Geert Wilders (PVV) krijgt het woord. ,,Wat zou het geweldig zijn als er vrede komt tussen Rusland en Oekraïne," opent hij. ,,Dat Trump dat nu probeert, dat is goed nieuws."
We moeten volgens Wilders de dreiging van Rusland 'niet overschatten'. Hij denkt niet dat Poetin de Baltische staten zal invallen.
Wilders is tegen een vredesmacht, zegt hij in reactie op een vraag van Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA). ,,Ik vind het nu niet goed. Ik vind het prematuur." En ook als het 'niet prematuur' ben ik 'tegen boots on the ground'. Maar andere steun voor zo'n missie 'sluit ik niet uit'.
,,U bent gedraaid op het geld, en u bent gedraaid op steun voor een eventuele missie," zegt Timmermans. ,,Mooi." Wilders reageert dat hij niet gedraaid is. ,,Maar het is niet allemaal kommer en kwel, en dat we overal op tegen zijn."
Hij vindt niet dat we Nederlandse militairen naar Oekraïne moeten sturen zolang er Oekraïeners 'hier pina colada zitten te sippen'.
Wilders denkt dat 'de Russen niet zo dom zullen zijn' om de Baltische staten aan te vallen. ,,Dan hebben ze de hele Navo op hun dak." Wilders geeft wel toe: ,,Een Russische beer die maar doorgaat, daar hebben we ook last van."