Pagina 70 van 77 EersteEerste ... 2060666768697071727374 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.726 t/m 1.750 van 1901

Discussie: Turkije

Last Online
    Vandaag @ 20:34
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Dan zit je iets teveel op de Turkse nieuws sites en te weinig op andere. Turkije heeft zeker ook het recht zich te verdedigen tegen terreur. Het aantal Koerdische burgerslachtoffers in Syrië en Irak na artilleriebeschietingen en bombardementen van Turkije is ook gigantisch. En ook op plaatsen waar helemaal geen PKK strijders zijn die terreuraanvallen op Turkije hebben gepleegd zoals in Noord Syrië. Daar zijn die burgerslachtoffers gevallen bij een ordinair landje-pik van Turkije. Maar goed, dan gaan we hier off-topic.
    Aangezien het inderdaad off topic is maar mijn reactie hier eens plaatsen. Het klopt dat ik wellicht teveel Turkse nieuws kijk dat ik dit gemist heb. Graag zie ik links van je tegemoet waar je je bewering op baseert.

2. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (12 november 2023)

Last Online
    Vandaag @ 17:29
    Discussies
    119
    Thanks
    20.419

Standaard

1 linkje geeft al een aardige samenvatting:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kurdis...%80%93present)

En een fragmentje:
    Since the conflict began, more than 40,000 have died, the vast majority of whom were Kurdish civilians. Both sides were accused of numerous human rights abuses during the conflict. The European Court of Human Rights has condemned Turkey for thousands of human rights abuses. Many judgments are related to the systematic executions of Kurdish civilians, torture, forced displacements, destroyed villages, arbitrary arrests, and the forced disappearance or murder of Kurdish journalists, activists and politicians.
    Maar je kunt ook specifiek zoeken het afgelopen jaar en Noord Syrië bijvoorbeeld.
    https://www.euronews.com/2023/10/09/...rkish-air-raid

Valt ook onder wraak. Die 50 politiemensen hadden niets van doen met de aanslag 1 oktober in Ankara.

4. Onderstaande 3 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (12 november 2023),pret (12 november 2023),schoolmeester (12 november 2023)

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

En een fragmentje:

Maar je kunt ook specifiek zoeken het afgelopen jaar en Noord Syrië bijvoorbeeld.
    https://www.euronews.com/2023/10/09/...rkish-air-raid

Valt ook onder wraak. Die 50 politiemensen hadden niets van doen met de aanslag 1 oktober in Ankara.
    Zoals ik al zei zelfs uit jouw bronnen lijkt dat het aanslagen zijn op terreurgroep PKK en consorten. Nauwelijks burgerslachtoffers waarvan ik overigens betwist of het daadwerkelijk burgers waren en niks van te doen hebbeb met de terreurbeweging.

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.419

Standaard

Volgens mij staat er in mijn post in het Engels iets heel anders dan wat jij ervan maakt. Misschien nog even naar Engelse les ?

7. Onderstaande 2 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (12 november 2023),schoolmeester (12 november 2023)

Last Online
    10 januari 2025 @ 13:39
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Lekker fris linkje... over dit conflict en de PKK een heel Wikipedia-artikel weten te vullen zonder maar één al was het verdekte verwijzing naar het feit dat de PKK behalve door uiteraard Turkije als verboden terroristische organisatie wordt beschouwd door:
    De EU, de VS, Canada, Japan, Australië, Verenigd Koninkrijk en Nieuw-Zeeland...

er wordt heel summier slechts iets opgemerkt door als terroristen beschouwd door Turkije en enkele bondgenoten... dat zal in de bubbel van bepaalde groepen misschien "dus" meer dan voldoende zijn, voor de objectieve nieuwsconsument mag ik hopen van niet.
    "Guter Sex muss sich anhören
    als ob man mit Badelatschen wegrennt."
    - Markus Krebs

9. Onderstaande 2 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (12 november 2023),pret (12 november 2023)

Last Online
    Vandaag @ 19:42
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Lekker fris linkje... over dit conflict en de PKK een heel Wikipedia-artikel weten te vullen zonder maar één al was het verdekte verwijzing naar het feit dat de PKK behalve door uiteraard Turkije als verboden terroristische organisatie wordt beschouwd door:

er wordt heel summier slechts iets opgemerkt door als terroristen beschouwd door Turkije en enkele bondgenoten... dat zal in de bubbel van bepaalde groepen misschien "dus" meer dan voldoende zijn, voor de objectieve nieuwsconsument mag ik hopen van niet.
    En nou de landen opsommen waar Hamas op de terreurlijst staat. Om lekker 'consistent' te zijn, de acties van Hamas beschouw jij echter als verzet:
    Anderzijds moeten we niet vergeten dat het gelukkig mogelijk bleek ook destijds al de vergeldingsrazzia's door de Duitse bezetter te veroordelen zonder steeds omstandig eerst de gepleegde aanslag - ook als deze bijzonder gewelddadig was - door het vaderlands verzet die daartoe aanleiding was eerst omstandig te veroordelen...
    Is verder best wel heftig wat er staat over schendingen van mensenrechten (de nummers tussen haakjes zijn in de betreffende wiki pagina hyperlinks naar de verschillende bronnen/documentatie waarin die informatie wordt onderbouwd).
    "According to human rights organisations since the beginning of the uprising 4,000 villages have been destroyed,[306] in which between 380,000 and 1,000,000 Kurdish villagers have been forcibly evacuated from their homes, mainly by the Turkish military.[307] According to the Los Angeles Times some 5,000 Turks and 35,000 Kurds, have been killed, 17,000 Kurds have disappeared and 119,000 Kurds have been imprisoned as a result of the conflict.[306] According to the Humanitarian Law Project, 2,400 Kurdish villages were destroyed and 18,000 Kurds were executed.[307][308] In total up to 3,000,000 people (mainly Kurds) have been displaced by the conflict,[309] an estimated 1,000,000 of which are still internally displaced as of 2009.[310] The Assyrian Minority was heavily affected as well, as now most (50–60 thousand/70,000) of its population is in refuge in Europe."
    Laatst gewijzigd door Picasso 1; 12 november 2023 om 20:03

11. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (12 november 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    En nou de landen opsommen waar Hamas op de terreurlijst staat. Om lekker 'consistent' te zijn, de acties van Hamas beschouw jij echter als verzet:
    Nee dat hoeft dus absoluut niet. Ik ben niet eens inconsistent. Ik zou pas inconsistent zijn als ik een link naar een zogenaamd objectieve duidende Wikipedia-pagina over het huidige Israëlisch-Palestijns-conflict zou posten waarin het hele conflict uit de doeken gedaan zou worden zonder dat daarin zelfs maar impliciet wordt gerefereerd aan het feit dat Hamas als terroristische organisatie beschouw wordt door vrijwel alle democratische gekozen regimes

Het gaat hier puur om de link door W5 naar een zogenaamd objectieve maar in werkelijkheid verdachte bron. Niet an sich om het verdachte karakter van de PKK dat in die bron-link verzwegen wordt.

En inhoudelijk, ik geef volgens mij op meerdere plekken in deze discussie aan dat ik de Hamas-actie van 7 oktober als een ontoelaatbare terreurdaad beschouw. Maar dat betekent NIET dat ik dat uittentreure moet herhalen als ik de inmiddels door Israël gehanteerde disproportionele wraakoefening eveneens als terreur beschouw.
    - Markus Krebs

Last Online
    Vandaag @ 19:42
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Het gaat hier puur om de link door W5 naar een zogenaamd objectieve maar in werkelijkheid verdachte bron.
    Het artikel barst echter van de hyperlinks naar de originele bronnen waar ze hun informatie op baseren. Er wordt naar een totaal van 447 bronnen verwezen.

Schermafbeelding 2023-11-12 212953.jpg

14. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (12 november 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Waaruit maar weer blijkt dat ook met een hele hoop feiten de waarheid toch eenvoudig verdraaid kan worden, zoals bij deze als Wikipedia-pagina vermomde PKK-propaganda.
    - Markus Krebs

16. Onderstaande 2 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (13 november 2023),pret (13 november 2023)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.419

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Dat er geen Azeri’s waren is niet zo gek immers die zijn verdreven door Armeense kolonisten. Hetzelfde als wat Israel stapsgewijs nog altijd aan het doen is in Palestina.

Heb ik soms iets gemist over welke bezetting heb je het precies? De enige bezitters in die regio zijn VS, dat weet jij net zo goed als ik. Zou je in getallen kunnen aangeven hoeveel burgerslachtoffers door toedoen van Turkije zijn gevallen en hoeveel hiervan zijn kinderen en vrouwen? Wat betreft Israël zijn de laatste cijfers als volgt: in totaal 12.300 waarvan 5.000 kinderen en 3.300 vrouwen.
    Maar even weer verplaatsen om niet teveel off topic te gaan in het Gaza topic.

