Pagina 25 van 108 EersteEerste ... 152122232425262728293575 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 601 t/m 625 van 2698

Discussie: Oekraïne

Last Online
    Gisteren @ 19:39
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Mededingingsautoriteit valt Duitse kantoren Gazprom binnen
    Gazpromkantoren in Duitsland zijn door de Europese mededingingsautoriteit binnengevallen en doorzocht op last van de Europese Commissie. EU-antitrustbaas Margrethe Vestager vroeg in januari aan gasbedrijven, waaronder Gazprom, naar de reden van de krappe leveringen van gas. Het energiebedrijf en het Kremlin hebben meermaals ontkend gasleveringen te hebben achtergehouden. Bedrijven die de EU-antitrustregels overtreden, kunnen boetes krijgen tot 10 procent van hun wereldwijde omzet.

De inval valt ook samen met grote zorgen over de Europese afhankelijkheid van Russisch gas. Rusland is grootaandeelhouder van Gazprom, dat verdacht wordt van misbruik van zijn sterke marktpositie om de voorraden in Europa zo klein mogelijk te houden.
    .... https://nos.nl/liveblog/2423167-rusl...n-in-duitsland
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

2. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Husky (31 maart 2022),stimpy3 (31 maart 2022)

Last Online
    Gisteren @ 21:31
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard Baudet neemt 17 Russische diplomaten in huis

https://speld.nl/2022/03/30/baudet-n...maten-in-huis/

Forum-leider Thierry Baudet heeft deze week zeventien Russische diplomaten in huis genomen. De groep diplomaten dreigde uitgezet te worden, maar daar wil Baudet zelf een stokje voor steken.

Baudet: “Deze mensen moeten in de meest barre diplomatieke omstandigheden zien te overleven. Ze kunnen nergens naartoe en zijn compleet aan hun lot overgelaten. Deze mensen hebben zo veel meegemaakt. Die hulpeloze diplomaten verdienen een chique onderkomen aan de Amsterdamse grachten.”
    De fractieleider zegt wel dat er ook minder plezierige aspecten zijn aan het verblijf van de diplomaten. “Ik zeg eerlijk, het is op een heel milde en vredelievende manier druk, maar zo krijg je wel een completer beeld van het Russische leed. Ik heb wel direct duidelijke afspraken met ze gemaakt over te lang douchen.”

4. Onderstaande 3 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V (31 maart 2022),Husky (31 maart 2022),Meme Moo (31 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Ongelofelijk, de Britse premier Johnson en de Britse minister van Buitenlandse Zaken hebben maanden verbleven in luxe huizen in Londen en Italië van (ex?) KGB spion Lebedev. Zonder Security checks of controle op afluister apparatuur.

Deels was dat al bekend toen Johnson laveloos werd aangetroffen op een vliegveld na een “feestje”:
    https://www.theguardian.com/politics...-perugia-party

Was dat van de drank, of hadden ze hem wat waarheidsserum gegeven omdat hij net van een NATO top kwam? Nog zo’n “feestje”:
    https://www.gulf-times.com/story/651...ks-controversy
    En dan vloog hij ook nog regelmatig in het privé vliegtuig van Lebedev (het was natuurlijk niet handig dat hij laveloos op een vliegveld zat).

Lebedev is miljardair (hoe doe je dat van het KGB salaris?) en zijn zoon bezit 2 Britse kranten en probeert steun te krijgen voor de Russische annexatie van de Krim:
    https://www.thetimes.co.uk/article/t...utin-ldw7qjh95

Hoeveel is er hierdoor uitgelekt? Hoe kan een premier zich begeven in dit soort compromitterende situaties, notabene bij een KGBer? De man is een wandelend security lek. Maar op de 1 of andere manier mag hij nog steeds aanblijven, ondanks alle eerdere schandalen.

6. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Husky (31 maart 2022),schoolmeester (31 maart 2022)

Last Online
    Gisteren @ 13:00
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Deels was dat al bekend toen Johnson laveloos werd aangetroffen op een vliegveld na een “feestje”
    Lijkt me dat de gemiddelde Engelsman goed gerepresenteerd wordt door deze premier.

8. Onderstaande 4 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (31 maart 2022),Eddy_V (31 maart 2022),WANDELAAR5 (31 maart 2022),Wentelt Eefje ( 1 april 2022)

Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Discussies
    236
    Thanks
    4.729

Standaard

Ondertussen lijkt het wel gissen wat het gaat geven,maar een langdurige oorlog, en zo ziet het er naar uit heeft desastreuze gevolgen
    Blijkbaar is Poetin toch niet zo een groot strateeg en minder geniaal dat vriend SFL beweerde. Poetin ging ervan uit dat de weerstand niet zo hevig zou zijn . Nochtans had hij dat toch kunnen incalculeren dat Oekraïne Georgie niet is. Maar niemand zal hem durven tegenspreken in zijn entourage. Een vergiftiging is vlug gebeurd

10. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (31 maart 2022)

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Sancties tegen rijke Russen haperen: 516 miljoen afgepakt, maar nog geen vastgoed
    ...https://www.ad.nl/politiek/sancties-...goed~a59aaee8/

typisch nederlands. Heel goed in wegsluizen, ontduiken etc. Maar het weer terugvinden kunnen ze dan zogenaamd niet. Is echt ongelofelijk.

12. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 ( 1 april 2022),Wentelt Eefje ( 1 april 2022)

Last Online
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Een aanval van Oekraïne op een oliedepot in een Russische stad 'hindert de vredesbesprekingen' maar Russische aanvallen op grote steden in Oekraïne moet gewoon kunnen.

wgfjwgef.jpg

14. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

Meme Moo ( 1 april 2022),WANDELAAR5 ( 1 april 2022)

Last Online
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

En hier weer een voorbeeld van de alsmaar aanhoudende non-stop links ideologisch NOS propaganda ook bij de Oekraïne liveblog.

wrrewf.jpg

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Een aanval van Oekraïne op een oliedepot in een Russische stad hindert de vredesbesprekingen maar Russische aanvallen op grote steden in Oekraïne moet gewoon kunnen.

wgfjwgef.jpg
    Ja Wentelt Eefje belde me net op en die zei al tegen mij : Zie je wel dat het bandieten zijn en wat ze doen met die vredelievende russen

17. Onderstaande 3 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

Picasso 1 ( 1 april 2022),WANDELAAR5 ( 1 april 2022),Wentelt Eefje ( 2 april 2022)

Last Online
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    En hier weer een voorbeeld van de alsmaar aanhoudende non-stop links ideologisch NOS propaganda ook bij de Oekraïne liveblog.

wrrewf.jpg
    Maar er staat toch ook handel en dat is toch helemaal niet links en er wordt niks gezegd over schendingen van mensenrechten. Ik vind dat je echt een beetje doorslaat en de ziekte van Megaboob hebt. Wrijf eens over je borsten, indien die groter worden dan heb je echt een probleem

Last Online
    1 april 2022 @ 14:36
    Discussies
    0
    Thanks
    0

Standaard

de expansiedrift gaat al eeuwen terug naar het tsarenrijk, in feite is het niks niets. maar in de moderne tijd is het werkelijk ondenkbaar :(

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ik vind dat je echt een beetje doorslaat en de ziekte van Megaboob hebt. Wrijf eens over je borsten, indien die groter worden dan heb je echt een probleem
    Ik kan dat dus echt hè. Ik bied dat altijd aan alle dames aan op no cure no pay basis!

21. Onderstaande 4 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V ( 1 april 2022),Husky ( 1 april 2022),Meme Moo ( 1 april 2022),Picasso 1 ( 1 april 2022)

Last Online
    7 april 2025 @ 10:01
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Maar er staat toch ook handel en dat is toch helemaal niet links en er wordt niks gezegd over schendingen van mensenrechten. Ik vind dat je echt een beetje doorslaat en de ziekte van Megaboob hebt. Wrijf eens over je borsten, indien die groter worden dan heb je echt een probleem
    Ik denk eerder dat Pic1 een stiekem bezoekje aan Thaise Lulu (PHG) heeft gebracht en aan haar tepels zat te draaien die vervolgens zo groot werden als satelietschotels en hij spontaan live in PHG radio Moskou kon ontvangen.

23. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Picasso 1 ( 2 april 2022),Wentelt Eefje ( 2 april 2022)

Last Online
    10 januari 2025 @ 13:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Ik kan dat dus echt hè. Ik bied dat altijd aan alle dames aan op no cure no pay basis!
    Tegenwoordig zou je er het hok voor in moeten, maar heb jarenlang beweerd op feestjes bij vrouwen met enorm mooie borsten, dat ik ze kon laten bewegen zonder ze aan te raken.
    Dat geloofden ze zelden. En dan wedde ik voor een tientje dat ik ze echt op en neer kon laten gaan zonder ze aan te raken.

Vervolgens pakte ik haar vol bij de borsten, bewoog die op en neer, pakte mijn portemonnee en daar een tientje uit en gaf het aan de verbijsterde dame…

Leverde ook wel eens aardig wat drinkgeld op, als ik voor de tijd met een aantal heren had gewed voor een tientje dat ik de dame straks even vol bij haar borsten zou pakken… …
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

25. Onderstaande 3 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers ( 2 april 2022),Moontanner ( 2 april 2022),Picasso 1 ( 2 april 2022)

Last Online
    2 november 2024 @ 15:50
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523

Standaard

Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

27. Onderstaande 2 leden hebben sofaking bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 ( 3 april 2022),yylover ( 2 april 2022)

Last Online
    11 december 2024 @ 13:35
    Discussies
    35
    Thanks
    932

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Ondertussen lijkt het wel gissen wat het gaat geven,maar een langdurige oorlog, en zo ziet het er naar uit heeft desastreuze gevolgen
    Blijkbaar is Poetin toch niet zo een groot strateeg en minder geniaal dat vriend SFL beweerde. Poetin ging ervan uit dat de weerstand niet zo hevig zou zijn . Nochtans had hij dat toch kunnen incalculeren dat Oekraïne Georgie niet is. Maar niemand zal hem durven tegenspreken in zijn entourage. Een vergiftiging is vlug gebeurd
    Putin is door zijn eigen inlichtingen dienst voorgelogen over de mogelijkheid Oekraine zonder veel strijd in te nemen.
    Hij is omgeven door ja knikkers die niet het lef hebben hem te vertellen dat de invasie beslist geen snel resultaat zal geven.
    Zeer waarschijnlijk heeft Putin ook nog geen kennis van de deplorabele staat van zijn troepenmacht in Oekraine.
    Zijn leger is volop bezig het eigen materieel te saboteren om vooral maar niet tegen Oekrainers te hoeven vechten.
    Wat verwacht je van soldaten die rantsoenen uitgereikt krijgen die weken over de houdbaarheidsdatum zijn. Die lossen geen schot meer.

Putin is aan alle kanten omgeven door valkuilen. In Rusland zal nu toch wel doordringen dat de zogenaamde bevrijding van Oekraine in de rest van de wereld iets anders wordt bekeken. Het massale vertrek van Europese, Japanse en Amerikaanse bedrijven uit Rusland zal langzamerhand toch wel wat vragen oproepen bij de bevolking. Lege schappen in winkels, geen geneesmiddelen meer uit Europa en de VS.
    Zelfs met de beste propaganda kun je niet meer volhouden dat dit toeval is. Hoelang dit schandaal nog gaat duren is de vraag.

29. Onderstaande leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

Husky ( 2 april 2022)

Last Online
    4 april 2025 @ 15:15
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus2 Bekijk bericht
    Hoelang dit schandaal nog gaat duren is de vraag.
    Dit gaat voortduren zolang Putin nog adem haalt. Militair-strategisch en economisch gezien is het immers al afgelopen voor Putin.

J.W.
    Keep on Walking.....

31. Onderstaande 2 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

Husky ( 2 april 2022),schoolmeester ( 2 april 2022)

Last Online
    Vandaag @ 00:22
    Discussies
    56
    Thanks
    4.621

Standaard

Ondertussen komen d'r niet helemaal frisse berichten van massa-executies, moordpartijen en plunderingen door de russen "speciale operatiemacht" gedurende de inval of bij hun terugtocht. Wat twitterlinkjes:

https://twitter.com/Podolyak_M/statu...36853261623301
    https://twitter.com/alfonslopeztena/...65804000329730
    https://twitter.com/louiseelisabet/s...75300714143747

Ondertussen wordt er ook al opgeroepen voor een opsporingsbevel tegen Putin: https://www.pbs.org/newshour/world/f...rant-for-putin

GENEVA (AP) — The former chief prosecutor of United Nations war crimes tribunals for the former Yugoslavia and Rwanda has called for an international arrest warrant to be issued for Russian President Vladimir Putin.
    “Putin is a war criminal,” Carla Del Ponte told the Swiss newspaper Le Temps in an interview published Saturday.

In interviews given to Swiss media to mark the release of her latest book, the Swiss lawyer who oversaw U.N. investigations in Rwanda and the former Yugoslavia said there were clear war crimes being committed in Ukraine.
    Tip voor de recalcitrante ijsberen die nu nog met een russische vlag in hun profiel posten: binnen nu en twee weken is dat alsof je in 1946 met een swastika over straat loopt. Moet je zelf weten, maar als ik je ooit in een club tegenkom hoop ik dat je al gekamerd hebt, want je krijgt wel een trap in je kloten van me.

33. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester ( 3 april 2022)

Last Online
    Gisteren @ 20:07
    Discussies
    1
    Thanks
    74

Standaard

Dat opsporingsbevel tegen gospodin Putin is puur verspilling van energie want hij wordt toch niet uitgeleverd. En bovendien is hij niet de enige oorlogsmisdadiger, maar zijn generaal evenzeer omdat zij een aanvalsoorlog uitvoeren tegen eennonafhankelijke natie die ze niet geprovoceerd heeft. Of je moet de aanvraag voor het lidmaatschap van de NAVO en de EU als provocatie zien.

35. Onderstaande leden hebben Mandrake2 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 ( 3 april 2022)

Last Online
    10 januari 2025 @ 13:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Ondertussen komen d'r niet helemaal frisse berichten van massa-executies, moordpartijen en plunderingen door de russen "speciale operatiemacht" gedurende de inval of bij hun terugtocht. Wat twitterlinkjes:

https://twitter.com/Podolyak_M/statu...36853261623301
    https://twitter.com/alfonslopeztena/...65804000329730
    https://twitter.com/louiseelisabet/s...75300714143747

Ondertussen wordt er ook al opgeroepen voor een opsporingsbevel tegen Putin: https://www.pbs.org/newshour/world/f...rant-for-putin

Tip voor de recalcitrante ijsberen die nu nog met een russische vlag in hun profiel posten: binnen nu en twee weken is dat alsof je in 1946 met een swastika over straat loopt. Moet je zelf weten, maar als ik je ooit in een club tegenkom hoop ik dat je al gekamerd hebt, want je krijgt wel een trap in je kloten van me.
    Ik laat me niet door een fascistoïde viespeuk als jij bedreigen. En het maakt niet uit of het nu over boosters of kamers gaat, je weet het altijd (zogenaamd) beter… lekker in je eigen wereldje blijven… uit deze bedreiging blijkt wel waarom jij en je soortgenoten gedenazificeerd dienen te worden!
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

Last Online
    7 april 2025 @ 10:01
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stimpy3 Bekijk bericht
    Nou ja zeg, De Russische vlag staat voor iets totaal anders als een vlag met een hakenkruis. Kleuren zijn zelfs identiek aan die van de Nederlandse vlag alleen andere volgorde. Die kleuren zullen wel staan voor een bepaalde symboliek maar dat zou ik uit moeten zoeken.

WE mag zo op z'n tijd graag een beetje provoceren. Geen reden hem daarvoor in zijn klokkenspel te trappen. Lijkt me ook meer een actie die je bij het voetballen ziet.

38. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje ( 4 april 2022)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Standaard

Wat een enorm trieste beelden. In het bevrijde Bucha voor elk huis 1 of meer lijken, sommige geboeid. Duidelijk uit hun huis getrokken en ter plekke doodgeschoten door de Russen. 5 vrouwen naakt. Je wilt je niet voorstellen wat daar is gebeurd voor het doodschieten.

Geruilde Oekraïense vrouwelijke soldaten met kaalgeschoren hoofden. Een markt in Belarus waar gestolen spullen uit de Oekraïne worden aangeboden. Georganiseerd want massaal vervoerd in legertrucks.

Ik denk dat eerst het Russische leger gedenazificeerd moet worden. Daarna de resterende oorlogscriminelen die burgerdoelen massaal platgeschoten en gebombardeerd hebben moeten worden berecht. Daarna heeft Rusland pas weer recht van spreken.

40. Onderstaande 6 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V ( 3 april 2022),Mandrake2 ( 3 april 2022),Meme Moo ( 3 april 2022),Picasso 1 ( 3 april 2022),schoolmeester ( 3 april 2022),stimpy3 ( 3 april 2022)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.459

Last Online
    Gisteren @ 22:58
    Discussies
    172
    Thanks
    1.158

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mandrake2 Bekijk bericht
    Dat opsporingsbevel tegen gospodin Putin is puur verspilling van energie want hij wordt toch niet uitgeleverd. En bovendien is hij niet de enige oorlogsmisdadiger, maar zijn generaal evenzeer omdat zij een aanvalsoorlog uitvoeren tegen eennonafhankelijke natie die ze niet geprovoceerd heeft. Of je moet de aanvraag voor het lidmaatschap van de NAVO en de EU als provocatie zien.
    Maar hij kan zich nooit meer vertonen in hele boel landen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Last Online
    Vandaag @ 00:22
    Discussies
    56
    Thanks
    4.621

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Nou ja zeg, De Russische vlag staat voor iets totaal anders als een vlag met een hakenkruis. Kleuren zijn zelfs identiek aan die van de Nederlandse vlag alleen andere volgorde. Die kleuren zullen wel staan voor een bepaalde symboliek maar dat zou ik uit moeten zoeken.
    Nah, het huidige russische regime spoort natuurlijk totaal niet. We kunnen natuurlijk een beetje lollen over journalisten die uit het raam vallen, of grappen maken over vergiftigde thee, maar willkeurige tegenstanders vermoorden of (zoals navalny) gewoon kidnappen is natuurlijk niet iets wat een beschaafd land hoort te doen. Tel daarbij op dat Putin appeleert aan wat je de Russische "herrenkultur' zou kunnen noemen; dat rusland een rijk is wat 'hoort' te heersen over andere landen/gebieden. Genoeg russische politici die op de russiche TV roepen dat "polen/de baltische staten/oost europa" de volgende groep landen is die 'aan de beurt' zou zijn om weer terug ingelijfd te worden. En een flink deel van de russiche bevolking slikt dat voor zoete koek, en vind die superioriteitswaan hartstikke prima.

WE mag zo op z'n tijd graag een beetje provoceren. Geen reden hem daarvoor in zijn klokkenspel te trappen. Lijkt me ook meer een actie die je bij het voetballen ziet.
    Als WE wil provoceren door zichzelf te associeren met plunderaars,verkrachters en oorlogsmisdadigers dan zet-ie niet alleen zichzelf te kakken als een 'deplorabel figuur', maar dan moet-ie ook niet raar opkijken als-ie daarop wordt aangesproken.. Om dan de als een klassieke bully te gaan lopen huilebalken, tsja, hij vroeg d'r toch om? En ik denk dat de gemiddelde oekrainse vluchteling nog wel een stuk minder clementie met 'm heeft.

44. Onderstaande 3 leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V ( 3 april 2022),Meme Moo ( 3 april 2022),WANDELAAR5 ( 3 april 2022)

Pagina 25 van 108 EersteEerste ... 152122232425262728293575 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten