Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Jambers

Last Online
    Vandaag @ 20:59
    Discussies
    48
    Thanks
    5.026

Standaard Jambers

Jambers

Onder het motto 'beter laat dan nooit' dan toch maar een apart Jambers topic hier.
    Paul Jambers (1945) is inmiddels alweer 77 jaar oud. Over een paar weken wordt hij zelfs 78.

Ik ben opgegroeid met de eerste originele Jambers uitzendingen (1992-1998) en veel van die afleveringen zijn mij altijd bijgebleven.
    Graag keek ik naar de markante figuren die voorbij kwamen: dorpsgekken, alcoholverslaafden, kledingfetisjisten, hoeren, transgenders, vrouwen die op hoge leeftijd nog probeerden sexy te zijn, boeren die vrouwen uit de Filipijnen lieten overkomen, verstokte vrijgezelle broers en zusters in een molen, mensen die plots rijk werden, wannabe artiesten, etc. Het programma kreeg zowel veel kritiek als veel lof. Het was zeker voor die tijd vrij gewaagde televisie.
    De kracht van het programma was niet zozeer de hoogstaande figuren die langskwamen, maar meer de authenticiteit van het programma. Deze mensen bestonden echt. En schroomden niet hun verhaal voor de camera te doen.
    Jambers werd in de jaren 90 in Belgie uitgezonden op VTM op donderdagavond (21u-21.30) en in Nederland op RTL4 meestal op een zaterdagavond (of zondagavond) ook rond 21.30u.

Na de jaren 90 zijn er nog een aantal opvolgingen gekomen zoals Jambers 10 jaar later en Jambers 20 jaar later. (Ook in 2009 elke werkdag een herhaling van een jambers-aflevering wegens 20-jarig bestaan VTM).
    En vorig jaar (2022) was er een 'Jambers back to the nineties'. Dat was het eerste seizoen, ik weet niet of er nog meer seizoenen komen.
    https://vtm.be/vtmgo/jambers-back-to...b-5385d9bebc3c

Ik heb zelf tientallen oude afleveringen bewaard. En veel zijn er nog op Internet te vinden (worden wel af en toe verwijderd vanwege auteursrechten).
    Maar er is 1 aflevering uit 1995 die ik mis, en het is me na jarenlang gespeur nog steeds niet gelukt om die aflevering te bemachtigen. Het was niet eens per se een hele bijzondere aflevering (meer een klassieker) maar het zit me nog altijd dwars dat ik die niet meer kan terugvinden. Heb em ooit rond 2011 nog eens op youtube teruggezien, maar is daar toen helaas afgehaald (vanwege auteursrechten).

Daarom: Mocht er iemand (vooral onder de Vlaamse beren) ook Jambers fan zijn, en nog oude afleveringen hebben, waaronder uit 1995, en mij willen helpen hiermee, dan zou ik graag een PB ontvangen.

Laatst gewijzigd door pietpotent44; 6 augustus 2023 om 11:17

2. Onderstaande 8 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers ( 6 augustus 2023),Gustomass ( 6 augustus 2023),Massi ( 6 augustus 2023),Partycrasher ( 6 augustus 2023),rmjhexe ( 6 augustus 2023),Shakir ( 6 augustus 2023),The Joker ( 6 augustus 2023),Ties85 ( 6 augustus 2023)

Last Online
    Vandaag @ 17:20
    Discussies
    42
    Thanks
    1.105

Standaard

Uit de tijd dat intro's van 2e rangs Belgische tv-programma's beter waren dan de muziek van de afgelopen 10, 15 jaar...
    Alweer seizoen 9 en het gaat nog steeds goed met ons...

4. Onderstaande 3 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

Ethan Cunt (23 augustus 2023),pietpotent44 ( 6 augustus 2023),The Pussyhunter (23 augustus 2023)

Last Online
    Vandaag @ 19:24
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Discussies
    128
    Thanks
    12.479

Standaard

Waren inderdaad authentieke figuren die daarin optraden.
    Mij staat het meeste bij dat veel vrienden en collega’s hem imiteerden met z’n bronstige stem…
    “overdag staat hij in de banketbakkerij maar ‘s avonds..” en dan kwam er weer één of andere malloot voorbij in jarretels
    Niet veel van gezien, was niet zo vaak thuis in het weekend.
    En Garde

6. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

pietpotent44 ( 6 augustus 2023)

Last Online
    7 januari 2025 @ 19:14
    Discussies
    26
    Thanks
    3.533

Standaard

Ik ben ook jong geweest in de jaren 90, en zoals in veel Vlaamse huishoudens waren we toen ook verslingerd aan deze cult-serie.
    Hij wandelde met zijn typische leren jas en cowboy boots langs de Vlaamse steenwegen, belde aan bij zonderlingen en won hun vertrouwen met zijn lage hese stem.
    Om vervolgens toe te slaan met de camara, want heilig was hij niet.

Ondertussen is zijn terugkerende uitspraak "Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen" opgenomen in het Vlaams woordenboek:
    https://www.vlaamswoordenboek.be/def...20drijft%20hen

Ook ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik af en toe zit te speuren op YouTube.
    Er is helaas nooit een DVD-box met oude Jambers afleveringen uitgebracht, en filmpjes verdwijnen zo nu en dan op YouTube. Om dan weer terug op te duiken. Vervelend...
    Bij mijn vader staat (of stond) er nog een karrenvracht oude VHS-tapes, maar of dat de ontbrekende aflevering uit 1995 daar nog gaat tussen steken?

Ik weet niet of een hoerenlopersite wel de beste plek is om te adverteren. Ik zou me bvb. eerder registeren op een forum van VTM.

Armand Delen, de excentrieke mannequin uit de Kempen was mijn favoriet:

8. Onderstaande 2 leden hebben Shakir bedankt voor deze bijdrage:

Ascari ( 8 augustus 2023),pietpotent44 ( 6 augustus 2023)

Last Online
    Vandaag @ 17:20
    Discussies
    42
    Thanks
    1.105

Standaard

@ pp44

Waar ging die bewuste aflevering die je mist dan over?
    Misschien VTM of RTL eens aanschrijven of ze Jambers nog eens willen herhalen, te beginnen met seizoen 1995.
    Laatst gewijzigd door Brad Clitt; 6 augustus 2023 om 12:38
    Alweer seizoen 9 en het gaat nog steeds goed met ons...

Last Online
    Vandaag @ 19:01
    Discussies
    27
    Thanks
    2.924

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Over pietpotent44 zelf. Wat dacht jij dan?

11. Onderstaande 5 leden hebben Partycrasher bedankt voor deze bijdrage:

Ascari ( 8 augustus 2023),Badslippers ( 6 augustus 2023),Eddy_V ( 6 augustus 2023),pietpotent44 ( 6 augustus 2023),WANDELAAR5 ( 6 augustus 2023)

Last Online
    Discussies
    48
    Thanks
    5.026

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    @ pp44
    Misschien VTM of RTL eens aanschrijven of ze Jambers nog eens willen herhalen, te beginnen met seizoen 1995.
    Over een playboy in het Belgische uitgaansleven in de jaren 90.
    Nee, ik heb VTM ook al aangeschreven, maar dan krijg ik slechts een vaag antwoord. Dat 'door technische problemen het niet (meer) mogeljik is daar een kopieaanvraag voor te doen'. Ze kunnen niet eens vertellen wat dan precies het technische probleem is. Alleen dat het niet lukt. Is dus niet eens zozeer een copyright kwestie. Kan natuurlijk ook gewoon dat ze me hebben willen afwimpelen. Rtl4 en Eyeworks had ik ook al benaderd, maar die beginnen dan weer over copyright geneuzel enzo. Redelijk hopeloos.
    Ik weet dat er tenminste 1 particulier is die em nog heeft, heeft em ooit op youtube gezet, maar is er dus weer af gehaald.

Eigenlijk zou je gewoon iemand moeten kennen die bij VTM of RTL werkt, en die zoiets wil doen, en bereid is daar enige moeite voor te doen, anders is de kans groot dat je door een of andere ambtenaar snel wordt afgewimpeld. Ik heb zelfs niet eens de naam van degene die mij bij VTM beantwoord heeft. Erg vaag allemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Partycrasher Bekijk bericht
    Over pietpotent44 zelf. Wat dacht jij dan?
    Haha. Nee, nog veel grappiger zelfs: een gast bijgenaamd playboy Eddie

Het was een typische 'Haagse Johnny' figuur. Beweerde 300 a 400 verschillende minaressen te hebben gehad, en zon 1.500 avontuurtjes. Verhuurde zichzelf zelfs als gigolo.
    Ik heb alleen een paar korte fragmenten van die bewuste aflevering, hier een screenshot:

Playboy-Eddie.jpg
    Laatst gewijzigd door pietpotent44; 6 augustus 2023 om 16:25

13. Onderstaande 3 leden hebben pietpotent44 bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V ( 6 augustus 2023),Partycrasher ( 6 augustus 2023),Shakir ( 6 augustus 2023)

Last Online
    Discussies
    26
    Thanks
    3.533

Standaard

Jajaja! Deze heb ik ook nog gezien op YouTube.
    Volgens mij dook hij terug op in "Jambers, 10 jaar later" als een respectabele vader met drie kinderen.

Als je nog wat dieper wil graven, hier nog een reportage uit 1986 waar Jambers (toen nog bij BRT) bekend mee is geworden:
    Panorama (Jambers) - De Millet-Generatie

15. Onderstaande leden hebben Shakir bedankt voor deze bijdrage:

pietpotent44 ( 6 augustus 2023)

Last Online
    Vandaag @ 19:01
    Discussies
    27
    Thanks
    2.924

Standaard

Als Jambers op het Ijsberenforum-Feest van een paar weken geleden was geweest, had hij van de zenderbaas te horen gekregen dat ze die aflevering niet zouden mogen uitzenden. En als Jambers had gezegd dat hij bepaalde dingen zou blurren en wegpiepen, had de zenderbaas gezegd dat ze daar al naar hadden gekeken en dat er dan niks meer van de aflevering zou overblijven. De zenderbaas zou wel een kopie hebben gemaakt voor zichzelf, om weg te dromen over hoe zijn leven had kunnen zijn.

17. Onderstaande 4 leden hebben Partycrasher bedankt voor deze bijdrage:

Eddy_V ( 6 augustus 2023),JonnyFontane ( 8 augustus 2023),Patjax ( 6 augustus 2023),The Joker ( 6 augustus 2023)

Last Online
    Vandaag @ 18:01
    Discussies
    177
    Thanks
    3.076

Standaard

Creepy, ik doe vandaag eens op een andere browser dan waarmee ik normaal op youtube kijk youtube kijken en verdorie, opeens een kanaal bovenaan met allemaal jambers filmpjes... Die googelaars volgen je echt.
    https://www.youtube.com/@BelgicaTV
    Ik raak van alles kwijt....

Behalve gewicht

19. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

pietpotent44 ( 8 augustus 2023)

Last Online
    Discussies
    26
    Thanks
    3.533

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietpotent44 Bekijk bericht
    Over een playboy in het Belgische uitgaansleven in de jaren 90.
    Nee, ik heb VTM ook al aangeschreven, maar dan krijg ik slechts een vaag antwoord. Dat 'door technische problemen het niet (meer) mogeljik is daar een kopieaanvraag voor te doen'. Ze kunnen niet eens vertellen wat dan precies het technische probleem is. Alleen dat het niet lukt. Is dus niet eens zozeer een copyright kwestie. Kan natuurlijk ook gewoon dat ze me hebben willen afwimpelen. Rtl4 en Eyeworks had ik ook al benaderd, maar die beginnen dan weer over copyright geneuzel enzo. Redelijk hopeloos.
    Ik weet dat er tenminste 1 particulier is die em nog heeft, heeft em ooit op youtube gezet, maar is er dus weer af gehaald.

Eigenlijk zou je gewoon iemand moeten kennen die bij VTM of RTL werkt, en die zoiets wil doen, en bereid is daar enige moeite voor te doen, anders is de kans groot dat je door een of andere ambtenaar snel wordt afgewimpeld. Ik heb zelfs niet eens de naam van degene die mij bij VTM beantwoord heeft. Erg vaag allemaal.

Haha. Nee, nog veel grappiger zelfs: een gast bijgenaamd playboy Eddie

Het was een typische 'Haagse Johnny' figuur. Beweerde 300 a 400 verschillende minaressen te hebben gehad, en zon 1.500 avontuurtjes. Verhuurde zichzelf zelfs als gigolo.
    Ik heb alleen een paar korte fragmenten van die bewuste aflevering, hier een screenshot:

@P44: Hebbes!!!

Kijk maar vanaf 41:37.

21. Onderstaande leden hebben Shakir bedankt voor deze bijdrage:

pietpotent44 ( 6 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    48
    Thanks
    5.026

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shakir Bekijk bericht
    @P44: Hebbes!!!
    Kijk maar vanaf 41:37.
    Wow! Goed gevonden, thanks!!

Ik zie dat ie er nog maar 6 dagen op staat ook.
    Dit was em inderdaad (vanaf minuut 22).

Alleen dacht ik me ook te herinneren dat ie ergens zei dat ie al die vrouwtjes kon laten geloven wat ie wou, en dat ie er eentje wijs had gemaakt dat hij vanaf een bepaald stoplicht zijn auto kon laten vliegen. Maar heb ik niet gehoord of gezien in deze uitzending, of ik heb niet goed geluisterd. Zelfde voor dat rood zwarte pak. Ik zal morgen op mn gemak nog eens kijken.

Ook dacht ik dat deze uitzending uit 1995 was (i.p.v. 1994).

30 jaar geleden alweer. Pre internet tijdperk nog.
    Ongelooflijk wat vliegt de tijd. Dit was de tijd dat ik zelf als tiener nog regelmatig uitging. En net van de middelbare school af kwam. En achteraf gezien ook 10 jaar voor mijn saunaclub debuut.
    Mooie tijden. Veel leukere tijd dan nu vind ik. Veel meer stress nu.

Last Online
    Discussies
    26
    Thanks
    3.533

Standaard

Playboy Eddy stelt me wel lichtjes teleur met zijn 300 à 400 vrouwen.
    Ik heb er naar schatting 450-500 gehad, en veel forumleden hier waarschijnlijk nog veel meer!

24. Onderstaande 4 leden hebben Shakir bedankt voor deze bijdrage:

JonnyFontane ( 6 januari 2025),pietpotent44 ( 6 januari 2025),schoolmeester ( 6 januari 2025),WANDELAAR5 ( 6 januari 2025)

Last Online
    Discussies
    48
    Thanks
    5.026

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shakir Bekijk bericht
    Playboy Eddy stelt me wel lichtjes teleur met zijn 300 à 400 vrouwen.
    Ik heb er naar schatting 450-500 gehad, en veel forumleden hier waarschijnlijk nog veel meer!
    Je weet dat die 44 een shortcut is voor 4400 he

Regels voor berichten