Het aantal burgerslachtoffers door Turkse agressie ligt al in de 10.000en. Daarvan heb ik al eerder een link geplaatst.

Maar dat jij niets weet van de Turkse bezetting in Noord Syrië vind ik vreemd. Maar bij deze ook een neutrale beschrijving daarvan:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Door_T...zette_gebieden

Bezettingen in Noord-Syrië - De Turkse strijdkrachten hebben in augustus 2016 een aantal gebieden bezet in Noord-Syrië naar aanleiding van de Syrische burgeroorlog. Deze gebieden vormen in feite een afzonderlijke proto-staat onder een Turks militair bestuur. De door Turkije gecontroleerde gebieden van Syrië bestaan uit een gebied van 8.835 vierkante kilometer dat meer dan 1000 nederzettingen omvat, waaronder steden als Afrin, al-Bab, Azaz, Jarabulus, Jindires, Rajo, Tal Abyad en Ras al-Ayn. Deze gebieden worden door de Turkse autoriteiten aangeduid als veilige zones. De Syrische regering onder Bashar al-Assad heeft herhaaldelijk kritiek geuit op de Turkse aanwezigheid in Noord-Syrië en opgeroepen tot hun terugtrekking.
    https://jacobin.nl/rojava-de-permane...g-van-turkije/
    de permanente oorlog van Turkije

In de afgelopen weken heeft de Turkse staat bijna de hele infrastructuur van het autonome zelfbestuur van Noordoost-Syrië vernietigd. In de schaduw van de escalatie in Israël en Palestina nadert een andere permanente oorlog zijn hoogtepunt.

‘Elk huis in het noordoosten van Syrië is getroffen.’ Tussen 5 en 9 oktober voerde het Turkse leger samen met jihadistische huurlingen meer dan vijfhonderd lucht- en grondaanvallen uit in de regio en vernietigde ongeveer 80 procent van de infrastructuur. Sindsdien heeft 40 procent van de vijf miljoen inwoners van het noordoosten van Syrië geen elektriciteit meer, velen hebben daarnaast geen toegang tot gas of schoon water meer. Kleinschalige aanvallen, vooral in de vorm van artillerievuur vanuit de door Turkije bezette gebieden, gaan intussen door.

De aanvallen markeren een nieuwe stap in de escalatie van de voortdurende oorlog van de Turkse staat tegen de Koerdische bevolking binnen en buiten Turkije. Terwijl de meeste aandacht van de media uitgaat naar de gebeurtenissen in Israël en Palestina, haalden de bombardementen op Noordoost-Syrië vaak niet eens het nieuws. De internationale gemeenschap laat de Turkse president Erdoğan zijn gang gaan – met ernstige gevolgen voor de hele regio.
    In Idlib zijn er ook regelmatig gevechten tussen het Turkse leger en het Syrische leger gesteund door Russen.

IMG_4709.jpg

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Maar even weer verplaatsen om niet teveel off topic te gaan in het Gaza topic.

Het aantal burgerslachtoffers door Turkse agressie ligt al in de 10.000en. Daarvan heb ik al eerder een link geplaatst.

Maar dat jij niets weet van de Turkse bezetting in Noord Syrië vind ik vreemd. Maar bij deze ook een neutrale beschrijving daarvan:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Door_T...zette_gebieden

https://jacobin.nl/rojava-de-permane...g-van-turkije/

In Idlib zijn er ook regelmatig gevechten tussen het Turkse leger en het Syrische leger gesteund door Russen.

IMG_4709.jpg
    Ik neem wel aan dat je je realiseert dat genoemde bronnen wel malafide zijn. Ik ga hier geen tijd in verspillen.

En denk je echt dat Erdogan het niet zou zeggen als hij Turkse gronden zou uitbreiden immers dit zou alleen maar populariteit ten goede komen.

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.419

Standaard

Wikipedia malafide? Als je geen argumenten meer hebt, dan kom je met zo iets?

Al Jazeera dan? Jouw grote roerganger Erdogan zegt dat hij niet terug wil trekken uit Noord Syrië. Als hij dat niet bezet houdt, hoezo wil hij zich dan niet terugtrekken?

https://www.aljazeera.com/news/2023/...wal-from-syria
    Ankara has set up dozens of bases and deployed thousands of troops in northern Syria, preventing the Russian-backed Syrian army from re-taking the region.
    Geen huis is er onbeschadigd, grootste deel van de infrastructuur vernietigd, dus het zijn zeker niet alleen acties tegen terroristen, maar tegen de hele burgerbevolking.

