemaal heel erg raar is. Maar het is allemaal waar. En Turkije is bij lange na niet uniek met alles wat in dat bericht beschreven staat. Het geldt voor bijna elk land. In Nederland heb je ook veel religieuzen die fanatieker dan de rest zijn. De meeste media willen hen niet voor het hoofd stoten. Want waarom zou je? En alle Nederlandse media slijmen net zoveel als alle Turkse media bij de groepen die ik opnoemde in dat bericht. En ook zij betalen heel veel geld aan die personen.

Last Online
    Gisteren @ 19:47
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Discussies
    128
    Thanks
    12.579

Standaard

In Nederland heb je ook veel religieuzen die fanatieker dan de rest zijn. De meeste media willen hen niet voor het hoofd stoten. Want waarom zou je? En alle Nederlandse media slijmen net zoveel als alle Turkse media bij de groepen die ik opnoemde in dat bericht. En ook zij betalen heel veel geld aan die personen.
    De zogeheten tafelgasten bij DWDD, Jinek, haar Marokkaanse troela opvolgster en andere voorgeprogrammeerde media... ?
    En Garde

Last Online
    Discussies
    128
    Thanks
    12.579

Standaard

Ps ik ben ook serieus in dit soort topics (ben eigenlijk altijd serieus) alleen dat ik om 04.40 reageer komt in dit geval doordat ik niet kan slapen door de warmte. En dat is ook de schuld van de moslims en Erdogans. En Partycrasher weet waarom !
    En Garde

Last Online
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    De zogeheten tafelgasten bij DWDD, Jinek, haar Marokkaanse troela opvolgster en andere voorgeprogrammeerde media... ?
    Nee, met 'religieuzen in Nederland' heb ik het altijd over rasechte Nederlandse religieuzen.

Last Online
    Discussies
    128
    Thanks
    12.579

Standaard

Nee, met 'religieuzen in Nederland' heb ik het altijd over rasechte Nederlandse religieuzen.
    Ik noemde de tafelgasten bij die programma’s. Niets over hun achtergrond. Maar rasechte Nederlandse religieuzen zie je daar inderdaad niet vaak. Waar wel?
    En Garde

Last Online
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Ik noemde de tafelgasten bij die programma’s. Niets over hun achtergrond. Maar rasechte Nederlandse religieuzen zie je daar inderdaad niet vaak. Waar wel?
    Nederlandse religieuzen komen niet graag op tv. Het zijn allemaal de nep-religieuzen van de EO en politieke partijen die altijd op tv te zien zijn.

Last Online
    4 november 2022 @ 16:37
    Discussies
    66
    Thanks
    933

Standaard

Is de Turkse lira reddeloos verloren?

De waardedaling van de Turkse munt is deze week in een stroomversnelling terecht gekomen. Als de centrale bank niet snel en doortastend optreedt, zijn de gevolgen straks niet te overzien.

Vicieuze cirkel

De waarde van de lira wordt al jarenlang uitgehold door de hoge inflatie. In de afgelopen maanden is de inflatie omhoog geschoten van iets meer dan 10% naar bijna 16%. Die flinke stijging is voor een deel een gevolg van de waardedaling van de lira. Naarmate de Turkse overheid langer wacht met ingrijpen, wordt het steeds lastiger om de vicieuze cirkel van een dalende lira en een stijgende inflatie te doorbreken. De onlangs herkozen premier Recep Tayyip Erdogan is echter uitgesproken tegenstander van de renteverhogingen waarmee centrale banken proberen om de inflatie onder controle te houden. In zijn ogen zet de stijgende rente te veel een rem op de economische groei.

https://www.telegraaf.nl/financieel/...eloos-verloren

Last Online
    Vandaag @ 15:41
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Zoals altijd heeft Erdogan wederom gelijk. Het niet verhogen van de rente kan op korte termijn pijn doen, maar op de lange termijn kun je de vruchten ervan plukken.

Last Online
    30 maart 2025 @ 13:37
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    ... maar op de lange termijn kun je de vruchten ervan plukken.
    Turken zijn veel te lui om vruchten te plukken. Die trekken liever naar Europa om uit de sociale zekerheid de vruchten gevoerd te krijgen die door anderen geplukt zijn. Vruchten plukken is voor sukkels en voor mensen met enig gevoel van eigenwaarde.

J.W.
    Keep on Walking.....

21. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (13 augustus 2018)

Last Online
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

Bijna elke Turk zegt dat alle berichten over de armoede die in Turkije heerst verzonnen zijn. Ze zeggen bijna allemaal dat Turkije de beste wegen ter wereld gekregen heeft in de afgelopen 15 jaar. En dat Turkije de mooiste bruggen ter wereld heeft gekregen in de afgelopen 15 jaar. En dat Turkije in de afgelopen 15 jaar ook hele mooie kantoorgebouwen gekregen heeft. En dat Turkije in de afgelopen 15 jaar de modernste ziekenhuizen ter wereld heeft gekregen. En dat de Turkse politie als enige ter wereld wél rechtvaardig is. En dat Turkije de meest luxueuze hotels ter wereld heeft. Bijna elke Turk zegt ook dat Turkije op dit moment het beste land ter wereld is om te wonen.

Je lacht je soms echt kapot met ze.

Last Online
    Vandaag @ 15:05
    Discussies
    4648
    Thanks
    46

Standaard

Bijna elke Turk zegt dat alle berichten over de armoede die in Turkije heerst verzonnen zijn. Ze zeggen bijna allemaal dat Turkije de beste wegen ter wereld gekregen heeft in de afgelopen 15 jaar. En dat Turkije de mooiste bruggen ter wereld heeft gekregen in de afgelopen 15 jaar. En dat Turkije in de afgelopen 15 jaar ook hele mooie kantoorgebouwen gekregen heeft. En dat Turkije in de afgelopen 15 jaar de modernste ziekenhuizen ter wereld heeft gekregen. En dat de Turkse politie als enige ter wereld wél rechtvaardig is. En dat Turkije de meest luxueuze hotels ter wereld heeft. Bijna elke Turk zegt ook dat Turkije op dit moment het beste land ter wereld is om te wonen.

Je lacht je soms echt kapot met ze.
    Moet je nagaan hoe het daarvoor was
    Veel Turken blijven achter Erdogan staan omdat er veel verbeterd is ten opzichte van de militaire regimes die daarvoor waren.
    Echter ze zien niet in dat Erdogan al een tijdje bezig is als een dictator(tje) met alle nadelige gevolgen.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Vandaag @ 16:48
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Vandaag @ 03:14
    Discussies
    56
    Thanks
    4.610

Standaard

Ik had vorige week dus een lening in turkse lira moeten afsluiten (en die in euro's laten uitkeren), dan kon ik nu iedere dag feesten ;-)

Last Online
    Vandaag @ 15:41
    Discussies
    322
    Thanks
    18.925

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Ik had vorige week dus een lening in turkse lira moeten afsluiten (en die in euro's laten uitkeren), dan kon ik nu iedere dag feesten ;-)
    De Turkse lira zal wel weer sterker worden. Dus wie slim is, zou nu lira's moeten kopen.

Last Online
    Discussies
    27
    Thanks
    2.944

Standaard

De Turkse regering gaat gratis advies van mij krijgen:

Ze moeten het aantal onschuldig in de gevangenis zittende Turken opschroeven tot 80% van de bevolking. Zo sparen ze heel veel geld uit aan lonen die ze moeten betalen. Al dat geld kunnen ze dan besteden om de Turkse lira te redden. Er is echt geen andere mogelijkheid dan dat. Extra gevangenissen hoeven ze niet te bouwen. Ze moeten iedereen gewoon in de bestaande gevangenissen stoppen. Als de gevangenissen echt geen enkele gevangene meer kunnen huisvesten, dan moeten ze de rest naar Noord-Cyprus verschepen. Dat moet dan een openluchtgevangenis worden. Alle Turken die er al wonen moeten uit solidariteit met de nieuwe gevangenen zelf ook buiten gaan wonen voortaan. De huizen worden allemaal verzegeld, zodat ze niet gekraakt kunnen worden. Mocht een huis toch door een gevangene gekraakt worden, dan krijgt hij/zij de doodstraf, uit te voeren op de dag van betrapping. Als een huis gekraakt wordt door de laatste bewoner van dat huis, zal de doodstraf een week later uitgevoerd worden. In de tussentijd moet hij/zij dan in een van de gesloten gevangenissen in Noord-Cyprus gestopt worden. De bestaande gevangenen daar blijven gewoon zitten waar ze zitten totdat hun straf erop zit. Daarna moeten ze ook buiten gaan wonen.

Ik hoop dat de Turkse regering mijn advies gaat opvolgen. Want het zou jammer zijn als het Turkse Rijk niet opnieuw opgebouwd kan worden.

Last Online
    Vandaag @ 16:19
    Discussies
    34
    Thanks
    5.290

Standaard

Laat AtaTurk het niet horen !!

Moet ie nog een keer aan de bak....

Last Online
    4 november 2022 @ 16:37
    Discussies
    66
    Thanks
    933

Standaard

Turkish Lawyers Seek Arrest of US Service Members on Incirlik Air Base

A group of pro-government lawyers in Turkey have filed charges against several U.S. officers associated with Incirlik Air Base, seeking their arrest for alleged ties to terrorist groups.

The lawyers are seeking a temporarily halt to all flights leaving the base and access to execute a search warrant, according to court papers filed last week by the Association for Social Justice and Aid. The group is a well-known, non-governmental organization made up of backers of Turkish President Recep Tayyip Erdogan.

https://www.military.com/daily-news/...-air-base.html

binnenkort televisie beelden van Turkse militairen die op bevel van de rechter een NATO basis bestormen om Amerikanen in de bak te gooien? en gaat Trump dat dan met geweld vergelden?

Last Online
    Vandaag @ 17:02
    Discussies
    43
    Thanks
    1.106

Standaard

Dus dan moet het Turkse leger zichzelf gaan aanvallen, want NATO-landen zijn verplicht om andere NATO-landen te helpen bij een aanval op zo'n land of op een basis van een ander NATO-land in dit land.

Ik geef het nog een tijdje en dan kan meneer E. z'n biezen pakken, de geschiedenis leert dat het volk vroeg of laat eieren voor z'n geld kiest en een dictator niet meer accepteert.
    Het gaat goed met ons!

Pagina 24 van 77 EersteEerste ... 142021222324252627283474 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten