1 kut is sterker dan 10 paarden.
doe wat je moet doen.
voor 50 euro kun je,
je vrouw toch niet lastig vallen
genoeggezwetsnueersteenkouweklets
schoolmeester ( 2 augustus 2018)
https://www.hln.be/showbizz/celebrit...hten~ab1de246/
Het gaat niet goed met de persvrijheid in Turkije. Veel nieuwsagentschappen zijn in staatshanden en andere nieuwsorganen doen noodgedwongen aan zelfcensuur. Zo moest ook een beeld van Selena Gomez er op een absurde manier aan geloven.
....
![]()
Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA
Limburger ( 8 augustus 2018)
Zoek de verschillen...….
Groet, schoolmeester.
Dit soort censuur is nog nooit door de Turkse staat opgelegd. Het is zelfcensuur, vanwege twee redenen. De meeste Turken willen niks te maken hebben met een andere religie dan die van henzelf. Zij zullen bijvoorbeeld nooit een religieus gebouw van een andere religie naar binnen gaan. Ook niet als toerist. Omdat ze vinden dat ze dan een zonde begaan. Een klein deel van hen vindt dat als ze naar een symbool van een andere religie kijken, ze al een zonde begaan. Om die Turken geen slecht gevoel te bezorgen, passen sommige televisiezenders en sommige kranten zelfcensuur toe. Vooral ook als een eindredacteur zelf bang is om naar een symbool van een andere religie te kijken.
Er wordt door alle Turkse media op echt hele grote schaal geslijmd bij buitenlandse sporters, acteurs, zangers, dj's, sommige buitenlandse politici, etc., vaak met gratis reclame voor die personen. Ook geven alle Turkse media hele hoge geldbedragen aan die personen om even te zeggen dat ze van Turkije en van Turken houden. Bijna alle Turken denken daardoor dat die personen een soort halfgoden zijn. Ze zeggen vaak tegen elkaar dat ze het jammer vinden dat een bepaalde idool van ze geen moslim is. Dus ook om de adoratie van die personen door de Turken in stand te houden worden religieuze symbolen van andere religies gecensureerd.
pret ( 2 augustus 2018)
Ik wil even voor de duidelijkheid zeggen dat ik in dit soort topics altijd serieus ben.
Eddy_V ( 3 augustus 2018)
Na het teruglezen van bericht #579 kan ik me heel goed voorstellen dat sommigen kunnen denken dat het grappig bedoeld is. Omdat het allemaal heel erg raar is. Maar het is allemaal waar. En Turkije is bij lange na niet uniek met alles wat in dat bericht beschreven staat. Het geldt voor bijna elk land. In Nederland heb je ook veel religieuzen die fanatieker dan de rest zijn. De meeste media willen hen niet voor het hoofd stoten. Want waarom zou je? En alle Nederlandse media slijmen net zoveel als alle Turkse media bij de groepen die ik opnoemde in dat bericht. En ook zij betalen heel veel geld aan die personen.
Ps ik ben ook serieus in dit soort topics (ben eigenlijk altijd serieus) alleen dat ik om 04.40 reageer komt in dit geval doordat ik niet kan slapen door de warmte. En dat is ook de schuld van de moslims en Erdogans. En Partycrasher weet waarom !
En Garde
Is de Turkse lira reddeloos verloren?
De waardedaling van de Turkse munt is deze week in een stroomversnelling terecht gekomen. Als de centrale bank niet snel en doortastend optreedt, zijn de gevolgen straks niet te overzien.
Vicieuze cirkel
De waarde van de lira wordt al jarenlang uitgehold door de hoge inflatie. In de afgelopen maanden is de inflatie omhoog geschoten van iets meer dan 10% naar bijna 16%. Die flinke stijging is voor een deel een gevolg van de waardedaling van de lira. Naarmate de Turkse overheid langer wacht met ingrijpen, wordt het steeds lastiger om de vicieuze cirkel van een dalende lira en een stijgende inflatie te doorbreken. De onlangs herkozen premier Recep Tayyip Erdogan is echter uitgesproken tegenstander van de renteverhogingen waarmee centrale banken proberen om de inflatie onder controle te houden. In zijn ogen zet de stijgende rente te veel een rem op de economische groei.
https://www.telegraaf.nl/financieel/...eloos-verloren
Zoals altijd heeft Erdogan wederom gelijk. Het niet verhogen van de rente kan op korte termijn pijn doen, maar op de lange termijn kun je de vruchten ervan plukken.
Keep on Walking.....
schoolmeester (13 augustus 2018)
Bijna elke Turk zegt dat alle berichten over de armoede die in Turkije heerst verzonnen zijn. Ze zeggen bijna allemaal dat Turkije de beste wegen ter wereld gekregen heeft in de afgelopen 15 jaar. En dat Turkije de mooiste bruggen ter wereld heeft gekregen in de afgelopen 15 jaar. En dat Turkije in de afgelopen 15 jaar ook hele mooie kantoorgebouwen gekregen heeft. En dat Turkije in de afgelopen 15 jaar de modernste ziekenhuizen ter wereld heeft gekregen. En dat de Turkse politie als enige ter wereld wél rechtvaardig is. En dat Turkije de meest luxueuze hotels ter wereld heeft. Bijna elke Turk zegt ook dat Turkije op dit moment het beste land ter wereld is om te wonen.
Je lacht je soms echt kapot met ze.
Moet je nagaan hoe het daarvoor was
Veel Turken blijven achter Erdogan staan omdat er veel verbeterd is ten opzichte van de militaire regimes die daarvoor waren.
Echter ze zien niet in dat Erdogan al een tijdje bezig is als een dictator(tje) met alle nadelige gevolgen.
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche
Ik had vorige week dus een lening in turkse lira moeten afsluiten (en die in euro's laten uitkeren), dan kon ik nu iedere dag feesten ;-)
De Turkse regering gaat gratis advies van mij krijgen:
Ze moeten het aantal onschuldig in de gevangenis zittende Turken opschroeven tot 80% van de bevolking. Zo sparen ze heel veel geld uit aan lonen die ze moeten betalen. Al dat geld kunnen ze dan besteden om de Turkse lira te redden. Er is echt geen andere mogelijkheid dan dat. Extra gevangenissen hoeven ze niet te bouwen. Ze moeten iedereen gewoon in de bestaande gevangenissen stoppen. Als de gevangenissen echt geen enkele gevangene meer kunnen huisvesten, dan moeten ze de rest naar Noord-Cyprus verschepen. Dat moet dan een openluchtgevangenis worden. Alle Turken die er al wonen moeten uit solidariteit met de nieuwe gevangenen zelf ook buiten gaan wonen voortaan. De huizen worden allemaal verzegeld, zodat ze niet gekraakt kunnen worden. Mocht een huis toch door een gevangene gekraakt worden, dan krijgt hij/zij de doodstraf, uit te voeren op de dag van betrapping. Als een huis gekraakt wordt door de laatste bewoner van dat huis, zal de doodstraf een week later uitgevoerd worden. In de tussentijd moet hij/zij dan in een van de gesloten gevangenissen in Noord-Cyprus gestopt worden. De bestaande gevangenen daar blijven gewoon zitten waar ze zitten totdat hun straf erop zit. Daarna moeten ze ook buiten gaan wonen.
Ik hoop dat de Turkse regering mijn advies gaat opvolgen. Want het zou jammer zijn als het Turkse Rijk niet opnieuw opgebouwd kan worden.
Laat AtaTurk het niet horen !!
Moet ie nog een keer aan de bak....
Turkish Lawyers Seek Arrest of US Service Members on Incirlik Air Base
A group of pro-government lawyers in Turkey have filed charges against several U.S. officers associated with Incirlik Air Base, seeking their arrest for alleged ties to terrorist groups.
The lawyers are seeking a temporarily halt to all flights leaving the base and access to execute a search warrant, according to court papers filed last week by the Association for Social Justice and Aid. The group is a well-known, non-governmental organization made up of backers of Turkish President Recep Tayyip Erdogan.
https://www.military.com/daily-news/...-air-base.html
binnenkort televisie beelden van Turkse militairen die op bevel van de rechter een NATO basis bestormen om Amerikanen in de bak te gooien? en gaat Trump dat dan met geweld vergelden?![]()
Dus dan moet het Turkse leger zichzelf gaan aanvallen, want NATO-landen zijn verplicht om andere NATO-landen te helpen bij een aanval op zo'n land of op een basis van een ander NATO-land in dit land.
Ik geef het nog een tijdje en dan kan meneer E. z'n biezen pakken, de geschiedenis leert dat het volk vroeg of laat eieren voor z'n geld kiest en een dictator niet meer accepteert.
Het gaat goed met ons!