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Hoe verklaar je eigenlijk de spagaat W5 die je moet gaan maken hiervoor. Jij beschouwt Europees Reichsführer Von der Leyen normaal gesproken als stem van alle weldenkenden vanwege haar ongezonde fascinatie voor de corrupte clown en zijn Oekraïne. Maar: in de zomer van 2022 beloofde Aliyev de Azerbeidzjaanse gasleveringen aan de EU tegen 2030 te verdubbelen. Commissievoorzitter Ursula von der Leyen prees vervolgens Azerbeidzjan als een ‘stabiele partner’.

Zbigniew Brzeziński, één van de grote orakels van de Amerikaanse globale politiek, publiceerde na de Koude Oorlog een veelgelezen boek: "The Grand Chessboard: American Primacy and Its Geostrategic Imperatives". Het gaat over het ‘grote schaakbord’ van de Euraziatische regio, die zich uitstrekt van West-Europa tot China. Het boek is een gids voor Amerikaanse geopolitici over hoe deze ruimte veilig te stellen is. Daarvoor is het belangrijk om bepaalde aslanden veilig te stellen – waaronder Oekraïne en Azerbeidzjan. Oekraïne moet volgens Brzeziński in de westerse baan blijven, omdat Rusland zonder Oekraïne geen Europese hegemoniale macht kan zijn. Azerbeidzjan is de ‘kurk’ op de ‘fles’ van de Kaspische Zee – ook Azerbeidzjan moet daarom op zijn minst neutraal zijn of, beter nog, zich naar het Westen richten.

Von der Leyen voert dus slechts de trans-Atlantische instructies uit, en offert daarvoor Europese gelden aan Oekraïne zogenaamd in de strijd tegen Rusland, maar sluit vergaande deals met het door datzelfde Rusland gesteunde Azerbeidzjaanse regime.
    - Markus Krebs

21. Onderstaande 2 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (19 november 2023),forgetskinnyletsgetfatty (19 november 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard

Wikipedia malafide? Als je geen argumenten meer hebt, dan kom je met zo iets?
    Ik toonde reeds eerder aan dat jij op Wikipedia uitstekend je weg naar zeer malafide bronnen weet te vinden:

- Markus Krebs

Last Online
    Vandaag @ 09:35
    Discussies
    238
    Thanks
    13.670

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Ik neem wel aan dat je je realiseert dat genoemde bronnen wel malafide zijn. Ik ga hier geen tijd in verspillen. { . . . ]
    Dat is wel erg goedkoop. Ook telkens dezelfde argumentatie die geen hout snijdt:
    - De bron is onbetrouwbaar
    - Turkije grijpt louter in om terroristen te elimineren
    - Ontkennen

Als ik Google op: Turkey "war crimes" Syria en filter alleen al op de laatste maand krijg ik talloze hits waarin geschreven wordt over, "Turkey commits war crimes", "Turkey accused of bombing critical civilian infrastructure", "Turkije wordt er ook van beschuldigd actief steun te verlenen aan de willekeurige beschietingen van burgerbevolkingscentra door oppositiemilities", "Rape", "Torture"

Of, ik citeer:

"Some five million people in northern Syria suffered more than 580 air and ground attacks by the Turkish armed forces between 5 and 9 October, the Autonomous Administration of North and East Syria (AANES) officials have announced.

Turkey’s attacks killed 44 people, including two children, and wounded 55 others in the scope of five days, the region’s Kurdish-led administration said.

In the five days of attacks, Turkish armed forces destroyed 11 power plants, two clinics, 48 educational institutions, and a centre where AANES security forces receive training for anti-drug operations."

Maar ja, ik weet al wat de reactie zal zijn: "Allemaal vals en foutief nieuws van onbetrouwbare bronnen". Oh nee, je gaat er geen tijd meer in steken. Elke oorlog is smerig en in elke oorlog worden burgerrechten met voeten getreden en vinden zaken plaats als het martelen en/of verkrachten van (onschuldige) burgers, bombardementen op burgerdoelen, wreedheden. Nou noem de hele rij maar op. Israël heeft vuile handen door heel Gaza plat te bombarderen om hogere doelen te bereiken: "ALLE gijzelaars vrij en vernietiging van Hamas". Er zijn dan wel regels opgesteld waar men zich aan dient te houden tijdens het voeren van oorlog maar wie houdt zich daar nu aan. Niemand toch. Ook Israël niet en Hamas al helemaal niet. Die zetten zelfs hun eigen bevolking in als kanonnenvlees en menselijk schild en verbergen zichzelf tussen de burgerbevolking.

Geef gewoon toe dat Turkije ook over de schreef gaat net als Israël en kom hier niet met kletspraat dat Turkije schone handen heeft en alles volgens het boekje doet. De echte schurken zijn de extremistische terroristische groeperingen zoals Hamas en in hun kielzog een heel rijtje andere islamitische fundamentalistische klootzakken of die warlords in Afrika die de burgerbevolking aan de krokodillen voeren voor persoonlijk vermaak. Walgelijk. En die moeten altijd en overal bestreden worden.

24. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

schoolmeester (19 november 2023),WANDELAAR5 (19 november 2023)

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Wat betreft laatste post is zijn volgende eigen reactie zeer toepasselijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Moet dit niet in het complot- of humortopic geplaatst worden?
    Ik zou gaan voor humortopic omdat ik mij kapot heb gelachen

26. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

Badslippers (19 november 2023)

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Von der Leyen voert dus slechts de trans-Atlantische instructies uit, en offert daarvoor Europese gelden aan Oekraïne zogenaamd in de strijd tegen Rusland, maar sluit vergaande deals met het door datzelfde Rusland gesteunde Azerbeidzjaanse regime.
    Zo hypocriet die klapekster ze zei dat Rusland geen aanvallen mocht verrichten op ziekenhuizen, scholen en zo. Echter zegt ze niet hetzelfde over Israël.

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.419

Standaard

De volgende goede stap van Turkije. De rente is weer 5%punt verhoogd naar 40%. Met een inflatie van ca. 60% op jaarbasis nog steeds een negatieve reële rente. Maar stapje voor stapje komen ze dichterbij. De prognose voor inflatie volgend jaar ligt onder de 40%. Dan zou de reële rente dus weer positief worden. Dan willen de mensen weer sparen in plaats van consumeren, komt er weer geld beschikbaar voor investeringen en zal het de goede kant op gaan. Nog even doorbijten voor de bevolking om de rampzalige economische politiek van eerdere jaren te verwerken.
    Dat Erdogan herkozen is ondanks de dagelijkse ellende waar hij zijn eigen bevolking in gestort heeft met de mega inflatie is een wonder. Maar nu voldoende is aangetoond dat die economische politiek gelijk staat aan een inflatieramp nu toch de juiste stappen. “It’s the economy stupid”.

29. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

pret (23 november 2023)

Last Online
    Discussies
    262
    Thanks
    24.653

Standaard Hongarije en Turkije: Zweden kan volgende week nog geen NAVO-lid worden

Zweden kan volgende week nog niet toetreden tot de NAVO, zoals het bondgenootschap hoopte. De beloofde Turkse en Hongaarse goedkeuring laten nog op zich wachten.

Turkije heeft de NAVO laten weten dat de Zweedse vlag komende week tijdens de bijeenkomst van buitenlandministers van de NAVO-landen in Brussel nog niet gehesen kan worden, zeggen diplomaten. Daar mikte de westerse militaire alliantie wel op.

Een NAVO-bron spreekt van een teleurstelling. "Dit is frustrerend, maar we liggen nog altijd op koers om Zweden spoedig toe te laten."

Zweden wacht al anderhalf jaar op het NAVO-lidmaatschap. Turkije hield dat lang tegen, omdat het Scandinavische land volgens Ankara eerst harder moet optreden tegen Koerdische militanten. President Recep Tayyip Erdogan vroeg het Turkse parlement vorige maand dan toch om goedkeuring, maar dat neemt daar nog wat meer tijd voor.

Zweden blijft hoopvo

Ook het Hongaarse parlement moet het Zweedse lidmaatschap nog goedkeuren. Het land zei eerder niet als laatste dwars te willen liggen en het besluit van Turkije te volgen, maar kwam daar later op terug. De besluiten van Hongarije en Turkije werden ergens in de afgelopen weken al verwacht.

Maar Hongarije neemt volgende week nog geen besluit, zegt het Hongaarse parlementslid Àgnes Vadai volgens SVT Nyheter tegen het Zweedse persbureau TT. Wanneer dat wel gebeurt, is nog niet bekend.

