Hallo mede ijsberen,
Ik heb een vraag/uitdaging met betrekking tot de smartphone en privacy als je in Duitsland of België bent. En vraag mij af hoe jullie/collega ijsberen daarmee omgaan.
Stel je bent niet single en vind het leuk om zo nu en dan een dag(deel) in Duitsland bij een saunaclub door te brengen. Dan is het ivm de privacy niet handig om je iPhone of andere smartphone volledig aan te hebben staan. Want je wilt niet dan iemand via een app kan zien waar je dan bent. Dus zet je locatie voorziening uit. Of de telefoon op vliegtuigmodus.
Maar ik wil liever mijn telefoon aan kunnen laten staan in plaats van vlak voor de grensovergang op vliegtuigmodus zetten. Dan kan je nog mail en whatsapp berichten lezen en beantwoorden.
Maar als je gebeld wordt dan ziet de beller (uiteindelijk) op de telefoonrekening dat deze op dat moment met mij gebeld heeft onder de categorie 'bellen naar buitenland' met nr en datum en tijd vermelding. Dus als je vrouw of vriendin belt als je in Duitsland bent (terwijl je geacht wordt in Nederland te zijn) kan zij nadien op haar maandelijkse factuur zien dat je toen in een buitenland was. En dat kan tot vragen leiden...
Uitzetten of vliegtuigmodus aanzetten is wat ik nu meestal doe en indien mogelijk Wifi bij de club gebruiken. Dan kan je mailen en whatsapp gebruiken, maar niet telefoneren.
Herkennen jullie dit en hoe wapen je je daartegen?
Dank voor de reactie en adviezen.