Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Last Online
    26 januari 2025 @ 22:33
    Discussies
    4
    Thanks
    3

Standaard Telefoonsporen Duitsland

Hallo mede ijsberen,

Ik heb een vraag/uitdaging met betrekking tot de smartphone en privacy als je in Duitsland of België bent. En vraag mij af hoe jullie/collega ijsberen daarmee omgaan.

Stel je bent niet single en vind het leuk om zo nu en dan een dag(deel) in Duitsland bij een saunaclub door te brengen. Dan is het ivm de privacy niet handig om je iPhone of andere smartphone volledig aan te hebben staan. Want je wilt niet dan iemand via een app kan zien waar je dan bent. Dus zet je locatie voorziening uit. Of de telefoon op vliegtuigmodus.
    Maar ik wil liever mijn telefoon aan kunnen laten staan in plaats van vlak voor de grensovergang op vliegtuigmodus zetten. Dan kan je nog mail en whatsapp berichten lezen en beantwoorden.
    Maar als je gebeld wordt dan ziet de beller (uiteindelijk) op de telefoonrekening dat deze op dat moment met mij gebeld heeft onder de categorie 'bellen naar buitenland' met nr en datum en tijd vermelding. Dus als je vrouw of vriendin belt als je in Duitsland bent (terwijl je geacht wordt in Nederland te zijn) kan zij nadien op haar maandelijkse factuur zien dat je toen in een buitenland was. En dat kan tot vragen leiden...
    Uitzetten of vliegtuigmodus aanzetten is wat ik nu meestal doe en indien mogelijk Wifi bij de club gebruiken. Dan kan je mailen en whatsapp gebruiken, maar niet telefoneren.

Herkennen jullie dit en hoe wapen je je daartegen?
    Dank voor de reactie en adviezen.

Last Online
    Gisteren @ 19:52
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Discussies
    128
    Thanks
    12.504

Standaard

2 dingen:
    1e bellen naar het buitenland is helemaal niet aan de orde als iemand jouw 06-nummer belt. Hooguit ontvang jij de kosten van gebeld worden in het buitenland.

2e geen wifi gebruiken op iPhone want als je vergeet om het wifi netwerk weer te verwijderen dan kan je dat later niet meer verwijderen, totdat je weer op dat wifi netwerk zit.
    En Garde

Last Online
    Vandaag @ 02:46
    Discussies
    55
    Thanks
    4.437

Standaard

Vriendin dumpen, zoveel controle is niet goed :D

Als je door je baas gebeld kan worden: neem een halve dag vrij als je een clubbezoek doet. Dat scheelt je ook een hoop ander gelazer (als je werkgezeik hebt, dan kan een baas eisen dat je direct naar kantoor komt en dan heb je wel gedoe).

4. Onderstaande leden hebben stimpy3 bedankt voor deze bijdrage:

MeesterMixer (Gisteren)

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    3

Standaard

Hoi Eddy,

Als iemand mij belt vanuit Nederland en ik ben in Duitsland dan betaal ik inderdaad de meerkosten. Maar daar gaat het niet om. Het probleem is dat er op de maandfactuur (bv van KPN) zichtbaar wordt dat de beller toen (datum en tijdstip) met mij (mijn nummer) gebeld heeft terwijl ik in het buitenland was. Categorie 'bellen naar het buitenland'. En het land wordt ook getoond. Dag privacy...

Je tweede punt: dat is onjuist. Je kan altijd een eerder verbinden Wifi netwerk uit je Iphone of laptop verwijderen.

Ik ben benieuwd naar andere reacties.

6. Onderstaande leden hebben Jort bedankt voor deze bijdrage:

WANDELAAR5 (Gisteren)

Last Online
    Discussies
    4
    Thanks
    3

Standaard

Eens ook gedoe inderdaad (de welbekende baas). Ik heb wel eens (bij Marisol) in het restaurant op mijn laptop gewerkt. Tussen twee sessies door.

Last Online
    Gisteren @ 19:52
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Discussies
    128
    Thanks
    12.504

Standaard

Jort, de beller krijgt nooit te zien of het gekozen 06 nummer in het buitenland is. Tenminste, ik heb het nog nooit op mijn factuur gezien terwijl ik echt wel mensen bel waarvan ik weet dat ze op dat moment in het buitenland zijn. Zou dan een provider dingetje moeten zijn bij de beller. Maar ja ik heb ook niet zoveel verstand van telecommunicatie.

als het tegenwoordig wel mogelijk is om een wifi netwerk te verwijderen als je niet meer op het wifi netwerk zit, dan is dat op de nieuwere iPhones/software versies gewijzigd. Voorheen was dat het verschil met Android waar je het wel nadien kon verwijderen.
    En Garde

9. Onderstaande 2 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

Ascari (Gisteren),WANDELAAR5 (Gisteren)

Last Online
    Gisteren @ 08:43
    Discussies
    13
    Thanks
    1.489

Standaard

Maar wat volgens mij wel zo is, dat de klank bij het overgaan van de telefoon anders is dan wanneer iemand in NL is.

11. Onderstaande leden hebben bram4826 bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (Gisteren)

Last Online
    Gisteren @ 20:10
    Discussies
    43
    Thanks
    30

Standaard Telefoonsporen Duitsland

Iemand die jou NEDERLANDSE nummer belt, krijgt dat nummer te zien (op de factuur); een nl nummer. Waar je telefoon zich bevindt, dat staat niet op de factuur, 100% zeker niet!

Het kan inderdaad zo zijn dat de beltoon iets anders is, maar met het hedendaagse bellen, waarbij veel ook over VoIP gaat, is dat niet heel bijzonder.

Maar heel concreet; je vrouw kan niet zien waar je bent aan de hand van de telefoonrekening. Als je je locatie live deelt via Zoek mijn iPhone (of soortgelijks bij Android), dan wel natuurlijk. Dat kun je , tijdelijk, uitzetten. Wat ook vragen kan oproepen. Maar als je vrouw/ vriendin zo grondig de telefoonrekening controleert, dan moet je je iets anders afvragen
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

13. Onderstaande 5 leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

MeesterMixer (Gisteren),Siberische tijger (Gisteren),stimpy3 (Gisteren),uurtje (Gisteren),WANDELAAR5 (Gisteren)

Last Online
    Gisteren @ 22:11
    Discussies
    3
    Thanks
    1.553

Standaard

Nog een toevoeging. Ik meen dat het ook vervelend is als je een oproep krijgt maar deze niet kan beantwoorden (telefoon ligt in de locker). Deze gaat dan automatisch over op een voicemail die mogelijks in de taal van het land gevoerd wordt. Daaruit zou de oproeper kunnen afleiden dat je je momenteel in het buitenland (Duitsland?) bevindt.

Hoe gaan jullie hier mee om?

15. Onderstaande leden hebben Massi bedankt voor deze bijdrage:

mentholbear (Gisteren)

Last Online
    Vandaag @ 03:00
    Discussies
    292
    Thanks
    30.532

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bram4826 Bekijk bericht
    Maar wat volgens mij wel zo is, dat de klank bij het overgaan van de telefoon anders is dan wanneer iemand in NL is.
    Kan iemand dat beamen? Heb zelf niet met mensen gebeld op hun Nederlandse mobiel, terwijl ze in Duitsland zaten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Iemand die jou NEDERLANDSE nummer belt, krijgt dat nummer te zien (op de factuur); een nl nummer. Waar je telefoon zich bevindt, dat staat niet op de factuur, 100% zeker niet!

Maar heel concreet; je vrouw kan niet zien waar je bent aan de hand van de telefoonrekening. Maar als je vrouw/ vriendin zo grondig de telefoonrekening controleert, dan moet je je iets anders afvragen
    Jort geeft toch aan dat het wel op hun factuur staat. Misschien hebben ze een familie account ofzo, waar het thuisabonnement en alle mobiele abo's specs zichtbaar op zijn?

En misschien kijkt z'n vrouw helemaal niet zo secuur naar de facturen, maar is hij gewoon voorzichtig en wilt hij de pakkans voorkomen/verkleinen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massi Bekijk bericht
    Nog een toevoeging. Ik meen dat het ook vervelend is als je een oproep krijgt maar deze niet kan beantwoorden (telefoon ligt in de locker). Deze gaat dan automatisch over op een voicemail die mogelijks in de taal van het land gevoerd wordt. Daaruit zou de oproeper kunnen afleiden dat je je momenteel in het buitenland (Duitsland?) bevindt.

Hoe gaan jullie hier mee om?
    Ik zou denken dat als je in Nederland nog je telefoon uitzet of op vliegtuigmodus zet, je voicemail dan in de Nederlandse taal blijft?

Krijg je niet altijd dezelfde voicemail als je em zelf inspreekt?

En weet iemand of er verschil klinkt als je geen voicemail in gebruik hebt?

Ik was in het trappenhuis eens een ijsbeer tegengekomen die zijn iPhone op een bepaalde manier had doorgeschakeld naar een oude iPhone op z'n werk, zodat zijn locatie op zo een moment op kantoor staa, mocht vrouwlief kijken waar ie uithing.

Regels voor berichten