Ondanks de onduidelijkheid blijft Zweden hoopvol, zei defensieminister Pal Jonson donderdag. "We hebben het gevoel dat we zo snel mogelijk tot de alliantie moeten toetreden en hebben goede hoop dat dit snel zal gebeuren."
    Bron: nu.nl
    - Markus Krebs

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Zweden wacht al anderhalf jaar op het NAVO-lidmaatschap. Turkije hield dat lang tegen, omdat het Scandinavische land volgens Ankara eerst harder moet optreden tegen Koerdische militanten
    Koerdische militanten dient vervangen te woorden door terroristen van PKK/YPG/Gulen bewegingen.

Last Online
    Vandaag @ 19:41
    Discussies
    202
    Thanks
    3.097

Standaard

https://www.nu.nl/economie/6294376/b...-inflatie.html

Gewoon aan De Grote Leider een loonsverhoging vragen

33. Onderstaande leden hebben Siberische tijger bedankt voor deze bijdrage:

pret (16 december 2023)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.419

Standaard

Omdat Pret via de media die hij volgt waarschijnlijk dit belangrijke nieuws over de Turkse bezetting van gebieden in Noord Irak en Noord Syrië niet mee krijgt, maar even een link hier:

Turkije gaat zijn militaire bases in Noord-Irak uitbreiden en versterken. Afgelopen weekend zijn in dat gebied twaalf Turkse militairen om het leven gekomen bij gevechten met de Koerdische PKK.

Volgens de Turkse grote leider moet de versterkingsoperatie in de lente van 2024 afgerond zijn. Het is onduidelijk hoeveel militaire bases het Turkse leger in Noord-Irak heeft. De Iraakse opperbevelhebber Abdel Emir Yarallah sprak vorig jaar van vijf installaties. Daar waren volgens hem zo'n vierduizend Turkse militairen gestationeerd.

Uit de verklaring van de grote leider valt op te maken dat het aantal bases mogelijk is uitgebreid. "We hebben de afgelopen jaren honderden kilometers aan wegen tussen onze militaire bases in Noord-Irak aangelegd. Dat doen we steeds zodra een nieuw gebied onder onze controle komt", zei de grote leider. "In de lente moeten ook de wegen naar onze nieuwe bases gereed zijn, zodat terroristen onmogelijk nog actief kunnen zijn in de grensregio", benadrukte de grote leider.

Ook in Syrië zal het leger actief blijven, zei de grote leider. Sinds 2016 heeft het Turkse leger drie grote operaties in het buurland uitgevoerd. Daarbij zijn langs een groot deel van de grens op Syrisch grondgebied zogeheten bufferzones ingesteld.
    Als een NAVO bondgenoot buurlanden binnen valt, gebieden bezet en burgerslachtoffers maakt, dan is dat natuurlijk geoorloofd…

https://www.nu.nl/buitenland/6295896...gerond%20zijn.

35. Onderstaande 3 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (28 december 2023),pret (28 december 2023),uurtje (28 december 2023)

Last Online
    Vandaag @ 15:15
    Discussies
    87
    Thanks
    2.463

Standaard

Tja......en dan te bedenken dat de Koerden een grote rol hebben gespeeld in de strijd tegen IS. En terwijl de stad Kobani door IS onder vuur werd genomen, met alle gevolgen vandien, stonden de Turken op een steenworp afstand te kijken. Fijne bondgenoot....
    Een uurtje is ook maar een uur...

37. Onderstaande leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

Agronymus1 (28 december 2023)

Last Online
    Discussies
    119
    Thanks
    20.419

Standaard

De PKK wordt ook door de EU gezien als een terroristische organisatie en pleegt ook terreurdaden. De Koerden zijn deels ook geen frisse IS terrorisme bestrijders. Net als bij Israël vs Hamas is er meer dan genoeg aan te merken op de acties van beide kanten!

39. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

pret (28 december 2023)

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.932

Standaard

Omdat Pret via de media die hij volgt waarschijnlijk dit belangrijke nieuws over de Turkse bezetting van gebieden in Noord Irak en Noord Syrië niet mee krijgt, maar even een link hier:

Als een NAVO bondgenoot buurlanden binnen valt, gebieden bezet en burgerslachtoffers maakt, dan is dat natuurlijk geoorloofd…

https://www.nu.nl/buitenland/6295896...gerond%20zijn.
    Uiteraard dat doen immers alle grote landen.

41. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (28 december 2023)

Pagina 70 van 77 EersteEerste ... 2060666768697071727374 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten