Russische elites die Poetin willen afzetten
Russische elites die Poetin willen afzetten
Ik hoop het, maar ik denk dat ze allemaal te bang zijn voor een plotselinge polonium vergiftiging. En wie komt er dan? Die Navalny is nauwelijks beter. Je krijgt denk ik alleen een nieuwe autocraat.
Chodorkovsky zou misschien wel willen of anders Nikita Mazepin, die gaat nu ipv alleen een stoeltje voor een stoel aan een (lange) tafel.
Het gaat goed met ons!
Dit hou je toch niet voor mogelijk ...
Boris Romantsjenko: de Oekraïner die 4 concentratiekampen overleefde, maar het leven liet bij een Russisch bombardement
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03...entratiekampe/
WANDELAAR5 (22 maart 2022)
Infinity news? Wat is dit nu weer voor een vage nieuwsbron? Volstrekt onbekend. Slechts 2 berichten op dat kanaal en dan ook nog geplaatst in de laatste 24 uur. Nep nieuws en fake dus.
Email adres is ook niet echt professioneel idmedia097@gmail.com
Herr Fick (22 maart 2022),Husky (22 maart 2022),WANDELAAR5 (22 maart 2022),Wentelt Eefje (22 maart 2022)
Was het maar waar wat in het bovenstaand bericht gesuggereerd wordt!
Overigens doet men in Nederland,maar ook op de Veluwe enorm veel om Oekraïense vluchtelingen op te vangen,voetbalclubs stellen hun kantines en kleedkamers beschikbaar om een tijdelijke opvang van
4 tot 6 dagen te organiseren,inclusief eten,kleding,speelgoed en hygiëneproducten,veel vrijwilligers werken hieraan mee,nemen zo nodig vrije dagen op.
Zondag en maandag komen de eerste bussen uit Polen aan,wij zorgen voor de juiste opvang en een stuk warmte om deze gezinnen vooral vrouwen met kinderen op te vangen,brengen veldbedden naar de kantine en richten daar alles in.
Vandaar gaan de families naar opvangadressen en vakantiewoningen in Nederland of in de buurt,er zijn enkele ouderen bij, en bij grote gezinnen met 4 kinderen of meer mag ook de man mee indien hij dat wil,
kortom wij zijn dankbaar om een beetje hulp te verlenen aan deze ontredderde oorlogslachtoffers,het verzacht enigszins onze machteloosheid!
Zelf verricht ik ook hand en spandiensten,met af en toe een een uitstapje naar een saunaclub ter afleiding!
Het is met geen pen te beschrijven wat Putin met zijn agressie teweeg brengt,mensen komen hier met een koffertje als laatste bezit terwijl de meeste mannen het land verdedigen![]()
Meme Moo (22 maart 2022),pietpotent44 (22 maart 2022),schoolmeester (22 maart 2022),WANDELAAR5 (22 maart 2022)
Goh goh wat is heer Husky weer goed bezig chapeau hoor. Zou hij ook hetzelfde doen bij bijvoorbeeld Syrische vluchtelingen?
Nou in ieder geval nomineer ik hem als voorbeeldige burger van de dag, is zijn dag ook weer goed.
Eddy_V (22 maart 2022)
Leuk initiatief:
https://www.ndr.de/nachrichten/niede...eburg6994.html
Sumte wil weer honderden vluchtelingen opnemen
Het dorp Sumte in het district Lüneburg, dat bekend werd tijdens de vluchtelingencrisis in 2015, bereidt zich voor om enkele honderden vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen. Volgens de wijk zouden de mensen in het dorp in de gemeente Amt Neuhaus ook medische zorg en hulp voor het dagelijks leven moeten krijgen. "De huizen in Sumte bieden ruimte en rust", zegt burgemeester Andreas Gehrke (CDU), volgens een verklaring. In 2015 haalde het 100 inwoners tellende dorp Sumte de krantenkoppen omdat het 750 vluchtelingen opnam.
WANDELAAR5 (22 maart 2022)
Je kan inderdaad beter naar de Russische staatsmedia kijken, is veel betrouwbaarder
Het email adres daarvan is ook veel betrouwbaarder: W.Putin@kremlin.com
Maar jij bent fan van de msm, dus misschien dat je de Telegraaf wel vertrouwt:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1530...ladimir-poetin
Of anders SkyNews, tegenwoordig ook populair op dit forum:
https://www.skynews.com.au/world-new...7cdc9c2b36f032
Anyway, het zou me niks verbazen als binnenkort iemand binnen zijn eigen kring iets probeert tegen Poetin.
Er zijn in het verleden al zon 7 aanslagen op zijn leven geweest. Maar ze kunnen hem natuurlijk op meerdere manieren afzetten.
Vergiftigen zal moeilijk worden, want Poetin heeft mensen in dienst die eerst van zijn eten moeten proeven alvorens hij zelf neemt.
Misschien gewoon even iemand met corona per ongeluk expres in zijn pokerface laten hoesten.
Laatst gewijzigd door pietpotent44; 22 maart 2022 om 18:03
Israël: Moskou ziet af van demilitarisering en nieuw bestuur Kiev
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/bui...iev/ar-AAVjKJQJERUZALEM (ANP) - Rusland eist niet langer een totale demilitarisering van Oekraïne en ook geen nieuwe regering in Kiev, volgens althans de Israëlische premier Naftali Bennett. Bennett probeert te bemiddelen in het conflict.
Ik ben zeer sceptisch over onderhandelingen. Die Lavrov zei vlak voor de aanval nog dat er geen aanval zou komen. Volgens mij zijn al die onderhandelingen alleen afleidingsmanoeuvres. Oekraïne zal zijn leger nooit opgeven, want dan komt Poetin gewoon nog een keer op bezoek. Oekraïne zal ook nooit gebied opgeven. Pas als Oekraïne of Rusland verloren heeft, dan zal er ruimte zijn voor een akkoord. Als Poetin niet kan winnen, dan zal hij chemische en biologische wapens inzetten. Als Oekraïne zich dan nog niet overgeeft zal hij serieus nucleaire wapens overwegen. De vraag is of hij dat uiteindelijk ook zal doen en of de NATO dan nog blijft toekijken.
Ik denk dat de Russen zich gaan stukbijten op de grote steden. En met name Kiev.
Zodra het voor de Russen duidelijk wordt dat dat niet haalbaar is, en de verliezen (te) groot zijn, zullen ze proberen 'slechts' de randen van Oekraine te bemachtigen en behouden.
Dan zal Rusland ook wat serieuzer gaan onderhandelen.
Ik hoop dat Oekraine gevechtsvliegtuigen krijgt, van Polen of andere landen. En extra wapens voor luchtafweer. En hoop dat Israel zal helpen met raketafweersysteem. Als alternatieven voor het uitblijven van een no-fly zone boven Oekraine door de navo.
En er kan natuurlijk intern in Rusland nog wat gaan gebeuren.
Een coup door het leger, of door de FSB. Of door machtige rijke Russen. Of een aanslag op Poetin.
Nee, dat is me teveel gedoe. Dan moet ik weer eerst mijn VPN aan het werk zetten en er op vertrouwen dat Google translate de boel een beetje begrijpelijk vertaalt. Bovendien zou ik me ook nog eerst moeten verdiepen welke Russische staatsmedia enige inhoudelijke relevantie zouden kunnen hebben.
Ja klopt, ik kijk wel eens in de Telegraaf maar het is wat mij betreft toch een wat oppervlakkig krantje waar de koppen vaak meer plaats innemen dan het artikel waar ze betrekking op hebben. En nogmaals, ik heb dat al vaker gezegd, msm zijn prima in staat om ingewikkelde studies en wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar leesbare artikelen. Bovendien vind ik het onzinnig en tijdverkwisting om elk nieuwsitem te onderzoeken op betrouwbaarheid.
Dan de aanname dat Putin iets zou kunnen overkomen. Ja, dat zou kunnen. Dat had ik je ook kunnen vertellen. Van welke richting dat zou kunnen komen? Kan van binnenuit zijn maar ook extern. En voor de discussie op dit mooie forum is het dan prettig waarop je die aanname baseert. En dan moet ik toch zeggen dat ik me liever baseer op berichten uit media met een zekere reputatie en statuur dan op een onbeduidend en obscuur youtube kanaal.
Maar goed, alle bronnen zijn welkom om uiteindelijk een eigen mening te formuleren.
WANDELAAR5 (23 maart 2022)
WANDELAAR5 (23 maart 2022)
Tja, welke bronnen zijn betrouwbaar. Ik zou niet willen zeggen dat de msm per se betrouwbaar is. Integendeel zelfs. Dat hebben we bij corona ook goed kunnen zien. Schrikbarend veel fake nieuws uit msm. Daar ben ik achter gekomen door zoveel mogelijk andere bronnen te volgen, en vooral ook cijfers van de officiele instanties. En dus gevaarlijk om msm als waarheid aan te nemen. Al is dat 'makkelijker'. En begrijp ik dat mensen dat daarom doen.
Ook wat de Oekraine oorlog betreft is het dus ook weer kritisch zelf nadenken.
Zo zou het inderdaad ook best kunnen dat dat laatste bericht over eventuele afzetten van Poetin door de elite daar ook fake nieuws is, afkomstig van Oekraine. In een poging tot stemmingmakerij.
En dat Poetin iets kan overkomen is inderdaad ook niks nieuws.
Maar ik heb het nieuws over Rusland ruim 20 jaar redelijk goed gevolgd. En heb vroeger ook veel documentaires gezien over Rusland en Poetin. Inclusief interviews met tegenstanders zoals Michail Chodorkovski en andere ex oligarchen, Navalny, politici, maar ook met Poetin zelf. En ook zelf mensen gesproken die in de voormalige Sovjet Unie geleefd hebben. Ik ben geen Rusland expert of militair expert, maar kan natuurlijk wel zelf nadenken.
Overigens is een neef van mij wel een expert op dit gebied. Verschijnt zelfs al zon 15 jaar regelmatig op tv om over dit soort conflicten te praten. Doceert daarover ook op de universiteit. Misschien moet ik hem binnenkort eens raadplegen. Kan me van vroeger (jaren 80 en 90) nog herinneren dat hij in het pre Internet tijdperk geabonneerd was op 5 verschillende kranten, omdat hij wist dat elke krant gekleurd nieuws bracht.
Poetin zelf vreest het meeste voor mensen uit zijn eigen geheime dienst (FSB, voormalig KGB). Niet zozeer voor andere politici, want die kunnen in het corrupte Russische systeem makkelijk uitgeschakeld worden door gevangen te zetten of zelfs om te laten brengen.
Het is ook algemeen bekend dat Poetin veel vijanden heeft gemaakt. Ook in Tsjetsjenie bijvoorbeeld. Genoeg mensen die hem willen afzetten of zelfs vermoorden. Maar het Kremlin wordt streng bewaakt. Ik denk dat Poetin nooit meer een normale wereldleider kan zijn. Er is geen weg terug meer voor hem nu hij dit oorlogspad in is geslagen.
Ja, Oekraine heeft ook veel corruptie. En ook Zelensky is niet helemaal zuiver. Maar Rusland is in dit conflict wel degelijk de agressor. En niet Oekraine, maar ook niet de navo. En de navo heeft in dit conflict ook geen verdragen geschonden zoals sommigen beweren. Rusland heeft dat wel. Dat is zeker.
Laatst gewijzigd door pietpotent44; 23 maart 2022 om 04:59
Badslippers (23 maart 2022)
Tja, dat kan ook gezegd worden van zogenaamd wetenschappelijk onderzoek waar we mee overspoeld worden. Ik ken geen woord wat vaker misbruikt wordt dan het woord 'wetenschappelijk'.
Er wordt vaak gezegd: "En dat is wetenschappelijk bewezen", en dan zou iets 100% waar en bewezen moeten zijn. Of "Wetenschappelijk onderzoek heeft bevestigd dat . . .". In een ademteug worden dan nog wat grafieken en cijfermateriaal ingebracht om het waarheidsgehalte definitief te bevestigen.
Als er iets is wat duidelijk is geworden m.b.t. de coronacrisis is dat er wereldwijd geen universele of uniforme wetmatigheden te geven zijn. Er zijn gewoonweg te veel variabelen om tot eensluidende conclusies te komen. En om 'on topic' te blijven, dat zie je ook bij de oorlog in Oekraïne. Teveel onzekerheden om steekhoudende uitspraken te doen (hoewel dat natuurlijk wel toegestaan is en mag, zeker op een forum).
Daar ben ik het helemaal mee eens; nadenken en jezelf een mening vormen. En dat kun je doen om veel te lezen en nieuws tot je te nemen. En om mijn mening te vormen hoeft voor mij niet alles tot in de puntjes bewezen te worden.
Ai, waarom moet ik nu ineens aan Jesse Klaver denken. Die haalt ook altijd allerlei familieleden en vrienden aan die expert zijn. "Ik belde met mijn zus. Zij is arts in een ziekenhuis en ik vroeg haar hoe het met de zorg is." Of Hoekstra die te pas en te onpas zijn Liselot opvoert. Maar goed, ik had drie ooms en een neef die hoge militaire functies hadden. Inmiddels allemaal dood. Jammer, anders had ik hun kunnen inzetten als deskundige in de Oekraïne oorlog. Ik heb ook nog een andere neef. Die zit al vanaf zijn 17e levensjaar in de bijstand. Hij is nu 65 en heeft nog nooit gewerkt. Eens kijken of die nog van pas komt in de een of andere discussie.
Tja, dat is slechts een uiterst klein deel van de historie. Iets van de laatste decennia. En omdat wij nu leven en dat meemaken lijkt het alsof er iets wereldschokkends gebeurt. Begrijp me goed, oorlog is geen pretje maar is al zo oud als de weg naar Rome. In zoverre is er weinig aan de hand want zelfs de Mongolen stonden al eens aan de poorten van Kiev te rammelen. Daar liggen wij echter niet wakker van. Ook tijdns de 2e Wereldoorlog werd er al flink gevochten. Blijft de vraag waarom er altijd maar weer om land gevochten moet worden. Vanwege de grondstoffen? Mwoahhh, daar had men 500 jaar geleden toch geen weet van. Waarom valt Putin daar binnen? Hij zal binnen nu en 20 jaar wel dood zijn. En dan zijn z'n wapenfeiten niet meer belangrijk. Hadden we niet eerst Michail Gorbatsjov. Maakte min of meer een einde aan de koude oorlog en tegelijkertijd viel de sovjet-unie uit elkaar. Vervolgens klom beroepsalcoholist Boris Jeltsin op een tank, gaf de coupplegers van katoen en stelde een volstrekte nobody met de naam Putin aan. Praten we allemaal niet meer over. Is historie. En nu dus een volgend hoofdstuk. De door Jeltsin naar voren geschoven en gefrusteerde KGB'er met de naam Putin is nu de machtigste man en wil weer graag één groot Sovjet rijk én, belangrijker nog, in de geschiedenisboekjes komen.
Nog een paar weken dan is de Oekraïne aan flarden geschoten en is de oorlog voorbij en kunnen we weer rustig gaan slapen. Eens kijken welk topic we dan kunnen openen.
Lachende derde is misschien wat te direct en ruw uitgedrukt
Maar Rusland is nu verzwakt, Europa geschokt en Amerika in tweestrijd. Ook op economisch gebied lijkt China geen schade te lijden tgo Europa en Amerika.
Betreffende standpunten blijven ze afzijdig. Net zoals India
Israël en Turkije distantiëren zich niet openlijk van Rusland
Belarus en Noord Korea staan achter Rusland
Wat lees ik hier??
Dat is me een ontboezeming die ik niet zag aankomen, Badslippers en Partycrasher familie van elkaar !
Ik had PC overigens wel wat jonger geschat maar ja, hij heeft natuurlijk ook een luizenleventje. Daarvan komen dan weer de misverstanden over Ivermectine, waardoor het ontstaan verklaard is van het misverstand dat dit een geneesmiddel tegen COVID zou zijn.
ps deze nonsens hebben uiteraard niets met de misdaden tegen Oekraïne te maken, een wakkere moderator zal dit wel verplaatsen (als ik geluk heb want anders heb ik dit allemaal voor joker zitten typen)
En Garde
Badslippers (24 maart 2022),Meme Moo (23 maart 2022),schoolmeester (24 maart 2022),Wentelt Eefje (24 maart 2022)
Ik heb een neef, ene Jan Potent.
Goede man, maar hij weet altijd alles beter, en durft zijn ongelijk nooit toe te geven.......
Groet, schoolmeester.
Husky (25 maart 2022),Meme Moo (24 maart 2022),WANDELAAR5 (24 maart 2022)
Hector Bellerin on the war in Ukraine: I think it's racist that other conflicts have been ignored
Real Betis right-back speaks out
Hector Bellerin has given his opinion on the Ukraine war, and has questioned why this conflict has been given more attention than others.
The Real Betis right-back has often showed himself to be a footballer interested in societal issues and he demonstrated this again with his perspective on the conflict.
"It is quite difficult to see that we are more interested in this war than in others," he told La Media Inglesa.
"I don't know if it is because they are more like us or because the conflict can affect us more directly both economically and in terms of refugees."
He then added examples of various other conflicts around the world to support his point.
"The Palestinian war has been completely silenced, no one speaks about it," he said.
"Yemen, Iraq... now Russia not being able to play in the World Cup is something that other countries have faced for many years."
He went on to state that the failure not to pay as much attention to other conflicts is racist.
"It is racist to have turned a blind eye to other conflicts and now to have this position," he said.
"It also reflects a lack of empathy for the number of lives lost in many conflicts and we are prioritising those that are near to us."
MARCA
Ascari (24 maart 2022),piranha (27 maart 2022),Wentelt Eefje (24 maart 2022)